Skocz do zawartości

Jaki model pomocniczy?


Kondzik

Rekomendowane odpowiedzi

zaraz zaraz to niby ile waży 8441 że jest ciężkim ciągnikiem?,a lekki to co niecłae 2 tony ma ważyć? forterra zgoda ciężki ciągnik tak samo pronar 82, czy 914 ale proxima, no ale nie o proximę tutaj chodzi tak więc jak chcesz lekkiego to tylko agroplus/dorado/r2 66 i tyle masa 2,85t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry Ferdek ale pomiędzy Proximą 8441 a np. agroplusem jest trochę różnicy w wadze więc mogę Proximę nazwać ciężką. A między Proximą a Forterrą nie ma zaraz takiej wielkiej różnicy... Opowiedzcie coś więcej o tej Kubocie. Może ktoś miał z nią styczność czy nawet jest jej posiadaczem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra juz nie zaczynajcie z timi masami bo to nie ma sensu i nei o to tutaj chodzi, a koledze @kondzik to jak na mój gust to zależy na małym zwrotnym ciągniku i doskonale go rozumiem jeździłem po placu r2 76 i różnica jest przeogromna ta r2 76 zwrotność i gabaryty podobne jak c 330 czy mf 255 kruciutki skrętny wąski i nisko się wsiada a to że lekki czy ciężki to przynajmniej moim zdaniem jest nieistotne bo można na przód położyć 240 kg i też jak trzeba będzie to sobie poradzi.

Ta kubota jest ok, a jak nie kubota to co innego zamierzasz brać @Kondzik? (agroplusa?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ile wołają za tą kubotę? jeśli chodzi o lambo r2 to po pierwsze ciekaw jestem jak te zawirowania na rynku waltutowym wpłyną na cenę tych ciągników, a po 2gie są wersje target już niexle wyposarzone więc po co przepłacac, jeśli chodzi o wersje 66 czy 76 to już kwestia wybory czy 4ka bez turbo czy 3jka turbo jak na pomocniczy to może i 66 ale ja zamierzałem się na 76 bo zawsze to w ciężką robotę można puścić, ja jak bym był na Twoim miejscu brałbym 76 a nawet ten najmocniejszy 86 ze względu na samą masę własną spalanie powinno być mniejsze od proximy, po 2gie masz moc i możesz awaryjnie czepiać graty od proxy, po 3cie cena jest najwyżej z 5-10 tyś wyższa od 3 cylindrówki a masz w standardzie większe koła i te 87km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez agrosoltys13
      Witam! Mam pytanie do posiadaczy ciągników w tytule. Jak ze spalaniem częściami i awaryjnością.
      Planuję kupno któregoś z tych ciągników na wiosnę i nie wiem czy w tych czasach opłaca kupować takie dziadki czy może coś nowszego.
      Słyszałem dużo dobrych opinii o tych ciągnikach ale chciałbym się dowiedzieć na co zwrócić uwagę przy oględzinach itp.
    • Przez Ursusursusursus
      Cześć mam możliwość kupić MF 130 silnik 4 cylindry . Opłacony zarejestrowany w Polsce 5 lat za 15/16 tys zł . Czy to dobry wybór ? Czy są do tego jeszcze dostępne bez problemu części ? Na co zwrócić uwagę ? Czy odpuścić taki stary ciągnik ?
    • Przez Ursusursusursus
      Witam mam możliwość kupna MF 165 silnik a4.212 ,skrzynia zwykła bez multi powera , tłumik po prawej stronie . Opony tył śmietnik do wymiany ,reszta wygląda nie najgorzej wizualnie .zarejestrowany opłacony w Polsce . Czy jest sens kupować ten model ? Czy to dobry ciągnik ? Czy lepiej odpuścić ? Cena to 19000zl za sam ciągnik . Jest sens się pchać w taki ciągnik z 1968 ?
    • Przez Kuba223
      Cześć 🙂
      Jako że mój stary JD 6930 stał się za mały i nie wiadomo ile jeszcze wytrzyma  to planuje zakup nowego ciągnika o mocy minimum 200 km na 60 ha łąk i 100 ha ornych plus może jeszcze dojdzie 10-30 ha.
      To będzie główny ciągnik w gospodarstwie czyli praktycznie wszystkie prace by wykonywał (Transport,agregat do bezorki,siew,beczkowóz i przyczepa samozbierająca,kosiarka).
      Mocno się zastanawiam nad tym czy lepiej wybrać coś na przekładni bezstopniowej czy powershifcie.
      Nie ma żadnych wątpliwości co do tego że praca na bezstopniówce jest dużo bardziej komfortowa i przyjemna.
      Tylko czy naprawdę te dzisiejsze bezstopniówki nie mają strat mocy i są oszczędne w ciężkich pracach pociągowych?
      I co jest z taką bezstopniówką po dobrych kilku tysiącach przebiegu?
      Z tego co wiem to AGCO ma bardzo fajną ofertę bo te ich Vario,Dyna-VT,Direct można zregenerować za jakieś 50 tys zł i to nie jest jakaś regeneracja w serwisie tylko zabierają taką skrzynie do specjalnego zakładu (Np:Direct z Valtry idzie do Finlandii) także to jest taka fabryczna regeneracja z gwarancja.
      Nie trzeba się martwić o dostępność części ani bać mechaników partaczy.
      Bo na przykład AutoPowr z JD jak opowiadał pewien mechanik z YT jest bardzo trudna w naprawie i przy mocniej zużytych skrzyniach często naprawa nie ma sensu a nowa skrzynia to bodajże 100 tys zł a podejrzewam że z innymi bezstopniówkami jest podobnie.
    • Przez dariusz86
      Cześć,
      Zapadła decyzja o zakupie dodatkowego ciągnika na gospodarstwo. Moc jaką potrzebujemy to 60 - 75KM z tym że 75KM to takie już max. Warunek jest jeden. Ciągnik ma mieć silnik perkinsa. Innych silników nawet nie biorę pod uwagę. Napęd 4x4 fajnie jakby był ale konieczności nie ma ponieważ uprawiamy ziemie lekkie, klasa od 3 do 4b, bez żadnych górek czy wzniesień. Wszystko równe jak stół. Gleby dobrze przepuszczające wodę więc problemów z topieniem się również nie ma. Dlatego mówię, fajnie jakby ten napęd był ale jeżeli trafi się fajny egzemplarz bez napędu, to go kupię bo liczy się stan. A że mogę pozwolić sobie na rezygnację z 4x4 to poszerza mi się automatycznie ilość ciągników do wyboru. Początkowo myślałem o jakimś fergusonie 362 lub 365 ale kurcze ciężko coś takiego trafić. Rozglądam się też za MF-em 3050 - 3055 ale też bida z dostępnością a te co są na OLX, np w Łapczycy, już widziałem i nie są to egzemplarze godne zakupu. I teraz chciałbym się Was poradzić, jakie ciągniki jeszcze występowały z perkinsem 4 cylindrowym do 75KM. W sensie jakie marki. Wiem że są te ursusy 4512/4514 ale to słuchajcie rozważam w ostateczności. Niestety komfort pracy między ursusem a takim fergusonem to przepaść. Poza tym w ursusach jakieś dziwne są te skrzynie. Pracowałem takim chwilę i brakowało mi biegów. Tam była skrzynia bodajże 8x2. Nie wiem czy były inne. Liczę na Waszą pomoc. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...