Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Tak jak w temacie. Konedata pokazuje że to ten sam model silnika (4239TL) ale jest różnica w mocy. Jeśli ktoś wie i mógłby napisać skąd w 2850 biorą się dodatkowe 8 KM byłbym wdzięczny. I jeszcze na dokładkę czy można zrobić coś z silnikiem w 2650  aby miał te dodatkowe konie jak 2850? Czy to tylko dawka paliwa czy może inna turbina?

Pozdrawiam

Opublikowano

Ciekawy temat...niby wszystko to samo a moc różna. Może być różnica w ciśnieniu doładowania a może tylko większa dawka paliwa, mogą być też inne wtryski. Różnica w mocy na tyle mała,że dużych różnic w osprzęcie silnika nie ma tylko jak je namierzyć...

Opublikowano

wg katalogu to obydwa modele mają ten am dolot, pytanie w takim razie gdzie jeszcze moze byc roznica

 

Jeśli masz kolego katalog części do obu modeli to możesz jeszcze porównać wtryski, turbinę, oraz zawory. Jeśli te wszystkie części są takie same to pozostaje tylko inna dawka paliwa na pompie co by oznaczało,że łatwo można by podnieść moc w tym ciągniku o te 8 KM.

 

Opublikowano (edytowane)

wiesz patrzylem na katalog na internecie, darmowy john deera, wtryski, pompa i turbo tez jest to samo tylko jeszcze zawory bede musial zobaczyc

z tego co widze to rowniez zawory są identyczne

Edytowane przez kundys
Opublikowano

Skoro wszystko to samo to może rzeczywiście tylko większa dawka paliwa i będzie te 8 KM. więcej.

Pomyślałem też jeszcze o jednej sprawie...wtryski magą być te same ale może mają ustawione różne ciśnienie wtrysku...jeśli występuje w nich regulacja. Większe ciśnienie da większą moc silnika.

Opublikowano

bardzo dziwne to jest bo az 8km  i 30NM z samej dawki? wtryski chyba sie nie reguluja, ale mechanikiem nie jestem. chyba ze dawka jest wieksa i turbo na wiekszym cisnieniu ustawione

Opublikowano

Nie wiem jak z tą regulacją ciśnienia wtrysku w JD. W Perkinsie montowanym w MFach się da regulować napięcie sprężyny a w tych JD wtryski chyba nie rozbieralne więc może nie ma też regulacji.

W silnikach samochodowych i motocyklowych można zmienić moc i charakterystykę silnika przez zmianę wałka rozrządu...więc może tu są dwa różne wałki w tych modelach ?

Opublikowano

Ciś. na wtryskach można regulować tylko raczej nie trzeba zmieniać. Turbina jest zwykła bez żadnej regulacji, więc w przypadku podniesienia dawki będzie dawała automatycznie większe doładowanie, więc jedno z drugim się zgra do pewnego momentu. Różnice między tymi modelami (oprócz mocy) są gdzie indziej, mianowicie większe koła (opony), większy zbiornik paliwa (podwójny) i mocniejszy podnośnik i do tego większa moc którą łatwo podnieść.

Opublikowano (edytowane)

a kurcze mi sie caly czas wydaje ze masz turbo w nim, ale z tymi roznicami jest to naprawde dziwne miedzy 2650 2850.

Zastanawialem się pomiędzy różnicami, czy jest możliwe ze 2850 ma większą dawkę i inny kąt wtrysku? może wypowie się jakiś mechanik?

Edytowane przez kundys
Opublikowano

Odpowiedź znajduje się w dokumentacji serwisowej silników tej serii i brzmi kąt wtrysku.

Nie ma czegoś takiego jak dawka paliwa, to sztuczne pojęcie nic nie wnoszące.

Kąt dla 2650 wynosi 13, dla 2850 w zależności od numeru seryjnego pompy 17 lub 19. 

W załączniku obrazek jak go ustawić i uzyskać dodatkową moc.

By uzyskać coś więcej najtańszą i jednocześnie odczuwalną opcją zawsze jest montaż intercoolera. Najbardziej logiczny montaż to z przodu przed chłodnicą cieczy i skraplaczem klimatyzacji (choć niewiele tych model ją posiadało) natomiast w tej konstrukcji jego użyteczność będzie zbliżona do zera bo dmuchało by na niego gorące powietrze. Przestrzeni brak by zastosować go w innym miejscu z własnym wentylatorem, a należy pamiętać, że im prostsza droga powietrza od filtra do turbiny tym lepiej i gdybyśmy zrobili taką konstrukcję jak w ursusie c330 czyli zamocowali intercooler przed zbiornikiem paliwa wstawiając wlot to droga jego przepływu całkowicie zniweluje nam zysk z jego montażu.

Z praktycznego punktu widzenia jednak największy przyrost mocy uzyskujemy poprzez naprawę główną silnika, jakiekolwiek zmiany mają sens tylko i wyłączenie gdy mamy absolutną pewność, że kompresja na każdym cylindrze jest taka jak w nowym silniku i mamy 100% sprawny układ wtryskowy.

katwtrysku.jpg

  • Thanks 1
Opublikowano

A czy na pewno pompa nie ma być ustawiona inaczej u pompiarza? W serwisie john deera powiedziało mi że pompa w 2850 ma na pewno inne ustawienia i na pewno samo ustawienie kąta wtrysku nie pomoże. A nie masz książki serwisowej w ktorej są jakieś dodatkowe informacje albo do jakiej pompy jaki kąt wtrysku?

Opublikowano

W pompie wtryskowej nie ma absolutnie żadnych różnic.

pompa.thumb.jpg.6a09cd564c00653b1f80d5171bc18ad6.jpg 

Każdy może się przekonać, korzystając z katalogu części

https://partscatalog.deere.com/jdrc/search

 

Różnica była na początku produkcji do numeru seryjnego silnika 795632, gdzie pompa miała dodatkowy zawór regulacyjny oznaczany jako RE11602, w serwisówce opisywana jako wczesna wersja pompy czyli pewnie pierwszy rok produkcji może dwa pierwsze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez rojewskib
      Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl
    • Przez pawel2593
      Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v