Skocz do zawartości
DawidWsik

Błąd 91 deutz fahr agrotron 106 mk3

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fahr
DawidWsik    2

Witam mam pytanie czy może ktoś wie co oznacza kod 91 w df agrotornie 106 mk3. Ciągnik został umyty, wymieniono mu filtry i oleje.

Co może być tego błędu przyczyną ? Ciągnik nie ruszy i po chwili staje rewers automatycznie przełącza na neutral(N)

Edytowano przez DawidWsik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ton16    2

Serwisówka rzecze coś takiego : Centralka wykrywa niezgodność między danymi otrzymywanym od czytników nLsa i nHk, ustawieniem pedału sprzęgła oraz ustawieniem dźwigni podbiegu.
dalej
OPIS
Centralka wykrywa niezgodność między danymi otrzymywanym od czytników nLsa i nHk, ustawieniem pedału sprzęgła oraz ustawieniem dźwigni podbiegu.

REAKCJA SYSTEMU

System ogranicza działanie do trybu "TC-SHUTDOWN” i ustawia się na biegu jałowym.

CZYNNOŚCI WERYFIKACYJNE

• Sprawdzić, czy dźwignia włączania podbiegu jest prawidłowo ustawiona i czy czujnik znajduje się we właściwej pozycji.

• Sprawdzić czy czujnik uruchamiania podbiegu działa prawidłowo (aby poznać szczegóły techniczne należy zapoznać się z częścią 40).

• Sprawdzić, czy styki “NHK” i “NAB” nie są odwrócone.

• Ustawić kluczyk zapłonu w pozycji “O” (OFF), odłączyć złącze „ECU PS”, podłączyć miernik do pin F złącza “EV GROUP”, wykonać pomiar rezystancji i sprawdzić, czy są zwarcia do masy (odczyt z miernika: infinito/przerwa).

• Ustawić kluczyk zapłonu w pozycji „I” (ON), odłączyć złącze “ECU PS”, podłączyć miernik do pin 1 złącza “EV PROP” i do uziemienia napędu i sprawdzić, czy jest napięcie (odczyt z miernika: 0V).

• Sprawdzić instalację hydrauliczną układu napędowego.

• Wygasić wszystkie alarmy, ustawić kluczyk zapłonu w pozycji “O” (OFF) i ponownie w pozycji “I” (ON) po czym sprawdzić czy alarm nadal występuje, w takim przypadku należy wymienić centralkę.


Pewnie przy myciu gdzieś dostała się woda i zwarcie robi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ton16    2

czyli czujnik położenia sprzęgła może być do wymiany, (lub do wysuszenia? o ile jakoś go tam mogłeś zalać), ogólnie zobacz jak on tam wygląda. jak dobrze pamiętam to tam się go reguluje, (chyba taki sam czujnik jest z tyłu ciągnika od wysokości położenia podnośnika).


http://www.agrofoto.pl/forum/topic/49648-agrotron-106-wyskakuj%C4%85cy-b%C5%82%C4%85d-podczas-zmiany-biegu-i-kierunku/
tu masz opisane co robić

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidWsik    2

opuściłem troszeczkę pedał sprzęgła w dół i nie wyświetla się błąd ale nie wiem czy sprzęgło będzie się ślizgać jak na 1 ruszałem na wolnych obrotach to zadusi się silnik myśle że sprzęgło dobrze ciągnie. Jak to można lepiej sprawdzić czy się nie ślizga bo bierze przy górze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dammianoss    2

Niemożliwe żeby to był czujnik położenia pedału sprzęgła skoro jest on wewnątrz ciągnika i jeśli się uszkodzi to wyskakuje błąd EB. Jest jeszcze jeden czujnik wkręcony w pompkę sprzęgła ale nie pamiętam jakie on spełniał zadanie, bo kiedyś go sprawdzałem. Przyczyny szukałbym gdzieś w okolicach skrzynki sterującej półbiegami i rewersem, za akumulatorem, jakaś kostka albo przewód może być uszkodzony. Możesz poczekać jak wyschnie, może mu przejdzie.

Aaa jeszcze kwestia tego czy autor tematu ma skrzynie PowerShift czy PowerShuttle, ponieważ są dwa różne tłumaczenia tego błędu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidWsik    2

Sprzęgło jest elektroniczne (bez pompki) a skrzynia to PowerShift


Wszystkie kostki zostały dokładnie wyczyszczone i wydmuchane 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dammianoss    2

Skoro bez pompki to PowerShuttle, wiec @ton16 podał dobrze to co trzeba zrobić :)

Pomogło coś to czyszczenie i dmuchanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czujnik sprzęgła mógł się rozkalibrować i niestety kręcenie czujnikiem to nie jest kalibracja i naprawa po prostu trzeba podłączyć komputer i skalibrować na nowo posiadam komputer 509500422


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najciekawsze jest to ze w tym tyg już chyba z 8 osob z pomorskiego dzwoniło koszty dogaduj tylko tel jak sie zbierze kilka napraw to mogę przyjechać na kilka dni

 

PS. u ciebie nie będzie problemu ze sprzęgłem tylko w innym miejscu a ze czujnik od sprzągla był ruszany to przydało by sie go teraz ustawic

Edytowano przez piotrbm_211320

niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli jedna rzecz mniej


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

skąd z serwisu deutz?

