Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
KamilW to raczej nie będzie wina synchronizatora takie objawy najcześciej daje padniete uszczelnienie na siłowniku zmiany grup biegów A/B. Jezeli zgrzytanie nie wystepuje zawsze po zmianie na A np kiedy jadąc do przodu na B zredukujesz na przód A i nie bedzie slychac zgrzytów natomiast przy kombinacji B przód na A tył je słychać to zapene wystarczy wymienić to usczelnienie i wyregulowac siłownik. JEzeli wiesz jak sie dostac do siłownika przez srube regulacyjną to mozesz wymienic główny oring bez zdejmowania dekla. Jednk jeżeli masz chwile czasu i ciagnik nie jest ci juz potrzebny to zdejmij dekiel i wymień oba uszczelnienia i bedziesz miał spokój na dłuzszy czas.

 

A nie jest całkiem odwrotnie jeżeli zgrzyta przy przełączaniu z A na B w tym samym kierunku jazdy to winą może być owy siłownik a jeżeli zgrzyta przy przełączaniu przód/tył w tej samej grupie (A lub B ) to wina leży prawdopodobnie po stronie synchronizatora???

 

Może się mylę ale jak tak zawsze myślałem

 

Pozdro

Edytowane przez sapacz
Opublikowano

A nie jest całkiem odwrotnie jeżeli zgrzyta przy przełączaniu z A na B w tym samym kierunku jazdy to winą może być owy siłownik a jeżeli zgrzyta przy przełączaniu przód/tył w tej samej grupie (A lub B ) to wina leży prawdopodobnie po stronie synchronizatora???

 

Może się mylę ale jak tak zawsze myślałem

 

Pozdro

 

Przeczytaj to jeszcze raz dokładnie. Tu nawet nie było nic o zmianie przód/tył w tej samej grupie. W obu przypadkach jest to związane ze zmiana grupy. Raz w tym samym kierunku a drugi raz z jego zmianą. Wiem ze nie jest to napisane w prosty sposób ale czytamy ze zrozumieniem.

Opublikowano

Poprawcie jeśli się mylę. Człowiekowi generalnie chodzi o to że wyskakuje wsteczny czyli rewers? Pomijając wszystkie grupy i zmiany wsteczny wyskakuje zawsze chyba że dźwignię przytrzyma ręką na siłę?

Opublikowano

w mf nie ma zatrzaskow na biegach?? bo jak zatrzask pujdzie to bedzie wyskakiwal a jak przytrzyma i ruszy tedy skrzynia zaczyna ciagnac zazebiac sie i dzieki sile tarcie juz nie wyskakuje

Opublikowano

tak są zatrzaski ale na synchronizatorze zresztą jak w każdym, to najczęściej w skrzyniach niezsynchronizowanych występują zatrzaski na wodzikach!

Jeżeli zgrzyta przy przełączaniu przód tył to albo synchronizator do d*py(elementy cierne) co prowadzi do wyrobienia zębów(wypustów) na synchronizatorze, albo zdarza się że prowadnica na widełkach wypadnie albo pęknie gdyż jest do nich przykręcana i biegi nie dadzą się w ogóle wbić!!

 

Jezeli zgrzytanie nie wystepuje zawsze po zmianie na A np kiedy jadąc do przodu na B zredukujesz na przód A i nie bedzie slychac zgrzytów natomiast przy kombinacji B przód na A tył je słychać to zapene wystarczy wymienić to usczelnienie i wyregulowac siłownik.

 

Okej ale czy może zaistnieć taka sytuacja że zgrzyta mi "przy kombinacji B przód na A tył" i będę regulował śruba siłownika i może się skończy na tym że rozregulowałem sobie grupę biegów A/B a zgrzytanie pozostało gdyż walnięty był synchronizator przód tył a przy zmianie na przód/przód czy tył/przód tył/tył zawsze pracuje synchronizator rewersu nie zależnie od wybranej grupy!!

 

Ja przypadek diagnozował bym tak że:

- zgrzyta przód tył w tej samej grupie biegów lub nie to wina leży po stronie synchronizatora

- dźwignia nie wchodzi w grupę A lub B lub zacina się na A lub B to winą jest siłownik

 

 

Mogę się mylić czekam na opinię

 

Pozdr

Opublikowano

Panowie tu współpracują ze sobą trzy elementy 1- tuleja przesówna 2-pierścień synchronizujący 3- koło napędzane. Tajenmica współpracy to wyrównanie prędkości obrotowej tulei i koła napędzanego. Pierścień synchronizujący ma na wewnętrznej stronie część hamującą która w początkowej fazie ,pod wpływem nacisku tulei, zaczyna trzeć o powierzchnię koła napędzanego i wyrównywać ich prędkości. Pierścień synchronizatora ma tylko kilka zembów zewnętrznych przez co łatwiej wchodzi na niego tuleja. Po wyrównaniu prędkości może nastąpić (bez zgrzytów) zazębienie tulei i koła.

