Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Przepraszam za liczne błędy napisane w mojej wypowiedzi ale już tak mam- byle szybko . I myśle również że dobrze napisałem w zdaniu słowo markom gdyż w liczbie mnogiej zostało użyte ;) marką to jakbym mówił o konkretnej marce a markom że wiele marek ;d

 

w mojej wypowiedzi nie chodziło mi o wyniesienie marki pronara ponad wszystko . wiem dobrze że nie da sie porównać tej klasy ciągników, tak jak sam pisałeś to jakby porównać mercedes do hyundaya, ale i tym gorszym hyundayem da sie jeździć. uwierz że nie wielu stać na ciągnik marki fendt czy john deere, a znam takich którzy za wszelką cenę zadłużają sie żeby taki kupić. ja chciałem tylko opisać swoje odczucia po użytkowaniu ciągnika jakiego posiadam. a porównałem go do fendta mojego sąsiada, gdyż i tak wielu uważa że skoro np. 100 konny pronar i zetor ciągnie pług 4 skibowy to fendt tej samej mocy 8 pociągnie bez problemu ( u nas w okolicy tak wszyscy myślą ). wiadomo że jakość jest dużo lepsza, wytrzyma napewno nie jedno o wiele dłużej.

 

gdyby pronar zainwestował i wprowadził na rynek maszyny powiedzmy dorównujące zachodnim to przecież nie kosztowały by one tyle co teraz tylko były by w cenie zachodnich. Więc jeśli ktoś bedzie kupował ciągnik johna za 250 tys. i w tej samej cenie miałby pronara, to wiadomo że kupiłby johna. dzięki temu że pronar ma maszyny tańsze, ludzie je kupują, myśle ze podobnie jest z zetorem .

 

teraz złozyłem wniosek prow na ciągnik john deere 6230 premium i mam nadzieje że też bede z niego zadowolony .

Edytowane przez AllesKamilKlar
Opublikowano

Mam P5 powiem tak: bardzo Lubi paliwo, nie nadaje sie do cieżkich prac, klimatyzacja to szajst, filter powietrza zaciaga najwiekszy syf, łatwo go przegrzać, żółw zajac przestał mi działać i zostało na żółwiu, strasznie czuły na dziury w drogach, mały zbiornik paliwa starcza na 8h pracy

 

 

Plusy też są

Kabina w miare widoczna i przyjemna, bardzo mały promien zawracania, niska cena, hydraulika SuPeR, wyglada w miare nowocześnie, bardzo prosty w budowie

Opublikowano (edytowane)

Jak to powershift Ci nie działa??? Trzeba zawór przeczyścić, albo wymienić, ale tego już sam nie zrobisz:)

 

Jeśli chodzi o spalanie, to mi tak spalał póki nie zrobił 500 mth. Teraz pełen bak starczy mi na 12h średnio ciężkiej orki. Chyba , że Ty orałeś na ciężkiej ziemi. Ale tak jak napisałeś w orce brakuje mu kilku biegów pod obciążeniem, ale chyba masa robi swoje. Ale np przy prasie zwijającej mało spali, napewno mniej niż forterra 100 km.

Edytowane przez AllesKamilKlar
Opublikowano

Dlaczego sądzisz że nie nadaje się do ciężkich prac?Swoją P5 mam nakręcone 580MTH i nigdy mi się nie zagrzał,filtr jak dużo pyłu może fakt jest trochę zanieczyszczony ale to nie problem,Paliwo faktycznie lubi no ale cóż myślisz że inne ciągniki palą mniej,spoko tyle samo albo lepiej tylko ludzie przechwalają się jak to ich ciągnik malutko spalił,wystarczy się spytać o pojemność zbiornika paliwa i niech nikt nie mówi że zbiornik starcza nie wiadomo na ile.A tak na marginesie każdy ciągnik ma plusy i minusy a za tą cenę nie można oczekiwać super ciągnika.

Opublikowano (edytowane)

Czy 20 l ON na ha zaoranej gleby, mozajki, to dużo? Co do zagrzania, jak przegapisz czyszczenie siatki, to na pewno złapie temperaturę i włączy się lampka, ale do przegrzania jest jeszcze daleko i wystarczy przeczyścić siatkę. Co do zawartości filtra, to widziałem ciekawiej zanieczyszczone a pracujące w tych samych warunkach co moja P5 np. przy odbiorze QQ. Zasadą jest że filtry suche czyści się niemal codziennie.

Edytowane przez agromatik
Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Witam was ja posiadam Pronara seri P5 model 5110 (85km) Jestem z niego niezadowolny strasznie się grzeje,paliwa pali strasznie dużo więcej niz fortera 100km tez posiadam.Mój pronar ma przepracowane 550mtg i poszła poppa paliwowa,chłodniczka olejowa 2 razy wymieniałem,pompa hydrauliki,strasznie grzeje się skrzynia,z tego co mi wiadomo jest zle spasowana skrzynia biegów z silnikiem. Macie podobne problemy.Jestem z Wielkopolski.

