Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witajcie, mam podobny problem... borykam się z nim juz od 2-3 lat, ale w tym roku jest masakra, po zasiewach planuje zabrac się za wymiane pompy, opisze ktos mniej wiecej jak to zrobić żeby to w miare sprawnie poszło? Pompa do regeneracji czy moze nowa? jaki koszt mniej wiecej ? ogólnie to z podnoszeniem na tuzie bardzo kiepsko pełne obroty muszą być a jak sie olej rozgrzeje to kaplica :P, na gniazdach zew cisnienie spada. Rozdzielacz ten pod siedzeniem juz mam chyba 3,

 

Ogólnie przy jakim przebiegu mth wymienaliscie pompe ?

Opublikowano

Ja przy swoim 4512 wymieniałem przy pzebiegu 3500 mth. Ale mam kolejny problem bo po wymianie pompy i cylindra z siłownikiem teraz jak zgasze ciągnik momentalnie opada sprzet podpiety. Po za tym jak odpale ciągnik ramiona się podnoszą pomimo że jest ustawione na rozdzielaczu opuszczanie. Czy może przyczyną tego być rozdzielacz pod siedzeniem?

Opublikowano

Po pierwsze źle założony plecak podnośnika i ramiona będą szły w górę, odnośnie opadania prawdopodobnie zużyty lub nieszczelność zaworu oscylatora

 

A gdzie się znajduje ten zawór oscylatora? bo pompe i siłownik wymieniłem na nowe nie spełna miesiąc temu.

Opublikowano

Za 1200 zł nie kupisz dobrej pompy zawór osylatora znajduję się na dole pompy steruje nim drabinka a drabinką steruje dźwignia wychodząca z podnośnika żeby dostać się do oscylatora musisz wymontować pompę,po drugie żeby poprawnie zamontować zawór oscylatora trzeba mieć trochę wiedzy i wprawy ,dlatego takie później cyrki wychodzą ,to że ramiona idą w górę dźwignia z podnośnika nie trafiła przed drabinkę tylko za i trzeba podnieść plecak i przestawić tak jak powinno być sprawa wymiany cylindra wydaję się niby prosta czasami komuś się uda ,ale do tego są przyrządy żeby ustawić odpowiednią odległość dźwigni regulacji siłowej i pozycyjnej,jak było by takie proste to by ci działało poprawnie powodzenia

Opublikowano (edytowane)

Ja dałem za swoją 1600 zł. Ale nie znalazłem innych widziałem za 1200 tez ale była jeszcze gorsza a droższych nawet na internecie nie znalazłem. Z tą dzwignią to móże się zgadzać bo po złożeniu też nie opuszczało ramion do spodu musiałem na dzwigienkach regulować. Do tego zauwazyłem tez spadek obrotów na biegu jałowym nie wiem czy to powiązane ale zauważalnie spadły.

Edytowane przez piotr26
Opublikowano

Witam mam takie pytanie czy wie może ktoś jaka pompa hydrauliczna pasowałaby do Ursusa 4514, czy np od Ursusa 3512 by się nadała lub od jakiegoś innego traktorka o większej wydajności np . Może ktoś przeprowadzał takie modernizacje w swoim traktorku ?:) Ponieważ ta moja oryginalna już trochę wysiada dwa lata w turze i w pługu obrotowym dostała po d*pie

Opublikowano

Nie nie miałem na myśli kupić używanej tylko myślałem przełożyć z jednego do drugiego bo mam oba te traktory . Ale mi się wydaje że ta pompa w 3512 jest dość mocna bo przecież dźwiga wszystko tylko traktor lekki i go zwietrza

Opublikowano

A o to Ci chodzi. Trza było tak od razu.

