Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam ja w C-328 miałem też problem z hamulcami i luzem, sporym luzem na zwolnicach. Wymieniłem łożyska w zwolnicach dwa od piast koła i 2 od półosi. Do tego komplet uszczelniaczy, w pochwach i w zwolnicach.Wymienione zostały również szczęki hamulcowe bo starych nie szło domyć od oleju .W c-328 był sam odrzutnik oleju przed bębnem, bez tulejki z oringiem, jak jest w c-330, zostało to dołożone.Do wyjęcia prawej zwolnicy patent z włączoną blokadą świetnie się sprawdza, można ją później włożyć bez problemu. Co do wymiany uszczelnienia w prawej pochwie, również robiłem to przez "okienko blokady". Wszystko poskładane zgodnie z katalogiem c-330. Już ponad rok od remontu, a hamulce jak "brzytwa" i żadnego luzu czy wycieku ze zwolnic. Moim zdaniem podstawą jest, wymiana wszystkich uszczelniaczy i łożysk, jeśli trzeba szczęk i bębnów. Po takim zabiegu hamulce posłużą przez długie lata.

Opublikowano

Mógłby mi ktos powiedzieć jaka szczęka idzie od strony zaczepu a jaka od strony silnika?

I jakie są konsekwencje szczęk założonych odwrotnie niż poprawnie?

Opublikowano

Dłuższa z przodu(strona silnika), krótsza z tyłu (od strony zaczepu), Tak samo z obu stron ciągnika.

Przy odwrotnie założonych szczekach koła mogą się blokować.

Opublikowano

Mógłby mi ktos powiedzieć jaka szczęka idzie od strony zaczepu a jaka od strony silnika?

I jakie są konsekwencje szczęk założonych odwrotnie niż poprawnie?

A pisałeś że dobrze założone hehe, więc jednak chyba nie masz pewności jak powinno być s koro o kolejność pytasz i jak przenitować samą okładzinę :P

Opublikowano

o to chodziło ze zakładał te szczęki dobry mechanik więc nie powinien popełnić błędu w zakładaniu

ale skoro mi blokuje coś hamulce ciagle nie chce odpuscić więc zaczynam mieć wątpliwości:/

 

dzięki mtracz:)

Opublikowano

Witam Mam kilka pytań dotyczących ursusa c-328 .

1. Gdzie jest wlew oleju do pompy wtryskowej.

2.Czy jak jest niedokręcona pompka ręczna paliwa to może uciekać z pod niej paliwo ( Jest wykręcona z milimetr )

3.Czy pompa wtryskowa pociągnie paliwo sama ?

4.Jak jest ta śrubka do odpowietrzania to ja mam ja bez dziurki i mam 3 podkładki bo jest za długa to coś się stanie ?

 

Pomoże mi ktoś bardzo mi jest ciągnik potrzebny aby wywieść gruz z ziemia .

Opublikowano

Witam. Poddczas wymiany szczęk hamulcowych przy wyjmowaniu prawej zwolnicy wypadło mi sprzęgło kłowe blokady( zapomniałem, że trzeba go zablokować).

Przy składaniu włożyłem go na miejsce od strony pochwy.

Ale widełki blokady nie weszły na swoje miejsce. Co powoduje że czasami sama załącza mi się blokada.

Czy jest możliwe włożenie widełek na sprzęgło kłowe przez otwór pod akumulatorem?

Czy muszę znowu wyciągać zwolnicę?

Z góry dziękuję za fachowe porady.

Pozdrawiam

Marek

Opublikowano

Rozumiem że sprzęgiełko siedzi na półośce a spadły tylko widełki. Jeżeli tak to bez problemu można to założyć przez okienko pod akumulatorem. Odkręć widełki od dźwigni i wysuń dźwignię załóż widełki na sprzęgiełko i wsuń dźwignię uważaj tylko bo widełki są osadzone na klinie który lubi wypaść podczas skłdania

Opublikowano

Sprzęgło jest na swoim miejscu. tylko widełku są za sprzęgłem. Muszę je włożyć w rowek sprzęgła. Jak to zrobić najprościej. bo zwolnicy nie chciałbym ponownie ściągać. dzięki. pozdrawiam

Opublikowano

dzięki junkers własnie tak myślałem i zawsze tak zakładałem mechanik załozył najpierw bęben i poprostu wbił go odwrotnie bo było mu lepiej wbic i własnie to mi zdziwiło ze tak jest załozone

Opublikowano

Jak w końcu jest z tymi szczękami ! Jedni każą zakładać większą od strony silnika a inni od strony zaczepu. Na elektrodzie ktoś pisze:

W większości układów hamulcowych stosuje się dłuższe i krótsze szczęki hamulcowe dlatego,że okładziny hamulcowe na szczęce przeciwbieżnej zużywają się zawsze szybciej niż na współbieżnej i dlatego aby było w miarę równe zużycie obu okładzin okładzina na szczęce przeciwbieżnej ma być dłuższe to znaczy w C-330 dłuższa ma być od przodu czyli od strony silnika.

