Marcin

Zamiennik oleju Ambra Multi G

Polecane posty

Marcin    3

Witam. New holland zaleca stosowanie oleju przkładniowo hdraulicznego do skrzyń biegów typu power shift oraz hydrauliki z pompami tłoczkowymi olej Ambra Multi G. Jestem ciekaw czy stosujecie jakieś zamienniki tego oleju i z jakimi skutkami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

a czy Ambra to nie jest dokładnie to samo co Akros do sdf i Acel do case? wszystkie te oleje to selenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krolikNH    56

Gama produktów Ambra jest do NH, Akcela do Case, Akros do DF i Same i wielu innych. Wszystkie produkty to Selenia i jak wszyscy wiemy należy to do FIATa ;)


Moje fotografie chronione prawem autorskim!!!
"Fotografia to sztuka, a nie naciskanie palcem na przycisk"

© 2016 krolikNH All rights reserved.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin    3

Z gamy Akcela będzie to chyba HY-TRAN ULTRA a z Akrosa, który będzie zamiennikiem Ambry Multi G? Może użytkownicy innych marek ciągników mogliby się podzielić tym jaki olej jest zalecany do ich maszyn jako olej hydrauliczno przekładniowy do skrzyń typu power shift? Słyszałem nawet opinie że oleje Ambry to nie są dobre oleje... Skad więc te ceny??? Tzn. ceny wiadomo skąd tylko chcę się dowiedzieć czym można ja zastąpić...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krolikNH    56

Ja nie sugerowałbym się plotkami - mimo niezbyt taniej wartości lepiej nie oszczędzać na olejach i smarach do zachodnich ciągników ;)


Moje fotografie chronione prawem autorskim!!!
"Fotografia to sztuka, a nie naciskanie palcem na przycisk"

© 2016 krolikNH All rights reserved.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

czy te oleje hydrauliczne typu utto i stou, np akros universal i akros multi itp w hydraulice się mieszają, bo musze coś dolać do skrzyni bo na patrzałku coś nie widać oleju więc jak mam tam jakieś włoskie coś zalane to będzie ok jak doleje orlen utto?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacekopal    0

Witam!

Od dwóch lat jestem posiadaczem New Hollanda TD80D

przy 50 mtg miał zrobiony pierwszy przegląd, wymieniony olej silnikowy i filtr oleju i paliwa.

Teraz po dwóch latach ma na liczniku 330 mtg i należy mu się następny przegląd

 

Z tego co wyczytałem z książki to należy

1) wymienić filtry:

a) oleju silnikowego

;) wspomagania układu kierowniczego

c) oleju hydraulicznego

d) paliwa

2) wymienić olej silnikowy

3) uzupełnić olej: (Ambra Supergold SAE 15W-40, NH 330G)

a) w głównych przekładniach redukcyjnych (Ambra Multi G, NH410B)

:D tylnej przekładni napędowej (Ambra Multi G, NH410B)

c) korpusie osi przedniej (Ambra Multi G, NH410B)

d) piastach redukcyjnych osi przedniej (Ambra Multi G, NH410B)

Natomiast z powodu upływu tych dwóch lat bez względu na przebieg zaleca się aby wymienić :

a) olej w korpusie osi przedniej (Ambra Multi G, NH410B)

:) olej w przekładni głównej piast osi przedniej (Ambra Multi G, NH410B)

c) płyn w chłodnicy (Ambra Agriflu NH-900A)

d) olej hydrauliczny i w przekładni napędowej (Ambra Multi G, NH410B)

e) olej głównej przekładni redukcyjnej (Ambra Multi G, NH410B)

 

 

- Czy można przy tak małym przebiegu wymienić w/w filtry, olej silnikowy, a olej przekładniowy Multi G tylko uzupełnić?

- Czy można użyć zamienników olejów i filtrów? Jeśli tak to jakich?

W lokalnym sklepie mi proponowano:

do silnika - PLATINUM CH-4 15W40

a do skrzyni - ORLEN OIL AGRO UTTO 10W-30

Filtry natomiast proponują firmy SF.

Co myślicie o tych zamiennikach? Można ich użyć do tego ciągnika

.

