Skocz do zawartości

Stosunek szerokości opony przedniej i tylniej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jedynym wymogiem jest odpowiednio silne wspomaganie ,by dało rady kręcić szerszymi kołami. Delikatnie wzrośnie spalanie z tytułu większych oporów toczenia., i może być mniejszy skręt. Lepiej jest by koła nie były szerzej rozstawione niż tył(mierząc zewnętrzny wymiar).

  • Root Admin
Opublikowano

Będziemy patrzyć co się będzie działo,

pierwsze co będzie do zrobienia to zmiana systemu mocowania błotników bo nowe koła są jakby nie patrzeć ok 30% szersze od starych i nie wchodzą pod pałąk od błotnika.

Ojciec mówi, że są straszne, ogromne i takie baloniaste.

Mowi też ze skręt na pewno się pogorszy bo nie będą miały miejsca - chyba trzeba będzie coś kombinować z jakims ogranicznikiem we wspomaganiu kierownicy aby kołem nie uderzac w ciągnik.

Tak czy siak nie moge sie już doczekać jak założe takie mało popularne kapcie do zetorka :(

  • Root Admin
Opublikowano
a felga zostala ta sama?? chodzi mi o szerokosc

i tak i nie,

na ciągniku wg moich pomiarów jest 15, ale moge sie mylić - niestety ale znakowanie zostało zamalowane i nie widać co jest co.

do opon kupiłem też felgi, tylko nie wiem czy będą pasować, jak pisałem wrócę do domu to będę walczył

 

brzozak: czemu pytasz o felge? boisz sie ze nie podejdzie opona?

wg pirelli zalecana jest 15, nie mniej pasuje tez 14 i 16 cali

  • Root Admin
Opublikowano

ten moj zetor jest lekko kombinowany bo wersja na Wyspy i nie wszystko jest tak dokładnie wg katalogu, ale mozesz miec racje - hmm wtedy bedzie problem :(

  • Root Admin
Opublikowano

nie mniej jednak wg katalogu trelleborga wymagana felga to 15, dopuszczalne sa 14 i 16 ale 12 to by jednak była dość różnica, zobaczymy co powiedzą chłopaki jak będą przekładać gumy

  • Root Admin
Opublikowano

jak pisałem ostatnio nie mogłem znaleźć - wyglądało jakby ktoś się specjalnie nie przejmował tym tłoczeniem podczas ostatniego malowania,

ojciec coś bączył ze jutro pojedzie przerzucać opony to się wszystko okaże na miejscu

Opublikowano (edytowane)

Chłopaki czy policzy mi ktoś jakie gumy powinienem założyć tak aby się zgrywały? Aktualnie mam z przodu 320/70r24 z tyłu 480/70r30. Ciągnik pracuje przy ladowaczu gdzie przednie opony nie dają rady bo mają za małą nośność. Chciałbym założyć mocniejsze 420/70r24 bądź (ewentualnie 440/65r24) co z tym idzie tył 460/85r34 (ewentualnie 480/70r34), czy dobrze obliczylem obwody tak żeby przód zgrywal się z tyłem ?

Edytowane przez AdrianFanDeutz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v