W C 330 bęben obraca się w kierunku przeciwnym do ruchu koła a rozpieracz znajduje się u dołu szczęk a szczęka przeciwbieżna to jest ta od przodu,a w C 360 przeciwbieżną jest szczęka tylna.

Myśl że napisałem jasno i zrozumiale dla każdego.

Opublikowano

Dłuższa przeciwbieżna od strony silnika.

Rób tak jak zacytowałeś w swoim poście, kolega wie co napisał.

Jeśli ktoś założy odwrotnie to raczej nie powinny blokować się koła, bo same szczęki nie patrząc na okładziny są identyczne, a rozpierak i mocowania szczęk symetryczne.

Po prostu hamulce do przodu będą słabsze niż do tyłu, a powinno być odwrotnie bo więcej jeździmy do przodu i z większą prędkością. Oraz okładziny na krótszej szczęce zużyją się o wiele szybciej bo pracują w nie tym miejscu.

Jak już napisałem nie powinny się blokować, robiłem taką C-330 z niewłaściwie założonymi szczękami i problemów z samo blokowaniem kół nie było przez czas użytkowania.

Jeśli wszystko dobrze złożone, a hamulce same trzymają ocierają to najprawdopodobniej górna część okładzin trze o bęben z powodu dziadostwa producentów. Należy rozebrać i wyszlifować okładziny w miejscu widocznego tarcia-wyślizgane miejsca. Opór może być tak duży, że nie da się zakręcić osią kola, więc zawczasu sprawdzać zanim wszystko zostanie złożone.

Pozdrawiam.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wg katalogu krótsza szczęka jest przeciwbieżna i ma być od strony silnika.

Opublikowano

Zgadza się szczęka przeciwbieżna od strony silnika. A skoro jest to szczęka przeciwbieżna to musi być długa. Krótka jest współbieżna.

Z którego katalogu korzystasz?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W instrukcji napraw i w katalogu części napisano, że przeciwbieżna jest krótsza. Tak samo jest też na rysunku.

Opublikowano

Koledzy a tak na zdrowy rozum to czym uzasadnić stosowanie różnych długości szczęk? Bo wg. mojej logiki to szczęka przeciwbieżna jest niejako "zabierana", przyciągana do bębna a współbieżna "odpychana " , i jeżeli działamy z tą samą siłą na obie szczęki ( przez rozpierak) to to żeby siły przylegania były w miarę równe stosuje się różne długości szczęk. Czyli z tego rozumowania wynika że tam gdzie bęben nam "pomaga" trzeba założyć dłuższą szczękę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez blackspace
      Witam wszystkich
      Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość:)
      Otóż chciałbym zainstalować nowy regulator ciśnienia do ursus c-360. Znalazłem ciekawy regulator ciśnienia Ikov 4430 i myślę aby go zainstalować do ursusa, wygląda jak by miał i odolejacz, ale nie jestem tego pewien.
      Myślicie że będzie on dobrym wyborem? ciekawi mnie też od czego on fabrycznie był.
      Z góry dzięki za odpowiedź


    • Przez blackspace
      Witam wszystkich
      Jestem tu nowy więc prosze o wyrozumiałość:)
      Otóż chciałbym zainstalować nowy regulator cisnienia do ursus c-360.
      U dziadka w garażu znalazłem regulator cisnienia Ikov 4430 i myślę aby go zainstalować do ursusa, wyglada jak by miał i odolejacz, ale nie jestem tego pewien.
      Myślicie że będzie on dobrym wyborem? ciekawi mnie też od czego on fabrycznie był 🧐


    • Przez lagunal6
      Witam forumowiczów od jakiegoś czasu mam problem z hamulcami. Mam ręczny przy kierownicy razem z wajcha od rewersu.Po dłuższym postoju po zwolnieniu hamulca hamulce trzymają że ciągnik zaraz się zatrzymuje dodam że zauważyłem że że po naciśnięciu i zwolnieniu hamulca idzie trochę powietrza do zbiorniczka z alkoholem 
    • Przez Obi32
      witam, ma ktoś z was hamulce hydrauliczne do przyczepy przy zetorze 7745 lub innych, macie jakiś schemat jak to zrobić? 
    • Przez RadelicChannel
      Witam. Postanowiłem naprawić hamulce w c360. Zdjąłem prawa zwolnice, wyczyściłem, założyłem nowe szczęki i tłoczek. Wszystko złożyłem, następnie zamontowałem nowy przewód i długa pompkę, nie wymieniłem pompy krótkiej która jest zepsuta. Hamulec nie chce zrobić się twardy,ciagle wpada do końca, próbowałem zaslepiac wyjścia na krótką pompkę, ale nie przyniosło to efektów. Płyn przy tłoczku wypływa z odpowietrznika bez babelkow powietrza, mimo to hamulec wpada. Wsadziłem palec do dziury gdzie znajduje się Tloczek i czuje ze wykonuje on lekki ruch. Proszę o pomoc 
      Czy da radę odpowietrzyć układ bez krótkiej pompki? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v