Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie czy ktoś przerabiał już skrzynię biegów tak aby ciapek był szybszy ??

 

Jeśli tak to kolejne pytanie: Jak ??? Proszę o opis co zmienione od czego wstawione jakie efekty??

 

I czy można zrobić tak aby ciapek większej prędkości dostawał na 5 - 6 biegu bo nie chcę mu 4 osłabić :lol: najlepiej jak na samym 6 by się dało ale coś czuję że nie bardzo :/

Edytowane przez GrubyC330
Poprawka...
Opublikowano

A po co ci szybszy ciapek?? Żeby szpanować przed kolegami?? Do transportu?? Przecież jeśli masz układ kierowniczy z drobnymi luzami to przy pełnej oryginalnej prędkości już go zaczyna nosić po całej drodze, a jeśli go jeszcze przyśpieszysz to całkiem będzie jak samolot na drodze... :lol:

Opublikowano

No chyba że luzu nie ma. :lol:

Żeby takie cos zrobic trzeba po prostu wymienić tryby od tego biegu i po sprawie. tylko z kad je weźmiesz? Jedynie pozostaje dorobienie.

Bedziesz jezdził na pusto to ok, z pusta przyczepą w porzatku , ale jak załadowana nawet nie pełna to górkę bedzie widział przed tobą. A jak bedziesz jechał juz z pełna to napewno już na tej 6 nie pojedziesz i pozostanie ci wolniejsza 5 wiec czy ma to sens. Raz pogonisz a nastepnym razem bedziesz jechał jeszcze wolniej.

Opublikowano

To kolejny argumet na nieopłacalnośc modyfikacji. Modyfikujac jedynie 6 bieg to przy zmianie z 5 na 6 (jak pisze kolega :lol: )bedzie miał ciężko jak normalnie teraz z 4 na 6. Zmieniajac przeożenie główne to osłabi sie cały ciagnik bo wszystkie biegi bedą szybsze.

Opublikowano

Tata mi muwił ze sasiad po kapitalnym remoncie skrzyni cos zle złorzył chyba bo kolo 40km/h ta 30 łapał ale długo tak nie pojezdił bo zmienił ile w tym prawdy nie wiem

Opublikowano

Mój ciapek pracuje jedynie w polu, transport to tak gdzieś raz w miesiącu wyskoczyć max 30 km i to z śmiesznymi ciężarami mało kiedy ma tak ze pod górkę na 6 coś bardziej poczuje :lol:, często w jedną stronę jadę na pusto, tak ze ta przestrzeń między 5 a 6 nie była by tak wielka mam nadzieje, gdzieś słyszałem że wstawiają trybu od zetorów ale gdyby tak przyśpieszyć 1 2 i 3 to można by wtedy też przyspieszyć 4 5 i 6 i ogólny efekt był by taki że 1 by nie było a pojawiła by się tak jakby 7 :D no tak mi się wydaje :D no a jeśli chodzi o luzy, to czy przy wspomaganiu mogą być luzy :D

Opublikowano

Co do marzenia miscola

 

Jeśli chodzi o pół bieg między 4 a 5 to wystarczy przyśpieszyć 4 i 3 tak aby 3 była tak jak 4 a 4 tak jak ten pól bieg no i później można przyśpieszyć 5 i 6 :lol:

Opublikowano
Załuz mu wieksze koła i po sprawie, cała skrzynia bedzie szybsza.

włąsnie mi sie marzą sszersze koła do mf-a a z mf-a 32' myślałem zeby doać do ciapka tylko ze raz ze pod błotnikiem będzie bardzo ciasno, a 2 czy to na osadzeniu na piascie będzie pasować? :lol:

Opublikowano

co może być przyczyną chrubotnięć takich jakby w młynku do kawy mleć na poczatkuziarna nie ciągle tylko czasami sie pojawiają na 3jce i na 5tce

Opublikowano

Gruby330 felgi mogą zostać te same tylko że opony 14,9-28 nie zmieszczą się pod błotnikiem (pablo16 wstawił stare wejdź do jego galerii) no chyba że podniesiesz błotniki ,a jak rozumniem to max wyciągasz 25 km/h

 

Tyger trochę dziwne bo jakby zębatki były zużyte lub wyszczerbione to powinno ci "mielić " na jednym biegu np 2 i 5 a nie na 2 różnych .Ale i tak nie masz na co czekać zdejmuj gorny dekiel skrzyni i sprawdź stan zębatek

