Polecane posty

grzechu13    36

Dla szwagra pociekła chłodnica egr w fendt remont siedem tysięcy,  chyba nawet netto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    737

Piszecie w kółko o zaślepieniu, a czy mógłby ktoś powiedzieć gdzie dokładnie to zrobić? Jakieś foto? I czy w ogóle ma to jakiś sens? Bo jak niektórzy radzili że wystarczy wypiąć przewód od zaworu i pisali: nonno inny traktor i nie kopci przy odpalaniu etc. A prawda jest taka że żadnej różnicy nie było. Z tym zaślepieniem jest tak samo bo  jak ktoś chce w coś wierzyć to uwierzy, czy faktycznie jest coś na rzeczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu13    36

Jak się przepali chłodnica egr to płyn chłodniczy idzie do kolektora ssącego. Fajnie co? Ale zawsze to ekologiczniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    737

Co ty za bajki opowiadasz? Płyn chłodniczy to masz chyba w mózgu bo w chlodnicy recylkulacji (egr) go nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu13    36

Co ty za bajki opowiadasz? Płyn chłodniczy to masz chyba w mózgu bo w chlodnicy recylkulacji (egr) go nie ma

A co jest do chłodzenia spalin, ciekły azot? Kiedyś ktoś napisał że na tym forum siedzą same dzieci, miał rację.

 

I pisze się  recyrkulacja.

Edytowano przez grzechu13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    737

No właśnie. Co jest do chlodzenia spalin? Chłodnica. Ale płynu w niej nie ma. Przepływają przez nią spaliny, a nie żaden płyn.
Widocznie dobrze ktoś napisał i pewnie to było do Ciebie że same dzieci na tym forum...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    8

ZYLA jak nie wiesz to nie wypowiadaj się o EGR skoro nie wiesz jak on działa. Przez EGR przepływają spaliny które są chłodzone poprzez płyn chłodzący i kierowane do silnika. Jak masz zetora z EGR to idź sobie dokładnie obejrzyj i wszystkie twoje wątpliwości znikną.

Edytowano przez Piotr6991z

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Prawda prawda Piotr. Do tego przez ten wynalazek mamy zasyfiony dolot powietrza do silnika i syf w misce olejowej po kilku godzinach pracy olej czarny jak smoła. Taki stan oleju na pewno nie wpływa pozytywnie na pierścienie tłokowe i turbosprężarkę. Taka to ekologia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

To prawda, przez EGR przepływa ciecz chłodząca. To ma też swoje plusy, silnik zimą szybciej się rozgrzewa.


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie chcę nowego tematu zakładać pacjent Proxima 90 interesuje mnie zaślepienie egr chciałbym żeby zetor oddychał świeżym powietrzem żeby sadza nie dostawała sie powrotem na tłoki i insertuje mnie praca bez tego ustrojstwa najświeższe wrażenia pracy silnika :) yy dodam ze po złych doświadczeniach przez egr w oplu 1 9 cdti  ze ten wynalazek wykończył klapy wirowe  i co zobaczyłem w kolektorze dolotowym to nie popieram tego ze po coś to założyli  i tak musi zostać bo jak by dłużej został to by wykończył silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    737

Zatkalem i zadnych rewelacji. Ale pewnie tak zostanie bo silnik oddycha zdrowszym powietrzem. 

Co do chlodnicy spalin, rzeczywiście jest przy zawrze egr. Przyznaję się do bledu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

oki dzięki moja właśnie jest trochę taka mułowata  z wolnych obrotów a ludzie piszą ze lepiej się zbiera  ale dzięki za info

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    327
wlaanie mam zamiar zaslepic w forterze ten zawor powiedzcie jaka grubosc blachy ma byc czy 3 mm wystarczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ZielakKujawy
      Witam forumowiczów. Jestem nowym na Waszym forum . I nie wiem specjalnie jak zacząć . Może od początku ,witam wszystkich jeśli będę w stanie chętnie pomogę w różnych sprawach ale póki co sam potrzebuje pomocy . Problem pojawił się kiedy kupiłem forterre 150 HD . Od samego początku problem jest z elektroniką . Wyrzuca błędy 520500 praktycznie bez przerwy . Wystarczy choćby mały wstrząs i po wyskoczeniu wyżej wymienionego błędu ciągnik odcina obroty do 1.5 tys po ponownym uruchomieniu problem zazwyczaj znika , częściej zaś trzeba rozłączyc kostkę od pompy wtryskowej i po ponownym podłączeniu wszystko jest ok . Niecały rok temu podczas prac polowych ciągnik stanął na polu przy przebiegu 500 mth stanęła pompa wtryskowa , również pokazując ten sam błąd . Regeneracja kosztowała sporo . Ale do niedawna było ok . A dokładnie do przedwczoraj kiedy po myciu ciągnik znowu stanął . Kręci na sucho  jednak nie puszcza ani jednego dymka z komina . Serwis zbytnio nie chce się angażować z tego co zaobserwowałem , więc pozostaje mi szukać innego serwisu albo kogoś kto rozkoduje mi błędy żebym wiedział wgl o co chodzi . Na chwilę obecną wyświetlają mi się dwa : 633 oraz 520500 . Może ktoś coś podpowie ? Miał ktoś podobny problem ? Polecicie jakis dobry serwis bądź mechanika od zetorów na Kujawach ?? Z góry dziękuję , pozdrawiam 
    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj