Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam mam zamiar zabrać się za naprawę hamulców w moim ursusie i proszę o rady w tej sprawie wiem o blokadzie ale czy naprzykład trzeba uważać na jakieś uszczelki podkładki itp:

Opublikowano

Witam! Raczej pozostałych rzeczy nie ma co się obawiać. Blokady też nie jeśli półoś odkręcisz od zwolnicy i pozostawisz w pochwie przy zdejmowaniu zwolnicy. Aby wyjąć bęben hamulcowy i tak musisz odkręcić dekielek na zwolnicy i wyjąć półoś ze zwolnicy, więc można sprubować zostawić ją w pochwie, w koszu satelitów. Pozdrawiam

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Może być wyjeta razem. Ja tak zawsze robię i wydaje mi się, że jest łatwiej. Aha i przy składaniu pamietaj, że jedna szczęka jest krótsza a druga dłuższa. Nie wolno założyć dwóch długich na jedno koło.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@sebe ma rację muszą byc założone tak jak stare. A jak założysz odwrotnie to mogą się blokować koła.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ta krótsza szczęka musi być założona od przodu ciągnika patrząc na ciągnik z boku (tak przynajmniej podają w katalogu). Ale nie jestem pewien na 100%. Ja po prostu patrzę jak były założone stare.

Opublikowano
tak tak wiem o jednej krótszej i dłuższej ale nie ma znaczenia z której strony założę taką czy taką?

długa szczęka [przeciwbieżna] hamuje do przodu, krótka [współbieżna] hamuje do tyłu.długa ma większą powierzchnie i skuteczniej hamuje do przodu i mniej się zużywa.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W katalogu podają, że krótka szczęka jest przeciwbieżna, a długa współbieżna.

Opublikowano

Jedna półoś wyszła razem ze zwolnicą ale z drugiej strony pojawił się problem. Tak samo razem wyciągnąłem ale widzę, że satelita opadła i nie włóże z powrotem półosi razem ze zwolnicą. Hmm!?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Przede wszystkim bez paniki. :) Mi wiele razy spadło sprzęgło kłowe od blokady. Dostęp jest nieco utrudniony ale można ustawić je na swoim miejscu od strony zwolnicy posługując się odpowiednim prętem. Można też zdjąć pokrywkę pod akumulatorem i przez okienko ustawić sprzęgło.

Opublikowano

to masz okienko jak zaraz za pedałem od blokady (na górze ,ale pewnie już otwarte) wkładasz półoś i zostawiasz trochę miejsca by włożyć te sprzęgiełko (kłowe od blokady) tylko już nie pamiętam czy w ręku to trzymałem czy na drucie ,i wsuwasz dalej tylko musisz mieć wsadzone widełki od pedału blokady i sprężynę chyba.

 

Albo też możesz spróbować wsunąć te sprzęgiełko w pozycje-blokada przy czym pedał przez widełki jest połączony i go zablokować i wsuwać półoś ,Tego sposobu nie przerabiałem bo pierwszym poszło

Opublikowano

bez paniki ale łatwo może nie być. zabiorę się za to od poniedziałku, jakby co to dalej będę pisał. Muszę pierw wymienić bęben hamulcowy bo "dostał" od nitów-niestety okładzin już nie było.

Opublikowano

Też muszę się zabrać za moje hamulce w C-330 tylko nie wiem od czego zacząć i co potem :P Mógłby mi ktoś opisać szczegółowo punkt po punkcie jak za to się zabrać i co robić po kolei i jak najłatwiej ;) Byłbym bardzo wdzięczny. Bo z tego tematu za dużo nie wywnioskowałem co robić po kolei.

Opublikowano

Więc zaczynamy.

1.odkręcamy koło, tak by pozostała sama piasta na zwolnicy.

2.spuszczamy olej z zwolnicy,

3.odkręcamy 8 śrub mocujących zwolnicę do pochwy, i obracamy ją w dolne położenie (uwaga może sama się obrucić). Jednej śruby tej u gury moze nie dać sie odkrecic do końca, więc odkrecamy ją jednocześnie wysuwając zwolnicę, lub poluzowujemy błotnik.

