News
jedrysekjarek

Pompa hamulcowa do przyczepy dwuosiowej

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam.

 

 

Mam przyczepkę sam dwuosiową na osiach z samochodu. Chciałbym założyć jej hamulce ze względów bezpieczeństwa. Najprościej byłoby założyć pompę hamulcową z własnym zbiorniczkiem. Znalazłem żukowską , fajna mała, metalowa i ma własny zbiornik. Tylko jak rozwiązać temat aby wszystkie 4 koła hamowały z taka samą siłą ??? Czy w zuku, syrenie, tarpanie były jakies regulatory siły hamowania ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    41

Pomyśl jak rozwiążesz problem odpowietrzania układu, przecież pedału miał nie będziesz Regulatora nie potrzeba ale myślę że poszedłeś najtrudniejszą drogą żeby instalować hydrauliczne hamulce w przyczepie nie prościej na jakieś linki czy powietrze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Urządzenie najazdowe będzie przesuwać ciegno które na końcu będzie miało sprężyne która będzie wywierala nacisk na pompę hamulcowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wojtek0508    11

Osie od jakiego samochodu?

Może dać siłownik pneumatyczny, który uruchamiał by pompę hamulcową niczym wciśnięcie pedału hamulca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    57

Ogólnie uważam to rozwiązanie hamulców za mało praktyczne , ale ..... Można zastosować dźwignię ,coś jak od ręcznego która sterowała by hamulcem przyczepy poprzez linkę( z pancerzem ) .Rozwiązanie tego typu zastosowane było chyba w rozrzutnikach obornika , gdzie dźwignię mocowało się do błotnika w specjalnym uchwycie i działała poprzez ciegno na dźwignię rozpieraków szczek . Układ zalany płynem hamulcowym , a uzywany okazyjnie bardzo szybko odmówił by posłuszeństwa przez korozję,lepiej  taki układ zalać olejem (n.p. ATF).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co w urządzeniu najazdowym jest nie praktyczne ? Pojazd ciągnący hamujac powoduje że przyczepa zaczyna go pchać. Wtedy najazd się wsuwa i uruchamia pompę a ta hamulce. Osie są od Opla. Linki wydają mi się bardziej awaryjne bo rdzewieja. Ale i tak będą wykorzystane do recznego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    57

Gdyby takie rozwiazanie było dobre ,to stosowano by je w praktyce. Przez swą złożoność, kilku układów może być awaryjne.Za wzór niech  posłużą przyczepy samochodowe z hamulcem najazdowym , nie widziałem takiej aby było połączenie najazdu z pompa hydrauliczną. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam
      Mam problem z napedem pompy hydraulicznej, aktualnie naped na podwojnym kole pasowym, dwa paski 1120 (13mm szerokosci), przy wiekszym obciazeniu paski zatrzymuja sie i piszcza. Po zalozeniu nowych chwile byl spokoj, bo potrafilo silnik zadusic, a sie nie slizglo. Jednak znowu sie poluznily i to samo. 
      Chcialbym to przerobic, tylko jak najlepiej ? Zamiast kol pasowych zamontowac zebatki i dopasowac jakis lancuch ? Jezeli lancuch to jaki? Najzwyklejszy napedowy? Czy moze jednak wieksze kola i szersze paski, ale na to nie ma zabardzo miejsca, kolo juz prawie dotyka wentylatora. Najlepiej byloby spiac pompe bezposrednio, ale na to tez nie ma raczej miesjca.
      A moze macie jakies inne pomysly?
      Postaram sie dodac jutro jakies fotki.
      Silnik 70 KM, pompa dwusekcyjna strzelam, ze okolo 20/10 cm3
    • Przez pawelgruta
      Witam !
       
      Jakie szerokie opony  do przodu C 330 4x4 ?
       
       Mam na sprzedaz most i przekladnie do C 330 M . Most razem z  silownikem skretu.  Dorabiam napedy 4x4 do C 330 . Ładowacze czolowe z rama wzmacniajaca ciagnik udzwig 1 t. .Wykonuje modyfikacje hydrauliki.




    • Przez arturooo
      Tworzę wywrotkę skorupowa jednoosiową, ok 8t. Kilka zdjęć poniżej :
      rama, ramka pod kołyskę siłownika ze wzmocnieniami od spodu (trzeba było coś na spawać bo górna krawędź stopki ceownika nie jest równoległa z dolną krawędzią stopki i nakrętka nie przylegała by całą płaszczyzną. Wstawione tez wzmocnienie w ceownik z blachy 8mm.
      Wspornik osi czy może inaczej się to fachowo nazywa (między osią a ramą) z teownika szerokostopowego HEB 120 ale sciołem stopy o jeden cm czyli na 100mm żeby były sparte na osi jak najbliżej piasty. Ceownik 200 na główna ramę ma ok 80mm więc po 1cm na str zostaje na położenie ładnej spoiny. Ścięty pod skosem i zadekowany blacha 8mm. Przykręcany do osi na 4 śruby M16.
      Oś hamowana ( hamulec nie wiem jeszcze czy będę montował) chyba od rozrzutnika. Opony 400/60/15. Na razie tyle, prace będą posuwać się powoli bo pracuje przy przyczepie dorywczo, ale postaram się wrzucać na bieżąco.
       
       




    • Przez Keben123
      Witam.przymierzam się do budowania agregatu  uprawowo siewnego 2,7 m jaki jest koszt i czy warto  warto samemu budować taki agregat ?
    • Przez RoRo
      Witam chcialem pomalowac sobie pług na czerwono, jaka farba pomalowac najlepiej??Chcialem pistoletem pod kompresor, i gdzie kupic takie farby zeby to jakos tanio wyszlo?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.