Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zawór

Wiadomość z agroFakt.pl

ZYLA    455

Piszecie w kółko o zaślepieniu, a czy mógłby ktoś powiedzieć gdzie dokładnie to zrobić? Jakieś foto? I czy w ogóle ma to jakiś sens? Bo jak niektórzy radzili że wystarczy wypiąć przewód od zaworu i pisali: nonno inny traktor i nie kopci przy odpalaniu etc. A prawda jest taka że żadnej różnicy nie było. Z tym zaślepieniem jest tak samo bo  jak ktoś chce w coś wierzyć to uwierzy, czy faktycznie jest coś na rzeczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu13    19

Jak się przepali chłodnica egr to płyn chłodniczy idzie do kolektora ssącego. Fajnie co? Ale zawsze to ekologiczniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    455

Co ty za bajki opowiadasz? Płyn chłodniczy to masz chyba w mózgu bo w chlodnicy recylkulacji (egr) go nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu13    19

Co ty za bajki opowiadasz? Płyn chłodniczy to masz chyba w mózgu bo w chlodnicy recylkulacji (egr) go nie ma

A co jest do chłodzenia spalin, ciekły azot? Kiedyś ktoś napisał że na tym forum siedzą same dzieci, miał rację.

 

I pisze się  recyrkulacja.

Edytowano przez grzechu13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    455

No właśnie. Co jest do chlodzenia spalin? Chłodnica. Ale płynu w niej nie ma. Przepływają przez nią spaliny, a nie żaden płyn.
Widocznie dobrze ktoś napisał i pewnie to było do Ciebie że same dzieci na tym forum...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    4

ZYLA jak nie wiesz to nie wypowiadaj się o EGR skoro nie wiesz jak on działa. Przez EGR przepływają spaliny które są chłodzone poprzez płyn chłodzący i kierowane do silnika. Jak masz zetora z EGR to idź sobie dokładnie obejrzyj i wszystkie twoje wątpliwości znikną.

Edytowano przez Piotr6991z

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    97

Prawda prawda Piotr. Do tego przez ten wynalazek mamy zasyfiony dolot powietrza do silnika i syf w misce olejowej po kilku godzinach pracy olej czarny jak smoła. Taki stan oleju na pewno nie wpływa pozytywnie na pierścienie tłokowe i turbosprężarkę. Taka to ekologia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    86

To prawda, przez EGR przepływa ciecz chłodząca. To ma też swoje plusy, silnik zimą szybciej się rozgrzewa.


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zico    0

Nie chcę nowego tematu zakładać pacjent Proxima 90 interesuje mnie zaślepienie egr chciałbym żeby zetor oddychał świeżym powietrzem żeby sadza nie dostawała sie powrotem na tłoki i insertuje mnie praca bez tego ustrojstwa najświeższe wrażenia pracy silnika :) yy dodam ze po złych doświadczeniach przez egr w oplu 1 9 cdti  ze ten wynalazek wykończył klapy wirowe  i co zobaczyłem w kolektorze dolotowym to nie popieram tego ze po coś to założyli  i tak musi zostać bo jak by dłużej został to by wykończył silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    455

Zatkalem i zadnych rewelacji. Ale pewnie tak zostanie bo silnik oddycha zdrowszym powietrzem. 

Co do chlodnicy spalin, rzeczywiście jest przy zawrze egr. Przyznaję się do bledu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zico    0

oki dzięki moja właśnie jest trochę taka mułowata  z wolnych obrotów a ludzie piszą ze lepiej się zbiera  ale dzięki za info