Opublikowano

Tak mam w planach podnieść błotniki w tyle, rąbię sam kabinę do C 330 chcę żeby była naprawdę szczelna i aby było trochę więcej miejsca ;), Tak że podnieść błotniki to nie problem :D ale ja założył bym razem z obręczami ponieważ i tak pasują a opony nie będą tak siadać, jak na obręczach 30

 

 

Mam jeszcze jedno pytanie czy ktoś posiada jakiś schemat tylnego mostu do Ursusa C360 ?? jeśli tak to proszę o kontakt ze mną

Opublikowano

Mateusz zgodzę się z tobą że przedni napęd w ciapku więcej by dał niż szersze koła

ale dużo taniej jest zamontować opony od c-360 i mieć o wiele większą przyczepność niż montować przedni napęd to jest wydatek rzędu 7-10 tyś.

Opublikowano

jestem posiadaczem 330 i wiem że nie jest za słaba ale ma trochu lekki przód i trzeba by go dociążyć, jeśli miał byś przedni napęd, a i do tego jeszcze nie wiadomo jak z tą osią czy wytrzyma tura tylko takiego jak u mnie własnego wykonania, jak wezmę dobrą łyżkę piachu to nie mogę kierownicą ruszyć a koła siadają całkowicie ;) ale sam powiedz czy szersze koła zaszkodzą ?? zawsze to trochu więcej ciągnie a jeszcze gdyby je zalać wodą

Opublikowano

Raz na AF wadziłem zdjęcie gdzie 330 miała z przodu założone Balonówki.

Na pewno się tak szybko nie utopi i będzie lżej

Opublikowano

a ja uwazam ze 330 to pojazd z ktorym niewiele da sie zrobic, jedynie co to mozna zalozyc wspomaganie i wieksze kola z przodu (od 4512) jezeli pracyjesz z TURem a wszystko inne typu wieksze kola, szybsza skrzynia, przedni naped... ;) to nie ma sensu; ciagnik jest za slaby jesli chodzi o moc i o wykonanie. ciagnik nie bedzie mogl poradzic sam siebie, zacznie sie sypac z czasem. to jest ciagnik do lekkich prac polowych, typu brona polowa(5), siewka do nawozu, opryskiwacz, itp. a nie jakis transport, przyczepy, orka... :D

czy nie lepiej zamienic c-330 na MF 255 (cena rynkowa jest o jakieś 5tys.zl wieksza niz c330) i do niego zalozyc przedni naped i wspomaganie?? czyli zrobic z niego 3514. bedziesz mial 47 koni, wykonasz nim te same prace co c330 i dodatkowo mozesz bawic sie w transport czy orke. skrzynia co prawda jest tak samo wolna ale przynajmniej ciagnik jest elastyczny -ma zupelnie inna charakterystyke mocy niz c330. no i nie bedzie sie psul tak jak c330 :)

Opublikowano

Mam przód z silnikiem od c330 a skrzynię od zetora 25 przerabiany w POM - ie i powiem tak po podkręceniu dawki uzyskuję prawie 60 km/h naprawdę super ciągnik do transportu szkoda tylko że akurat na stanie w tamtych latach nie mieli silnika 3 cyl. Perkinsa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szymi198710
      Witam, mam problem z same Explorer 80 pierwszej serii. Dziś kosiłem rotacyjna i otworzyła się z zatrzasku po czym przekaźnik się przyblokował... Wtedy przestała działać hydraulika. Podnośnik wspomaganie wyjście na tura... W ogóle nie słychać by pompa chodziła... Wie ktoś co.moglo się stać? Ciągnik rocznik 1986.
    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez felmag
      Witam.Jaki olej i ile do sprzęgła VTK-290 TD?




    • Przez lllllkl
      Witam właśnie robię remont sprzęgła i wymieniłem już dwa simeringi od strony pokrywy wału silnika i od strony skrzyni interesuje mnie wymiana uszczelniacza pomiędzy wałka sprzegła a wałka wom jak go się wymienia ? Wymienia się go bez ich zdejmowania czy trzeba zdjąć te wałki żeby wymienić ten simering mały. Noi jeszcze jedna sprawa mam luz na tym wałki i co muszę zrobić żeby go wyjąć wystarczy odkręcić tylko te 3 śrubki czy muszę coś rozpinać w skrzyni bardzo proszę o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v