Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy jak wymienić te uszczelniacze żeby tyle oleju nie lało na tarcze? Mam wszystko wyczyszczone i rozebrane, chcę żeby były suche tercze ale nie widzę tych uszczelniaczy nigdzie na wierzchu. Trzeba jeszcze odbić od skrzyni taki pierścień w którym jest pewnie uszczelniacz? Tylko pytanie czy olej muszę spuszczać i czy nic nie wyleci ze skrzyni jeśli zbije ta obudowe?

Opublikowano

Masz stary typ hamulców więc musisz odkręcić i odbić pierścień.Sprawdź czy nie masz luzów na łożyskach no i jaki jest stan półosi.A co do oleju to nie pamiętam ale raczej nie powinien lecieć.

Opublikowano (edytowane)

Witam

Zrobiłem hamulce w bizonie na Podzespołach Autosana bębny tył. Pasuje rozstaw szpilek. koszt całości ok.2 tys.

pompa hydrauliczna wspomagana powietrzem, bębyn przy kołach więc nik nie płacze o zerwane półośki. Orginalne hamulce zostawiłem awaryjnie.Posiadam Większość rysunków DWG potrzebnych do wycięcia elemętów mocujących i osłon. Prubowałem założyć jakieś pompki od ursus c 360,serwo od samochodu razem z pompą podciśnienia (ford Tranzit)wszystko na nic - za słabe.

Dopiero przy pompce od stara wspomaganej powietrzem jest luksus. Nagram wam filmik jak bizon piszczy na aswalcie...

co potrzeba....???

Bębny ąutosan tył,kompresor może być autosan, kompletne szczenki z całym odlewem, szpilki o 2 cm dłuższe odziwo to był największy problem, butla ja dałem 24L wystarczy, pompa hamulcowa star, zawór sterujący (ja kupiłej nowy od jakiegoś Mana) zawór bezpieczeństwa, zdolnego nie drogiegi tokarza i zakład który wytnie laserowo wszystkie potrzebne rzeczy (brzmi strasznie ale jesli sami zrobicie rysunki w fobmacie DWG lub DXF to razem z materiałem będzie kosztowało ok 200zł. Hodzi o precyzje.

Pozdrawiam

 

I Jeszcze jedno nie polecam zakładania tarczy i zacisków na miejsce orginalnego hamulca. Oglądałem taki patent(zaciski od bodajże golf II 2 szt. na tarcze) i właśnie kolo raz w jenym sezonie zmieniał półoś i po dwuch dniach tarcze zabierającą, strata czasu i kasy nie malo poszło. Potem starał sie ostro nie hamować

Edytowane przez krysiek277
Opublikowano

Chłopaki w tamtym roku robiłem hamulce i wymieniałem uszczelniacze na tych półosiach bo były tarcze całe w oleju. Wczoraj rozkręciłem i znowu były w oleju. Czy mam za dużo oleju w skrzyni? Chociaż nie wiem jak będą podciągnięte hamulce to i tak nie będzie hamować jak tarcze będę zalane olejem. Dzisiaj kupię nowe uszczelniacze i składam od nowa.

Opublikowano

Wygląda na to że masz odwrotnie założone tarcze te przykręcane do skrzyni biegów czyli w tym rowku są otworki.Albo dokładnie sprawdź może masz zatkane te otwory nie w bębnach tylko w tarczach przykręconych do skrzyni biegów.

Opublikowano

Witam. Jaki jest koszt podstawowych elementów do naprawy hamulców zasadniczych (orientacyjnie)? Na co zwrócić szczególną uwagę przy rozbieraniu/naprawie/składaniu?

Opublikowano

Widzę, że jest spory temat o tych hamulacach.. U mnie od..3 lat te hamulce to tragedia.. Teraz wyciągnąłem tą blaszke i hamują jak igła, ale po przejechaniu 30 metrów zaczynają się grzać po km gorące..

Macie jakieś rady jak te hamulce zrobić? Uciążliwe jest hamowanie ręcznym, wcale na górkach w lewej ręce trzymać drążek ręcznego, a prawą bieg zmieniać ;/

Opublikowano

Wg mnie masz wyrobione kulki i rowki na kulki w tarczach rozciskajacych. Kup nowe kulki albo wyjmij z jakiegos lozyska i zaloz w nowe miejsca w tych tarczkach jesli sa i o ile nie byly juz przekladane z tego samego powodu tzn grzania sie hamulcow.

