Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
jezynek5211

Zetor 5211 Silnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
jezynek5211    1

Witam!PO remoncie silnika w moim zetorze 5211 (olej,wymiana tłoków,panewek,bez tulei)nastąpił problem w postaci odpalania po postoju ok.4-6h.tzn.jak chce go rano zapalić to rozrusznik kręci go z 10-15s jak już zapali obroty utrzymują się na poziomie tak niskim,że świeci się kontrolka ładowania,po 10-15 s takiego stanu silnik załapuje i przechodzi do normalnej pracy,lecz bardzo dymi na niebiesko - biało i ciśnienie na zegarze ciśnienia oleju jest ok.50-60 .nie wiem czy ponownie rozbebeszać silnik i wymieniać tuleje czy jak pójdzie na wiosne w robote to się ustabilizuje.dodam jeszcze,że już sobie pochodził ok.25 mth na wolnych obrotach i przy szambiarce.

z góry dziękuje za pomoc,pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek45    0

witam.proponowałbym sprawdzić jeszcze raz zawory,dociągnąć ponownie głowice .

trzeba popatrzeć czy nie cofa się paliwo, założyć 2 lub 3 ściągacze na przewód zasilający pompę,dodatkowo na przewodzie przelewowym z wtrysków

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

darek45    0

może być zabrudzony układ wtryskowy paliwa ;wtryskiwacze ,pompa wtryskowa.

najpierw jednak posprawdzaj co ci napisałem we wcześniejszym poście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    42

Piszesz że dymi na niebiesko znaczy że niespala paliwa (wina może leżeć po stronie sprężania {niewymienione tuleje}, źle ustawionego rozrządu, źle ustawiony kąt wtrysku). Co do zapalania to moga to być przyczyny jak wyżej napisałem albo zapowietrza się układ paliwowy (sprawdź czy czasem nie jest zapowietrzony jak jest odpowietrz, odpal ciągnik- niech wile pochodzi, a następnie następnego dnia sprawdź czy znowu się nie zapowietrzył). A dymi na biało to pewnie różnica temperatur. Trwa to pewnie jakąś chwile i później dymi na niebiesko- tak jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
Witam!PO remoncie silnika w moim zetorze 5211 (olej,wymiana tłoków,panewek,bez tulei)nastąpił problem w postaci odpalania po postoju ok.4-6h.tzn.jak chce go rano zapalić to rozrusznik kręci go z 10-15s jak już zapali obroty utrzymują się na poziomie tak niskim,że świeci się kontrolka ładowania,po 10-15 s takiego stanu silnik załapuje i przechodzi do normalnej pracy,lecz bardzo dymi na niebiesko - biało i ciśnienie na zegarze ciśnienia oleju jest ok.50-60 .nie wiem czy ponownie rozbebeszać silnik i wymieniać tuleje czy jak pójdzie na wiosne w robote to się ustabilizuje.dodam jeszcze,że już sobie pochodził ok.25 mth na wolnych obrotach i przy szambiarce.

z góry dziękuje za pomoc,pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Przed uruchomieniem dopompuj paliwo (ręczną pompką) i oceń czy jest jakaś poprawa. Czy wtryskiwacze i pompa wtryskowa była regenerowane, sprawdzane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jezynek5211    1

wtryski były sprawdzane na maszynie którą posiadam na 175 , a co do pompowania to ja go muszę zawsze pompować ponieważ już od zakupu(jakieś 7 lat temu)paliwo sikę cofa i trzeba go pompować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Przypowietrzony nie chce wchodzić na obroty, a przy bardzo niskich dochodzi do pompowania oleju przez pierścienie przez co dymi gdy wejdzie na obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek45    0

jest jeszcze jedna sprawa którą powinieneś sprawdzić ;zaworki w pompce zasilającej,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jezynek5211    1

już raz rozbieraliśmy bak i cały ten układ co jest od niego bo w bramie mi zgasł,potem po nalaniu paliwa i podpompowaniu też nie chciał zapalić i to od tego momentu było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

chyba jeszcze i pierścienie wymieniłeś ? w każdym bądź razie mała kompresja ,którą można byłoby sprawdzić . Weź kup oryginalne zestawy naprawcze i nie baw się w takie oszczędności bo to chyba nie warto za robotę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

moj tez tak ma ,remont w tamtym roku -900mtg zrobilem i nic sie nie ulozylo,jak podpompuje to i tak kiepsko pali-tyle ze wiecej dymu,nie raz w garazu nie idzie oddychac,wiec nie pompuje.teraz mi sie nie zapowietrza,chocby pare dni stal.

ma cos z zaplonem od wielu lat[kupilem uzywany]mial zabek na pompie spilowany.jak zrobilem remont to na spilowanym nie zapalil i trzeba bylo dac na oryginalne ustawienie. jak podgrzeje lub jest cieplo to pali od strzala,wiec nic nie kombinuj tylko czekaj na wiosne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

A układ paliwowy przeglądnąłeś od samego początku do końca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

zrozum jedną rzecz; tuleja i pierścienie z nią współpracujące nie zużywają się na całym swych obwodach w jednakowy sposób tzn. ,że jak wstawisz nowe pierścienie których zewnętrzny obwód będzie kołem do tulei której środek jest elipsą (jajkiem) to będziesz miał większe przedmuchy powietrza niż przed wymianą !!! I właśnie dlatego gorzej Ci odpala i dymi na niebiesko co nie zawsze musi też być wynikiem spalania oleju . Tutaj leży cała przyczyna twoich problemów :) Co do zapowietrzania ; pamiętajcie ,że zbiornik paliwa jest poniżej pompy zasilającej i przelewu z pompy wtryskowej. Wniosek jest taki ,że wszelkie przewody paliwowe oraz podkładki miedźiane pod śrubkami ,szczególnie tymi nad wtryskiwaczami muszą być IDEALNIE SZCZELNE . Ten warunek musi być spełniony i zapomnicie o jakimkolwiek pompowaniu!!! Chyba ,że w zbiorniku zrobi się pusto :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jezynek5211    1

tuleje nie zostały wymienione nie z powodu oszczędności ale z tego że jeszcze nie było w środku nich takich progów które powstają wskutek pracy tłoków

 

 

dzięki za pomoc wszystkim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no spoko. Robisz remont silnika a nie wiesz co to średncówka mikrometryczna? Myślę że dla większości mechaników znających się na rzeczy średnicówka jest podstawowym przyrządem na podstawie którego ocenia się zdatność tuleji do użytku. Jest to rodzaj mikrometru, którym mierzy się otwory. Właśnie poprzez zastosowanie średnicówki można wykryć jajowatość tuleji o czym pisał @ DarekD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jezynek5211    1

nie no takigo zaawansowanego warsztatu to my nie mamy jajowatość tulei sprawdzamy ... palcem !!! heheh <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

trzeba zamontować grzałke i rano podłaczać do grzania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendrek    120

Tak jak już ktoś tu napisał wymiana samych tłoków i pierścieni mija się z celem i na dłóższą metę może się okazać że zamiast oszczędności poniesiesz dodatkowe koszty.Każdy (dobry) mechanik ci powie że jak się robi remont to wymienia się komplet tj. tłok+pierścienie+tulej i po takim remoncie silnik pracuje jak nowy (prawie).

Druga sprawa poruszana tutaj uciekającego paliwa to ja jak miałem zetora 7211 miałem założony dodatkowy zawór zwrotny przy filtrach i ciągnik mógł stać nawet miesiąc i palił bez żadnego pompowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lepez
      Witam mam problem ze swoim zetorem. Zimny nie ma sily przewalic. Nawet zakrecic. Jak odpale z pociagu to pozniej odpala bez problemu
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
×