Z góry dziękuję za opinię i podpowiedź

pozdrawiam

Jacek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Jak na tak mały przebieg to dużo nie zaoszczędzisz na zamiennikach wydając raz na 2 lata te 100zł więcej na filtry, w silniku to należało by co roku zmieniać, bo olej się starzeje i robi się żrący przez kwas siarkowy z siarki w paliwie, oczywiście filtr paliwa, a skrzyni i mostów to narazie nie ma sensu ruszać sprawdzić poziom płynów i następne 2 lata spokojnie można ganiać, najwyżej jakiś filtr od skrzyni biegów wymienić, ale zmieniać oleju nie ma sensu to gdzie po 1 tyś mtg, albo i dalej, jak to stoi to nic się raczej nie dzieje,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tc56    4

A propos zamienników oleju, w NH siedzę już pare ładnych lat i mogę coś podpowiedzieć. Ogólie obecnie koncern zaleca Ambrę w NH i dealerzy ją wciskają. Ja gdy zaczynałem swoją karierę ze smerfami to był stosowany jeszcze olej PB potem przeszliśmy na FUSCH(ok 2004 roku). Jak się dowiedziałem to dealerzy mają większą marżę na Ambrze i ją wciskają(przez co jest droższa), ja do swoich leję fuscha i jest wszystko ok z resztą ten olej sprzedaje mi dealer NH do silników leję Truck plus 15w-40( znajomi leją 10W-40) a do skrzyni Titan Hydro1030 i jest cacy. Prawda jest taka że oleje mają normy i muszą je spełniać a firma taka jak fusch nie pozwoli sobie na szajs z resztą sam dealer mi leje ich olej na przegladach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krolikNH    56

@TC Fuchs jak już :lol: Oczywiście, że fuchs nie pozwoli sobie na szajs, jasna sprawa, że nie chcą sobie psuć renomy. Chciałbym zaznaczyć jednak coś innego, koleś w Raitechu na moje pytanie dlaczego nie mają Ambry (o zgrozo, żeby jeden z największych dilerów nie miał oleju zalecanego przez NH) odpowiedział

NH wycofał się z Ambry i już ich nie poleca i mamy tylko Fuchs
Sory, ale jawnie wciskał kit, mając mnie za idiotę, bo na każdym folderze reklamowym NH na ostatniej stronie jest napisane drobnym druczkiem "NH zaleca środki smarne firmy Ambra". Ja kupuję Ambrę w agromie po niższej cenie, porównywalnej z Fuchsem B)

Moje fotografie chronione prawem autorskim!!!
"Fotografia to sztuka, a nie naciskanie palcem na przycisk"

© 2016 krolikNH All rights reserved.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tc56    4

Królik niech ci będzie Fuchs B) odnosnie kosztów to też zależy co i jak kupujesz i w jakiej ilości, ja zbytnio do ceny oleju nie przywiązywałem uwagi bo kupuję cały mi potrzebny olej w grudniu gdy dealer ma promocję na koniec roku(10-20%) zobaczymy jak będzie w tym roku. Od kiedy pamiętam to na folderach NH była Ambra i Raitech kit Ci wciska. Ta firma czesto robi ludzi w konia z różnymi rzeczami. A propos filtrów to z tego co mi wiadomo filtry dla CNH produkuje Donaldson( nie znam pisowni jak coś to poprawcie)róznią się tylko naklejkami- ja jednak stosuję orginały bo też kupuje je w promocji na koniec roku tylko w TM powietrzny mam z Granitu bo NH obecnie zamienił model filtra przeznaczony do tego ciągnika i ma mniejszą filtrację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krolikNH    56

Wiem, że wciskają kit, generalnie nie podoba mi się ta firma. Ty kupowałeś z Perkozu o ile dobrze pamiętam? Co do filtrów to Donaldson bądź Fleetguard - jeden z tych. Również stosuję oryginały :D


Moje fotografie chronione prawem autorskim!!!
"Fotografia to sztuka, a nie naciskanie palcem na przycisk"

© 2016 krolikNH All rights reserved.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tc56    4

Tak w Perkozie. Jeszcze nie znam warunków grudniowej promocji na oleje cześci i filtry. Jeśli coś będę wiedział to dam znać i porównamy ceny zobczymy jak się prezentuje ta promocja :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    25

a ja stosuję takie oleje http://www.oleoblitz.pl/ . wychodzą z tej samej rozlewni co i ambra, sprawdzałem na opakowaniu, a cena o wiele bardziej do przełknięcia,

mieszałem w skrzyni oba oleje i nic się nie dzieje, ani pianki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agentczor    0

Wia-lan pogwarancyjnie na życzenie klienta leje Shell Donax TD-10w30. Wychodzi taniej niż AMBRA :) Info PRV.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

PLATINUM MULTI UTTO 10W-30 to odpowiednik tego oleju nie wie ktoś jaka cena jest za litr? podobno do zachodnich ciągników muszą być zachodnie oleje bo tak ma być i już ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rpalka    0

Pracuje u dilera NH za granica i do skrzyni lejemy Castrol-a Agri Trans plus 10w-30 - ktory tak nawiasem mam na stanie w bagazniku jak jade na urlop :P

Pracuje dopiero 3 wiosenki ale jak narazie z tego co pamietam to olej chyba 4 razy wymienialem :mellow: ale filtry za kazdym serwisem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
americo    0

Ja znalazłem na allegro olej który wychodzi z tej samej rozlewni co AMBRA, AKCELA, CZY AKROS, nawet pakowany jest w takich samych bańkach, na stronie producenta nie jest on dedykowany do żadnej marki i pewnie dlatego jest tańszy, ale w środku to ten sam olej, nazywa się on ARBOR i można go kupić na allegro.

Można zerknąć również na stronę producenta

http://www.flpoland.pl/content/view/52/45/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacenty113    1

Ja do swojego T6070 leje tylko Ambre, skoro jest zalecany to po co zmieniać, parę złotych więcej a jest pewność, że nic złego się nie będzie działo, w końcu to zachodni ciągnik a nie c330, znalazłem w miarę tanio w tym sklepie http://www.sklepagros.pl/pol_m_Oleje-153.html

 

tyle samo kosztuje we Wialanie  na dzień dzisiejszy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Jeżeli oba są olejami tego samego typu i spełniają te same normy to tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek78    0

Ja używałem do swojego NH T5060 orlen agro 10w30, ale pojawił się problem ze wspomaganiem tzn. nie działało przez jakies pół godziny od uruchomenia pojazdu. Od tamtego czasu przerzuciłem się na ambre multi g i kłopot ze wspomaganiem zniknął. Wiem, że ambra to większy wydatek, ale znalazłem sklep, w którym jest często w promocji (http://www.qagro.pl), także po swoich doświadczeniach szczerze polecam używanie olejów zalecanych przez producentów.

 

Edytowano przez Darek78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ppiotr
      Po rozgrzaniu ciągnika zanikają hamulce, pedał wpada w podłogę a następnego dnia  hamulce już są, i tak codziennie, może ktoś miał tak w T4 ?
    • Przez adam1968z
      Witam mam pytanie czy w NH 8260 można jakoś obejść zmostkować czy coś podobnego sworznie siły uciągu bo wywala błąd nr 14 i nie działa EHR. Proszę o podpowiedzi.
    • Przez Morela15
      Witam 
      Dziś podczas pracy z wozem asenizacyjnym wyświetlił mi się błąd 5034 i obrazek ciągnika z wałkiem, wom nje da sie włączyć. Ciągnik to t5.110 z tego roku 
      Mial ktoś taki błąd?
    • Przez Paweł95
      Witam.Jestem nowy na forum mam problem z new holland td5.85 ciągnik nie chce grzać a temperatura skacze raz w gore raz w dół.Wie ktoś może jaka jest przyczyna??
    • Przez AleeX
      Witam,
      Mam problem z wycieraczką przednią w new holland t7 260, bezpieczniki, przekażnik itp wszystko sprawdzone i są dobre, a nie włącza się. Ktoś miał może taki sam problem? Czy to wina przełącznika przy kierownicy?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj