Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. W moim zetorze miałem i mam problem z ogrzewaniem ponieważ nie mogłem ruszyć suwakiem od ciepła i zimna wymieniłem linkę ponieważ przyrdzewiała w pancerzu oraz zawór bo był zastojały. Po wymianie tych części teraz cały czas mi wieje chłodnym powietrzem a linka i zaworek chodzi jak trzeba. Na dodatek gdy sprawdzałem czy działa ten wentylator tak jak należy zaczął mi kapać płyn chłodniczy do kabiny z tej półki. Co może być tym objawom winne?? Może być to nagrzewnica do wymiany??    

Opublikowano

Posprawdzaj połączenia przewodów z nagrzewnicami i same nagrzewnice

Opublikowano

No okey przecieki mogą być odpowiedzialne za poluzowanie lub pęknięcie przewodu, no ale sprawdz w ogóle czy jest obieg cieczy, bo przyczyna moim zdaniem, jak dla mnie to nie w nagrzewnicy tylko gdzieś głębiej

Opublikowano

zobacz czy przewod gumowy ktory idzie do rurki nagrzewnicy jest cieply, masz zalozony termostat ?, jaka jest temperatura plynu po nagrzaniu ciagnika, masz odpowiedni poziom plynu ? moze jezdziles na wodzie i po spuszczeniu resztki zamarzly w rurkach ??

przyczyn moze byc wiele. 

Opublikowano

Zagrzej silnik najpierw tak na 90 stopni. Potem odkrec zawor od ogrzewania a nastepnie korek od chlodnicy. Daj mu gazu na 3/4 i niech pochodzi z 5 min. Korek zeby sie odpowietrzyl uklad. Miedzy czasie musisz miec wlaczony nawiew od ogrzewania co oczywiste i obserwujesz. Jesli ubywa plynu to dolewasz do chlodnicy do stanu zeby zakrylo zeberka. A co do wycieku to podnies dach i zobacz. Jesli weze i rurki sa w kiepskim stanie to wymien calosc. Wymiane przewodow opisywalem kiedys na takim temacie zwiazanym z ogrzewaniem.

Opublikowano

Zdejmij weze tu przy baku i dmuchnij w nie, jak nie ma zadnych oporow to jest drozne i dobzre go odpowietrz, najlepiej przejedz sie na wysokich obrotach  z 2km otwartym korkiem w chłodnicy. Ale jesli chdozil na wodzie to najpredzej przy spuszczaniu woda nie zleciala i gdzies zamarzło. Tez mialem tak w tym roku cala gora mi zamarzła rozebralem wszystko zeby rozmrozic przy okazji sprawdzilem nagrzewnice ale na szczescie nic nie po rozsadzalo i poskladalem na nowo i grzeje az miło :)

Opublikowano

Dzisiaj jechałem zetorem z przyczepą i gdy temp. dochodziła do 100 stopni włączyłem nawiewy lecz nagrzewnice wcale się nie nagrzewały. Zetor ma termostat. Zaworek jest dobry ponieważ jak sprawdzałem go przez dmuchanie i go otwierałem i zamykałem i trzymał. Ciągnik chodzi cały sezon na płynie. 


Muszę jeszcze kiedy spróbować tak jak pisze kolega PatrykMajcher bo tego jeszcze nie próbowałem. 

Opublikowano

Dziwne :blink: u mnie jest ,jak ostatnio naprawiałem elektrykę 

Opublikowano

Nie odpowietrza się . Tak się zastanawiam , czy przypadkiem jak pompa wody będzie już słabo dawać , to ogrzewanie będzie działać . Może ktoś bardziej obeznany sie wypowie .

Opublikowano

przy transporcie zagrzal sie do 100 , dziwne, u was nie ma mrozu ? wydaje mi sie ze nagrzewnice to jest maly problem, chlodnice masz drozna  ??? przy robocie sprawdz reka czy cala jest ciepla bo wyglada na to ze przeplyw jest kiepski lub nie ma wcale-sam tak niedawno mialem. kret ,wiadro goracej wody .potem karczer i po klopocie, chlodnica musi byc oryginalna mosiezna zeby ja 'KRETEM" potraktowac

weze sprawdzales-moze ktorys sie w srodku rozkleil i blokuje przeplyw.

Opublikowano

Ja podalem najprosciejszy sposob. W takim razie podnos dach spuszczaj plyn z nagrzewnic ( o ile jest). Rozkrec obudowy od nagrzewnic. A najlepiej rozkrec cale ogrzewanie u gory lacznie z wezami i sprawdz wszystko. Kraik czy sie otwiera do konca potem nagrzewnice czy sa drozne w srodku. Jesli wszystko jest ok to. Poskladaj wszystko tak jak bylo. I przyczyna w pompie wody moze byc. Moga byc kiepskie lopatki. A wąż jest cieply ten co idzie od silnika do nagrzewnicy?
Ja zrobilem ogrzewanie bo tez nie dzialalo. Nie bylo wcale podpiete. Bo byly uszkodzone rurki. Wywalilem je cale. Wstawilem waz gumowy w slupki i po problemie. A jeszcze jedno jesli nagrzewnice sa zawalone kamieniem lub innym syfem a wydaje sie ze sa drozne to na wolnych obrotach nie bedzie wymiany cieczy w nagrzewnicach. Czyli hak bys siedzial w ciagniku i ciagnik spokojnie pracowal na biegu jalowym to nie przewali plynu. Dopiero jak przygazujesz mu na 1 min wtedy przepchnie.

Opublikowano

mds212 termostat mam cały czas założony a chłodnicy czemu miałbym nie zasłaniać jak jest zima a bywało że i odpalało się ciągnik przy -15 stopniach i w drogę tak się prędzej nagrzeje silnik a i nie przegrzeje, na wiosnę zawsze jest odsłonięta bo gdzie w ciepło na zasłoniętej chłodnicy jeździć.  

Opublikowano

Witam. Mam problem z ogrzewaniem w zetorze 7011 pociekła chyba chłodniczka pod dachem bo leje się płyn z podsufitki . Pytanie brzmi czy mogę połączyć chwilowo te przewody wychodzące z pod maski koło zbiornika paliwa razem ze sobą aż nie naprawie lub wymienię chłodniczki? Czy nie zakłuci to w jakiś sposób obiegu płynu w silniku ?Czy w ogóle zaślepić jeden i drugi?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomn95
      Według Was w zetorze 5211 można podpiąć lampy led przód tył pod istniejące przewody?
    • Przez Majjdann
      Witam mam taki problem z nadmuchem w zetorze 5211 włącze go i po jakis 5 minutach sie wyłącza bezpiecznik sie topi już po paru sekundach kiedy włącze nadmuch bezpiecznik zaczyna sie grzać. Dodam że jeden wiatrak kręci sie wolniej a drugi szybciej. Będe wdzięczny za pomoc Pozdrawiam.
    • Przez PiotrNaw
      WITAM. ZAKUPIŁEM CIĄGNIK ZETOR 5211. MAM PROBLEM Z NAGRZEWNICĄ. BRAK CIŚNIENIA - PŁYN NIE PODNOSI SIĘ DO NAGRZEWNICY. SPRAWDZAŁEM PRZEWODY - WSZYSTKIE DROŻNE. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ? PIOTR
    • Przez rolnicyzmazowszateam
      Witam Mam następujący problem z lewą pozycją w zetorze 5211 z przodu i z tyłu. Ostatnio jechałem i zobaczyłem że świeci się tylko jedna strona zobaczyłem do bezpieczników wszystko OK masa jest, aż kupiłem bezpieczniki i wymieniłem nic to nie dało, żarówki nie spalone nie wiem co może być. Może ktoś podpowie co to może być
    • Przez emtecc
      witam nagle przestały mi działać zegary i kontrolki w 7745. Po odpaleniu obrotościomierz i paliwo działa o świeci się kontrolka ładowania. Po zgaszeniu silnika paliwo nie działa. Prąd do stacyjki dochodzi bo można odpalić z przycisku. Zegary mają jakieś zasilanie, przekaźnik? Bezpieczniki sprawdzone - są ok. Jak to ugryźć?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v