Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, pomóżcie mi jeśli wiecie co może być przyczyną problemów z odpaleniem zimnego silnika. Gdy już uda mi się uruchomić zimny silnik (akumulator już nie daje rady) to w trakcie całego dnia, gdy silnik jest rozgrzany, to odpala na dotyk. Jeśli zostawię ciągnik na kilka, kilkanaście dni to aby uruchomić silnik muszę odpowietrzać pompę tą śrubą między króćcami. Jeśli tego nie zrobię to paliwo nie leci (zdejmuję przewody z tych króćców i widzę, że nic nie leci gdy kręcę rozrusznikiem). Muszę się namęczyć z pompowaniem ręczną pompką i odpowietrzaniem tej pompy to jakoś udaje się odpalić.

Czy paliwo jakoś ścieka z pompy wtryskowej? Nie utrzymuje ciśnienia paliwa?

Za namową ludzi z forum wymieniłem śrubkę tą z górnej półki filtrów paliwa, tą do której jest dokręcony przewód przelewowy. Przed wymianą tej śrubki, poprzednia była bez tego otworu. I jakoś jakby wcześniej przed jej wymianą tak bardzo się nie zapowietrzał, tak mi się wydaje. Wymiana tej śrubki na taka z otworem poprawiła pompowanie ręczną pompką, jest jakby dużo lżej teraz.

 

Pomóżcie

Opublikowano

Napisałem ci przecież żebyś wymienił pompkę zasilającą bo zaworki nie trzymają a jak nie wierzysz to ją wymontuj wykręć zaworki sprawdź czy pod przylgniami zaworów nie wżerów a pompka zasilająca kosztuje 60-70 zł z lepszej pułki tyle co mechanik weźmie za zdiagnozowanie przyczyny.Od czegoś musisz zacząć a nie beczeć na forum.Ta śrubka o której piszesz tylko pomaga odpowietrzyć układ i musi być malutki otworek ale ty wolisz beczeć a nie działać. :wacko:

Opublikowano

Otworek musi być bardzo malutki, bo inaczej nie będzie ciśnienia paliwa, na schodzenie paliwa z pompy pomaga wymiana zaworka z
tyłu pompy. Opisywałem już to nie raz. Cały układ może ciec, ale gdy zaworek jest sprawny to nie ma bata żeby paliwo zeszło.

Opublikowano

Wiem o czym mówisz "Balcerek1" ale pompka paliwa jest zamontowana nowa (gniazda zaworowe wyglądają dobrze), tak poza tym pompka paliwa jest po stronie niskiego ciśnienia, więc jaki ona ma i zaworki w niej mają wpływ na spadek wysokiego ciśnienia w przewodach wtryskiwaczy ?? Przekonaj mnie, że tak nie jest.

 

Co do otworka w tej śrubie to jego średnica musi mieć istotne znaczenie dla ciśnienia w układzie niskiego ciśnienia i jest to odczuwalne przy tłoczeniu paliwa pompkę. Zakładam, że gdy ten otworek jest mniejszy to ciśnienie podczas tłoczenia wzrasta (paliwo z układu ucieka wolniej), i pewnie lepiej wypełnia sekcie tłoczącą pompy wtryskowej. Ja zamontowałem śrubkę może nie oryginalną (CCCP) ale kupioną do tego ciągnika i taką zamontowałem. Nie wiem jaka powinna być jej średnica.

 

"Zbyszkubrzyze" piszesz o zaworku z tyłu pompy, pewnie masz na myśli zawór powrotny (mogę się mylić), ale tam jest tylko jeden taki zawór. Wymieniałem już ten zawór, oczywiście na nowy, ale nic to nie zmieniło. Też wydaje mi się, że to właśnie ten zawór odpowiada za trzymanie wysokiego ciśnienia w układzie, ale mogę się mylić. Jak można sprawdzić ten zawór?

Opublikowano

A skąd tam niby wysokie ciśnienie? Wysokie ciśnienie masz tylko pomiędzy głowicą pompy a wtryskami czyli w przewodach. Szukaj zaworów w głowicy pompy a dokładnie w króćcach skręcanych do których podłącza się przewody wysokiego ciśnienia idące od głowicy do wtrysków. 

Opublikowano

No to tak jeżeli pompka niskiego ciśnienia jak ty to piszesz nie trzyma na zaworkach paliwa a jest to górne zasilanie to paliwo cofnie się z powrotem wytwarzając korek powietrzny z tylu na sekcji.Żeby potwierdzić moje niby opowieści to przed odpaleniem popuść z tyłu pompy przewód który idzie od filtrów i pompuj pompką ręczną aż pojawi się ropa a jak pojawi to zakręć i odpalaj.Jak odpali to na 100% nie trzymają zaworki na pompce zasilającej.Nowe nie znaczy że dobre.

Opublikowano

Ok "balcrek1" sprawdzę dokładniej zaworki i gniazda w pompce paliwa. Tak przy okazji górnego zasilania, to na całej jego długości mam przewody elastyczne (przezroczyste) i wydaje mi się, że jeśli zaworki miały by nie trzymać ciśnienia to paliwo powinno znikać z tych przewodów, najbliżej górnej ich części (tuż przy baku), czyż nie?

 

Przyjrzę, się też tym króćcom (dokładniej ich zaworkom) o których wspomniał "bears", bo po ich wykręceniu z głowicy pompy są tam takie małe metalowe grzybki na sprężynkach. Może to one utrzymują wysokie ciśnienie w przewodach, by paliwo wciąż w nich było po wyłączeniu silnika.

Opublikowano

No jak masz jak piszesz przezroczyste przewody to tak jak piszesz powinna robić się poduszka powietrzna w najwyższym punkcie co do zaworków na sekcji do góry na wysokim ciśnieniu nie ruszaj ich bo to nie przyczyna ale jak piszesz że masz nową pompkę zasilającą to wykręć pompkę zasilającą i obróć wałem tak żeby krzywka która popycha pompkę zasilającą znalazła się od strony silnika i wtedy przysuń pompkę zasilającą czy dojdzie do do końca czy jest szczelina między obudową pompy a pompką którą żeby zlikwidować czyli dosunąć do oporu musisz użyć dużej siły czyli pokonać sprężynę pompki.Jeżeli tak no to nadaję się na złom bo za daleko wystaję ślizg od popychania pompki i nie daje rady przepchnąć paliwa bo jest za mały skok.Przerabiałem nie raz już ten temat i też pisałem o nowej pompce za 60-70 zł bo te za 30-40 zł to szkoda gadać.

Opublikowano

Zainteresowała mnie ta pompka paliwa, jak tylko będę miał okazję to sprawdzę czy jest tak jak piszesz "Members", choć przyznaje, że tak do końca mnie nie przekonuje, że to może być problemem z odpaleniem, ale...... :-)

Tak przy okazji tej pompki, to rzuć okiem na zdjęcie mojej pompki. Zainteresował mnie w niej układ zaworków, w oryginalnej oba są na dole, co o nie sądzisz?

 

https://drive.google.com/open?id=0BzevU-kbhp-ueE1Lb0VPOHU3YnM

 

Druga rzecz, która mnie interesuje, to te zaworki z tyłu pompy. Jeden jest na przewodzie nadmiarowym pompy, a drugi na zasilającym pompę, czy dobrze mówię?

 

https://drive.google.com/open?id=0BzevU-kbhp-uNXp3R2owSHI4MjA

 

Na zdjęciu zaworek 1 i 2 miałem na zasilaniu pompy, a zaworek 3 na przewodzie nadmiarowym, czy rozpoznajecie te zaworki?

Opublikowano

1i2 powinny być na dole pompy a 3 na górze czyli góra jest zasilanie sekcji a dół jest nadmiarem z sekcji ale ogólnie nie gra to roli a takiej pompki nie zakładałem i ci nie powiem co i jak.

Opublikowano (edytowane)

To teraz mnie zabiłeś nie wnikam co do 1 i 2, ale jeśli 3 jest na zasilaniu pompy to pokaż mi jak przepływa przez ten zawór paliwo ?

