Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Posiadam Zetora Proximę 65 z ładowaczem. Ciągnik ma przepracowane zaledwie 1100 mth i sprzęgło zaczyna ciągnąć. trudno jest włączyć bieg, a przy jego włączeniu czuć lekkie szarpnięcie. Na jedynce polowej  na prostej powierzchni jedzie nadal mimo wciśniętego sprzęgła.

Pompka i wyprzęgnik działają poprawnie, łożysko oporowe jest tuż przed łopatkami i naciskanie pedału sprzęgła od początku zaczyna pchać łopatki.

Ciągnik nie szarpie przy ruszaniu, sprzęgło nie śmierdzi ani nie ślizga się.

Także wydaje się być wszystko w porządku ze sprzęgłem i nie rozumiem co jest tego przyczyną. Szkoda mi rozpoławiać ciągnik. A i tak czy wymiana tarczy czy docisku coś zmieni? Może podkręcić łopatki, ale chyba łożysko i tak ustawia się automatycznie poprzez wysprzęgnik? Macie jakieś pomysły, porady?

Opublikowano (edytowane)

pompka i wysprzęglik działają poprawnie - jak to stwierdziłeś ? W mojej forterce przy 900 godzinach musiałem wymienić pompkę. Pompka w zetorach to stały problem i trzeba się z tym liczyć.

Jak sprawdzić poprawne działanie pompki:

Jedna osoba kładzie się pod ciągnik i patrzy na wysprzęglik, druga osoba wciska sprzęgło i trzyma do końca. Jeśli jest ok to wysprzęglik rozłącza i nie ma prawa cofnąć tłoczka. Jeśli tłoczek na wysprzęgliku zaczyna się cofać to pompka do wymiany.

Miałem identycznie - wciskam sprzęgło i ciągnik po kilku sekundach zaczyna ruszać. Po wymianie pompki wszystko ok.

Edytowane przez zorak
Opublikowano

Działają dobrze bo sprzęgło wysoko bierze i nie zaczyna ciągnąć po chwili tylko ciągnie caly czas także nie przepuszcza. Zresztą wymienialem już w innych proxach 2 x pompkę i raz wysprzeglik.
Najprawdopodobniej (objawy pasują) tarcza sprzęgła zablokowała się na frezie i opiera się o jedną ściankę. Wyczytałem to gdzieś tu ma forumu, a i znajomy mechanik kilka dni temu powiedział że miał taki przypadek. Mówił że Zetor używa zlego smaru, który wysycha. Z drugiej strony, zaglądając przez okienko, smar na wałku WOM jest "świeży".
Nie wykluczam jeszcze opcji, że moze tarcza jest krzywa. Niestety bez rozpolowienia się nie obejdzie.

Opublikowano (edytowane)

Może być jeszcze jedna przyczyna złego wysprzęglania mógł się wysunąć sworzeń na którym jest dzwigienka/łopatka

Edytowane przez PRIMO

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v