Zaloguj się, aby obserwować  
jezynek5211

Zetor 5211 Silnik

Polecane posty

jezynek5211    1

Witam!PO remoncie silnika w moim zetorze 5211 (olej,wymiana tłoków,panewek,bez tulei)nastąpił problem w postaci odpalania po postoju ok.4-6h.tzn.jak chce go rano zapalić to rozrusznik kręci go z 10-15s jak już zapali obroty utrzymują się na poziomie tak niskim,że świeci się kontrolka ładowania,po 10-15 s takiego stanu silnik załapuje i przechodzi do normalnej pracy,lecz bardzo dymi na niebiesko - biało i ciśnienie na zegarze ciśnienia oleju jest ok.50-60 .nie wiem czy ponownie rozbebeszać silnik i wymieniać tuleje czy jak pójdzie na wiosne w robote to się ustabilizuje.dodam jeszcze,że już sobie pochodził ok.25 mth na wolnych obrotach i przy szambiarce.

z góry dziękuje za pomoc,pozdrawiam


I LOVE YOU, @BICZYSS :*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek45    0

witam.proponowałbym sprawdzić jeszcze raz zawory,dociągnąć ponownie głowice .

trzeba popatrzeć czy nie cofa się paliwo, założyć 2 lub 3 ściągacze na przewód zasilający pompę,dodatkowo na przewodzie przelewowym z wtrysków

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

darek45    0

może być zabrudzony układ wtryskowy paliwa ;wtryskiwacze ,pompa wtryskowa.

najpierw jednak posprawdzaj co ci napisałem we wcześniejszym poście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    69

Piszesz że dymi na niebiesko znaczy że niespala paliwa (wina może leżeć po stronie sprężania {niewymienione tuleje}, źle ustawionego rozrządu, źle ustawiony kąt wtrysku). Co do zapalania to moga to być przyczyny jak wyżej napisałem albo zapowietrza się układ paliwowy (sprawdź czy czasem nie jest zapowietrzony jak jest odpowietrz, odpal ciągnik- niech wile pochodzi, a następnie następnego dnia sprawdź czy znowu się nie zapowietrzył). A dymi na biało to pewnie różnica temperatur. Trwa to pewnie jakąś chwile i później dymi na niebiesko- tak jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54
Witam!PO remoncie silnika w moim zetorze 5211 (olej,wymiana tłoków,panewek,bez tulei)nastąpił problem w postaci odpalania po postoju ok.4-6h.tzn.jak chce go rano zapalić to rozrusznik kręci go z 10-15s jak już zapali obroty utrzymują się na poziomie tak niskim,że świeci się kontrolka ładowania,po 10-15 s takiego stanu silnik załapuje i przechodzi do normalnej pracy,lecz bardzo dymi na niebiesko - biało i ciśnienie na zegarze ciśnienia oleju jest ok.50-60 .nie wiem czy ponownie rozbebeszać silnik i wymieniać tuleje czy jak pójdzie na wiosne w robote to się ustabilizuje.dodam jeszcze,że już sobie pochodził ok.25 mth na wolnych obrotach i przy szambiarce.

z góry dziękuje za pomoc,pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Przed uruchomieniem dopompuj paliwo (ręczną pompką) i oceń czy jest jakaś poprawa. Czy wtryskiwacze i pompa wtryskowa była regenerowane, sprawdzane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jezynek5211    1

wtryski były sprawdzane na maszynie którą posiadam na 175 , a co do pompowania to ja go muszę zawsze pompować ponieważ już od zakupu(jakieś 7 lat temu)paliwo sikę cofa i trzeba go pompować


I LOVE YOU, @BICZYSS :*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Przypowietrzony nie chce wchodzić na obroty, a przy bardzo niskich dochodzi do pompowania oleju przez pierścienie przez co dymi gdy wejdzie na obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek45    0

jest jeszcze jedna sprawa którą powinieneś sprawdzić ;zaworki w pompce zasilającej,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jezynek5211    1

już raz rozbieraliśmy bak i cały ten układ co jest od niego bo w bramie mi zgasł,potem po nalaniu paliwa i podpompowaniu też nie chciał zapalić i to od tego momentu było


I LOVE YOU, @BICZYSS :*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    69

chyba jeszcze i pierścienie wymieniłeś ? w każdym bądź razie mała kompresja ,którą można byłoby sprawdzić . Weź kup oryginalne zestawy naprawcze i nie baw się w takie oszczędności bo to chyba nie warto za robotę


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    739

moj tez tak ma ,remont w tamtym roku -900mtg zrobilem i nic sie nie ulozylo,jak podpompuje to i tak kiepsko pali-tyle ze wiecej dymu,nie raz w garazu nie idzie oddychac,wiec nie pompuje.teraz mi sie nie zapowietrza,chocby pare dni stal.

ma cos z zaplonem od wielu lat[kupilem uzywany]mial zabek na pompie spilowany.jak zrobilem remont to na spilowanym nie zapalil i trzeba bylo dac na oryginalne ustawienie. jak podgrzeje lub jest cieplo to pali od strzala,wiec nic nie kombinuj tylko czekaj na wiosne


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    98

A układ paliwowy przeglądnąłeś od samego początku do końca?