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    133
wlaanie mam zamiar zaslepic w forterze ten zawor powiedzcie jaka grubosc blachy ma byc czy 3 mm wystarczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mlody90
      Wraz z rozrostem gospodarstwa idzie potrzeba ciągnika o większej mocy, że jestem zadowolony z mojego Zetka wpadłem na pomysł zrobić z niego małego koksika O ile w temacie samochodów temat jest powszechnie dostępny i z autem już to przerabiałem to w kwestii ciągnika ciężko znaleźć informacje o takich zabiegach 😜
      Od początku:
      WTRYSKI I POMPA
      Nadszedł czas na ich regenerację więc wpadłem na pomysł zmiany końcówek na takie o większej wydajnośći jednak nie wiem od czego mogłyby się nadawać ( Jeszcze nie dzwoniłem i nie pytałem o to specjalistów bo sam chcę trochę zagłębić się w temat)
      INTERCOOLER
      Tutaj zastanawiam się nad zastosowaniem oryginalnego(wodnego) IC z modelu 10540 lub dołożeniem IC z jakiegoś busa dodatkowo dodać wentylator z nadmuchem na niego bo wiadomo, że nie będzie działał tak dobrze jak jest to w samochodach ( IC z auta będzie w fazie eksperymentu czy działa, czujniki temperatury niedługo przyjdą więc sprwadzimy na wiosnę o ile zmniejszy się temp. powietrza)
      TURBOSPRĘŻARKA
      Po oględzinach silnika przez mechanika i stwierdzeniu, że jest zdrowy i wytrzyma ( a nie powinno być problemu bo 6 lat temu był remonet generalny a od tamtej pory, regularne wymiany olejów i filtrów, żadnego pałowania na zimnym i gaszenia zaraz po ciężkiej pracy a nawet po lekkiej ciągnik chwilę postał na niskich obrotach i gaszony) na sma koniec po wtryskach oraz IC zostanie wrzucone ciut większe turbo albo zamówimy hybrydę.
       
      Przedstawiam tutaj plan modyfikacji jednak potrzebuję pomocy w kwestii końcówek wtrysków.
       
      Odrazu podziękuję tylko za komentarze w stylu " to się nie opłaca" , " potrzebujesz więcej mocy to sobie kup większy ciągnik" , " jak się nie znasz to się za to nie bierz". Tak, nie stać mnie na kupno nowego ciagnika z gotówkę, a kredytom mówię nie
    • Przez kolos87
      Witam,
      Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli cokolwiek do czynienia w tym temacie.
      poprzedni właściciel zamontował świecę ogniową w ciągniku, ale zrobił to w ten sposób, że wywiercił otwór w kolektorze ssącym pod w/w świecę bez jego demontażu. Efekt? opiłki zostały zassane do jednego z cylindrów i ciśnienie na nim  jest 70% mniejsze niż na pozostałych.
       
      Czy ktoś może po krótce opisać jak wygląda temat rozbierania takiego silnika? 60-tki i 30-tki nie są dla mnie żadną nowością ani zagadką, ale takiego zetora jeszcze nie robiłem. Jakby ktoś był tak dobry i naświetlił trochę temat byłbym wdzięczny... To jest silnik prosty jak....zetor, ale trzeba znać parę szczegółów przed rozpoczęciem prac, np czy przed zdjęciem miski olejowej trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    • Przez adam12tr
      Witam
      Poszukuje osoby która posiada zetora forterre  11741 z silnikiem Deutz/same 1000.6Wt1 .W tym ciągniku jest regulator  świec żarowych, niestety nie jest on opisany w schematach dedykowanych dla tego modelu Zetora. Mam urwane dwa przewody od wtyczki tego sterownika i nie mam czasu robić doktoratu odnośnie ich prawidłowego położenia. Jeśli ktoś ma taki ciągnik to bardzo prosił bym o fotkę tej wtyczki od strony przewodów, wystarczy zdjąć prawą przednią pokrywę maski. Zamieściłem wycinek serwisówki gdzie regulator to element o numerze 79, a druga fotka to moja sytuacja;(
      Za pomoc z góry dziękuję.
      Pozdrawiam Adam12tr
       


    • Przez seat1Leon
      Witam ,mam pytanie jaka jest zasada działania hamowania przedniej osi w zetorze Proxima przy skrzyni 40
    • Przez aprochota
      Witam ma takie pytanko do was planuje założyć tura metal technik i chciałbym jeszcze założyć tuza do forterry czy to można założyć bo gdzieś słyszałem że nie zawsze to pasuje tuz przeszkadza w Zamontowaniu tura. Tuz znalazłem na olx poniżej link https://www.olx.pl/oferta/przedni-tuz-forterra-mocny-3t-c-brutto-f-vat-CID757-IDmm0si.html
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.