Może i będzie pasować ale dużo przerabiania, wałki są inne, frezy, długosci, trza by było całe rozbiedrać i składać od nowa, a tego Ci nie radzę, bo może tego nic nie wyjsć. I w koszty i robotę pójdziesz. Po drugi one mają inne wydajności, 4512 ma 9 litrów większą

W 3512 pompę wyciagniesz bez rozjeżdżania mostem, w 4512 mósisz nie całe 2 cm rozjechać żeby ją wyciągnąć.

Opublikowano

W MF 255 jest pompa (tłoczkowa, w moście) o wydajności 17l/min (14MPa), a w 4514 pompa ma wydajność 26,2l/min (16MPa).

Ursusy 5314 miały pompę tandem przy silniku (36l/min). Dobra byłaby do tura. 5314 (z kabiną Koja, ok. 2000r) mogły mieć również dodatkową pompę hydrauliczną w tylnym moście (19l/min).

Ta dodatkowa pompa w tylnym moście byłaby dobra do wzmocnienia hydrauliki i odciążenia pompy głównej.

Opublikowano

Koledzy skąd wzięte jest zasilanie pompy tandem w ursusie 4514.Chce taką zamontować i myslałem żeby wziąść olej z korków spustowych skrzyni i mostu plus jakiś filtr i podpiąć to pod rozdzielacz.Czy trzeba dawać zawory zwrotne na przewód od pompy głównej?

Opublikowano

W 4514 nie montowano pompy "tandem", tylko w 5314. Jednak montaż jest jak najbardziej możliwy. Zasilanie jest chyba z bocznej płyty (okrągła, z boku bloku tylnego mostu, po prawej), tylko przy pompie tandem do płyty jest zamontowany filtr oleju. Nie wiem jak to dokładnie wygląda. Jeśli zamierzasz brać olej z tylnego mostu, to polecałbym wykorzystać tą płytę, oczywiście trzeba by ją przystosować, ale lepsze to niż branie oleju przez spust.

Obie pompy muszą mieć zawory jednokierunkowe, żeby olej nie był tłoczony przez jedną pompę do drugiej. Za pompą tandem musi być również zawór bezpieczeństwa/przelewowy, który zabezpieczy pompę i napęd przed uszkodzeniem.

Gdzie masz zamiar tą pompę podłączyć? Do układu hydrauliki ciągnika, czy tylko pod wyjścia hydrauliki zewnętrznej?

  • Like 1
Opublikowano

Mam zamiar podłączyć ja tylko do rozdzielacza hydrauliki zewnętrznej więc wykorzystał bym zawór przelewowy rozdzielacza a w razie potrzeby połączyć oba wydatki.Znalazłem taką pompę, ma tę zalete żę druga jest rozlączana.http://www.hydrotor.com.pl/shop/index.php?wyswietlanie=WyswietlProdukt&id=316&id_=1

Opublikowano

Dobra pompa. Oryginalnie te pompy były rozłączane. Radzę użyć trójnika przed rozdzielaczem hydrauliki, 1 wejście od pompy tandem, 2 od pompy podnośnika. Oczywiści za pompami, a przed trójnikiem muszą znaleźć się zawory jednokierunkowe.

Opublikowano

Witam ostatnio wymieniałem pompe hydrauliczną w tym ciągniku pomijam już fakt co się z nią miałem bo od razu nowa była zła ale wróciła do naprawy gwarancyjnej gdzie wymieniono jej głowny zawór. Później znów trzeba było wymienić zawór przeciążenowy bo też coś się zaciął ale tez został wymieniony. Ale teraz po założeniu tej pompy dzieje mi się coś takiego że jak podnosze jakiś sprzęt i właćze wałek wom to jest jakiś dziwny dzwięk coś jakby ocierało o metal w tej pompie raz to aż mi zadusiło silnik na wolnych obrotach. Jak nie ma nic podczepionego wszystko jest OK albo jak podnoszę sprzęt ale wom jest wyłaczony to tez jest w porządku. Czy ktoś się z czymś takim spotkał ?

