stanrol

Fendt 514 blokujące się hamulce

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Hamulce
stanrol    0

Witam. Posiadam problem z hamulcami. Podczas jazdy zblokowało mi hamulce na wale aż do momentu że się zapaliły. Zakupiłem zestaw naprawczy zacisku, nowe klocki, nowe dwie pompy hamulcowe. Po zamontowaniu tych elementów odpowietrzyłem hamulce i wyjechałem zobaczyć jak się spisują i niestety nadal blokują tak jakby nie odbijają. Z tego co sam wywnioskowałem i doszedłem przy pompkach hamulcowych jest taki trójnik może ktoś się orientuje od czego on jest. Po wciśnięciu kilka razy hamulca pedał robi się twardy, bierze od samej góry. Przy nie wciśniętym hamulcu, po odkręceniu odpowietrznika w układzie jest ciśnienie. Proszę o rady od czego zacząć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    0

Wycieków brak. Siedzę już dwa dni nad tymi hamulcami i już załamka normalnie. Kombinuje jak się da. Odkręciłem nawet mostek co łaczy dwie pompy hamulcowe, wybebeszyłem ten rozdzielacz przy pompach hamulcowych i dalej to samo. Wcisnę dwa razy hamulec i nie mogę ruszyć ciągnikiem, zablokowane hamulce, odkręcę odpowietrznik, ciśnienie ujdzie i hamulce puszczają. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Krzysztof81    235

Jeżeli musisz naciskać kilka razy żeby pedal stwardniał(bez skojarzeń) to układ jest zapowietrzony. Musisz dobrze odpowietrzyc i będzie ok. Sprawdź zacisk na hamulcu wału napędowego i dobrze odpowietrz. Ten trójnik służy do wyrównywania ciśnienia miedzy pompkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    0

Kupiłem cztery butelki płynu dot 4 i cały czas odpowietrzam i z odpowietrzników idzie normalnie płyn bez powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mko09ijn    0

Sprawdz przewody hamulcowe, wyglada na to ze zrobilo sie w nich cos w rodzaju zaworka zwrotnego/jednokierunkowego. Naciskasz hamulec, cisnienie idzie na zaciski, kola hamuja, puszczasz pedal, plyn nie moze sie cofnac, kola hamuja dalej. Jakis syf w przewodzie, rozwarstwiona guma w przewodzie elastycznym ( o ile elastyczny tam jest). Obejrzec, wydmuchac, gumowe jak sa najlepiej wymienic. Sprawdz, duzych kosztow to nie generuja a moze pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    235

Ja miałem zapowietrzony zacisk na wale napędowym i też miałem takie cyrki. Odpowietrzylem wszystko od końca do początku kilka razy i jest ok. Mogą być walniete tak jak kolega piszę cylinderki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Sprawdz przewody hamulcowe, wyglada na to ze zrobilo sie w nich cos w rodzaju zaworka zwrotnego/jednokierunkowego. Naciskasz hamulec, cisnienie idzie na zaciski, kola hamuja, puszczasz pedal, plyn nie moze sie cofnac, kola hamuja dalej. Jakis syf w przewodzie, rozwarstwiona guma w przewodzie elastycznym ( o ile elastyczny tam jest). Obejrzec, wydmuchac, gumowe jak sa najlepiej wymienic. Sprawdz, duzych kosztow to nie generuja a moze pomoc.

 

Bardzo malo prawdopodobne. Jesli gdzies w ukladzie byloby zanieczyszczenie (a musiala by byc kompletna blokada) to blokowalo by i w druga strone, tzn. juz przy hamowaniu pedal hamulca bylby "twardy" lub ciagnik hamowal by jednostronnie. 


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilhelm    403

Odkręć te plastykowe kapturki z tyłu na cylinderkach, sprawdź czy jednak nie ma tam śladów płynu..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scania77    0

sprawdź czy tłoczki w pompach się cofają gdy pupcisz pedał hamulca może jest tam regulacja i trzeba wyregulować ciegło między pedałem a pompa hamulca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mko09ijn    0

Bardzo malo prawdopodobne. Jesli gdzies w ukladzie byloby zanieczyszczenie (a musiala by byc kompletna blokada) to blokowalo by i w druga strone, tzn. juz przy hamowaniu pedal hamulca bylby "twardy" lub ciagnik hamowal by jednostronnie. 

