Zaloguj się, aby obserwować  
Gość

Carraro

Polecane posty

Gość   
Gość

xxxxxx

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Mają,mają-np. u mnie ma-tyle że akurat tego modelu (00.16) nie ma na stronie Carraro :lol: .

Może być też tak (a obiło mi się kiedyś o uszy ) że Carraro wykupiło dział ZF-a produkujący osie napędowe (wiem że pierwsze modele serii 5020 miały most ZF)-więc być może Carraro w JD pochodzi z Niemiec (znaczy pojęcia nie mam :D)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

xxxxxxx

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość   
Gość

xxxxxxx

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    67

carraro to carraro i tyle przecież to jd to by gó*na nie wsadził widziałem w 5820 to solidnie wyglądał, taka gadka jak to z farmerami i farmtrackami, że farmer to ma carraro brazylijskie a farmer włoskie a sprzedawca farmera mówi że farmtrac ma w iniach robione te cararo, a te cararo jak w jd to chyba dopiero w tych najnowszych proximach jest?

 

ps. jak to w końcu jest z tym samoblokowaniem się przednich mostów to jest ta blokada przedniego mostu w tych tańszych cararro czy nie, bo na pytanie serwisant śmiał się że w farmtracku nie ma żadnej blokady przedniego mostu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    11

Jeśli posiada samoblokujący dyfer to jest, zależy jeszcze jaki to rodzaj blokady, LSD czy Torsen? Zwykle w ciągnikach montuje sie LSD (np. w niektórych osiach ZF), wtedy najczęściej nie ma pełnej mechanicznej blokady. Rozwiązanie tańsze i mniej skuteczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

xxxxxxxxxxx

Edytowano przez klocek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Więc tak-przetarłem z lejtka tabliczkę znamionową na przednim moście i znalazłem tam m.in typ-Limited Slip(czyli zapewne LSD ) tudzież kraj produkcji-jednak most pochodzi z krainy pizzą i Fiatem płynącej :lol:.

@mirasek-podoba mi się ten rodzaj blokady-LSD-a ja głupi zawsze myślałem że LSD to raczej wszelkie blokady znosi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

fendt to raczej na ZF jeździ...widziałem kiedyś Farmera 308 z ok 90r


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    11
@mirasek-podoba mi się ten rodzaj blokady-LSD-a ja głupi zawsze myślałem że LSD to raczej wszelkie blokady znosi :lol:

Skrót od nazwy ma wybitnie dwuznaczny - Limited Slip Differential :D czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, komu sie nie chce szukać w google napisze że miedzy koszem a kołami koronowymi są pakiety tarczek (zwykle dwa rodzaje ułożone naprzemian) które dociskane są sprężyną. Tworzą takie jakby półsprzęgło dzięki któremu część momentu obrotowego trafia na koło o większej trakcji (normalnie uleciał by w poślizgu drugiego koła o mniejszej przyczepności - ale to chyba każdy wie). Siła blokowania zależy od zastosowanych tarczek (powierzchnia styku i materiał) i sprężyny dociskającej.

 

Wady takiego rozwiązania to przede wszystkim brak 100% zblokowania dyfra, druga wada to stałe naprężenia półosi wynikające z permanentnego działania mechanizmu, nawet gdy przedni napęd nie jest załączony. Kolejna wada to zużycie eksploatacyjne, po pewnym czasie tarczki sie ścierają (zwykle co drugie pokryte są specjalną frakcją cierną) i blokowanie stopniowo słabnie - w moście ZF po 10000mth LSD nie trzymało zupełnie, opór tarczek mogłem swobodnie pokonać ręką.

 

Mechanizm ten wymaga specjalnego oleju (LS) lub dodatku Mopara. Wlanie zwykłego smarowidła spowoduje nieprawidłowe jego działanie i szybkie zużycie tarczek. Z zalet to tak jak pisałem, rozwiązanie tańsze w produkcji oraz bezobsługowe w działaniu. Naturalnie LSD może występować w połączeniu z klasyczną pełną blokadą, uzupełniając ją gdy nie jest aktywna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    242

Most z serii 5020 http://jdpc.deere.com/pimages/LX04/LX04181...__UN02JUN04.gif

Blokada dyfferencjału w tym moście, tu dokładnie widać te tarczki: http://jdpc.deere.com/pimages/LX03/LX03624...__UN01SEP03.gif

 

 

Przedni most serii 6030: http://jdpc.deere.com/pimages/PY00/PY00153...__UN26MAY06.gif

Blokada dyfferencjału w tym moście: http://jdpc.deere.com/pimages/LX04/LX04516...__UN02MAR05.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    11

Ja spotkałem sie z rozwiązaniem gdzie tarczki dociskała jeszcze sprężyna rozpierająca przeprowadzona przez środek dyfra, niwelowało to w pewien sposób ich minimalne zużycie oraz wzmacniało blokowanie.