Opublikowano (edytowane)

Najpierw trza było pomierzyć ciśnienie pompy zaworu pod siedzeniem ,a potem wymieniać . Tu masz problem z podnośnikiem (plecak) ,nie rozłącza pompy hydraulicznej .Dźwigniom dobrze trafiłeś http://sklep.techrol...a-mf18-084.html .

Nie bardzo rozzumie że coś nie rozłacza pompy hydraulicznej.Jesli chodzi o wymiane pompy to dokładnie było tak że jak ją kupiłem i założona została to ramiona same szły w góre pomimo że było nastawione opuszczanie więc na gwarancji wymieniony został ponoć jakiś zawór ale przywiozłem ją założyłem i dalej problem bo nie chciał podnosić tylko olej szedł przez zawórprzeciążeniowy ten też został wymieniony no i teraz dzieje się to co się dzieje a więc jak podnosze coś ciężkiego z włacczonym womem to coś w niej zgrzyta jakby coś ocierało. z małym ciężarm to się nie dzieje.I wogóle to jakiś krótki skok ma cała dzwignia do podnoszenia w sensie że na krótkiej odległości przesunięcia dzwigni jest cały zakres podnoszenia.Jeśli chodzi o tą dzwignię i trafienie nią to mechanik mówił że jest ok

Edytowane przez piotr26

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szewczyk40
      Witam. 
       
      po wymianie pomp w ursusie 5714 i regeneracji podnośnika (nowy korpus, cylinder, tłok) pękł w krótkim czasie drugi cylinder. Ktoś wie co może być przyczyną ewentualnie co sprawdzić? 
    • Przez pudło
      Przymierzam się do zakupu łącznika hydraulicznego kat.2 ,próbowałem znaleźć opinie użytkowników tych łączników , ale nie znalazłem.
      Prośba do Osób posiadających i użytkujących o wypowiedzenie się na ten temat (chodzi mi o opinie , czy warto w to zainwestować , czy pomaga w pracy?
      Znalazłem taką ofertę https://www.olx.pl/oferta/cieglo-lacznik-gorny-kategoria-2-hydrauliczny-renault-urusus-mf-CID757-IDxuKwl.html#68df930bac;promoted
       
       
    • Przez szewczyk40
      Witam.
      Miałem wcześniej problem z podnośnikiem w ursusie 5714 (2 pompy w tylnym moście) zaczął podnosić co raz niżej i był słabszy aż w końcu nie podniósł wcale
      Zostały wymienione 2 pompy na nowe taka padła diagnoza
      Po wymianie tur i podnośnik działa póki co dobrze lecz mam problem z regulacją pozycyjną podnośnika a mianowicie za szybko włącza się stały wydatek 
      A mianowicie już po ustawieniu dźwigni regulacji pozycyjnej na połowę czerwonego pola załącza się stały wydatek. Kiedyś trzeba było tą wajchą wejść aż na niebieskie pole 
      Więc ktoś co może być tego przyczyną?
    • Przez Ciekawski123
      Mam taki problem z EHR w Agrotron. Podnośnik nie może domknąć zaworu na podnoszeniu, zawsze brakuje ok 5 cm w każdym położeniu ustawienia wysokości. Problem pojawił się po naprawie rozdzielacza ale, było to sprawdzone i firma twierdzi że jest ok. Mam wrażenie że cewka dostaje za mały prąd pod koniec  unoszenia i nie może uzyskać żądanej wysokości. Zastanawiające jest też to że nie działa przycisk unoszenia na błotniku. Wymiana przycisku nic nie dała. Czujnik wysokości zmieniony i też żadnej poprawy.  Co może być powodem takiej awarii? 
    • Przez Kondzio342
      Panowie jak zrobic zeby podnosnik jak i hydraulika chodzila razem w 3512. Bo gdzies kiedys widzialem ze mozna przerobic inny rozdzielacz boczny węże i da sie to ogarnac. Czy ktos takiego cos robił???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v