Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

MF 698 T zaczął szarpać podczas odśnieżania

 

Ostatnie trzy dni mieliśmy dość dużo pracy przy odśnieżaniu i właśnie dzisiaj pojawiły się kłopoty a mianowicie podczas jazdy ciągnikowi zaczęły podczas wciskania gazu falować obroty tzn. 

w momencie gazowania jedzie chwile normalnie następnie traci obroty w dół i ponownie wracają mu do normy na kilka sekund i znowu spadają czasem gaśnie

na pierwszych dwóch biegach takie zjawisko występuje i pod obciążeniem (np spychanie śniegu ) zadusza go i gaśnie,

na luzie obroty normalne przez kilka minut i delikatny spadek i powrót no normy obrotów.

na zimnym silniku chodzi ok na ciepłym kłopot,

mam pewne podejrzenia:

  1. pierwsze paliwo bo dziś tankowałem odruchowo jak w sezonie diesla tzw letniego i obroty falują 
  2. drugie zauważyłem w odstojniku paliwa bąbelki powietrza więc może ono go zatyka przy chwilowej pracy
  3. niska temperatura na dworzu koło minus 10 stopni
  4. olej bo jakieś 20 h temu był wymieniany
  5.  filter paliwa zamarza bo dawno nie wymieniałem zwłaszcza po tym paliwie co dziś zalałem z orlenu ale to tylko hipoteza

Proszę o sugestie

czy nie znacie mechanika w Łodzi który dobrze robi takie ciągniki? jakiś namiar

 

Opublikowano (edytowane)

chciało Ci się to wszystko pisać zamiast po prostu wymienić filtr paliwa i zalać porządne ON? czy do tego też potrzebujesz mechanika?

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

nie chciało mi się pisać, ale gorzej jak to nie ten filtr, mechanika potrzebuje ale do innych spraw ale kumatego bo byłem u takiego co niby robi remonty silników  i tak super zrobił, że jak się lało z odmy tak się leje, 

Opublikowano

Również mogą być przewody paliwowe po siekniete i też mogą falowac obroty... przyjrzyj sie całemu ukladowi paliwowemu:D paliwo nic nie ma do tego ja w swoich jeżdżę całą zimę na letnich i nie mam z tym problemu...

Opublikowano

zastanawiałem się jeszcze nad ręczną pompką paliwa bo jest dziwnie spocona i dekielek od góry ma odrdzewiony, na przewodach nie widać wycieków ogólnie całe metalowe.jutro popatrzę trochę.

Opublikowano

@kitowiak mylisz się, przy -10 stopni z letnim paliwem już się zaczynają kłopoty jak w opisie a miałem takie paliwo że nawet już przy -6 robiło się biało w odstojniku. Zależy ile w tym paliwie domieszki BIO.

Opublikowano

paliwo letnie wytracilo parafine i traktor Ci jechac nie chce, zalej dobrego paliwa i wymien filtry, powinno byc okej, perkins na paliwo czuly jest, a jak nie masz mozliwosci to do ropy dolewa sie benzyny i nie ma problemu.

Opublikowano (edytowane)

Również mogą być przewody paliwowe po siekniete i też mogą falowac obroty... przyjrzyj sie całemu ukladowi paliwowemu:D paliwo nic nie ma do tego ja w swoich jeżdżę całą zimę na letnich i nie mam z tym problemu...

Całą  zime  na  letnim paliwie  jeździsz , ale  odpalasz  tylko jak jest na  +  :P

Dobre  paliwo przy  mrozach  to podstawa 

No i  wymiana  filtrów /filtra paliwa

Dolanie  teraz  benzyny  czy  czegokolwiek niewiele  da - bo  nie  wymiesza  sie przy takim mrozie , trzeba  było to zrobic przy  dodatnich temperaturach 

Edytowane przez mariuszd93
Opublikowano (edytowane)

Całą  zime  na  letnim paliwie  jeździsz , ale  odpalasz  tylko jak jest na  +  :P

Dobre  paliwo przy  mrozach  to podstawa 

No i  wymiana  filtrów /filtra paliwa

Dolanie  teraz  benzyny  czy  czegokolwiek niewiele  da - bo  nie  wymiesza  sie przy takim mrozie , trzeba  było to zrobic przy  dodatnich temperaturach 

Nie gadaj... Dzisiaj by się nie odważył  bo jest -22 ale  temp. do -10 to na spokojnie jeżdzę ciągnikami na letniej... I właśnie nie jeśli chodzi o samochody to dolewam benzyny albo denaturatu przy podobnych temperaturach nie zbytnio problemów nie ma :D Pozdrawiam 

@ptaszyna ropa nie jest równa ropie, raz miałem z orlenu to w 3p robić nie moglśmy a raz miałem orygnialną ruską zimówkę to nawet z polskich stacji do pięt jej nie sięgał... także różnica a różnica...:D

Edytowane przez kitowiak
Opublikowano

Skąd teraz kupować paliwo na zimę. ? Lekki mróz złapał i wszystko mi zamarzlo w baku. Filtr w renaul zamarzniety. Widzę to przez to ze jest przezroczysty.Tych skórwieli na stacjach to bym za jajca normalnie powiesił !!!

Opublikowano

No właśnie o to w tym wszystkim chodzi że kupiłem paliwo w styczniu tydzień temu. W baku miałem prawie pusto więc to co dolałem nie powinno mi zamarznąć. I dlatego mam żale. Ale teraz wiem że na tej stacji napewno coś kombinują i dam sobie spokój z nimi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v