Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Cóż ciągnik w którym skrzynia po zgaszeniu nie daje połączenia silnika z kołami wiec jedyny sposób zabezpieczenia przed stoczeniem jest hamulec ręczny. Coś musi o tym przypominać.

Mariusz przy najbliższej nadarzającej okazji zrób kalibracje skrzyni, chyba że robiłeś przed zakupem.

Opublikowano (edytowane)

Handlarz  twierdził że traktor  był po przeglądzie w  serwisie , nie  wiem czy  była  robiona  kalibracja , a na  czym  to konkretnie  polega?  bo  nie  za  bardzo wiem .......

Ustawia  sie  ciśnienie  oleju  , na  poszczególnych  biegach  z tego  co  się  orientuję , ale  to trzeba  robić  jak  sie coś  złego  dzieje  czy systematycznie? 

 

tak  się  to  robi? 

EC 4 (error clutch 4)oznacza brak kalibracji sprzegiełka cztery w skrzyni biegów.Pewnie szarpie na niektórych przełożeniach podczas przełaczania. Powód-prace przy nim(sprzegiełku), odłączenie akumulatora
W uproszczeniu do wiekszości NH i Ford. 
-zagrzany olej(ok 15 min) 
-wyłączyc silnik 
-wszystkie dzwignie skrzyni na środek 
-nacisnąć zająca i żółwia jednoczesnie i zapalic silnik 
puścisc przyciski zajca i żółwia,na wyswietlaczu powinno być CAL(calibracja) 
silnik na ok 1240 obr 
-wcisnąc sprzegło i wszystkie wajchy skrzyni do przodu,puscic sprzegło(ciągnik nie ruszy) 
nacisnąc zająca i trzymać 
-na wyswietlaczu nie może pojawic sie błąd seri U 20...29.jesli pojawia zacząć od nowa... 
jak nie ma czekac trzymająć wciąż zająca aż obroty silnika spadną o ok 40obr(czuć że jest mu ciężeji z regóły ciągnik lekko drgnie) a na dolnym wyswietlaczy przestanie rosnąć wsk. 
-to samo do żółwia. 
-wyłączyc silnik i zapalic znów.Komputer zapamięta ustawienia.Koniec. 
na wyswietlaczu ,na dole w czasie kalibracji będą rosły wskazania jak spadną obroty o te 40-50 obr/min to przastanie rosnąć . Poprawne jest gdy jest 150-180.Będzie to swiadczyło o niezłej kondycji zespołu sprzegieł. Ale z diswiadczenia wiem że ciągnik działa nadal niezle aż do 220. 
WAZNE. Komputer kalibruje według tego spadku obrotów silnika. Dlatego silnik musi pracować stabilnie. Jesli jest klima odłączyc zasilanie by nie włączyła się w czasie kalibracji ! 
TE same kody i calibracja co do ciągników Ford !. 
Dodano po 3 [godziny] 18 [minuty]: 

 

 

W  tym  temacie  nie mogę dodać foto , jak  się to zmieni  to spróbuję  wstawić  

 

 

Edytowane przez mariuszd93
Opublikowano

witam dalej borykam sie z dwoma problemami w fordzie nie odlacza mi do konca przedniego napedu oraz slabo dziala wspomaganie a ciagnik z turem to nie mozna ukrecic kierownica moze ktos wie co trzeba zrobic bo ja juz nie mam pomyslu pozdrawiam

 

Podpowiem tak:wspomaganie-prawdopodobnie mało oleju w zbiorniku-dolej na zapalonym motorze.

                         przedni napęd-rozbierz przystawkę od przodka i prawdopodobnie masz zabrudzony cylinder z tarczkami (wyczyść przeważnie opiłki) tam jest problem z rozebraniem wiąże się ze zniszczeniem simeringa (trzeba nowy) może tobie uda się rozebrać,ja musiałem zniszczyć.

Robiłem to parę lat temu ale trochę pamiętam.

 

Opublikowano

Nie  znam  angielskiego ,  to jak  to zrobić  żeby było dobrze? I  czy  trzeba  to  robić profilaktycznie  ?  czy jak  coś  zacznie  szwankować? 

 

Jak  wspominałem sprzedawca  mówił że ciągnik  brany z  serwisu  i jest po przeglądzie  , 

Opublikowano

Kalibrację przeprowadza się po naprawach,gdy odczuwamy szarpania przy zmianie biegów, gdy sterownik zgubi pamięć np. po odpięciu akumulator, a także można profilaktycznie.

Kalibracja daje użytkownikowi wgląd w stan sprzęgieł, grubość tarczek jak i szczelność układu.

No cóż trzeba zacząć uczyć się języków mając zachodni sprzęt. ;) Pani nauczycielka angielskiego nie miała by tak łatwo z językiem technicznym instrukcji obsługi i napraw.

Podaj e-mail to coś podeślę w wolnej chwili, akurat mam coś od tej serii ciągników, może się przyda.

