Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • AgroTeam
Opublikowano

Witam

Chcę założyć cały kompletny set hamulca hydraulicznego przyczepy u siebie w MF-ie. Pytanie do osób posiadających takie przyłącze w swoich ciągnikach i używających go. Czy jest to względnie bezproblemowe i przyczepy hamują jak trzeba? Na coś szczególnego trzeba patrzeć kupując używany zestaw?

Potrzebował bym dokładne zdjęcia co wchodzi w skład tego układu tak żebym kupując używany zestaw niczego nie pominąć.

A może ktoś ma na zbyciu taki układ w rozsądnych pieniądzach?

 

Z góry dzięki za pomoc

Opublikowano

hydraulika ma to do siebie ze trzeba często sprawdzać połączenia bo lubi się pocic ja bym Ci polecił zrobić sprężarkę do masseya. umie zrobione jest sprężarka na wolne koło jak Ci trzeba to zakładasz piaskownik i ona pompuje a jak nie to tylko odkręcasz dwie środki i jedziesz dalej . lepiej zrobić moim zdaniem w traktorze pneumatyka niż w wszystkich przyczepach hydrauliczne hamulce
Jak chcesz to Ci mogę porobić zdjęcia tylko napisz na pv

  • AgroTeam
Opublikowano

Sprężarka jest ok ale kosztuje znacząco więcej. Już raz do tego podchodziłem i 3tyś naliczyłem bez wielkiego zagłębiania. U Mnie nie ma wolnej bieżni na pasek więc już na dzień dobry trzeba zmienić któreś koło, sprężarkę jeśli już to trzeba założyć ze sprzęgłem a to lekko tysiak i się zbierze. Dzwoniłem do jednego handlarza to za zestaw krzyknął 1000zł Na chwilę obecną mam dwie przyczepy z czego hamulce muszę mieć w jednej bo tylko nią wożę.

Jeśli masz hydrauliczne to poprosił bym o zdjęcia

Opublikowano (edytowane)

Jakoś hydraulika w maszynach (poza cyklopem) jeszcze nigdy nie zawiodła a szukanie gdzie tym razem powietrze ucieka to norma w starych klamotach. A jak przyjdzie wymieniać zawór hamulca na przyczepie to się dowiesz co było tańsze...

post-120-0-20162600-1499587185_thumb.jpg

post-120-0-54194400-1499587199_thumb.jpg

post-120-0-64812700-1499587214_thumb.jpg

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Ja kiedyś zrobiłem przy jednym MF-ie sprężarkę ale potem sprzedałem i do kolejnego przerobiłem,przyczepy, nic prostrzego i wygodniejszego, zwykłe małe siłowniczki i wąż hydrauliczny a hamulce bajeczka, żadnych zbiorników, zaworów i problemów. Hamulce przede wszystkim bardzo czułe i za razem mocne

Opublikowano

Pokrywa hydrauliki pewno do wymiany bo musisz mieć w niej 2 albo i 3 otwory, którymi zawór połączony jest z pompą i ma wolny spływ z tego co pamiętam. Przykręcony na 3 wkręty M6. Sterowanie zaworem z trójnika rurki zasilającej hamulec prawego koła za pomocą węża jak na zdjęciu. No i do tego szybkozłącze.

A cena... wg mnie to mało chodliwy towar więc te handlarze niech tak nie skaczą z ceną bo taki zawór wywalą na złom prędzej czy później

  • AgroTeam
Opublikowano

@lukbold co masz na myśli pisząc wymiana obudowy? Teraz wygląda to u Mnie tak jak na załączonym zdjęciu.

Myślałem że trzeba odkręcić tylko to co widać i w to miejsce przykręcić ten zawór sterujący. Jeśli się mylę to proszę opisz dokładnie co jeszcze musiał bym wymienić.

Gdzie jest wpięty też ten wąż sterujący? Bo za czorta nie mogę dojść w którym miejscu po zdjęciu.