Edytowane przez Roland1993
Opublikowano

Witaj ROLAND ja mam pronara 5135, 100KM, jak go kupiłem też się grzał ale silnik, podczas orki musiałem robić przerwy.Na chektar orania z 4skibowym pługiem spalał 19litrów, a teraz ma 600mtg i jest trochę dotarty i spala 15 l/ha,no i silnik przestał się grzać.Pozatym że silnik mógłby być mocniejszy, jestem z niego zadowolony.Mam przy nim silnik iweko i skrzynie ZF.Jego wyposarzenie jest porównywalne z innymi zachodnimi ciągnikami.U mnie Pracuje z ładowaczem czołowym.Pozdrawiam.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja w moim p5 mam natomiast silnik perkins.Skrzynia tez ZF, klimatyzacje,w sumie wziołem go z pełnym wyposażeniem.Ale musze się z tobą Biozon7 zgodzić,ponieważ ja również zauważyłem że czym więcej ciągnik ma nabite mtg to jest coraz lepiej z nim.Tak jak by to wszystko się docierało,spalania schodzą,ale i tak chemy go sprzedać i kupic Jelonka seri R.Jednak niema to jak john deere, czy choćby dobrze znany nam Zetor forterra ma 3800mtg ibyła wymieniona aby uszczelka pod głowicą a tak nic sie nie działo.Z życiu więj nie kupie pronara.Pozdrawiam.

Opublikowano

Przecież w instrukcji wyraźnie pisze , że prawidłowa temperatura silnika waha sie od 90 do nawet 105 stopni . Ale widzisz mój ma już prawie 3000mtg i nic mu sie jeszcze nie stało (prócz przytkanego zaworu jednego). I nie myśl, że jak kupisz jaśka to nic nie zepsuje ;) być może jeszcze bardziej Cie zaskoczy xD sam sprowadzam jaśka teraz i mam nadzieje, że bedzię chodził elegancko, ale nie ma idealnych ciągników, nawet john czy fendt jak ma jakąś wadę to może sie psuć ;d Pozdrawiam...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No to ja ci odpowiem pytaniem na pytanie. Mam John Deere 7710 12tys mtg i nic się nie dzieje sprowadzony z Dani,Pronar pewnie nie wytrzyma połowy tego przebiegu i pewnie będzie dawno na złomie i po kapitalce hehe;) Już prędzej o wiele polecił bym zetora forterre dokładnie 9641.Naprawdę dobry prosty solidny i mocny.Komfortu niema ale,ale wytrzymałosc jest.Mój pronar się tak grzeje że chłodniczka olejowa pęka ktura chłodzi olej,a przełączanie z biegu 3 na bieg 4 to jest taki uskok jak by sie wrzucało z 3 na 5. co wy na to,był Anglik od perkinsa i stwierdził ze silnik wporzadku natomiast skrzynia ma za duzy uskok na biegu pomiedzy 3-4

A czy to noramlne ciągnąc 8 ton pomidorów przyczepą do pudliszek,ciągnik niemoze uciągnąc przejezdzając 25km,to jest nienormalne.

Opublikowano

no zgadzam sie z Tobą w 100%, że różnica między 3 biegiem a 4 jest ogromna i brakuje między nimi jeszcze jednego biegu ;) ale takie rozwiązanie było tez w mtz-cie (między 5 a 9 jest też taka ogromna różnica ) tak więc nie jest idealny do transportu ;p ale większość pracy u mnie wykonuje w turze i w tym zadaniu sprawdza sie wg mnie bardzo dobrze a i w polu też sobie dobrze radzi. Przyrównując go do fendta czy jaśka można mu wiele zarzucić, ale przecież to nie ta klasa (?)..., ale z kolei porównując go modeli 82 ts-a czy sa nie można powiedzieć o nim złego słowa. Firma inwestuje i widać efekty, nie to co np polski ursus . A tego jaśka o którym wspominałeś (seria r) bedzie kupowany nówka, czy sprowadzany z niemiec np??

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nówka.Ale raczej 6230

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pronary serii p5 to podobno solidne sprzęty . Ale w fulopcj bo w podstawowej serii to jest mało komfortowy.

 

ja amm w wersi max i co

 

Full opcja się różni chyba aby tym że są obciązniki,klimatyzacja,skrętne błotniki,a tak to niczym.

Opublikowano

Ja ma pronara p5 i nie jestem z niego zadowolony, ponieważ gdy przekroczę 30 km/h to cały ciągnik podskakuje i nie da się jechać. Czy w waszych też tak jest? Awarii miałem już sporo, dwa razy pękła chłodnica oleju, jest już druga pompa hydrauliczna i jeszcze wiele mniejszych usterek.

Opublikowano

Full opcja to: szersze gumy - polecam, automatyczny zaczep rolniczy, rozdzielacz 4-ro sekcyjny, przedni TUZ i wałek, klimatyzacja, dodatkowy reduktor biegów, fotel Grammera.

@adrian23023 zmniejsz ciśnienie w oponach to powinien się uspokoić, w 100% tego nie wyeliminujesz bo ciągnik ma niewielki odstęp między osiami i nie jest to problem tylko P5.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witaj adrian ja mam to samo chłodniczka olejowa mi pękła 2 razy,pompa paliwowa siadła poprostu masakra,ja mam tak że jak przekrocze 3okm to jest dobrze ale \jak sue jedzie do 30 to skaczei buja.

Opublikowano

Full opcja to: szersze gumy - polecam, automatyczny zaczep rolniczy, rozdzielacz 4-ro sekcyjny, przedni TUZ i wałek, klimatyzacja, dodatkowy reduktor biegów, fotel Grammera.

@adrian23023 zmniejsz ciśnienie w oponach to powinien się uspokoić, w 100% tego nie wyeliminujesz bo ciągnik ma niewielki odstęp między osiami i nie jest to problem tylko P5.

 

 

To nie jest full opcja, ale ma najszersze opony jakie były. Ile powinno być tego ciśnienia w oponach?

 

Witaj adrian ja mam to samo chłodniczka olejowa mi pękła 2 razy,pompa paliwowa siadła poprostu masakra,ja mam tak że jak przekrocze 3okm to jest dobrze ale \jak sue jedzie do 30 to skaczei buja.

 

 

 

Ja teraz jeżdżę bez chłodnicy oleju, z tym bujaniem do 30km/h jest ok. ale jak przekroczę to nie można wysiedzieć.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Gdzie kupiliscie te swoje p5,jakie macie modele chłopaki.ja swojego kupiłem w firmie agrorami.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A te chłodniczki olejowe to na gwarancji jeszcze wam pękły czy już po gwarancji było. Czy na swój koszt wymienialiscie???????

Opublikowano

Witam swoją P5 kupiłem w AGROMIE SĘPÓLNO KRAJEŃSKIE, jestem z niej zadowolony. Powarznych usterek nie miałem. Ciągnik kupiłem w 2007 roku, obecnie ma 600 mtg, pracuje a ładowaczem czołowym pozdrawiam.

Opublikowano

A te chłodniczki olejowe to na gwarancji jeszcze wam pękły czy już po gwarancji było. Czy na swój koszt wymienialiscie???????

 

Pękła mi po gwarancji ale wymienili mi jako gwarancyjną więc zero kosztów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sandrii
      witam mam taki problem nie potrafimy odkręcić tej śruby a moze się to wybija? zawleczka wyciągnięta i nic klucz udarowy nie daje rady nawet 
      jest to śruba to drążka zmiany biegów 


    • Przez sandrii
      Przychodzę z pytaniem jak te tuleje wymienić podobno trzeba tylko odkręcić drążek i wszystko pozdejmowac niby prosta robota ktos to robił w Pronar 82a? moze coś więcej powiedzieć na jakie tulejki wymieniał i cos przy okazji 
      chce je wymienić zeby ten drążek tak nie latał i biegi lepiej wchodziły 
    • Przez donmateo246
      Cześć, od dłuższego czasu zmagałem się z problemem oświetlenia przedniego, reflektorów. Niestety orginalne nie zdawały egzaminu. Nie były szczelne, a wilgoć oraz kurz doprowadzały do szybkiego łuszczenia się chromu na odbyłysniku. Niestety wymiana nie pomagała, ponieważ problem się powtarzał. Po przygodzie na przegląd udało mi się znaleźć motywację i opracować ramki oraz rozwiązanie pozwalające zainstalować zamienniki od firmy wesem, które są tańsze i szczelne. Jest to wydruk 3D jeśli ktoś ma problem podobny do mojego to chętnie pomogę.


    • Przez Krizh
      Witam, czy znajdzie się na Forum ktoś posiadający traktor Pronar Zefir 85 wraz z przednim tuzem? Potrzebuję zdjęć mocowania takiego elementu (czy tylko z przodu na 12 śrub czy też idzie jakaś ramka do tyłu traktora). Z góry dziękuję. 
    • Przez piotrkacz
      witam wszystkich kupiłem pronara 5135 czy ktos coś rzuci na forum co to za maszyna .ogólnie 2007 r 5135 silnik iveco

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v