Opublikowano

Witam serdecznie; pomimo iż sezon żniw tuż tuż chciałbym zapytać osoby które modyfikowały układ hamulcowy na hydrauliczny. Mianowicie pisoadam Bizona super 81r. z wąskimi kołami, i chciałbym się dowiedzieć od jakiego dokładnie stara układ hamulcowy pasuje: z tego co czytam to wnioskuję iż star 266, ale były też starsze wersje dlatego nie chcę kupić w ciemno części; Proszę o ewentualne wskazówki osób które ogarnęły temat; byłbym bardzo wdzięczy

Opublikowano

Panowie jeśli ktoś chce mam dobry patent na polepszenie skutecznośći hamowania na oryginalnych tarczach.

Polega to na tym że zmniejszam kąt wysuwania się kulek a tym samym rozpierania sie tych bębnów. Dzięki temu skok hamulca jest troszkę większy, trzeba uzywać znacznie mniej siły do hamowania a siła nacisku na tarcze jest większa.

Po takiej przeróbce skuteczność hamowania bardzo się zwiększa bo na mokrej ziemi zdarza sie, że koło nawet się posunie i muszę uważać na półośki

Jeśli ktoś jest zainteresowany taką przeróbką mogę coś takiego wykonać.

Więcej informacji na PW

post-23486-0-52632100-1425968573_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Poszukuję mechanika do hamulców w Bizonie Z056 z powiatu garwolińskiego bądź okolic, prosiłbym o informację na PW. Pilne. 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Co prawda to nie posiadam juz ZO56 ale gdy był to miałem założone hamulce pneumatyczne. Całą oś kupiłem na złomie od przyczepy 10t. Szpilki sie zdały bez problemu. i pierścienie do któruch zamocowane sa rozpiraki tez zostały odciente ot tej osi i grubościa spasowały na oś bizonka. Sprężarka była orginalna od leylanda. pedał hamulca od starej skody liazki no i butla prawdopodobnie od stara zamontowana pod podestem. Jakiś 10 lat to użytkowałem i nie miałem z tymi hamulcami żadnego problemu. Wrecz przeciwnie tyłek mi uratowały... gdy przy ładnej góreczce urwała mi sie półoś długa. Polecam zrobić takie hamulce. 

Opublikowano

a jezeli załoze nowe tarcze hamulca noznego to jak i ile załozyc te podkładki dystansowe bo były 3 załozone a tarcze juz rozwalone wiec kupiłem nowe tylko nie wiem jak najlepiej z tymi podkładkami ??

Opublikowano

koło na lewar i ma się obracać, jak się nie obraca  lekko to podkłada więcej.

Opublikowano

Ja miałem w 56 podpięty ręczny pod pedał. Hamować hamował, na równym terenie spoko, ale na górach strach bo jak ukręci się wałek główny to kaplica. Mi się raz ukręcił. Dodatkowo często wysiada łożysko igiełkowe na tym wałku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
    • Przez Rolniczek95
      Z wujkiem zastanawiamy się czy dało by się przerobić instalacje elektryczną w bizonie z 24v na 12v, co sądzicie, czy gra jest warta świeczki ?
    • Przez warchest
      witam pękł mi blok w bizon rekord i mam takie pytanie gdzie regenerują silniki i jak to cenowo wyglada , a gdzie mozna kupic sam blok ? 
    • Przez Zefir
      Witam , otóż jakiś czas temu zakupiłem fendta 311 lsa i zastanawiam się czy nie posiada ona wyjścia na hamulce hydrauliczne przyczepy , gdyż ma  nie parzystą liczbe wyjść   hydraulicznych co w jego wypadku wynosi 3 pary plus ta jedna która jest zamontowana bardziej z boku niż na tym panelu co są umiejscowione tamte  . I nasuwa mi się pytanie czy to nie jest wyjście hamulców hydraulicznych , mógłby ktoś wyjaśnić jak to rozpoznać lub do czego one może służyć ? 
    • Przez MariuszKlim
      Cześć
      Szukam używki: ładowacz TUR do tego ciągnika, ktoś może wie z jakich ciągników pasować będzie taki rozstaw/mocowań tura? małe przeróbki mogą być
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v