Obok zaworu 3 narysowałem jego schemat, paliwo nie prawa przedostawać się inaczej jak pokazują to strzałki. Zatem paliwo przez ten zawór wydostaje się do przewodu nadmiarowego! Zawór ten blokuje przepływ paliwa w czasie pompowania pompką, paliwo nie wraca do pompy wtryskowej!

Czy ja się mylę ?

 

https://drive.google.com/open?id=0BzevU-kbhp-uUW9PQ3lzdnRQU0E

 

Przewód nadmiarowy, który biegnie od wtryskiwaczy do baku (właściwie jego część) jest z przewodu przezroczystego i gdy pompuje paliwo ręczną pompką to bardzo szybko w nim ono przepływa, co najważniejsze to nie tylko paliwo ale i pęcherzyki (spore) powietrza.

Gdy przestaję tłoczyć to paliwo z tego wężyka opada, tzn wraca do wtryskiwaczy i tak dalej... Czy tak powinno być?

czy ktoś z Was też ma taki przezroczysty przewód i czy coś takiego zaobserwował, a ciągnik mimo to odpala od pierwszego i nie ma żadnych kłopotów?

Edytowane przez promokator
Opublikowano

1 i 2 jest to zaworek przelewowy który montuję się na dolnym otworze a 3 zrobiłeś tak zdjęcie że dla mnie to jest zwykły króciec a jeżeli jest kulka czego nie widzę na zdjęciu  to tylko nadaję się też na dół do utrzymania ciśnienia w sekcji a na górnym otworze czyli zasilaniu powinien być króciec otwarty bez żadnej kulki i sprężynki.

Opublikowano

I właśnie przeczuwam, że o to tutaj chodzi - o utrzymanie ciśnienia w sekcji. Z tego co piszesz, to wszystkie te zaworki powinny się znaleźć na dole, czyli powrocie z pompy i zadaniem tych zaworków jest utrzymywanie ciśnienia paliwa w sekcji.

Nie mam możliwości sprawdzenia tych zaworków, ale zakładam, że każdy z nich powinien utrzymywać stałe ciśnienie.

Czy ktoś miał z nimi problem?

Druga rzecz to króciec zasilania pompy paliwa (górny przewód), tam nie ma żadnego zaworka i powinien być tylko zwykły króciec?

 

A co powiesz na to co pisałem też wcześniej:

"Przewód nadmiarowy, który biegnie od wtryskiwaczy do baku (właściwie jego część) jest z przewodu przezroczystego i gdy pompuje paliwo ręczną pompką to bardzo szybko w nim ono przepływa, co najważniejsze to nie tylko paliwo ale i pęcherzyki (spore) powietrza.

Przed wymianą śrubki z otworkiem (góra obudowy filtrów paliwa - przewód nadmiarowy) ciężko się pompowało i paliwo leciało tym nadmiarem dość wolno, ta śrubka nie miała otworku. Teraz po namowie na forum, kupiłem w sklepie śrubkę do nadmiaru i facio dał mi taką z otworkiem i pompuje się bardzo lekko a paliwo leci bardzo szybko tym przewodem nadmiarowym do baku. Czy przez to, że w tej śrubce jest otwór to nie można uzyskać właściwego ciśnienia na dolocie do sekcji?

Gdy przestaję tłoczyć to paliwo z tego wężyka opada, tzn wraca do wtryskiwaczy i tak dalej... Czy tak powinno być?

czy ktoś z Was też ma taki przezroczysty przewód i czy coś takiego zaobserwował, a ciągnik mimo to odpala od pierwszego i nie ma żadnych kłopotów?"

Opublikowano

Na zasilaniu musi być króciec przelotowy bez zaworka a co przelatywania powietrza jak piszesz to po to jest ten otworek że ma się układ odpowietrzać chyba że nadmiar paliwa z sekcji odprowadzisz bezpośrednio do zbiornika a zaślepisz powrót do pompki zasilającej tak jak przerobiłem to u siebie. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v