Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
szotko

Ursus C-328 a C-330 - przeguby

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
szotko    0

Witam wszystkich,

czym różni się przegub w układzie kierowniczym 328 a 330?? Mam ciągnik za skrzynią 328 (czyli kolumna kierownicza od 328), a silnik od 330 (przednia oś okrągła). Chce wymienić komplet przegubów i nie wiem jakie kupić... 2 od 330 i 2 od 328?? Macie jakieś pomysły?? Najlepiej byłoby wybić i wziąć na wymiar ale jak przywale młotkiem to może być po gwincie a jak nie kupie nowych to kolejne męki.... Mogę jeszcze dodać że przeguby przy kolumnie są oryginale i nie ma problemu ale przy przedniej osi ojciec założył jak mówi od 40-stki więc może to jest jakiś trop...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

40 miała dwa wąsy od układu kierowniczego i nie wymagała takich mocnych gałek jak 60. w 40 i 30 są takie same gałki. a jeśli niue chcesz zniszczyć gwintu to kup ściągacz. w przyszłości na pewno ci się przyda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tata1    0

Odnośnie typu gałek to nie wiem, ale odnośnie ściągania to nigdy nie używam ściągacza, ale robię tak:

Ustawiam wąs przedni tak, by dało się przywalić młotkiem z czoła, zakładam łyżkę tak, jakbym chciał podważyć drążek z gałką z wąsa i jedna osoba cały czas ciśnie za łyżkę, drugi bije młotkiem we wąsa. Śmiało można bić bo to odkuwka, a poza tym z czoła nic się nie stanie. Po kilku solidnych uderzeniach gałka wyskakuje z wąsa. Tak robię w traktorach, autach i jest najszybciej, zawsze puszcza, a gwint cały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×