Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

 

Mam przyczepkę sam dwuosiową na osiach z samochodu. Chciałbym założyć jej hamulce ze względów bezpieczeństwa. Najprościej byłoby założyć pompę hamulcową z własnym zbiorniczkiem. Znalazłem żukowską , fajna mała, metalowa i ma własny zbiornik. Tylko jak rozwiązać temat aby wszystkie 4 koła hamowały z taka samą siłą ??? Czy w zuku, syrenie, tarpanie były jakies regulatory siły hamowania ???

Opublikowano

Pomyśl jak rozwiążesz problem odpowietrzania układu, przecież pedału miał nie będziesz Regulatora nie potrzeba ale myślę że poszedłeś najtrudniejszą drogą żeby instalować hydrauliczne hamulce w przyczepie nie prościej na jakieś linki czy powietrze?

Opublikowano

Ogólnie uważam to rozwiązanie hamulców za mało praktyczne , ale ..... Można zastosować dźwignię ,coś jak od ręcznego która sterowała by hamulcem przyczepy poprzez linkę( z pancerzem ) .Rozwiązanie tego typu zastosowane było chyba w rozrzutnikach obornika , gdzie dźwignię mocowało się do błotnika w specjalnym uchwycie i działała poprzez ciegno na dźwignię rozpieraków szczek . Układ zalany płynem hamulcowym , a uzywany okazyjnie bardzo szybko odmówił by posłuszeństwa przez korozję,lepiej  taki układ zalać olejem (n.p. ATF).

Opublikowano

Co w urządzeniu najazdowym jest nie praktyczne ? Pojazd ciągnący hamujac powoduje że przyczepa zaczyna go pchać. Wtedy najazd się wsuwa i uruchamia pompę a ta hamulce. Osie są od Opla. Linki wydają mi się bardziej awaryjne bo rdzewieja. Ale i tak będą wykorzystane do recznego

Opublikowano

Gdyby takie rozwiazanie było dobre ,to stosowano by je w praktyce. Przez swą złożoność, kilku układów może być awaryjne.Za wzór niech  posłużą przyczepy samochodowe z hamulcem najazdowym , nie widziałem takiej aby było połączenie najazdu z pompa hydrauliczną. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v