Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam pytanie czy może ktoś wie co oznacza kod 91 w df agrotornie 106 mk3. Ciągnik został umyty, wymieniono mu filtry i oleje.

Co może być tego błędu przyczyną ? Ciągnik nie ruszy i po chwili staje rewers automatycznie przełącza na neutral(N)

Edytowane przez DawidWsik
Opublikowano

Serwisówka rzecze coś takiego : Centralka wykrywa niezgodność między danymi otrzymywanym od czytników nLsa i nHk, ustawieniem pedału sprzęgła oraz ustawieniem dźwigni podbiegu.
dalej
OPIS
Centralka wykrywa niezgodność między danymi otrzymywanym od czytników nLsa i nHk, ustawieniem pedału sprzęgła oraz ustawieniem dźwigni podbiegu.

REAKCJA SYSTEMU

System ogranicza działanie do trybu "TC-SHUTDOWN” i ustawia się na biegu jałowym.

CZYNNOŚCI WERYFIKACYJNE

• Sprawdzić, czy dźwignia włączania podbiegu jest prawidłowo ustawiona i czy czujnik znajduje się we właściwej pozycji.

• Sprawdzić czy czujnik uruchamiania podbiegu działa prawidłowo (aby poznać szczegóły techniczne należy zapoznać się z częścią 40).

• Sprawdzić, czy styki “NHK” i “NAB” nie są odwrócone.

• Ustawić kluczyk zapłonu w pozycji “O” (OFF), odłączyć złącze „ECU PS”, podłączyć miernik do pin F złącza “EV GROUP”, wykonać pomiar rezystancji i sprawdzić, czy są zwarcia do masy (odczyt z miernika: infinito/przerwa).

• Ustawić kluczyk zapłonu w pozycji „I” (ON), odłączyć złącze “ECU PS”, podłączyć miernik do pin 1 złącza “EV PROP” i do uziemienia napędu i sprawdzić, czy jest napięcie (odczyt z miernika: 0V).

• Sprawdzić instalację hydrauliczną układu napędowego.

• Wygasić wszystkie alarmy, ustawić kluczyk zapłonu w pozycji “O” (OFF) i ponownie w pozycji “I” (ON) po czym sprawdzić czy alarm nadal występuje, w takim przypadku należy wymienić centralkę.


Pewnie przy myciu gdzieś dostała się woda i zwarcie robi.

Opublikowano

czyli czujnik położenia sprzęgła może być do wymiany, (lub do wysuszenia? o ile jakoś go tam mogłeś zalać), ogólnie zobacz jak on tam wygląda. jak dobrze pamiętam to tam się go reguluje, (chyba taki sam czujnik jest z tyłu ciągnika od wysokości położenia podnośnika).


http://www.agrofoto.pl/forum/topic/49648-agrotron-106-wyskakuj%C4%85cy-b%C5%82%C4%85d-podczas-zmiany-biegu-i-kierunku/
tu masz opisane co robić

 

Opublikowano

opuściłem troszeczkę pedał sprzęgła w dół i nie wyświetla się błąd ale nie wiem czy sprzęgło będzie się ślizgać jak na 1 ruszałem na wolnych obrotach to zadusi się silnik myśle że sprzęgło dobrze ciągnie. Jak to można lepiej sprawdzić czy się nie ślizga bo bierze przy górze 

Opublikowano

Niemożliwe żeby to był czujnik położenia pedału sprzęgła skoro jest on wewnątrz ciągnika i jeśli się uszkodzi to wyskakuje błąd EB. Jest jeszcze jeden czujnik wkręcony w pompkę sprzęgła ale nie pamiętam jakie on spełniał zadanie, bo kiedyś go sprawdzałem. Przyczyny szukałbym gdzieś w okolicach skrzynki sterującej półbiegami i rewersem, za akumulatorem, jakaś kostka albo przewód może być uszkodzony. Możesz poczekać jak wyschnie, może mu przejdzie.

Aaa jeszcze kwestia tego czy autor tematu ma skrzynie PowerShift czy PowerShuttle, ponieważ są dwa różne tłumaczenia tego błędu...

Opublikowano (edytowane)

najciekawsze jest to ze w tym tyg już chyba z 8 osob z pomorskiego dzwoniło koszty dogaduj tylko tel jak sie zbierze kilka napraw to mogę przyjechać na kilka dni

 

PS. u ciebie nie będzie problemu ze sprzęgłem tylko w innym miejscu a ze czujnik od sprzągla był ruszany to przydało by sie go teraz ustawic

Edytowane przez piotrbm_211320
Opublikowano (edytowane)

1.50  z kilometra

100 roboczogodzina

netto

+ części (naprawa centralki w razi potrzeby nie jest wliczana w czas pracy)

 

coś mi się wydaje ze podjąłeś się naprawy cudzego ciągnika i cie temat przerósł

Edytowane przez piotrbm_211320
Opublikowano

pomoże ktoś co oznacza kod błędu o nazwie: trans alarm 006, ciągnik same rubin z 2000r.

Opublikowano

co masz na myśli silnik czy skrzynia ? wydaje mi się, ze skrzynia czasami coś szarpnie ale to naprawdę nie przeszkadza w użytkowaniu

Opublikowano

mój błąd nie czytałem uważnie bo nie doczytałem trans i chciałem się dowiedzieć czy pytasz o błąd silnika czy skrzyni biegów   a chodzi o skrzynie a czy przy zmiaonie kierunku jazdy robi to automatycznie czy musisz sprzęgło wcisnąć? jak szarpie i wyskakuje ten błąd to pora skrzynie skalibrować na dobry początek

Opublikowano

zauważyłem czasami, że jak wrzucam bieg bez użycia sprzęgła to czynność załączenia jazdy trochę trwa, przy wciśniętym sprzęgle jest jakby normalnie. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
    • Przez Wojtas3c
      Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.
      Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2
       
      Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Daoran23
      Siema Zamierzam kupić ciągnik i podobają mi się Agrotrony 120 i proszę o wyjaśnienie Do czego służy ta niebieska Gałka z gumowym mieszkiem bo 2 obok to domyślam sieę że sekcje czyli 4 wyjścia a czy ta z mieszkiem to tez od pary czy nie bo nie które ciągniki jej nie posiadają. Jakby ktoś miał czas to niech obiaśni mi poza tym wszystkie wajchy pokrętła.  Z góry dzięki za pomoc

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v