 

i właśnie dla tego potem jeżdżę i naprawiam po innych miłego pozdrawiam :)

Edytowano przez piotrbm_211320

niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jezeli jest to kalibracja szybka to może ale dojazd 2.50 i godzina 170pln


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.50  z kilometra

100 roboczogodzina

netto

+ części (naprawa centralki w razi potrzeby nie jest wliczana w czas pracy)

 

coś mi się wydaje ze podjąłeś się naprawy cudzego ciągnika i cie temat przerósł

Edytowano przez piotrbm_211320

niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
letack    19

pomoże ktoś co oznacza kod błędu o nazwie: trans alarm 006, ciągnik same rubin z 2000r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

silnik czy skrzynia ?


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
letack    19

co masz na myśli silnik czy skrzynia ? wydaje mi się, ze skrzynia czasami coś szarpnie ale to naprawdę nie przeszkadza w użytkowaniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mój błąd nie czytałem uważnie bo nie doczytałem trans i chciałem się dowiedzieć czy pytasz o błąd silnika czy skrzyni biegów   a chodzi o skrzynie a czy przy zmiaonie kierunku jazdy robi to automatycznie czy musisz sprzęgło wcisnąć? jak szarpie i wyskakuje ten błąd to pora skrzynie skalibrować na dobry początek


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
letack    19

zauważyłem czasami, że jak wrzucam bieg bez użycia sprzęgła to czynność załączenia jazdy trochę trwa, przy wciśniętym sprzęgle jest jakby normalnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Halun125
      Witam. Jak w temacie mam problem z hydrauliką ciągnika. Objawy to słabe podnoszenie na rozgrzanym oleju maszyn na tylnym bądź przednim TUZ, bądź też słabe kiprowanie przyczepy np z gnojem. Po prostu trzeba go wkręcać na 1300-1400 obr/min żeby np. kosiarkę która waży 600 kg jako tako podniósł. Jak olej jest zimny wszystko jest ok a problem pojawia się po rozgrzaniu. Błędów nie ma, jak coś podniesie to nie opuszcza więc rozdzielacz chyba sprawny. Po spuszczeniu oleju z hydrauliki (wersja B więc ma oddzielny zbiornik) na dnie kasterki znajdowały się opiłki chyba miedziane bo magnes ich nie przyciągał, a że olej muszę często spuszczać bo zbiornik się rozwarstwia tak ostatnim razem pierwszy raz natknąłem się na te opiłki. 
      Czy jest to być może wina pompy? Ciągnik jest z 2012 r i ma 2800 z hakiem przejechane. 
    • Przez ARTURO04
      Witam nie wiem czy w dobrym miejscu szukam pomocy więc w razie co proszę o wyrozumiałość jestem nowy na tym forum, do rzeczy posiadam jak w tytule Same i mam problem w nim ze skrzynią, a mianowicie przy wkładaniu jedynki bądź wyjmowaniu jej nie ostrożnie tzn w innej pozycji lewarek blokuje się cała skrzynia tak jak by dwa biegi na siebie nachodziły dzieje się to tylko na jedynce i tylko z pozycji tego biegu daję się ją rozblokować jest to skrzynia 5 biegowa z połówką. bardzo będę wdzięczny za pomoc bądź jakieś wskazówki...
    • Przez tepe71
      Witam
      Jestem świeżo upieczonym właścicielem agrotrona 6.30tt. Usterka jaka się objawiła po rozgrzaniu hydrauliki to blokujące się hamulce. Po wdepnięciu pedał hamulca odbija normalnie ale koła hamowane są w dalszym ciągu. Towarzyszy temu "cykanie" w bloku hydrauliki. Tak jak by zawór na przemian robił i odpuszczał ciśnienie, jednocześnie olej bardzo się rozgrzewa. Po wyłączeniu silnika hamulce odpuszczają, a po krótkotrwałym odczekaniu można kontynuować jazdę ale tylko do momentu kolejnego naciśnięcia pedału hamulca, po którym następuje znów blokada. Problem nie ma miejsca gdy olej  jest jeszcze zimny. Dodam, że sam hamulec zachowuje się niestandardowo. Nie ma możliwości płynnego zwiększania siły hamowania, a tylko całkowite i nagłe zablokowanie kół na końcu skoku pedału. Olej wraz z filtrami wymieniłem po tym jak okazało się że stary wymieszany był z wodą.
      Pozdrawiam i z góry dziękuje za jakiekolwiek rady.   
    • Przez zacx18
      Witam  mam problem z rozłączaniem się rewersu elektrohydraulicznego   w ciągniku DF Agroplus 100  (skrzynia bez półbiegów). Rewers rozłącza się gdy obroty silnika spadną poniżej 800 obrotów powyżej 800 działa i nie ma  znaczenia czy olej jest ciepły czy zimny    . Gdy rozłączy  się rewers  wyrzuca błąd   w postaci migającej lampki  (jedno błyśnięcie długie , cztery krótkie )
      Czy może być to wina pompy hydraulicznej ? czy coś innego ?
    • Przez Soolider
      Witam, posiada ktoś takie coś jak kody błędów w deutz fahr bo wyskoczył mi błąd 14 w deutz fahr agrotron 150 a nie wiem co to oznacza.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.