Opublikowano

Brak znajomości języka nie jest dziś dużym problemem, można skorzystać (często to robię ) z tłumacza google, trochę koślawo tłumaczy nie które zwroty ale przy odrobinie chęci i logiki można zrozumieć sens. Najważniejsze żeby była książka do sprzętu, nie ważne w jakim języku.

Opublikowano (edytowane)

Trochę  podstawowych informacji  mam  tu 

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCMQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.astro.uni.torun.pl%2F~kb%2FBooks%2FPodrecznikTraktorzysty.pdf&ei=VRGLVPKSOYL7ywODiYHYAw&usg=AFQjCNFrPHX-ye_p3Pw1u45HVUspyDVIZQ

 

co  prawda  to  do  traktora  z  94 roku , mój  jest  rok  młodszy[ 1  rejestracja  28  grudzień 1995]  ale  wielkich  zmian  nie  było 

 

biegi  zmieniają  się płynnie ,  są  tam 4 połówki  pod  obciążeniem , kalibracja sposobem który  wyżej  wkleiłem  raczej  dotyczy  traktora  z  2  półbiegami ,  czy jak  to  wygląda?

  na  razie  nie  szarpie  itp , jak  zajechałem  go oglądać  to  akumulator  był odpięty ,  ale komputer  chyba  nie  pogubił  ustawień..... 

Podobno kalibrację  najlepiej przeprowadzać  jak  jest  ciepło  , olej  powinien  miec  ok  60 stopni 

mtracz

adres  email  mariuszd93@wp.pl

Edytowane przez mariuszd93
Opublikowano

Kalibrację przeprowadza się kiedy pasuje nie tylko latem, kwestia rozgrzania oleju. Pojeździć trochę, powarczeć na podwórku i można kalibrować.

Z tymi językami to były oczywiście tylko żarty. ;)

Opublikowano (edytowane)

To  jak  robi sie kalibrację takiej  skrzyni? 

 

I  jeszcze  jedno  pytanie  , jak  to jest  z  licznikiem  motogodzin? liczba  motogodzin  to  wartość  która  wyświetla  się  przy  symbolu klepsydry [ z lewej strony]? czy  jest  inna  wartość  która  wyświetla  się przy  skrócie  MTH  [ z  prwaej  strony wyświetlacza ]  /? 

Edytowane przez mariuszd93
Opublikowano

Przepracowane godziny silnika pokazują się na środkowym wyświetlaczu, po przyciśnięciu odpowiedniego przycisku lub po przekręceniu kluczyka, później może tam pokazywać obroty silnika chociaż są widoczne na tym wyświetlaczu powyżej.

Na prawym wyświetlaczu będą wyświetlane godziny pracy w polu i areał jaki został w tedy uprawiony. Czyli hektaromierz, współpracuje on z ramionami podnośnika, liczy gdy zostaną opuszczone i wyłączy liczydło po podniesieniu narzędzia.

Mariusz, odbierz e-maila, chyba w końcu udało mi się go wysłać.

  • Like 1
Opublikowano

Odebrałem  ,  dzięki  kolego , sporo  tam  danych :)

.Tylko trzeba  sie  będzie  języków  uczyć........  ;)

Wiem  że  motogodziny  wyświetlają  sie  na  środkowym wyświetlaczu .

Tylko pytam  czy  symbol  przy  motogodzinach  to  klepsydra  z  lewej  strony , czy skrót  MTH   z prawej  strony ? [  środkowego  wyświetlacza ]

Pytam  bo swoim traktorem  pojeździłem  może  ze  4  godziny  ,[ na  różnych obrotach ] a  przybyło  około 600 tego  czegoś  przy  symbolu klepsydry . 

Przed  uruchomieniem  silnika  [ po przekręceniu kluczyka] następuje  test  kontrolek  i  wyświetlaczy i  stąd  wiem że  po prawej  stronie jest  między innymi  skrót  MTH 

Opublikowano (edytowane)

Wstawiam kilka  zdjęć  , sory  za  jakość  , ale  nie  da się  w  tym temacie  wstawić  z  komputera  ,  więc  dałem  na  chwilę fikcyjne  ogłoszenie  na  olx  i  wysłałem tam  kilka  zdjęć  MMS-em ,  dlatego taka  jakość 

 

 

 

 

 

To  traktor 

207656307_6_644x461_zamienie-_rev002.jpg

207656307_5_644x461_zamienie-lubelskie_r

207656307_4_644x461_zamienie-rolnictwo_r

207656307_3_644x461_zamienie-ciagniki_re

207656307_1_644x461_zamienie-chelm_rev00

207656307_2_644x461_zamienie-dodaj-zdjec

Edytowane przez mariuszd93
Opublikowano

Motogodziny  są  wyświetlane  przy  symbolu  klepsydry jednak. Miałem  dziwna  sytuacje  , jak  kupiłem  traktor  na  liczniku  było  około  6240 motogodzin ,  jak  pojeździłem  nim  kilka  godzin  nagle  pokazało się  6840 ........ ale  teraz  już  liczy  normalnie .

Skrót MPH  to  mile  na godzinę  ;)

Opublikowano

witam koledzy mam forda 5610 i nie wiem co zrobic bo mi pękł odlew od przedniego układu kierowniczego pod chłodnica a to jest cały odlew, cala rama przednia i możne wiecie co to za materiał i czy da się pospawać niżej linki do zdjęć prosiłbym o szybka pomoc bo nie mam czy wozić balotów do obory. tego kawalka co widac to wlasnie tez brakuje :(

http://zapodaj.net/d29a53303d41e.jpg.html

http://zapodaj.net/adc609d23caff.jpg.html

http://zapodaj.net/bb08d5a6c8b75.jpg.html

 

pozdrawiam

Opublikowano

W uproszczeniu do wiekszości NH i Ford. 
-zagrzany olej(ok 15 min) 
-wyłączyc silnik 
-wszystkie dzwignie skrzyni na środek 
-nacisnąć zająca i żółwia jednoczesnie i zapalic silnik 
puścisc przyciski zajca i żółwia,na wyswietlaczu powinno być CAL(calibracja) 
silnik na ok 1240 obr 
-wcisnąc sprzegło i wszystkie wajchy skrzyni do przodu,puscic sprzegło(ciągnik nie ruszy) 
nacisnąc zająca i trzymać 
-na wyswietlaczu nie może pojawic sie błąd seri U 20...29.jesli pojawia zacząć od nowa... 
jak nie ma czekac trzymająć wciąż zająca aż obroty silnika spadną o ok 40obr(czuć że jest mu ciężeji z regóły ciągnik lekko drgnie) a na dolnym wyswietlaczy przestanie rosnąć wsk. 
-to samo do żółwia. 
-wyłączyc silnik i zapalic znów.Komputer zapamięta ustawienia.Koniec. 
na wyswietlaczu ,na dole w czasie kalibracji będą rosły wskazania jak spadną obroty o te 40-50 obr/min to przastanie rosnąć . Poprawne jest gdy jest 150-180.Będzie to swiadczyło o niezłej kondycji zespołu sprzegieł. Ale z diswiadczenia wiem że ciągnik działa nadal niezle aż do 220. 
WAZNE. Komputer kalibruje według tego spadku obrotów silnika. Dlatego silnik musi pracować stabilnie. Jesli jest klima odłączyc zasilanie by nie włączyła się w czasie kalibracji ! 
TE same kody i calibracja co do ciągników Ford !. 

 

 

 

 

 

 

odpowie  ktoś  czy  to prawidłowy  sposób  kalibracji dla  skrzynie  16x16  ? 

 

Opublikowano

Kolega którego podałeś  ostatnio  udzielał  się  ponad 2  miesiące  temu ........... więc  na  szybką  odpowiedź  nie  ma  co liczyć ......

Może  ktoś  się  wypowie? 

Są  tam  4  półbiegi  ,  a  ta  metoda  mi  podchodzi  pod  wersję  z  2  ....... 

Mam  instrukcję po  angielsku  , próbowałem  ją  tłumaczyć,  ale  jakiś  dziwne  rzeczy  mi  wychodzą.........

Opublikowano

Jak skalibrujesz sprzęgła zgodnie z instrukcja to nie kończysz gaszeniem silnika tylko przestawiasz dźwignię pierwszą od szyby Żółw - Zając na środek. Potem postępujesz tak samo jak te pierwsze sprzęgła i dopiero gasisz silnik.

 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tyrowiec
      Witam. Poszukuję do kupna dokumentów od kirowca k700, ewentualnie od t150k. Może ktoś ma na zbyciu lub coś wie gdzie ogarnąć
    • Gość
      Przez Gość
      Prosze o opinnie na temat tych maszyn , może ktoś ogladał z bliska ,jeżdził???
      Jakie macie odczucia, co możecie powiedzieć na temat wykonania no o oczywiście ceny (czy jedno z drugim idzie w parze??).
    • Przez 11401620
      Witam wszystkich
      Mam ciągnik LTZ 55A po dziadku i jest taki problem nie chcą wejść biegi 3 i 2 reszta chodzi bez żadnych zgrzytów w czym może być problem, dodam że wymieniłem wszystkie oleje bo była masakra 
    • Przez MG1991
      Witam. Wie ktoś gdzie można dostać szybę lewa od drzwi hattat 398?
    • Przez jakub_urbanski
      Dzien dobry
      Przychodze do was z pytaniem.
      Co oznacza bład m-450 w ciagniku deutz fahr 6120 
      Ciagnik po wyswietleniu bledu niepozwala wkrecic sie na obroty oraz uniemozliwia wypalenie filtra cząstek stałych.
      Prosze o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v