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    69

zrozum jedną rzecz; tuleja i pierścienie z nią współpracujące nie zużywają się na całym swych obwodach w jednakowy sposób tzn. ,że jak wstawisz nowe pierścienie których zewnętrzny obwód będzie kołem do tulei której środek jest elipsą (jajkiem) to będziesz miał większe przedmuchy powietrza niż przed wymianą !!! I właśnie dlatego gorzej Ci odpala i dymi na niebiesko co nie zawsze musi też być wynikiem spalania oleju . Tutaj leży cała przyczyna twoich problemów :) Co do zapowietrzania ; pamiętajcie ,że zbiornik paliwa jest poniżej pompy zasilającej i przelewu z pompy wtryskowej. Wniosek jest taki ,że wszelkie przewody paliwowe oraz podkładki miedźiane pod śrubkami ,szczególnie tymi nad wtryskiwaczami muszą być IDEALNIE SZCZELNE . Ten warunek musi być spełniony i zapomnicie o jakimkolwiek pompowaniu!!! Chyba ,że w zbiorniku zrobi się pusto :)


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jezynek5211    1

tuleje nie zostały wymienione nie z powodu oszczędności ale z tego że jeszcze nie było w środku nich takich progów które powstają wskutek pracy tłoków

 

 

dzięki za pomoc wszystkim


I LOVE YOU, @BICZYSS :*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś je średnicówką>?


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no spoko. Robisz remont silnika a nie wiesz co to średncówka mikrometryczna? Myślę że dla większości mechaników znających się na rzeczy średnicówka jest podstawowym przyrządem na podstawie którego ocenia się zdatność tuleji do użytku. Jest to rodzaj mikrometru, którym mierzy się otwory. Właśnie poprzez zastosowanie średnicówki można wykryć jajowatość tuleji o czym pisał @ DarekD.


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jezynek5211    1

nie no takigo zaawansowanego warsztatu to my nie mamy jajowatość tulei sprawdzamy ... palcem !!! heheh <_<


I LOVE YOU, @BICZYSS :*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

trzeba zamontować grzałke i rano podłaczać do grzania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie jest zaawansowanie tylko posiadanie pojęcia o naprawie silnków.


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendrek    123

Tak jak już ktoś tu napisał wymiana samych tłoków i pierścieni mija się z celem i na dłóższą metę może się okazać że zamiast oszczędności poniesiesz dodatkowe koszty.Każdy (dobry) mechanik ci powie że jak się robi remont to wymienia się komplet tj. tłok+pierścienie+tulej i po takim remoncie silnik pracuje jak nowy (prawie).

Druga sprawa poruszana tutaj uciekającego paliwa to ja jak miałem zetora 7211 miałem założony dodatkowy zawór zwrotny przy filtrach i ciągnik mógł stać nawet miesiąc i palił bez żadnego pompowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Treys
      Witam po raz pierwszy.
      Ostatnimi czasy oddałem pompę do regeneracji bo nie odpalany był traktor długi czas ( mniejsza z tym czemu ) - siadła pompa oczywiście została zregenerowana i działa.
      Problem pojawił się, że leje się z tego miejsca paliwo

      Zdaje mi się, że śrubka która jest zamontowana nie jest oryginalna ponieważ przepuszcza paliwo

      Jestem laikiem w tych sprawach i nie wiem czy taka była zamontowana czy ktoś inny grzebał....w każdym bądź razie ucieka z tego miejsca paliwo i się sączy jakby nie było szczelne.
    • Przez ziooober88
      Witam, jakiś czas temu robiłem remont Zetora 7211. Dzisiaj pracował z głęboszem 1-pazur. Miał trochę ciężko. Chłodnica jest zalana płynem do połowy tego górnego węża. Z wężyka tego co jest pod korkiem chłodnicy założyłem wężyk, który włożyłem do butelki. No i gdy sprawdziłem czy coś naleciało do tej butelki to było jakieś 0,7l.
      Termostat był wymieniony w zeszłym roku. Silnik ma temperaturę pracy w granicach 90 stopni.
      Kiedy silnik ostygł odkręciłem korek chłodnicy i słychać było zasysanie powietrza. W momencie odpalenia ciągnika płyn w chłodnicy zachowuje się stabilnie.

      Czy takie zachowanie pod dużym obciążeniem (czasami traktor prawie zgasł - jeżdżone było na szybkiej jedynce) jest normalne? Może wtedy wywalać delikatnie płyn? W chłodnicy zostało płynu tyle, że dotykał dolnej krawędzi tego węża górnego.
    • Przez sylwek1999
      Witam zetor na zimnym silniku lub ciepłym na obrotach jałowych dymi nie na niebiesko-bialy dym. Jakie mogą być przyczyny od czego zacząć?
    • Przez Matin2o
      Witam mam problem zrobiłem remont generalny silnika w zetor 7211 i ciśnienie jest za niskie.Na wolnych obrotach i nierozgrzanym silniku wynosi 2 atm,a na większych obrotach i nierozgrzanym silniku 3,5 atm.Mam zamiar wymienić bąka na wymienny filtr oleju, czy to coś da?Mam nowy licznik.Co zrobić aby ciśnienie było większe?
       
      P.S 
      Jakie powinno byc ciśnienie?
    • Przez m3tysek
      Witam, dwie głowice są wilgotne na wydechu albo olej lub paliwo wymienione pierścienie i tuleje dotarły głowice po remoncie nowe wtryskiwacze, została tylko stara pompa. Głowice 1czeska 2 Chełmna i tu jest zagadka gdzie nie przykrece głowicy czeskiej jest sucha tylko w zamiennik jest mokry, nie mam pojęcia dlaczego poprzedni właściciel zamienił głowice. Pompą wtryskową też przyspieszałem i opóźnialem zapłon nic to nie daję, wtryskiwacze dwa podtoczone żeby były głębiej nic nie dało już brak pomysłu


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj