Skocz do zawartości

CASE 5140 - ciężko odpala na mrozie


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, 
Mój problem to ciężko odpalający Case 5140 na mrozie. Otóż cała historia zaczęła się tak: 
1. Rozdupcyło turbine, olej poszedł w komin, turbina zregenerowana, założona ponownie, okazuje się, że przepuszcza, spowrotem do regenracji, w tym czasie odkryłem drugi problem
2. Do oleju dostała się ropa, na początku pompka zasilająca do wymiany, potem okazuje się że pompę paliwa trzeba oddać do regeneracji, wszystko naprawiłem, 
3. Zakładam pompę, następnie dopiero turbinę, wszystko chodzi tak jak trzeba, nic już nie przepuszcza. 
4. Wymieniam w siłowniku wspomagania wszystkie symeringi, uszczelniam miskę olejową (dość mocno chlapało olejem)
5. PYTANIE: Czy z odmy powinien chlapać olej (nie leci go dużo)?
6. Ciągnie olej, nie powiem w jakiej ilości bo jeszcze nie zbadałem (dymi na niebiesko, ale nie aż tak mocno)
7. Ciągnik pracuje z przyczepą samozaładunkową, tak zwany HDS (jako takiego obciążenia nie ma)

Otóż napisałem to wszystko w takiej sprawie, abyście wiedzieli co było robione. Teraz mój problem (tzn. mały problem) przed tym "remontem" ciągnik odpalał w mrozie po minus 20 (dwa razy zakręcił i odpalał), teraz raptem 5-10 stopni i nie daje rady, musowo kręcić dość długo (bez prostownika rozruchowego się nie obędzie)
 

Co myślicie o tym, gdzie szukać winy?

Czekam na odpowiedzi :)

Pozdrawiam.

Opublikowano

ja miałem przypadek w 16145 ,że kręcił i masa białego dymu a odpalic tragedia.Pompa oddana do regeneracji i to samo w dwóch różnych warsztatach sprawdzana i  .Postanowiłem kupić nowa pompę i jak ręką odjął nie ma najmniejszego problemu nawet w mrozy.A u ciebie kreci i dymu nie widać?A kolega skąd jest?

Opublikowano (edytowane)

Przy pierwszym zakręceniu się nie pojawia, przy drugim już tak, ciemny dym. Woj. lubelskie, powiat Tomaszów Lub.

Edytowane przez Tademn123
Opublikowano (edytowane)

a jak powiedz odpowietrzałeś pompe po założeniu? najpierw musisz wymienić filtry koniecznie po takich mrozach masz tam kisiel i filtry mają zmniejszoną przepustowość to po 1 po 2 jak już wymienisz filtry to w podstwie filtrów odchodzi przewód zasilający do popmy głownej w nim jest śrubka na klucz 10 wykręć i musisz pompować pompką zasilającą aż wypchasz całe powietrze z filtrów i szybko wkręcić żeby paliwo zanadto się nie cofnęło, po 3 luzujesz wszystkie!!!! nakrętki na wtryskiwaczach i kręcisz ąz ze wszystkich rurek  zacznie tryskać paliwo daj mu pare sekund.  dokręcasz nakrętki i palisz jak nie zagada to znajdz fachowy zakład regeneracji pomp najlepiej z licencją Boscha bo szkoda kasy na inne zakłady. co do oleju z odmy to nie ma prawa kapac a poziom sprawdziłeś oleju potym jak ci z pompy ciekła ropa do oleju? skoro turbina zrobiona ale nie masz pewności że dobrze bo nie zrobili tego dobrze za 1 razem ..... i tu moje pytanie skąd wiesz żę nie trzymała ciśnienia? jeśli turbina jest już ok to głowica do roboty ale po całym poscie to sugeruje remont kapitalny dołu i góry to może koszty nie będą takie straszne jeszcze. 

