Skocz do zawartości

MF 36 10 Nie działa ręczny i stuka coś w skrzyni na II biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam Mam problem z hamulcem ręcznym.

Napiszę na wstępie, że się zaciąga linka działa dobrze, nie wiesza się.

Po ściągnięciu dekla za lewym kołem znalazłem część, którą wysyłam w załączniku.

 

Przypuszczam że jest to element z mechanizmu hamowania ręcznym i dlatego nie działa.

Czy to jest od hamulca czy od czegoś innego?

Znalazłem również 2 trybki, a stuka mi II bieg. Czy możliwe że ,mogły się one tam pod dekiel dostać z tych zębatek od 2 biegu?

post-12383-1237222890_thumb.jpg

Opublikowano

Na zdjeciu jest fragment terczy hamulcowej, dwa pozostałe elementy są zbyt zniekształcone. Zasada działania hamulaca ręcznego w tych MF jest identyczna jak hamulaca głownego w bizonie czy tez sieczkarniach smobieznych Z-350. Jeżali ci wyrwało ci fragment okładziny to trzeba rozebrać ręczny i wyminieć uszkodzone elementy. Nie próbuj podciągac recznego i go uzywać na tych okładzinach bo zerwie ci je do końca a zmielone fragmenty zpachaja filtr i siłowniki np. od WOM czy tez od napedu.

Jezeli juz masz spuszczony olej to odkreć dekiel przez który wchodzą dzwignie zmiany biegów i zobacz co tam się dzieje innej metody nie ma. Trudno zgadywać jeżeli się tego nie widzi.

Opublikowano

A jeżeli odkręce ten dekiel od drugiej strony co wchodzą te dźwignie to zobaczę te koła co zmienia się biegi?

Cy ju trzeba razczej speca żeby rozpołowić ciągnik i wtedy cokolwiek będzie widać

Opublikowano

Jak odkręcisz dekiel to wszystko zobaczysz a do tego nie trzeba speca. Tryby od biegów 1,2,3,4 i tak mozna zobaczyc przez ten dekiel rozpołowienie ciagnika w tym przypadku niec nie da, potrzebne jest dopiero przy rozbieraniu skrzyni i wymianie jej elementów.

Opublikowano

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

Tylko mam jeszcze jedno pytanie. Zeby tą tarczę do ręcznego wymienić to trzeba rozpaławiać traktor, czy da sie radę jakoś przez ten dekiel z lewej strony?

Wie ktoś ile kosztuje taka tarcza?

Opublikowano

U mnie tarcza się również tak rozleciała, mechanik powiedział, że jeśli bym chciał aby to zrobił to musiałby się dobierać do tylnego mostu więc rozbierania było by dużo. Obejdzie się bez ręcznego jak dla mnie.

Opublikowano
U mnie tarcza się również tak rozleciała, mechanik powiedział, że jeśli bym chciał aby to zrobił to musiałby się dobierać do tylnego mostu więc rozbierania było by dużo. Obejdzie się bez ręcznego jak dla mnie.

nie potrzeba dobierać sie do tylnego mostu da się to zrobić przez te okienko. takie tarczki kosztują coś około 400 zł za sztukę. to się ktoś przejechał na ręcznym ;) . i jeszcze coś w mf można prawie wszystko wyjąć bez rozpoławiania

Opublikowano

Tak dziś patrzyłem czy można i jakoś tego nie widzę jak to można przez ten dekielek zrobić.

Pofatygowałem się nawet i porobiłem zdjęcia aparatem.

Przesyłam w załączeniu foto w którym miejscu się ta tarczka znajduje.

post-12383-1237236084_thumb.jpg

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak podciągałem ręczny w 3645 to też patrzałem czy dałoby się wymienić tarcze bez rozpoławiania. Wg. mnie nie da rady, ale może są jakieś nieznane mi metody ;) .

Opublikowano

Jeśli to tarcza nie od hamulca ręcznego to co to może być??

Znalazłem to na dole pod tą ośką co jest na drugim zdjęciu.

 

Ma ktoś może schemat tej ośki lub jakiś katalog części ze zdjęciami do MF 3610?

Opublikowano

Ten ciągnik ma biegi pod obciążeniem i ta tarcza wygląda jak tarcza sprzęgłowa wykorzystywana do sprzęgieł wielotarczowych mokrych. Coś mi sie wydaje że to od półbiegów, ale nie jestem pewien bo nie mam mf i nigdy nie rozbierałem!!! A te kawałki to zęby z zębatki i pewnie dlatego masz problem II biegiem

Opublikowano

marcin87 tarcze od biegów pod obciązeniem sa metalowe tak jak wszystkie wtarcze w sprzęgłach mokrych. Nie widziałem jeszcze sprzęgła mokrego z tarczami gdzie sa takie okładziny. Co do tych kawałków metalu to ja bym tak szybko nie mówił że to musza być zęby od II biegu ponieważ zęby stałego zazębienia dawałyby o sobie znać cały czas a jezeli byłyby to zęby z nakładki lub synchronizacji to sa o wiele mniejsze. MArcin jedna prosba jeżeli nie wiesz za duzo na ten temat to nie wprowadzaj zamieszania. Okładziny w tych ciągnikach sa tylko i wyłącznie na hamulcu recznym wystkie inne tarcze są metalowe.