 

Jednak prawdopodobne, w ukladach hamulcowych w samochodach kilka razy sie z tym spotkalem. Pozatym naciskajac pedal hamulca jestes w stanie wygenerowac cisnienie rzedu 100bar, wiec plyn moze "przebic sie" przez zator, a po puszczenieu hamulca plyn wraca tylko pod wplywem sprezyn szczek lub za pomoca konstrukcji zacisku wiec z malym cisnieniem, ktore moze nie poradzic sobie z zatorem. Pozatym w przewodzie elastycznym -gumowym, guma moze sie rozwarstwic w taki sposob ze blokuje przeplyw plynu w jedna strone. nie twierdze ze taka usterka jest w tym przypadku, tylke ze moze byc, warto sprawdzic. Koszta niskie, czas tez raczej maly.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JozeF84    1

kolego sprawdz tarczę hamulcową czy nie jest zbyt zjechana, miałem podobny przypadek w fendt 312 założyłem nowe klocki do starej tarczy i tez blokowało, po wymianie tarczy problem znikł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    0

Powiem Panowie jeszcze że ta sytuacja mi się powtarza już drugi rok. W tamtym roku założyłem nowe klocki i tarcze hamulcowe, klocki nie wytrzymały nawet roku. Przed założeniem pomp odkręciłem wszystkie odpowietrzniki i przedmuchałem układ powietrzem. Nie wiem dlaczego ciśnienie w układzie nie wraca do pompy, układ jest nabity ciśnieniem a co za tym idzie zablokowane są hamulce. Po poluzowaniu przewodu ciśnienie zejdzie i hamulce puszczają. Może tam pod kabiną jest jeszcze jakiś zaworek czy coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbomatiq    4

Kolego ewidentnie cylinderki masz przypieczone.Wina może być po stronie cylinderek lub w samych zaciskach może być sporo rdzy i Ci po prostu nie odbijają.Druga sprawa to jest regulacja między pedałem a pompką i po prostu popuść sobie więcej pedał,żeby brał niżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    0

Panowie co jeszcze dostrzegłem to to że jak rozłączę pedały hamulcowe to pojedynczo każdy idzie do końca a jak złącze to przy samej górze biorą oba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MariuszSaby
      Witam
      Czy to jest normalne,że jak się włączy  tylny wałek wom , to na wolnych obrotach słychać grzechotanie ?? Oczywiście żadna maszyna nie jest podpięta czyli wałek nie pracuje pod obciążeniem .
    • Przez Miotrek
      Witam.
      Mam zamiar jechać oglądać fendta 514 i 512, jest ktoś w stanie wytłumaczyć jak sprawdzić błędy w ciągniku ? i przy okazji czy da się je ręcznie usunąć? i czy w ogóle da się sprawdzić te błędy.. z góry mile widziane spostrzeżenia co do oględzin takowych ciągników, na co zwrócić szczególnie uwagę , z góry dziękuje  
    • Przez krowiarz87
      Mamy Fendta 509 favorita z 1996 . Zastaniawiamy sie nad wymianią na 511 . Ta 509 ma orginalny tur fendta  .Posiadamy tez fendta 309 turbomatika farmera czy ten tur by pasował ? Czy ta wymiana sie oplaca ? Jesli ten tur nie bedzie pasowc ile za niego zawolać i czy  podnosi wartosc tej 509
    • Przez emilioo
      Witam, od jakiegoś czasu mam kłopot z odpaleniem sprzętu.  Podczas przekręcania kluczyka w stacyjce zdarza się:
      nie ma reakcji, ledwo kręci rozrusznik jak gdyby był rozładowany akumulator, kilka razy leniwie krętnie i się poddaje, strzela elektromagnes i nic się nie dzieje, żywo kręci rozrusznik maszyna odpala bez problemu. Akumulator standardowy Jenox 12V 145Ah 900A - zakupiony wiosną tego roku.  Napięcie na akumulatorze wynosi 13V. Zamieniałem aku, nie ma róznicy. Zamontowany mam hebel na masie, ale to nie ma znaczenia bo przed montażem było to samo. Po przekręceniu kluczyka pojawiają się informacje na tablicy, w koolejnym stopniu pojawia się lampka świec żarowych, w kolejnym uruchomienie rozrusznika. Nie ma reguły czy na zimno czy na ciepło. Nie kręci tak samo.

      Bezsensem jest grzanie świec po krótkim postoju więc dynamicznie przekręcam kluczyk do stopnia kiedy następuje uruchomienie rozrusznika.

      Rozrusznik był demontowany i sprawdzany u fachowca. Stwierdził, że jest sprawny. Po przekręceniu kluczyka na tablicy w częsci dotyczącej akumulatora jego stan jest określany jako dwa punkty nad minimalym dolnym zakresem czerwonym. Po uruchomieniu stan na wyświetlaczu podnosi się do trzech punktów przed wartością maksymalną pod pole czerwone.

      Dopiero za którymś razem rozrusznik normalnie kręci. Zauważyłem, że po podłączeniu aku do ładowania na około 5min prądem 10A, rozrusznik kręci bez marudzenia.

      Mam pytanie i prośbę o pomoc do bardziej doświadczonych użytkowników, gdzie szukać problemu, co sprawdzić.
    • Przez emilkochanek
      Witam. Ostatnio podczas pracy na przednim napędzie pojawił się w przedniej osi dziwny zgrzyt. Brzmi bardziej jak obcieranie mniej więcej tak jak gdy ramię obciera się o tylne koło. Dźwięk ten słychać na zakrętach. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Podejrzewam łączniki w przegubach. Podzrzas jazdy bez napędu nic nie słychać. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.