 

Z rysunków wynika że JD tej większej serii ma tylko dwusatelitowy dyfer, co mnie troche zdziwiło :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

xxxxxxxxxxxxxxxx

Edytowano przez klocek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez mmajchrzak12
      Witam mam problem z John deere 6520 w czasie zmiany kierunku jazdy przód tył rewersem zmienia mi sam półbiegi z 1 na 2 jak dam rewers do przodu to podbije na wyższy jak jest na 1 półbiegu jak dam do tyłu to albo zejdzie na 1 półbieg albo nie jak dam przód to zmieni znów na większy dodam że to jest jak używam rewersu trochę to takie dziwne, może ktoś miał taki przypadek 
    • Przez SzymonJD
      Witam John deere 6330 przestały działać światła po przekątnej, tzn lewa tylna i prawa przednia ta połączona z kierunkowskazem. Czy ma ktoś może opis bezpieczników w tym modelu? 
       
      Pozdrawiam
    • Przez TheRolnikSweet
      Potrzebuje opinni john deere 7600 . Czy w nich wystepują skrzynie 35km/h ? Jak sie poznac czy jest wersja amerykanska czy europejska?

    • Przez tomaszrolnik98
      Witam
      Problem dotyczy dwóch ciągników, 6630 z 2007r oraz od niedawana 5100r z 2012r.
      6630 kupiony używany, niecały 1000mth, aktualnie 3000mth. Od początku na zimnym oleju ciężko wchodziły niskie zakresy - A, B i C. Zauważyłem, że kiedy po uruchomieniu ustawię rewers w pozycji do przodu a następnie wrócę na N ciągnik próbuje jechać do przodu przy próbie włączenia biegu z naciśniętym sprzęgłem. Ustawienie rewersu do tyłu kasuje problem. Po kilku minutach ciągnik się rozgrzewa i jest ok. Drugi problem to szarpanie, raz na może 500 zmian kierunku jazdy bez sprzęgła następowała natychmiastowa zmiana, bez sekundy zatrzymania. Wiosną wezwałem serwis od dealera, pomierzyli ciśnienia, faktycznie nie luzuje. Diagnoza - pokrzywione tarczki od któregoś ze sprzęgieł. Trzeba robić, bo jak tak zostanie może wysypać synchronizatory. Wzięli go do siebie, wyciągnęli skrzynię i wszystko było w niej w najlepszym porządku. Wymienili kilka części, które moim zdaniem wyglądały niemal idealnie. Wycena razem 11 000zł. Szarpanie najprawdopodobniej ustało natomiast już po 2 motogodzinach zauważyłem, ze nadal chce jechać przy załączaniu biegu. Serwis przyjechał, rozgrzali, pomierzyli, faktycznie nadal jest źle, trzyma ciśnienie na luzie. W najbliższym czasie biorą go w ramach gwarancji naprawy. Z tym wszystkim można by się pogodzić, jednak ostatnio 5100r, którego mam od nowości, jest świeżo po wymianie oleju i przy 1300mth przebiegu zachował się podobnie. Od razu po uruchomieniu i przy włączaniu biegu próbuje ruszać do tyłu. Trudno mi uwierzyć, abym w obu mało wyjeżdżonych ciągnikach na oryginalnym oleju John Deere doczekał się dwóch takich samych nietypowych awarii. Czy ktoś też tak ma? Może to normalne w tych ciągnikach?
    • Przez rafal987
      Witam mam john deera 6410 z 2001r mam problem z rewersem elektrochydraulicznym a mianowicie, gdy ciągnik stoi dłuższy czas wszystko jest ok. po pół dodziny jezdzenia zaczynają sie problemy gdy zrobie rewers na neutralny to pochwili rewers ginie i jest cały luźny jakby ciągnik był wyłączony (ale gdy rewers zmieniam szybo tył przód  to jest wszystko ok) mało tego po zgaszeniu ciągnika i ponownym zapaleniu rewers czasem wraca a czasem nie.zdarzyło już mi sie kilka razy tak że wogóle nie chciał odpalić tylko zaświeciły sie kontrolki po przekręceniu zapłonu i nic więcej. a przyszedłem po 2 godzinach to weszystko boło ok odpalił i był rewers. zamieniłem zewers, 4 małe przekaźniki kture znajdują sie w skrzynce bezpieczników i cały czas to samo. co to może być ?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj