Skocz do zawartości

Zetor 6245 porysowany pierwszy tłok - zdjęcia.


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Ja osobiście zetora rozbieram pierwszy raz dlatego zadaję tyle pytań, głównie grzebie się w samochodach szczególnie przy popularnym przereklamowany 1.9 TDI PD. Mechanikiem nie jestem od razu mówię  :P

 

Panewkę górną na korbowodzie zostawiam, nie widać na niej rys ani przetarć, poczyszczę dobrze rowki i zostawiam.

 

Narazie cały czas czekam na części i głowice wiec miedzy czasie pomierzyłem sobie wystawianie tulei(nr.4) ponad powierzchnie bloku. 

Na czujniku zegarowym wyszło mi 0,04mm . Dodam że tuleja była nie dociśnięta i była bez oringów, ak tylko "na probe" wsadziłem dla pomiarów. Wg. ksiązki wymiar powinien mieścić się w 0,03mm - 0,07mm. Czy uważacie że 0,04mm to coś za mały wynik i to bez dociśniętej tulei ? Może zastosować podkładkę pod kołnierz ?

 

Mój przyrząd do pomiaru - podstawa została dokładnie sfrezowana.

W taki sposób robiłem pomiar:

1. Kładę podstawkę na powierzchni bloku.

2. Zeruje zegar.

3. Kładę podstawkę na tuleje - oczywiście nie na kołnierz ogniowy.

4. Dokładnie sprawdzam czy podstawa nie opiera się o powierzchnie bloku tylko na powierzchnie tulei i odczytuje pomiar.

post-47172-0-63554500-1490893935_thumb.jpg

post-47172-0-80141000-1490893961_thumb.jpg

post-47172-0-09269400-1490893990_thumb.jpg

Edytowane przez Michal3512
Opublikowano (edytowane)

jak masz zamiar wymienić tuleje na nowe to pomiar zrób na tych nowych . Niby instrukcja każe przestrzegać wymiarów ale w katalogu nie znalazłem żadnych podkładek .

Chyba nie ma innego sposobu na podniesienie tulei jak podkładki?

Tuleję zakładasz bez oringów ,dociskasz i robisz pomiar . Podstawa ma spoczywać na bloku a czujka na kołnierzu tulei

Jakie komplety zakładasz ?

Edytowane przez DarekD
Opublikowano (edytowane)

Zakładam tylko na 1cylinder. Zestaw niestety zetorowski 100mm 4p, kolbenschmidt trzeba długo czekać a ciągnik muszę w sobotę zrobić.
Dobra zrobię jeszcze raz zrobię pomiar, zmienię podstawkę zegarka na szerszą.
O podkładki pod tuleje zapytam w zakładzie gdzie szlif robią.

Edytowane przez Michal3512
Opublikowano

A wiesz że i o tym pomyślałem żeby zostawić, ale to na zime robota bo trzeba go pomierzyć, zbadać twardość itp, akurat mam taką możliwość w pracy.

Wszystkie części które wymieniam zostawiam dokładnie zapakowane i podpisane, bo wg mnie nie są one zużyte, a tak jak mi powiedzieli dziś w zakładzie wszystkie te części są oryginalne.

Tak pomyślałem żeby może kiedyś te wszystkie tuleje rozwiercić pod wymiar innego tłoka ?

 

Aha i udało mi się kupić w zakładzie podkładki miedziane pod tuleje do zetora. Faktycznie nigdzie występują do zetora ale do 60tki już są ale mniejsze.

Opublikowano

Ciągnik już prawie złożony, zostało zamontować pompę oleju, ssak, pokrywe i zalać go olejem. W poniedziałek go już odpale.

Głowica cała po remoncie, wtrsyki nowe i wyregulowane.

Pomiary dokładnie dziś zrobiłem na dobrze oczyszczonej powierchni bloku. 

Pod tuleje jednak nie trzeba było dawać podkładek, pomiar wystawania tulei po dociśnieciu wychodził od 0,05 do 0,07mm.

Pomiar wystawania tłoków od 0,29 do 0,32mm, uszczelka zamontowana na wszystkich 1.2mm.

 

Panowie w jakiej pozycji ustawiacie wtryski ? Bo da się nimi kręcić na boki. Ja zawsze ustawiam tak żeby śruba zasilająca była na środku odlewu głowy takiego okrągłego wybrzuszenia.

 

Z jaką siła Nm dokręcić wtryski ? Gwint zwykły m8.

post-47172-0-64790500-1491069302_thumb.jpg

Opublikowano

a to ma jakies znaczenie ?? ja widzialem nawet takie sytuacje ze koncowka wtrysku nie byla ustawiona na kresce i chodzilo :P .

ja przykrecam tak jak uklada sie rurka zasilajaca. dokrecam tak zeby nie urwac szpilki albo zerwac gwintu i nie dymilo spod wtrysku.

Opublikowano

króciec ma być  zamontowany w odległości 1,5mm od jarzma  - tak piszą w instrukcji . Chyba chodzi o szpilkę -nie wiem co autor miał na myśli ?

Przed montażem wtryskiwacz nasmaruj  towotem (ponad końcówką wtryskiwacza ) .

Ustaliłeś przyczynę zatarcia ?

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy ma to znaczenie tak pamiętam kiedyś mówili mi pompiarz ze w 60tce tak ma być.

Tak, wtryskiwacz został posmarowany :). Na końcówce wtryskiwacza dali mi cieniutką podkładkę miedzianą żeby lepiej się uszczelniło.

Przyczyną zatarcia był bardzo zerdzewiały termostat lub mocno lejący 1 wtrysk. Wszystkie w sumie lały ale pierwszy bardzo mocno. Wszystkie te części zostały wymienione.

 

Panowie mam jeszcze wykręconą pompę olejową. Da się ją jakoś sprawdzić czy jeszcze jest w dobrej kondycji? No oko tryby wyglądają nie zużyte.

Po tym remoncie trzeba będzie sobie coś takiego zamontować:

 

post-47172-0-27719900-1491158167_thumb.jpg

Edytowane przez Michal3512
Opublikowano

załóż nowy czujnik ciśnienia oleju i będziesz miał pewność ,że jak na wolnych obrotach lampka smarowania nie świeci to nie ma sensu ruszać pompy . Z tego co zauważyłem wnętrze silnika czyściutkie więc na byle jakim oleju nie pracował

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj było pierwsze oddalenie. Zagadal po 4s kręcenia. Nie trzeba było odpowietrzac, tylko przepompowac.
Trochę dymu niebieskiego puścił ale to wszystko się ułoży.
Kontrolka oleju od razu gaśnie. Czekam na czujnik z manometrem.
Różnica jaka zauważyłem to ciszej zawory chodzą i tylko tyle :-)
Po 2minutach postoju na jałowym biegu od razu jazda na 1800-2000rpm. Po 70mth, ponowne dokrecenie glowicy i ponowna regulacja zaworów.
Zalany olej 12l 15w40 LOTOS TURDUS

Edytowane przez Michal3512
Opublikowano (edytowane)

dawno temu tez mialem taki plan- spowodowany tym ze ciezko bylo dostac czesci do 62- jakos wtedy internet nie trafial pod strzechy, trzeba bylo czekac az przyjada ze slowacji-ale mechanik odradzil mi to ,po konsultacjach z innymi kolegami,ktorzy pracowali w profesjonalnej firmie napraw silnikow . w sumie to na pare koni wiecej to szkoda roboty.

Edytowane przez jacus

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v