Skocz do zawartości
marekc

Biodiesel

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marekc    56

Od nie dawna na stacjach pojawił się u nas biodiesel cena 4.05 jakie macie na jego temat zdanie czy różni się od zwykłego ON poza ceną i drugie pytanie czy na niego z gminy też się dostanie zwrot akcyzy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarnyyyy    1

Ja na nim jezdze i jest ok. Moze troche trudniej odpalic jak jest chlodniej. A spalanie mierzylem autem i takie same wychodzi. Zwrotu akcyzy nie dostaniesz,ale vat tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz82    2
A cz moze ten biodisel jest szkodliwy dla silnikow typu 3p?

 

nie jest szkodliwy.parę lat temu w instytutach polskich przeprowadzano badania na rożnych silnikach a głównym silnikiem był 3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    56

A ciekawe jak to jest ze wszystkimi wężykami z instalacji paliwowej czy biodiesel ich nie rozpuszcza? Ale i tak kupie beczkę na próbę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

My teraz też kupowaliśmy biodiesel i do ciagników i do samochodu i żadnej różnicy nie widać ;) Ale najlepsze z tego to jest zapach spalin. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtii    5

tylko że gmina nie odda akcyzy za biodiesel,bo jest on dlatego tańszy bo ma niższą akcyze:) silnik chodzi tak samo,no może ciut ciszej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    56

Kupiłem ostatnio to paliwo i muszę powiedzieć że silnik chodził tak samo jak na zwykłej ropie z tym ze człowiek cały czas jest głodny bo pachnie plackami :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Ja nie widzę sensu jeżeli na stacji 4,05 to mi 2 tygodnie temu przywieźli ON po 4,07 - akcyza z UG (na CPN był po 4,51). Chyba żeby go kupić przed stacją CPN ale wtedy by musiał kosztować ok. 3,00 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

A dlatego że od ON dostaniesz zwrot akcyzy to w moim przypadku litr wychodzi 3,20 zł. a od biodiesla sobie nie odliczysz.

 

Więc może nie złotówka różnicy tylko akcyza ale ok. złotówki.

 

Odnośnie właściwości się nie wypowiadam bo nie miałem z tym styczności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    11

ja miałem wrażenie (a raczej pewność) ze na ON biodisel bardziej kopci silnik (biały dym) jak jest zimny (czyli z samego rana jak sie zapali ciągnik). Teraz jeżdżę na zwykłym ON i nie ma żadnego dymu po odpaleniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    56
ja miałem wrażenie (a raczej pewność) ze na ON biodisel bardziej kopci silnik (biały dym) jak jest zimny (czyli z samego rana jak sie zapali ciągnik). Teraz jeżdżę na zwykłym ON i nie ma żadnego dymu po odpaleniu.

 

Z tym lekkim kopceniem po zapaleniu zimnego silnika to racja ale to tylko minute albo i nie bo jest to związane z wyższą temperaturą zapłonu

 

 

poniżej jest link do Orlenu na temat biodiesla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrju00711    11

Napiszcie koledzy dlaczego nie ma zwrotu akcyzy od bio diesla i jeśli to możliwe wstawcie linka z informacją (zarządzeniem). Do dzisiaj kupowałem bio z myślą oszczędności na cenie i nadzieją na zwrot tych 85gr do litra, ale ten temat mnie zaskoczył. Co do opini, uważam że nie ma różnicy w mocy, spalaniu ale fakt ciężej pali silnik już trochę podjechany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fenol    4

uważajcie miałem biodiesel rok w beczce jak wlałem do ciągników zaczęły się dławić a w odstojnikach znalazłem coś jak asfat. Wiec lepiej natychmiast zużyć!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

już gdzieś słyszałem że niema zwrotu a kcyzy JEST!! tylko mniej bo jest mniej naliczone ja to paliwo tankowałem do Valtry (euroII) i do Passata zauważyłem że nawet Valtra ciszej pracuje w serwisie mówią że niema przeszkód tankować to paliwo ale należy wymieniać olej i filtry paliwa co 250mth zamiast 500 więc rachunek ekonomiczny żaden! poza tym jakby lały wtryskiwacze to olej silnikowy zmieszany z tym paliwem zcina się do galarety wiadomo czym to grozi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    56

dzisiaj wyczytałem na stronie www.minrol.gov.pl

pytanie1

Czy paliwo roślinne wytwarzane z oleju rzepakowego o nazwie „BIOESTER” jest olejem napędowym wykorzystywanym do ciągników rolniczych i samobieżnych maszyn rolniczych, na który przysługuje zwrot podatku akcyzowego?

