Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam taki problem. Zaczęło się od dziwnego hałasu, prawdopodobnie z przedniego mostu. Postanowiłem sprawdzić działanie blokady przedniego mostu. W instrukcji napisane jest, aby podnieść przód do góry, włączyć napęd i bieg. Jedno koło zablokować i trzymając kręcić drugim do tyłu,i spróbować zakręcić nim do przodu.(powinno sie zablokowac). Po podniesieniu ciągnika, jednym kołem mogę nieprzerwanie kręcić do przodu,drugie w tym casie kręci się do tylu, a wal napędowy stoi w miejscu. I tu pytanie co mogło się stać, bo chyba tak nie powinno się dziać?

Edytowane przez wini
Opublikowano

Wystarczy że będzięsz robił to według instrukcji...
Nie zablokowałes koła. Dokładniej to jedno koło ma być w górze, a nie obydwa
Sprawny echanizm roznicowy zawsze sie tak zachowa jak napisałes.
U cie może być uszkodzone łożysko lub sprzegło załączające

Opublikowano (edytowane)

Do książek a nie do komputerów!  W książkach jest cała mądrość ludzka.

To skoro koła nie mają się kręcic niezależnie to po co według ciebie @wini istnieje cos takiego jak mechanizm różnicowy dyferencjałem zwany?

Edytowane przez Karol445
Opublikowano (edytowane)

Ale przecież to jest mechanizm o stałym załączeniu. Z instrukcji wynika że kręcąc kołem powinno się ono zablokować, bo zaloczony jest przedni napęd i skrzynia zablokuje.

post-64485-0-87860800-1494625862_thumb.png

post-64485-0-32921100-1494625894_thumb.png

Edytowane przez wini
Opublikowano

Wymień olej w przednim moście na nowy, tylko taki jaki producent zaleca w instrukcji. Zapewne obecny stracił swoje właściwości i mechaniczna blokada nie rozłącza na zakrętach.

Opublikowano

Witam. Ja mam podobny problem. Może opiszę go dokładniej. Głośno trzaska w przednim moście, lub zwolnicach podczas jazdy na skręconych kołach, gdy jadę do tyłu, oraz czasami gdy jadę do przodu z reguły dzieje się to gdy nie ma obciążenia( na przykład podczas orki nie słychać , ale na uwrociach już tak) dodatkowo przy skręconych kołach napęd stawia bardzo dużę opory wręcz jakbym miał hamulec zaciągnięty, dodam że to wszystko dzieje się tylko na włączonym przednim napędzie. Ktoś miał podobny przypadek??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v