Opublikowano

Wychodzi że tak bo jego średnica (twierdząc ze zdjęcia) jest duża i pasuje do tej foty co dodałeś i jeszcze to jak ta tarcza wypadła to mogła uszkodzić jakąś zębatke (z tąd te zęby)

Opublikowano

Jak bys się oriętował jak wyglądają tarcze w sprzęgłach wielotarczowych mokrych to byś wiedział że na przemian są ułożone tarcze metalowe i tarcze metalowe z okładziną (taki przekładaniec)

 

P.S jeśli twierdzisz że na zdjęciu jest okładzina to grubo się mylisz chyba że ja nie dowidze

Opublikowano
Wychodzi że tak bo jego średnica (twierdząc ze zdjęcia) jest duża i pasuje do tej foty co dodałeś i jeszcze to jak ta tarcza wypadła to mogła uszkodzić jakąś zębatke (z tąd te zęby)

 

Chłopie popatrz gdzie jest koło II biegu a gdzie jest sprzęgło WOM. Twierdzisz ze niby tracza wypadła ze sprzęgła jakims tajemniczym sposobem przedostała się otworem o srednicy 5 cm to głównej części skrzyni tam podniosła się z dna skrzyni wpadła pomiędzy zeby i w całości wróciła tą samą drogą.

Opublikowano

Chyba nie wiesz co ja wcześniej pisałem nie znam rozmieszczenia w skrzyni gdzie co jest tylko widze że to mi nie pasuje do hamulca ręcznego. Wszystko to są sugestie. I nie szukam zaczepki bo widze że się wpieniłeś.

Opublikowano

Panowie spokojnie:)

 

Próbujemy dojść do tego co to jest.

Muszę zdobyć jakoś schematy to by jakoś dopasował do czegoś.

Jest kawałek tego żelaswa to muszę odrysować za pomocą cyrkla resztę i już będę miał średnicę.

I wtedy zobaczę do którego pasuje może.

Czy do tego hamulca na dole czy do tego sprzęgła wyżej.

 

Tak więc mam:

Średnica zewnętrzna: 140 mm

Grubość: ok. 1,8-2,0 mm

Materiał: Metal

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@Rafik256

Wiesz czy do wymiany tarcz hamulca ręcznego trzeba odkręcić skrzynie od mostu czy da się to zrobić przez lewą pokrywę(seria 36xx)?

Opublikowano
Tak dziś patrzyłem czy można i jakoś tego nie widzę jak to można przez ten dekielek zrobić.

Pofatygowałem się nawet i porobiłem zdjęcia aparatem.

Przesyłam w załączeniu foto w którym miejscu się ta tarczka znajduje.

zobacz jest łącznik na wałku który się rozpina no i dalej rozkręcasz, może nawet trzeba zdiąc drugi dekel ten z pompą żeby było łatwiej. robiłem ręczny w mf 3120 a tak wogóle to dużo żeczy naprawiam w mfach. to jest na sto % tarcza ręcznebo bo tylko ona może wypaść co do tych małych kawałków to niewiem. te tarcze są metalowe a okładzina jesy na nich z mosądzu.

Opublikowano

Robert a jesteś pewny że to od ręcznego?

Z tego sprzęgła wyżej co też foto dawałem mogła wypaść?

Pewnie będę musiał sam coś porozkręcać bo w moim regionie(woj. podkarpackie) są tylko jedni spece co usługowo leczą fergusony...ale za zbyt dużą kasę.

Opublikowano

trooche sie irytuje bo wiem jak wygląda fragment tarczy sprzegła a piszac że sa metalowe mam na myśli że sa lite a tracze od hamulca ręcznego posiadają cos w rodaju okładziny która jest segmentowalne i może odrywac się płatami. Jeżeli byłby to fragment sprzęgła to musiałoby rozerwać trarczę i musiałby to być jej fragment . Oprócz tego widac że fragment ma gładkie brzegi (prawy i lewy) co równiez sugeruje że oderwał się z ręcznego ze wzgladu na podział tarczy na segmenty. Nawet gbyby tarcza od ręcznego pękła to mogłaby bardzo łatwo wypaść w przeciwieństwie do sprzęgła WOM chociaż żeby rozerwac ta tarcze to trzeba sie postarać i osobiście nie widziałem takiego przypadku.

Co do sprzęgieł mokrych to wiem jak wygląda i jaka jest jego budowa zwłaszcza w MF bo juz kilka rozebrałem.

 

Wrocając do pytanie Mariusza to w serii 36xx jeszcze nie miałem okazji wyjmować ręcznego ani wałka na którym siedzi ale z tego co zauwazyłem to po wyjeciu sprzęgła WOM i wyjeciu tulejki łączącej wałki bedzei tam dość miejsca żeby wszystko wyjąć. Ja zazwyczaj mam do czynienia z serią 30xx bo tego jest najwięcej w mojej okolicy a tam kolejnośc jest troche inna bo ręczny jest blizej mechanizmu róznicowego po drugiej stronie tej tulejki która łaczy oba wałki a widać ją na jednym zdjęciu za ręcznym.

Opublikowano

Zazwyczaj tarcze hamulcowe czy to od ręcznego czy robocze wyglądają tak że składają się z okładziny ciernej grubej i dwóch tarcz metalowych służących jako docisk. Nie wiem jaki jest sens zakładania tarczy hamulca ręcznego składających się z wielu tarcz. A te okruchy (zwłaszcza pierwszy od tarczy) to jest ząb i czy czasem w okolicy nie brak na zębatkach zębów.

 

P.s. riko jak dojdziesz co to jest napisz!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v