Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
klocek

Carraro

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
klocek    0

czy John Deere ,mają moze mosty carraro, obiło mi sie o uszy ze 6330 ma, ale niejestem pewnien

moze ktos wie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Mają,mają-np. u mnie ma-tyle że akurat tego modelu (00.16) nie ma na stronie Carraro :lol: .

Może być też tak (a obiło mi się kiedyś o uszy ) że Carraro wykupiło dział ZF-a produkujący osie napędowe (wiem że pierwsze modele serii 5020 miały most ZF)-więc być może Carraro w JD pochodzi z Niemiec (znaczy pojęcia nie mam :D)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klocek    0

a co sądzisz o tych mostach,bo wiem ze fendt mają takze mosty carraro moze nie wszystkie ale przynajmiej jeden model ma na 100%, mocne są?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

klocek    0

no ale przeciez 6330 ma podobno carraro,

tak kiedys ktos pisał pod jedym profilem na nk ze na 100% 6330 ma carraro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

carraro to carraro i tyle przecież to jd to by gó*na nie wsadził widziałem w 5820 to solidnie wyglądał, taka gadka jak to z farmerami i farmtrackami, że farmer to ma carraro brazylijskie a farmer włoskie a sprzedawca farmera mówi że farmtrac ma w iniach robione te cararo, a te cararo jak w jd to chyba dopiero w tych najnowszych proximach jest?

 

ps. jak to w końcu jest z tym samoblokowaniem się przednich mostów to jest ta blokada przedniego mostu w tych tańszych cararro czy nie, bo na pytanie serwisant śmiał się że w farmtracku nie ma żadnej blokady przedniego mostu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Jeśli posiada samoblokujący dyfer to jest, zależy jeszcze jaki to rodzaj blokady, LSD czy Torsen? Zwykle w ciągnikach montuje sie LSD (np. w niektórych osiach ZF), wtedy najczęściej nie ma pełnej mechanicznej blokady. Rozwiązanie tańsze i mniej skuteczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Więc tak-przetarłem z lejtka tabliczkę znamionową na przednim moście i znalazłem tam m.in typ-Limited Slip(czyli zapewne LSD ) tudzież kraj produkcji-jednak most pochodzi z krainy pizzą i Fiatem płynącej :lol:.

@mirasek-podoba mi się ten rodzaj blokady-LSD-a ja głupi zawsze myślałem że LSD to raczej wszelkie blokady znosi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
@mirasek-podoba mi się ten rodzaj blokady-LSD-a ja głupi zawsze myślałem że LSD to raczej wszelkie blokady znosi :lol:

Skrót od nazwy ma wybitnie dwuznaczny - Limited Slip Differential :D czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, komu sie nie chce szukać w google napisze że miedzy koszem a kołami koronowymi są pakiety tarczek (zwykle dwa rodzaje ułożone naprzemian) które dociskane są sprężyną. Tworzą takie jakby półsprzęgło dzięki któremu część momentu obrotowego trafia na koło o większej trakcji (normalnie uleciał by w poślizgu drugiego koła o mniejszej przyczepności - ale to chyba każdy wie). Siła blokowania zależy od zastosowanych tarczek (powierzchnia styku i materiał) i sprężyny dociskającej.

 

Wady takiego rozwiązania to przede wszystkim brak 100% zblokowania dyfra, druga wada to stałe naprężenia półosi wynikające z permanentnego działania mechanizmu, nawet gdy przedni napęd nie jest załączony. Kolejna wada to zużycie eksploatacyjne, po pewnym czasie tarczki sie ścierają (zwykle co drugie pokryte są specjalną frakcją cierną) i blokowanie stopniowo słabnie - w moście ZF po 10000mth LSD nie trzymało zupełnie, opór tarczek mogłem swobodnie pokonać ręką.

 

Mechanizm ten wymaga specjalnego oleju (LS) lub dodatku Mopara. Wlanie zwykłego smarowidła spowoduje nieprawidłowe jego działanie i szybkie zużycie tarczek. Z zalet to tak jak pisałem, rozwiązanie tańsze w produkcji oraz bezobsługowe w działaniu. Naturalnie LSD może występować w połączeniu z klasyczną pełną blokadą, uzupełniając ją gdy nie jest aktywna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

Most z serii 5020 http://jdpc.deere.com/pimages/LX04/LX04181...__UN02JUN04.gif

Blokada dyfferencjału w tym moście, tu dokładnie widać te tarczki: http://jdpc.deere.com/pimages/LX03/LX03624...__UN01SEP03.gif

 

 

Przedni most serii 6030: http://jdpc.deere.com/pimages/PY00/PY00153...__UN26MAY06.gif

Blokada dyfferencjału w tym moście: http://jdpc.deere.com/pimages/LX04/LX04516...__UN02MAR05.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Ja spotkałem sie z rozwiązaniem gdzie tarczki dociskała jeszcze sprężyna rozpierająca przeprowadzona przez środek dyfra, niwelowało to w pewien sposób ich minimalne zużycie oraz wzmacniało blokowanie.

 

Z rysunków wynika że JD tej większej serii ma tylko dwusatelitowy dyfer, co mnie troche zdziwiło :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klocek    0

@pioter fendty starsze moze miały zf ale teraz mają carraro ,niewiem czy wszystkie ale mają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez renaultceltis
      Witam, mam pytanie co do nowych ciągników. Jak wygląda sprawa z awaryjnością?
    • Przez LukaszDeere
      Witam
      Dzisiaj wyskoczyla mi niespodzianka z informacja na wyswietlaczu " SHIFT TO NEUT "  traktor ladnie odpalil poczym przejechal okolo 50 m i zgasl i juz po tym nie mozna jego odpalic .
      Prosze o pomoc 
    • Przez Mike_M
      Witam!
       
      Panowie ( i Panie  - doradźcie! Musze wymienić leciwemu już ojcu traktorek. Miał C330 i C360 na ok. 6 hektarach. Teraz już praca ograniczyła się do koszenia trawy i przeorania co jakiś czas. Czasami wyjedzie do lasu, przygotować drzewo na rozpałkę. Pomyślałem o JD 1950 lub zbliżonym - napęd i wspomaganie jest, nie za duży. Budżet jest ograniczony do kwoty ok 35 tys.
       
      Proszę o poradę
       
      Pozdrawiam
       
      Mike
    • Przez naprawaelektronikirolnicze
      Jeśli masz problem z elektroniką napisz.
    • Przez Kasa997
      Witam mam taki problem wyskakuje mi błąd d1A co z tym zrobić??
×