Zaloguj się, aby obserwować  
batim

Zetor 5340 cos stuka

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
batim    3

O pomoc prosi mój kolega

jadąc zetorem z przyczepom po odbyciu 40 kilometrów zaczął słyszeć dziwne stukanie wyszedł i zauważył że pompa olejowa jest gorąca tylny most tu koło złączy też jest gorący przystawka od przedniego napędu da na dole od skrzyni też gorąca

to stukanie trwa kilka sekund i przestaje i po chwili znów dźwięk dochodzi z tyłu kabiny

dodam że ciągnik pracuje z turem a tur jest podpięty pod złącza i dźwignia ta w kabinie była cały czas załączona ( jak do kiprowania )

co morze być przyczynom tego włączona pompa cały czas czy coś poważniejszego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    307

zasłabo opisałeś to stukanie, ale jeśli pompa cały czas chodziła na darmo i jeszcze pod ciśnieniem przewody ,to niema się co dziwić że olej się zagrzał (przystawka i tył też) ale co to za stukanie opisz dokładniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batim    3

coś podobnego do drgań to wyglądało a możliwe że stukać mógł rozdzielacz ten co jest pod siedzeniem ( z powodu rozgrzanego oleju )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sebe1033    307

może po prostu jakiś zawór przeciążeniowy w starych on był właśnie z tyłu przy pompie a wnowych niewiem ,a teraz wróciło wszystko do normy ,działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batim    3

nic z tego dziś byłem i jak jedzie na każdym biegu coś czeszczy nie wiadomo co jak sie go rozpędzi i na luz też czeszczy

co może być przyczynom

tego odgłosu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    307

to albo coś z mechanizmem różnicowym ,napędem przekładni głównej ,albo najprędzej coś z tą przystawką od przedniego napędu niech ją odłączy najpierw wał i zostawi wyłączony przedni napęd i wtedy niech pojeździ .Nie jeździł nz przednim napędem włączonym na drodze czasem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mi się zdaje że to nie od tego ze pompa była załączona ja mam zetora 5340 z turem i nieraz całe dnie chodzi z załączoną pompą i wszystko jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

na mój gust to coś z mechanizmem różnicowym, jeśli tak trzeszczy nawet na luzie to na bank (na luzie powinno go nawet głośniej i wyraźniej słchać)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez mariusz93
      Witam. Jestem nowym użytkownikiem. Otóż mam pewien problem.Posiadam Zetora 7711. Ostatnio chcieliśmy odpalić z ojcem ciągnik z zaciągu(słaby aku).Nie był odpalany od listopada. Podczas próby odpalenia zgineły biegi. To znaczy biegi normalnie wchodzą ale ciągnik nie chce wcale jechać. Co może być przyczyną? Pozdrawiam
    • Przez 1994kuba1994
      Witam, interesuje mnie czy tarcza od jazdy w tym modelu idzie tak samo jak w c 360(kierunek)? Bo za dużo się od siebie nie różnią (budową) a wypadła mi przy zdejmowaniu docisku i nie jestem pewien na 100 % Jak założyć. A nic nie pisze na niej w którą stronę założyć. 
    • Przez 1994kuba1994
      Kilka pytań bo nie znalazłem na forum co mnie interesuje . 
      1. Czy zetor 7340 a mniejsze tej serii np 6340 to to samo oprócz silnika mocy ? Bo można kupić instrukcję napraw ale od 3340 do 6340 tak jakby do 7340 była inna a nic nie można znaleźć .
      2. Czy 7340 ma ta sama skrzynie i most sprzęgło co serii 7745? Bo może tamta instrukcja by się nadała.
      3. Jaka ma być odległość łożyska oporowego na sprzęgłe zetora 7340? Ale proszę o pewna informacje a nie że ktoś tam na oko tak mi ustawił.   
      Czy ktoś może mi odpowiedzieć ?
    • Przez king558
      Witam forumowiczów.Mam problem z zetorkiem 7745 a właściwie z dźwignią od sprzęgła WOM
      Podpiąłem rozsiewacz nawozów.Włączyłem wałek i ok
      Pociągnąłem za dźwignię od rozłączania wałka i NIC! Dalej się kręci (nic nie zgrzyta itp)
      Odkąd go mam to nie używałem w nim nigdy wałka a teraz planuję go sprzedać.Wszystko działa bez zarzutu oprócz właśnie tej dźwigni
       
       
    • Przez daron64
      Witam
      Pacjent - Zetor 7011. Gdzieś z 6 lat temu była robiona skrzynia biegów - stukalo na 3ce, poza tym nie było z nią żadnych problemow. Po rozebraniu do wymiany poszła część trybów, wałków, wszystkie łożyska, uszczelniacze, pierścienie te cienkie ja synchronizatorze. 
      Chodziło niby ok, ale po jakimś czasie, (już nie pamiętam po jakim, bo miał jeszcze pomocnika, potem sam został pomocnikiem) zaczęły się problemy. Mianowicie  jak poszedł w pole, to powiedzmy 2-3h chodziło wszystko super, naprawdę biegi wchodziły świetnie, ale jak troszkę właśnie porobił, to zaczynał się dramat - ciezko było zmienić bieg, trzeba było bardzo wprawnie z miedzygazem, bo inaczej jeden wielki zgrzyt. Potem zaczęło mi blokować skrzynie. Tak, że nie szło jej rozblokowac. Po zdjęciu pokrywy wyglądało to tak, jakby zewnętrzny pierścień synchronizatora szedł za daleko do przodu i takie kamienie co są pod nim wychodziły za daleko i go blokowały. W rezultacie nie mógł się zejść. 
      Znajomy mechanik stwierdził, że może trzeba tylko na wodziku wyregulować. Skróciliśmy go trochę, i niby było ok. Tzn nie zakleszczal się, ale problem z wrzuceniem biegu po rozgrzaniu pozostał. Po jakimś czasie znów mi się zblokowała skrzynia. Zdjalem pokrywę, ale nie dałem rady zjechać do kupy tego synchronizatora (bo znowu tak jakby ten pierścień poszedł za daleko).
      Kabina zdjęta, ciągnik w garażu. Udało mi się zjechać synchronizator, ale zauważyłem, że tryb od 2ki jest trochę zmasakrowany, a 2-3 była napewno wymieniana na nową. Wszystkie części kupowane ori. Rozbił to stary mechanik.
      No i teraz
      - co może być przyczyną problemów ze zmianą biegów po rozgrzaniu?
      - co moze być przyczyną rozlazenia się tego synchronizatora?
      - co może być przyczyną, że te tryby tak po d*pie dostały? Np jak byl problem ze zmianą biegów to najbardziej dostał po d*pie, po 2-3 w sumie najczęściej w polu używana, czy to raczej nie to?
      Ten syf, to z powodu tego, że troszkę stał bez pokrywy. Niby przykryty, ale coś tam naleciało. To i tak wszystko będziemy rozbierac, to się wyczyści.




       
       




×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj