Skocz do zawartości
ursusikc330m

Zetor 8154 twarda praca

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

Witam,mam problem z moim Zetorem,dokładnie to chodzi o to że kopci na niebiesko i bardzo twardo pracuje zapłon na pompie jest na maksa opóźniony,końcówki wtryskiwaczy są nowe i dalej to samo,nie wiem dlaczego tak się dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Napisano (edytowany)

Paliwo jest dobre bo pozostałe 3 ciągniki pracują dobrze,dodam jeszcze to że jak odkręciłem śrubkę od stanu oleju w pompie to leciało z niej paliwo

Edytowano przez ursusikc330m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl



Termostat jest nowy i temperaturę trzyma dobrze,wyjmę może pompę i spiłuje pilnikiem te otwory od regulacji pompy żeby jeszcze można było dalej pchnąć pompę i opóźnić zapłon 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariuszd93    489

Ja  bym  stawiał na pompę, może przeskoczyło  sprzegiełko,  lub uszkodzony  wałek  w  pompie.

Kiedys  w  6  tak miałem,  że  wałek na klinie  sie  wyszczypał  , zaczął  dymić  i dziwnie pracować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kitowiak    321

Dokładnie jeśli kopci na niebiesko jest to objaw nie sprawności pompy czyli sekcje o wymiany :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może być i to,silnik miał w lato kapitalny remont ale pompy nie robiłem bo wydawała się w porządku 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

Może walić pompę na oko na silnik ustaw kąt wtrysku jak należy. Póki silnik nie będzie prawidłowo ustawiony nikt ci nic nie doradzi.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Silnik był ustawiany na znaki przez doświadczonego mechanika i też tłukł.Mam pytanie jak chodzi równo na tej pompie ale kopci to też świadczy o zużytych sekcjach?

Edytowano przez ursusikc330m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

Jeśli kąt wtrysku był ustawiony na znaki i tłukło to było zostawić, znaczy ze nie jego wina.

Sprawdź czy w spalinach oleju nie czuć niebieski dym to typowy objaw jego spalania. Prócz tego profilaktycznie układ paliwowy, drożność dolotu powietrza i czystość filtra, sprawdzić czy kopci jeden cylinder czy wszystkie, możesz nawet wtryskiwacze na przewodach do pompy przykręcić, sprawdzić jak rozpylają i czy wszystkie tak samo. Trzeba eliminować ewentualne  przyczyny pomalutku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Wtryskiwacze powinny być dobre bo w sobotę zakładałem nowe końcówki.Pompa mnie troche nie pokoi bo jak chciałem sprawdzić olej czy w niej jest to zamiast oleju poleciała ropa 

 

Edytowano przez ursusikc330m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

No widzisz może warto ją profilaktycznie sprawdzić. Z czasem nawet jeśli będzie wymagała remontu i tak wróci się koszt np. w paliwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla pewności zagadam z kolegą bo on ma taki sam ciągnik i może podmienię na chwile pompę i sprawdzę jak będzie chodził na tej z jego traktora,ale cały czas mi chodzi po głowie ta twarda praca silnika,możliwe żeby to też była wina pompy   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

Ciężko powiedzieć. Jeśli robiłeś remont to często jest wrażenie że silnik po nim chodzi twardo bo w głowie siedzi ci jego praca gdy był zużyty. I to by nawet pasowało biorąc pod uwagę fakt że opóźnienie wtrysku np. nic nie zmieniło. Ustaw wszystko na cacy, sprawdź tą pompę dla pewności i zobaczysz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Muszę to jakoś ogarnąć bo znowu mi wał urwie.Zagadam z kumplem i w sobotę chyba to przełożę bo w tygodniu pracuje to nie bardzo mam czas

 

Edytowano przez ursusikc330m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

michal8011    6
Napisano (edytowany)

Jeśli będzie ustawione zbyt duże ciśnienie na wtryskiwaczach to będzie twardo pracował. Masz stary typ pompy z tego co czytam więc powinieneś mieć rozpylacze typu HSL150S525-1441. Ustawione w przedziale 150-160at. Ustaw pompę mniej więcej w połowie regulacji co jest na tych podłużnych otworach. Jeśli zimny odpala na dotyk i zaraz po odpaleniu równo pracuje to pompy nie ruszaj. Jeśli osobiście nie kupiłeś końcówek i sam ich nie montowałeś to nie koniecznie muszą być nowe...

Edytowano przez michal8011

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

iron    398

jeśli w pompie jest paliwo zamiast oleju to jest więcej jak pewne ze pompa do roboty sekcje juz są na tyle zużyte za paliwo zamiast do wtryskow trafia do oleju a jeśli masz nowy typ tzn. smarowanie od silnika do wszystko trafia do silnika ale z twojej wypowiedzi wnioskuję ze masz stary typ gdyż sprawdzałeś olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez skok
      Witam
      Mam zetora 12145 turbo i chce kupić do niego głebosza 5 łap na zabezpieczeniu kołkowym ziemia 3i 4 klasa płasko głebokosc pracy ok. 50 cm
      czy ten ciągnik da sobie z nim rade ????
    • Przez wiktor1967
      Witam.Rozebałem wczoraj silnikw zetorze 8011 do wymiany tuleje i tłoki i mam mały problem na tłokach mam po trzy pierścienie.Na forum wszyscy piszą że trzy pierścienie są przy silniku z turbo a przy wolnossącym cztery.Ja mam silnik bez turbiny raczej nic przy nim nie było robione wał nominał typ silnika zetor 8001.Co teraz zrobiić kupić zestaw naprawczy na trzy pierścienie jak było czy na cztery?
    • Przez koza89
      Cześć, 
      mam problem z pompą paliwową w Zetorze 8111 (89-90 rok).
      Tydzień temu podczas talerzowonia (ok 1 h) ciągnik stracił moc i zaczął brzydko pracować. Odpalał ale wolno wchodził na obroty i nie miał mocy. Na drugi dzień nie odpalił.
      Zawiozłem pompę do pompiarza i okazało się że pompa została zabita jakąś mazią.
      Pompiarz stwierdził, że tak już ten typ ma i on nie wie dlaczego i że dużo osób ma ten problem nawet w nowych Zetorach.
      Pompę wyczyścił i po założeniu było OK przez około 1 godzinę - problem powrócił.
       
      Zanim znowu wyczyszczę pompę chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną takiego stanu.
      Może ktoś z Was miał taki sam problem z pompą paliwową w swoim Zetorze?     
       
      Odnośnie Zetora 8111 ZTS : 
      rocznik 89-90 olej Superol CC 30 wymieniony ok. 70 mth temu ciśnienie oleju w granicach ok 3 atmosfer pompa była regenerowana ok 1 roku temu bąk zamieniony przejściówką i dwoma filtrami 
    • Przez SmalcuXD
      Jaki ma być ustawiony luz na zaworach w zetorze 8011 ?
    • Przez Niki1986
      Witajcie,
      Chcę zrobić przegląd swojego zetora i mam takie pytanie, co należy zmienić podczas takiego przeglądu i na co zwrócić uwagę? Olej w silniku, oczyścić filtr(bąk), wymienić olej w skrzyni biegów(czy tam wchodzi 52 litry i jaki olej trzeba kupić gl-4?) i założyć jakieś nowe uszczelki?( wiecie to chyba groszowe sprawy a chcę mięć spokój, czy pasują od c385), zmieniać termostat? Bo nie wiem jak to wygląda po poprzednim właścicielu...
×