4.wykręcamy cztery śruby m8 i zdejmujemy dekielek osłaniający półos,

5.odkręcamy dóżą nakretkę z półosi i zdejmujemy podkładkę zabezpieczającą

6.teraz należy wcinąc półoś tak by zwolnica zeszła, a półoś została. powinno to się robić specjalnym przyżądem, natomiast ja nie mając takowego podkładam 2 klocki drewniane pomiędzy pochwę a zwolnicę, i udeżam w półoś przez twarde drewno. Można też wyjąć półoś razem ze zwolnicą, ale wtedy gdy zdejmujemy prawą zwolnicę należy zablokować mechanizm róznicowy. moim zdaniem pierwszy sposób jest leprzy, bo i tak trzeba wyciągać półoś ze zwolnicy.

7.teraz po zdjęciu zwolnicy wysuwamy półos o około 2 cm i pnownie podkładamy dwa klocki ale pomiędzy pochwę a bęben chamulcowy i udeżemy w półoś aż zacznie zchodzić. Oczywiście jesli nie planujemy wymiany lub przetoczenia bebna nie musimy go zdejmować z półosi tylko wyjąc go razem z nią( czyt. punkt 6. drugi sposó;)

8.po zdjęciu bębna mamy dostep do klocków chamulcowych

9.trzeba pamiętać przy demontarzu położenie szczęki krutrzej i dłuższej.Dłuższa okładzina idzie z tyłu ciągnika, bo jest współbiezna.

 

Jeśli szczęki były zaolejone należy oczyścic otwory znajdujace się na dole pochwy i zwolnicy, bo sa zapewne zapchane.

 

Prosze mnie poprawic jeśli gdzies popelniłem błąd.

Opublikowano

Witam mam problem z hamulcami przy c-330 Wymieniłem uszczelniacze i szczeki hamulcowe przez 2 miesiace wszystko chodzilo bez zarzutu lecz od pewnego czasu problem powrócił Co moze byc przyczyna ?? stare bębny ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez blackspace
      Witam wszystkich
      Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość:)
      Otóż chciałbym zainstalować nowy regulator ciśnienia do ursus c-360. Znalazłem ciekawy regulator ciśnienia Ikov 4430 i myślę aby go zainstalować do ursusa, wygląda jak by miał i odolejacz, ale nie jestem tego pewien.
      Myślicie że będzie on dobrym wyborem? ciekawi mnie też od czego on fabrycznie był.
      Z góry dzięki za odpowiedź


    • Przez blackspace
      Witam wszystkich
      Jestem tu nowy więc prosze o wyrozumiałość:)
      Otóż chciałbym zainstalować nowy regulator cisnienia do ursus c-360.
      U dziadka w garażu znalazłem regulator cisnienia Ikov 4430 i myślę aby go zainstalować do ursusa, wyglada jak by miał i odolejacz, ale nie jestem tego pewien.
      Myślicie że będzie on dobrym wyborem? ciekawi mnie też od czego on fabrycznie był 🧐


    • Przez lagunal6
      Witam forumowiczów od jakiegoś czasu mam problem z hamulcami. Mam ręczny przy kierownicy razem z wajcha od rewersu.Po dłuższym postoju po zwolnieniu hamulca hamulce trzymają że ciągnik zaraz się zatrzymuje dodam że zauważyłem że że po naciśnięciu i zwolnieniu hamulca idzie trochę powietrza do zbiorniczka z alkoholem 
    • Przez Obi32
      witam, ma ktoś z was hamulce hydrauliczne do przyczepy przy zetorze 7745 lub innych, macie jakiś schemat jak to zrobić? 
    • Przez RadelicChannel
      Witam. Postanowiłem naprawić hamulce w c360. Zdjąłem prawa zwolnice, wyczyściłem, założyłem nowe szczęki i tłoczek. Wszystko złożyłem, następnie zamontowałem nowy przewód i długa pompkę, nie wymieniłem pompy krótkiej która jest zepsuta. Hamulec nie chce zrobić się twardy,ciagle wpada do końca, próbowałem zaslepiac wyjścia na krótką pompkę, ale nie przyniosło to efektów. Płyn przy tłoczku wypływa z odpowietrznika bez babelkow powietrza, mimo to hamulec wpada. Wsadziłem palec do dziury gdzie znajduje się Tloczek i czuje ze wykonuje on lekki ruch. Proszę o pomoc 
      Czy da radę odpowietrzyć układ bez krótkiej pompki? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v