Skocz do zawartości

Fendt 514 blokujące się hamulce


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Posiadam problem z hamulcami. Podczas jazdy zblokowało mi hamulce na wale aż do momentu że się zapaliły. Zakupiłem zestaw naprawczy zacisku, nowe klocki, nowe dwie pompy hamulcowe. Po zamontowaniu tych elementów odpowietrzyłem hamulce i wyjechałem zobaczyć jak się spisują i niestety nadal blokują tak jakby nie odbijają. Z tego co sam wywnioskowałem i doszedłem przy pompkach hamulcowych jest taki trójnik może ktoś się orientuje od czego on jest. Po wciśnięciu kilka razy hamulca pedał robi się twardy, bierze od samej góry. Przy nie wciśniętym hamulcu, po odkręceniu odpowietrznika w układzie jest ciśnienie. Proszę o rady od czego zacząć.

Opublikowano

Wycieków brak. Siedzę już dwa dni nad tymi hamulcami i już załamka normalnie. Kombinuje jak się da. Odkręciłem nawet mostek co łaczy dwie pompy hamulcowe, wybebeszyłem ten rozdzielacz przy pompach hamulcowych i dalej to samo. Wcisnę dwa razy hamulec i nie mogę ruszyć ciągnikiem, zablokowane hamulce, odkręcę odpowietrznik, ciśnienie ujdzie i hamulce puszczają. 

Opublikowano

Jeżeli musisz naciskać kilka razy żeby pedal stwardniał(bez skojarzeń) to układ jest zapowietrzony. Musisz dobrze odpowietrzyc i będzie ok. Sprawdź zacisk na hamulcu wału napędowego i dobrze odpowietrz. Ten trójnik służy do wyrównywania ciśnienia miedzy pompkami.

Opublikowano

Sprawdz przewody hamulcowe, wyglada na to ze zrobilo sie w nich cos w rodzaju zaworka zwrotnego/jednokierunkowego. Naciskasz hamulec, cisnienie idzie na zaciski, kola hamuja, puszczasz pedal, plyn nie moze sie cofnac, kola hamuja dalej. Jakis syf w przewodzie, rozwarstwiona guma w przewodzie elastycznym ( o ile elastyczny tam jest). Obejrzec, wydmuchac, gumowe jak sa najlepiej wymienic. Sprawdz, duzych kosztow to nie generuja a moze pomoc.

Opublikowano

Sprawdz przewody hamulcowe, wyglada na to ze zrobilo sie w nich cos w rodzaju zaworka zwrotnego/jednokierunkowego. Naciskasz hamulec, cisnienie idzie na zaciski, kola hamuja, puszczasz pedal, plyn nie moze sie cofnac, kola hamuja dalej. Jakis syf w przewodzie, rozwarstwiona guma w przewodzie elastycznym ( o ile elastyczny tam jest). Obejrzec, wydmuchac, gumowe jak sa najlepiej wymienic. Sprawdz, duzych kosztow to nie generuja a moze pomoc.

 

Bardzo malo prawdopodobne. Jesli gdzies w ukladzie byloby zanieczyszczenie (a musiala by byc kompletna blokada) to blokowalo by i w druga strone, tzn. juz przy hamowaniu pedal hamulca bylby "twardy" lub ciagnik hamowal by jednostronnie. 

Opublikowano

Bardzo malo prawdopodobne. Jesli gdzies w ukladzie byloby zanieczyszczenie (a musiala by byc kompletna blokada) to blokowalo by i w druga strone, tzn. juz przy hamowaniu pedal hamulca bylby "twardy" lub ciagnik hamowal by jednostronnie. 

 

Jednak prawdopodobne, w ukladach hamulcowych w samochodach kilka razy sie z tym spotkalem. Pozatym naciskajac pedal hamulca jestes w stanie wygenerowac cisnienie rzedu 100bar, wiec plyn moze "przebic sie" przez zator, a po puszczenieu hamulca plyn wraca tylko pod wplywem sprezyn szczek lub za pomoca konstrukcji zacisku wiec z malym cisnieniem, ktore moze nie poradzic sobie z zatorem. Pozatym w przewodzie elastycznym -gumowym, guma moze sie rozwarstwic w taki sposob ze blokuje przeplyw plynu w jedna strone. nie twierdze ze taka usterka jest w tym przypadku, tylke ze moze byc, warto sprawdzic. Koszta niskie, czas tez raczej maly.

