Skocz do zawartości
News
jedrysekjarek

Pompa hamulcowa do przyczepy dwuosiowej

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pompa

Witam.

 

 

Mam przyczepkę sam dwuosiową na osiach z samochodu. Chciałbym założyć jej hamulce ze względów bezpieczeństwa. Najprościej byłoby założyć pompę hamulcową z własnym zbiorniczkiem. Znalazłem żukowską , fajna mała, metalowa i ma własny zbiornik. Tylko jak rozwiązać temat aby wszystkie 4 koła hamowały z taka samą siłą ??? Czy w zuku, syrenie, tarpanie były jakies regulatory siły hamowania ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    38

Pomyśl jak rozwiążesz problem odpowietrzania układu, przecież pedału miał nie będziesz Regulatora nie potrzeba ale myślę że poszedłeś najtrudniejszą drogą żeby instalować hydrauliczne hamulce w przyczepie nie prościej na jakieś linki czy powietrze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Urządzenie najazdowe będzie przesuwać ciegno które na końcu będzie miało sprężyne która będzie wywierala nacisk na pompę hamulcowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wojtek0508    11

Osie od jakiego samochodu?

Może dać siłownik pneumatyczny, który uruchamiał by pompę hamulcową niczym wciśnięcie pedału hamulca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    40

Ogólnie uważam to rozwiązanie hamulców za mało praktyczne , ale ..... Można zastosować dźwignię ,coś jak od ręcznego która sterowała by hamulcem przyczepy poprzez linkę( z pancerzem ) .Rozwiązanie tego typu zastosowane było chyba w rozrzutnikach obornika , gdzie dźwignię mocowało się do błotnika w specjalnym uchwycie i działała poprzez ciegno na dźwignię rozpieraków szczek . Układ zalany płynem hamulcowym , a uzywany okazyjnie bardzo szybko odmówił by posłuszeństwa przez korozję,lepiej  taki układ zalać olejem (n.p. ATF).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co w urządzeniu najazdowym jest nie praktyczne ? Pojazd ciągnący hamujac powoduje że przyczepa zaczyna go pchać. Wtedy najazd się wsuwa i uruchamia pompę a ta hamulce. Osie są od Opla. Linki wydają mi się bardziej awaryjne bo rdzewieja. Ale i tak będą wykorzystane do recznego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    40

Gdyby takie rozwiazanie było dobre ,to stosowano by je w praktyce. Przez swą złożoność, kilku układów może być awaryjne.Za wzór niech  posłużą przyczepy samochodowe z hamulcem najazdowym , nie widziałem takiej aby było połączenie najazdu z pompa hydrauliczną. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Bardock
      Hej wszystkim!
      Chciałbym zbudować podwozie maszyny w układzie skid steer - czyli jak bobcaty seri S, avanty serii 300 itp. Wiadomo, budżet jest ograniczony, więc nie mogę sobie pozwolić na pompy tłoczkowe, hydromotory tłoczkowe o zmiennej geometrii, rozdzielacze proporcjonalne elektroniczne itp. Chciałbym oprzeć się na rozdzielaczach sterowanych na linkę, dwóch joystickach na linkę, pompie zębatej. Do tego wszelkie potrzebne dzielniki strumienia itd.
      Tutaj pojawia się problem, gdyż przyznam się, że pogubiłem się jak to podłączyć, żeby spełniało moje założenia. Koncepcja jest taka, że z pompy muszą być zasilane rozdzielacze do jazdy oraz rozdzielacz do późniejszego wykorzystania do sterowania jakimś ramieniem manipulatora itd. Czy ktoś może podpowiedzieć schemat układu, jaki zrobić aby:
      - strumień był po równo dzielony na lewą i prawą jazdę,
      - w czasie jazdy możliwe było korzystanie z dodatkowych sekcji, przykładowo ramię robocze.
      Proszę także o dorzucenie linków do przykładowych elementów.
       
      To co dałem radę ustalić, to to, że aby lewa i prawa strona działały równo, muszę zastosować dzielnik strumienia 50/50 przed dwoma rozdzielaczami jednosekcyjnymi (tutaj dygresja - czy ktoś widział jednosekcyjne rozdzielacze na linkę? Czy można zawór jednosekcyjny sterowany dźwignią przerobić na sterowany linką?). Wtedy jedna sekcja na lewą stronę, jedna na prawą i powinno ładnie działać. Nie wiem tylko jak zrobić, żeby w czasie korzystania z ramienia roboczego, czyli z trzeciego rozdzielacza, możliwa dalej była jazda. Żeby na czas np. podnoszenia maszyna się nie zatrzymywała. Albo, w czasie jazdy nie da rady podnosić, olej idzie tylko na jazdę. No i jednocześnie, jeżeli maszyna się akurat nie porusza, to cały olej idzie do obsługi ramienia roboczego.
       
      Dziękuję z góry za wszystkie pomysły
       
    • Przez RometOgar200
      Witam jestem tutaj nowy i jeśli napiszę temat w złym miejscu z góry przepraszam ,ale przejdzmy do sedna ,zamontowałem wspomaganie elektryczne do mojej 60-siatki ,ale obudowa skrzyni jest od 40-stki. I mam problem ,ponieważ patent jaki i z 40-stki i z 60-siątki nie mieści się tam gdzie powinno być jego miejsce. Z góry dziękuję za wszystkie pomysły.
    • Przez Ursus355i912
      Witajcie. Posiadam przyczepę deutz fahr f 327 i mam duże problemy z rozłączaniem napędu podbieracza. W związku z problematycznym sprzęgłem wpadłem na pomysł by zastosować napęd hydrauliczny z ciagnika (ursus 912) , dodam ,że obecnie napędzanie podbieracza następuje przez pasek klinowy . W tej wersji łańcuch podający zza podbieracza , wyposażony w nagarniacze pracowały cały czas, a podbierak byłby wyłączany na pryzmie. Napęd hydrauliczny posuwu nie wchodzi w grę, Bo z tyłu są wałki roztrząsające . Co o tym sądzicie ? Jak duży silnik zamontować? Czy ma to sens? Z góry dzięki za rady
    • Przez Wieczor
      Witam wszystkich
      Potrzebuję pomocy jak już wyżej wspominałem w zakresie zrobienia elektronicznego wskaźnika poziomu ziarna w skrzyni. Poznaniak S043. Chciałbym go trochę uwspółcześnić i zrobić komputer do sterowania parametrami siewnika ,jak na razie idzie mi dobrze tylko napotkałem problem właśnie z tym wskaźnikiem. Próbowałem już czujnika do paliwa ale ma za małą skale odchylenia. Jestem otwarty na wszystkie propozycje. Jeśli można zależało by mi na gotowym czujniku (do kupienia).   
    • Przez kubox9876
      Potrzebuje przekładni o przełożeniu 1:2 żeby zwiększyć obroty pompy. Paski odpadają.Jakieś pomysły żeby to zrobić jak najmniejszym kosztem A żeby zdawało egzamin. Albo jest możliwość żeby po prostu obrócić obroty bo mam skrzynie biegów.
      Proszę o pomoc
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.