 

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 10 marca 2004 r. w sprawie sposobu oznakowania dystrybutorów do sprzedaży biopaliw ciekłych (Dz. U. Nr 51, poz. 499, z późn. zm.), paliwo o nazwie BIOESTER, będące 100 % estrem (ester stanowiący samoistne paliwo silnikowe) nie jest oznaczone kodem CN 2710 19 41 do 2710 19 49 przypisanym do olejów napędowych wymienionych w ww. ustawie z dnia 10 marca 2006 r.

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 243, poz. 1766), biokomponenty stanowiące samoistne paliwo - czyli BIOESTER - są już zwolnione z akcyzy w kwocie 1.680 zł/1.000 l.

W obrocie znajduje się również biopaliwo składające się z 20% estrów i 80% oleju napędowego, które według przytoczonego wyżej rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej powinno być oznaczone na dystrybutorze jako B20.

W przypadku oleju napędowego typu BioDiesel, w rozumieniu paliwa silnikowego z domieszką biokomponentów i spełniającego wymagania jakościowe określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 8 września 2006 r. w sprawie wymagań jakościowych dla biopaliw ciekłych (Dz. U. Nr 166, poz. 1182), w świetle przepisów o podatku akcyzowym, w ramach kodu CN 2710 19 41 do 2710 19 49 mieszczą się również oleje zawierające 20% estrów (biopaliwa ciekłe) tym samym jego zakup i wykorzystanie do produkcji rolnej umożliwia ubieganie się o zwrot części podatku akcyzowego, na podstawie ww. ustawy z dnia 10 marca 2006 r.

 

 

pytanie 2

 

Czy paliwo o nazwie „ ON-BIOESTER” jest olejem napędowym wykorzystywanym do ciągników rolniczych i samobieżnych maszyn rolniczych, na który przysługuje zwrot podatku akcyzowego?

 

Od paliwa ON-BIOESTER stanowiącego czysty ester, oznaczonego jako B100, nie przysługuje zwrot podatku akcyzowego. Paliwo to jest 100 % estrem (ester stanowiący samoistne paliwo silnikowe) i nie jest oznaczone kodem CN 2710 19 41 do 2710 19 49 przypisanym do olejów napędowych wymienionych w ww. ustawie z dnia 10 marca 2006 r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bambeeras    0

Troche na tym jezdzilem i moje wrazenia wygladaja tak:

po pierwsze glowa boli od zapachu spalin :D

po drugie przy ciezkiej pracy ciagnik jest odczuwalnie slabszy (c-360) :angry:

po trzecie na jedna mth w orce wychodzilo okolo 0,7 lita wiecej niz zwyklego ON :o

po czwarte w pompie na sekcjach zbiera sie jakas tlusta maz, ktorej zaden rozpuszczalnik wziac niechce :angry: :angry: :angry:

 

co do zwrotu akcyzy to bylo to tak. Poki na faVAT bylo wpisywane "ONB" zamiast "bioester" to zwrot byl, ale teraz cwaniaki sie dopatrzyli i pisza ze to "bioester" i akcyzy nie daja.... ;):D:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bambeeras    0

z tym czyms w pompie to tez nie mialem do czynienia, bo przepalilem moze 150 litrow tego czegos, natomiast znajomek jezdzi od wiosny na tym biopaliwie, i po zrobieniu jakichs 250mth pompa nadawala sie tylko do czyszczenia (co sie dalo to wyczyscili, sekcje wymienione) :angry:

teraz jezdzi na mieszance 50:50 i narazie spokoj, ale ja i tak w ten wynalazek nie wierze. Diesel to diesel a nie zaden bio :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bambeeras    0

odnośnie aut to widziałem specjalnie robione przez amatorów instalacje do jazdy zima na oleju rzepakowym (ten do placków smażenia). polegalo to na tym ze zbiornik z olejem byl ogrzerwany, a na pompe byl dopiero podawany po osiągnieciu przez silnik 40st. zimny silnik pracowal na zwyklym ON. i co do jazdy na czystym oleju rzepakowym to widzialem pompe wtryskowa wymontowana ze sprintera po przejechaniu okolo 160000km na samym rzepaku i fachowiec stwierdzil ze tak niskich zuzyc mechanicznych jeszcze nie widzial :):):P

 

a najwieksza zbrodnie jaka widzialem to lanie oleju rzepakowego do ciagnika pochodzącego ze smażalni ryb, czy frytek... :):):) za to bym na suchej galęzi powiesil :angry:

 

Nie pisz posta pod postem, używaj opcji EDIT!

Edytowano przez krolikNH
Łączenie postów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fenol    4

dlaczego?! śmigałem na zwykłym or wprawdzie nie posmażalniczym ale nie rozumiem w czym problem przepuszczasz przez filtr czytałem ze wystarczy już taki od kawy (wiadomo najlepiej normalny do maszyn), dodajesz 5% benzynki i zapali nawet na mrozach;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×