Opublikowano

kolego sprawdz tarczę hamulcową czy nie jest zbyt zjechana, miałem podobny przypadek w fendt 312 założyłem nowe klocki do starej tarczy i tez blokowało, po wymianie tarczy problem znikł

Opublikowano

Powiem Panowie jeszcze że ta sytuacja mi się powtarza już drugi rok. W tamtym roku założyłem nowe klocki i tarcze hamulcowe, klocki nie wytrzymały nawet roku. Przed założeniem pomp odkręciłem wszystkie odpowietrzniki i przedmuchałem układ powietrzem. Nie wiem dlaczego ciśnienie w układzie nie wraca do pompy, układ jest nabity ciśnieniem a co za tym idzie zablokowane są hamulce. Po poluzowaniu przewodu ciśnienie zejdzie i hamulce puszczają. Może tam pod kabiną jest jeszcze jakiś zaworek czy coś.

Opublikowano

Kolego ewidentnie cylinderki masz przypieczone.Wina może być po stronie cylinderek lub w samych zaciskach może być sporo rdzy i Ci po prostu nie odbijają.Druga sprawa to jest regulacja między pedałem a pompką i po prostu popuść sobie więcej pedał,żeby brał niżej.

Opublikowano

Panowie co jeszcze dostrzegłem to to że jak rozłączę pedały hamulcowe to pojedynczo każdy idzie do końca a jak złącze to przy samej górze biorą oba.

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich. Po tygodniu grzebania i nerwów trafiłem na ten wątek, więc żeby nie zaczynać nowego tematu napiszę tutaj. Mam identyczny problem w 311. Mam nadzieję że kolega stanrol napisze jak rozwiązał problem (swoją drogą na każdym forum jest ten sam problem, fajnie jakby wszyscy po udanej naprawie napisali co było zepsute) lub ktoś kto miał podobnie. Co zostało zrobione: regeneracja zacisków na wale, nowe klocki, nowa tarcza (stare się spaliły), zregenerowane pomki hamulcowe, odpowietrzone. Z góry dzięki za odpowiedzi 

Edit: u mnie blokowanie hamulców przednich powodował brak sprężyn przy pedałach hamulca. Jak to sprawdzić? Wystarczy pompować hamulec i sprawdzić czy wałem można obracać. Jeśli nie to odbić pedały hamulca i sprawdzić ponownie. Pozdrawiam 

Edytowane przez Bombel92
Samodzielna naprawa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykK2000
      Następująco, podczas jazdy do przodu zapina dopiero po przełączeniu na 3 lub 4 półbieg, natomiast po wrzuceniu rewersu do tyłu ciągnie już na wszystkich, podczas przełączania półbiegów podczas rewersu do przodu słychać że ciągnik przełącza wszystkie połbiegi ale nie jest w stanie na nich ruszyć z wyjątkiem tego 3 i 4 na których jedzie bez problemu. Żółw zając nic nie zmienia cewki działają prawidłowo.
      Nie wyrzuca żadnych innych komunikatów, z wyjątkiem gdy własnie coś "padło", próbując go wygrzebać na łące do tyłu wrzucił błąd od półbiegów 1,2,3,4 i był zapięty jedynie 3 półbieg wtedy jedynie pojawił się ten komunikat do zjechania.
      Może miał ktoś taki przypadek bądź wie gdzie szukać, przejrzałem juz inne posty ale nie widziałem tam przypadku takiego żeby do tyłu jechał na tych półbiegach a do przodu już nie.
    • Przez Krzychu9557
      Witam pacjent 514c nie mogę odpowietrzyć układu paliwa. Dodam że w podstawie filtra musiałem przegwintowac odpowietrznik na 8 bo już gwintu nie było.nigdzie się nie poci proszę o pomoc
    • Przez Zordon14
      Witam, ile oleju wchodzi do silnika w fendt 515c? nigdzie nie moge znalezc a przymierzam sie do zmiany.
    • Przez konradrolnik6784
      witam czy miał ktoś problem może z nie wyświetlaniem obrotów wałka wom na pulpicie w fendzie 512???
    • Przez ClaasDominator
      Witam serdecznie wszystkich .Koledzy ma taki problem z fendt 515 jak wjade do  rowu przodem albo najade na bruzde w polu wyskakuje symbol podnosnika.wtedy przestaje działać podnosnik.Musze skasowac błąd zapalic ciagnik od nowa i wszystko wraca do normy. zastanawiam sie gdzie jest problem może ktos tak miał .z góry dziekuje za cenne rady i podpowiedzi pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v