Edytowane przez BENNY82
Opublikowano

Po pierwszej regeneracji założyłem turbinę, okazało się że przepuszczała bo mi znowu olej wypychalo w komin, silnik cały zachlapany. Następnie przypadkowo sprawdziłem olej, okazało się, że są dwa stany (ropa dostała się), pompa paliwa (okazało się że nie ma szczelności jakaś tulejka się wyrobiła i jeszcze coś tam jeszcze wymienił nie pamiętam co, coś pordzewiałego było), pompka zasilająca też wymieniona bo w nie dawała tak jak trzeba,  gdyby nie ta ropa to pompy bym się w `ogóle nie czepiał, przed tym wszystkim palił jak dziecko.

Co do remontu dołu i góry (moc ma nie z tej ziemi), do roboty mogą być ew. pierścienie bo nie trzymają oleju. Turbina już dobrze, nic nie leje, tylko jak tej pompy się czepiłem to teraz ciężko go przełamać. W rozruszniku już szczotki też wymieniłem, akumulator sprawdzałem fachowo (w bardzo dobrym stanie). Co do wtrysków to wszystko przed tym śmiagało jak tra la la. Spróbuje z tym odpowietrzaniem tak jak pisałeś bo być może znów zapowietrzył mi się, jak zakładałem pompę, to trzy razy zasilającą machnąłem i moment palił. Chłopaki wyżej wspominali coś o nieszczelności przewodów. 

Opublikowano

Być moze teraz zapowietrzony jest, ale zapomnialem dodac, jak juz go odpale to chodzi bez zarzutu wszystko ladnie pracuje, obroty rowne, moc jest, paliwa dochodzi, przed remontem czasami nierowno chodzil zapowietrzal sie. Raz go odpale to potem jak dziecko pali, tylko jak postoi noc i rano przyjdzie zapalic to kaplica.

Opublikowano

no to musisz przewody sprawdzić paliwowe. zapowietrza się przez noc odkręć fotel i go zdejmij uzyskasz dostęp do elastycznych przewodów paliwowych przy baku wymień je bo poparciałe na pewno i powietrze puszczają kolejne są przy wlewie też wymień i podokręcaj krócce przy pompkach i filtrach tylko z wyczuciem.

Opublikowano

rurka która prowadzi od pompki do obudowy filtra na łączeniu z obudową filtra jest przykręcona za pomocą holenderka i w nim może być sitko , być może jest zapchane . jeśli masz sitko spokojnie możesz wkręcić holenderek bez sitka nie wiem jaka jest zależność ale część ciągników ma z sitkiem a część bez.

Opublikowano

A jak teraz jest na plusie to odpali normalnie z nocy? bo myśle że to jednak przyczyna leży w silniku jak odma dmucha to sprężania nie ma, i jak olej przez noc zleci to w mrozie nie odpali a jak ciepło to odpali

Opublikowano

Sprawdzę i dam znać. W tej chwili stoi, ale bodajże z samostartem był odpalany, zmieniłem akumulator bo przez te szybkie ładowanie chyba go rozwaliłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kurzyn198
      Witam wszystkich
      Posiada ktoś z was schemat elektryczny do Case Mx 135. Padły mi kierunkowskazy, bezpiecznik jest ok, przerywacz jest sprawny (podmieniałem ze sprawnego ciągnika), awaryjne działają, a kierunków brak.
    • Przez zipo1
      Witam szukam wszelkich informacji na temat case mx 150 maxum,(na co uważać, czego pilnować), kupiłem taki ciągnik, super by było dostać instrukcję obsługi, zgóry dziękuję.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez jacumi
      Witam,
      Dziś podczas talerzowania zapaliły się wszystkie kontrolki w moim Case MX100 (2000r).
      Ojciec jeździł i powiedział że wszystko się popodświetlało (akumulator, ciśnienia oleju, kontrolka od ręcznego itp itd)
      Pierwsza myśl była że mało oleju w silniku, poziom był minimum. Uzupełniono do 2/3 max. I nie pomogło.
      Jak wróciłem do domu (traktor stał 2-3 godziny) to sytuacja jest taka sytuacja jak na zdjęciu (traktor zgaszony, czyli ostygł).
      Kontrolki już się nie świecą wszystkie tylko te właściwe, traktor zapala (test tylko na chwile).
       
      ktoś przerabiał coś takiego ??
       
      pozdrawiam
      Jacek

    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v