No i teraz najważniejsze. Najszybciej zużywa się pierścień synchronizatora a przez to zmniejsza się odległość między zembami pierścienia i koła napędzanego. W tym przypadku tuleja zanim wywrze odpowiedni nacisk na pierścień i wyrówna prędkości zaczyna zazębiać się z kołem napędzanym i wtedy są zgrzyty. Niestety MF nie sprzedaje samych pierścieni synchronizujących tylko komplety.

To co nie zezwala na wyskakiwanie to przedewszyskim zarys zembów tulei i koła. Sam zatrzask tulei pełni tu rolę drugorzędną. Wraz ze zużyciem synchronizatorów zwiększa się też luz wewnętrzny układu powoduje to niepełne zazębianie i powstawanie zadziorów na zembach. Najważniejsze więc aby mechanik ( za pomocą szczelinomierza) przed złożeniem skrzyni posprawdzał czy te odległości mieszczą się w tolerancji podawanej w instrukcjach warsztatowych. Grupa A/B ma to do siebie że często przyczyną przedwczesnego zużycia są luzy powstałe przez zużuccie łożysk na wałku skrzyni bądź poluzowaniu nakrętki na nim.

Jeżeli dźwigni nie można przesunąć z A na B to zacięty jest zawór grzybkowy w deklu skrzyni biegów.

Opublikowano (edytowane)

sapacz czytaj uważnie. Jest wyraźnie napisane że zgrzyta tylko na grupie A. Na B tego nie było. Diagnozowaliśmy tylko i wyłącznie zgrzyty na jednej grupie poczytaj dokładnie. No niby coś wiesz ale te cytaty pasują do Twojej wypowiedzi jak świnia do siodła. Czytamy jeszcze raz:

 

"Jeżeli zgrzytanie nie występuje zawsze po zmianie na A np kiedy jadąc do przodu na B zredukujesz na przód A i nie będzie słychać zgrzytów natomiast przy kombinacji B przód na A tył je słychać to zapewne wystarczy wymienić to uszczelnienie i wyregulować siłownik."

 

Zwracam uwage że jest na pisane: po zmianie na A Nie ma nawet słowa o tym ze na B też zgrzyta.

W związku z powyższym stanowczo twierdze że przy omawianym wcześniej przypadku (skąd wyrwałeś ta wypowiedz) moje teorie sa jak najbardziej słuszne.

 

Dla ułatwienia masz jeszcze raz przypadek @KAMILW do którego się odnosimy:

 

"Ja mam w mf 3095 taką sytuację że nie chce mi wrzucić biegów A. Po wrzuceniu jakiegoś biega na A i puszczeniu sprzęgła słychać dźwięk jak by tryby nie były do siebie dopchnięte ;) Na B wyczystko działa prawidłowo. Co może być tego przyczyną ?? "

 

PS. Moja wypowiedz dotyczyła konkretnego przypadku. Nie możesz jej brać jako uogólnianie.

Edytowane przez rafik256
Opublikowano

Witam , jestem nowy na forum poszukuję schematu skrzyni MF3095 autotronic . chodzi o wyskakujące B przy gwałtownym ruszeniu , nie znalazłem nic takiego . Jeśli ktoś by miał schematy proszę o wrzucenie na forum

Opublikowano

Witam panowie podepne sie do tematu. Mianowicie mam taki problem z mf 3065 skrzynia 16x16 że na przyśpieszaczu podczas zmiany zgrzytają mi biegi na półbiegu natomiast jest ok. Co jest tego przyczyną czy można to jakoś wyregulować czy synchronizator już sie kończy? Dodam że luzy na drążkach skasowałem.

Opublikowano

Zeby nie zakładac nowego tematu to pytam tutaj i mam nadzieje ze jakas rade dostane. W moim MF 3080 skrzynia 32x32 mam taki problem z rewersem ze do tyłu wchodzi ładnie i precyzyjne a do przodu juz jest problem bo czasem wejdzie bez problemu a czasem wejdzie i wyskoczy badz wcale nie wejdzie i ciagnik nie jedzie chciałbym wiedziec co jest tego przyczyna i za co trzeba sie brac zeby to zrobic i jakie koszty beda tego mniej wiecej bo narazie to nie wystepuje tak czesto ale wiadomo denerwuje i jest to obiaw na pewno zuzycia czegos a zrobic kiedys trzeba bo ciagnik musi pracowac.

Opublikowano

Ja mysle ze to moga byc widelki wytarte lub synchronizator juz siada. Kolega Rafik i Mirro maja duzo wiedze na temat skrzyn MF to na pewno cos Ci wiecej powiedza:)

Opublikowano

Przyczyn moż być kilka. Zużyte widełki, zużyte łożyska, nadmierny luz między kołem jazdy do przodu a tuleją przesuwną. Chyba że zużute masz zęby na kole albo tulei. W każdym razie ja by tego tak nie zostawil ponieważ użytkowanie spowoduje dalsze zniszcenia w układzie rewersu a wtedy będzie płacz i zgrzytanie zębów przy kasie u Korbanków. Być może teraz wystarczy wykasować nadmierny luz na okładzie koła - tuleja przesuwna albo napawać widełki. Potem będzie gorzej. Pamiętaj że główne ociążenie utrzymania w zazębieniu tulei i koła przenoszą ich zęby a raczej spejany zarys zapobiegający wyskakiwaniu.. Zatrzask na wodziku to sprzawa drugorzędna choć wielu walczy właśnie z nim.

Opublikowano

Wiec sam widzisz ze czym predzej bierz sie do roboty i go rozbieraj zeby jeszcze gorzej nie bylo, bo pozniej koszty mozesz miec duzo wieksze a na pewno tego nie chcesz:)

Opublikowano

W moim MF 3070 po otwarciu bocznej pokrywy okazało się że 3 zębatki na wierzchu mają powykruszane ranty. Nie mam katalogu żeby znależć i kupić je, czy do wymany ich muszę rozpołowić ciągnik? Prosze o pomoc nr katalogowe zębatek

Opublikowano (edytowane)

A wiec tak zdjałem pokrywe w skrzyni z boku w boim MF-ie jak radziliscie nie czekałem z tym. I wszystko co widac wyglada ok. Tryby od biegów jak nowe synchronizatory spoko luzu na tej dzwigni co rewers do przodu i do tyłu przełancza nie ma. Jedynie jest luz dosc spory na tym mechanizmie który jest sterowany siłownikiem i zmienia zakres biegów A i B i nie wiem czy to wyskakiwanie i złe załanczanie to jest tego wina czy jednak rewersu którego prkatycznie po zdjeciu pokrywy nie widac i stanu ocenic sie nie da. Bede wdzieczny za szybka odopowiedz bo nie wiem co robic czy ciagnik rozpoławiac czy da sie zrobic to bez rozpoławiania w co watpie. A zniwa juz coraz blizej jednak i ciagnik musi byc sprawny.

 

Dodam ze dzwignia rewersu wchodzi bez problemu do przodu na grupie A ale ciagnik zamiast jechac to wydaje z siebie takie odgłosy jakby tryby sie nie zazebiały do tyłu nie ma z tym problemu tak samo na B praktycznie to sie nie zdarza no moze sporadycznie.

Edytowane przez pablo21
Opublikowano

Witam!

Mam problem ze skrzynia biegow od mf 3065. Mianowicie brak jakiegokolwiek biegu. Podczas jazdy cos zgrzytnelo, tak jakby wyskoczyl bieg, i od tej chwili nie ma zadnego biegu. Czuc ze biegi wchodzą lecz skrzynia nie ciagnie. wcześniej zdarzalo się ze wyskakiwal zajac.po kilkukrotnej probie zalaczenia wszystko wracalo do normy. Proszę o pomoc. mój nr 535 370 020. Będę wdzięczny za jakakolwiek pomoc!

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam takie pytanie posiadam MF 3070 i pod kabiną gdzie łaczy sie wajcha do zmiany biegów ze szkrzynią mam chyba luzy bo tak przy zmianie 1,2,3,4 trzeba mieszać troszkę. I jeszcze jest takie coś jak przesjcie z tej wajchy zmiany biegów do tej skrzyni i jakby tam był większy luż. Co mam zrobić żeby tego sie pozbyć. Nic nie zgrzyta ani nic tylko tak wiekszy luz na tych łączeniach jest. Niedługo podeśle zdjęcia lub filmik jak to chodzi. :)

Edytowane przez tomek6674

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v