Ma ktoś może MF 30xx z takimi hamulcami w niedużej odległości od Kątów Wrocławskich / Wrocławia

 

IMG_20170709_130319.jpg

Opublikowano

A nie widziałem że można mieć taką pokrywę. Dokładnie jak piszesz... W jej miejsce zawór i gotowe. A ten trójnik jest na wysokości lewarka biegów pod kabiną, na rurce między pompką hamulca a tylnim mostem

Opublikowano

tylko na hydraulicznych hamulcach ne masz hamulca awaryjnego ani postojowego  jak odepniesz złącze też ne zablokuje niemowie już o tym jak sie przyczepa wyhaczy z ładunkiem to polec aż miło dopóki  w coś nie uderzy  ja do swojego założyłem pneumatykę a koszty wcale nie takie duże 

sprężarka 200 do tego koło pasowe ze sprzęgłem 150  zbiornik 200 zawór 200 troche węża i złącze teraz będe dokładał 2 obwodowy układ mam już wszystko kupione koszt 400 plus taki że podłączasz dowolną przyczepę i masz hamulce a hydrauliczny  nie

Opublikowano

Niby masz rację tylko nie do końca. Z jakichś powodów pół Europy jeździ na hamulcach hydraulicznych, gdy by były takie złe to pewnie by już ich dawno nie było. Druga sprawa to hamulec postojowy jest obowiązkowy (nawet w pneumatyce) w każdej przyczepie czy beczkowozie nawet jednoosiowej czy tandemie, trzeba tylko wyjść z ciągnika i go zaciągnąć. Nie wiesz o tym? Jedyne czego nie ma to w przypadku odpięcia/zerwania zaczepu hamulce nie zablokują przyczepy, jest to jedyny minus tych hamulców, reszta jest na plus.

 

  • AgroTeam
Opublikowano

tylko na hydraulicznych hamulcach ne masz hamulca awaryjnego ani postojowego  jak odepniesz złącze też ne zablokuje niemowie już o tym jak sie przyczepa wyhaczy z ładunkiem to polec aż miło dopóki  w coś nie uderzy  ja do swojego założyłem pneumatykę a koszty wcale nie takie duże 

sprężarka 200 do tego koło pasowe ze sprzęgłem 150  zbiornik 200 zawór 200 troche węża i złącze teraz będe dokładał 2 obwodowy układ mam już wszystko kupione koszt 400 plus taki że podłączasz dowolną przyczepę i masz hamulce a hydrauliczny  nie

 

Nie wiem co za sprężarkę kupiłeś za 200zł Te co patrzyłem ze sprzęgłem kosztowały kole 1000zł do tego nigdy nie zakładał bym starego zbiornika i zaworu. Jak podliczyłem uczciwie to wychodziło ponad 3tyś

Hydrauliczny zawór dziś dzwoniłem to za 550zł mogę mieć, do tego siłownik do przyczepy i w tysiaku się zmieszczę. Jak żyję nigdy przyczepa nam się nie wypięła a raz przypięta do wożenia jest odpinana jak kończy się praca wtedy podkładam kliny. Tak czy siak wolę coś co jest oryginalne niż dokładać i kombinować na 3 dni wożenia w roku.

Opublikowano (edytowane)

sprężarka od stara używana i do tego koło se sprzęgłem od 3p a zbiornik zakładałem nowy 15l 

i pamiętaj jak będziesz zmuszony pożyczyć przyczepę od sąsiada to hamulca juz nie będzie miał , też rozważałem nad hydrauliką bo taki układ posiadam więc nie mam problemu tyle że w swoich przyczepach mógłbym zamontować a wiadomo podpina się rożne i co wtedy ale decyzja należy do ciebie

a jak sprawa przeglądu na hydraulice

Edytowane przez Marko-Fracek
Opublikowano

Pytałem kiedyś policjanta jak mnie zatrzymał z przyczepami jak to jest z tymi hamulcami i powiedział mi że mają hamować a jak to nie ma znaczenia, przeglądy na hydraulicznych też robię normalnie i nikt nic nie mów

  • AgroTeam
Opublikowano

Założyłem u siebie (MF 3050) zawór i całą instalacje hamulca hydraulicznego
Odpowietrzylem ale zawór nie podaje w ogole oleju. Czy tam jeszcze coś trzeba wyregulować? Miał ktoś podobny przypadek? Zawór kupiony używany wiec co do sprawności pewności nie mam 100%

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v