Zaloguj się, aby obserwować  
mateusz8530

Trzoda czy bydlo?

Polecane posty

mateusz8530    2

jak myślicie co jest bardziej opłcalne hodowla trzody czy bydła mlecznego i co potrzebuje większego nakładu pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    164

hodowla bydła mlecznego jest dużo bardziej opłacalna jednak nakład pracy też jest dużo większy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

karuś    4

Świnie i jeszcze raz świnie. Przy bydle jest bardzo dużo pracy związanej z obsługą, przygotowaniem i zadawaniem pasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    269

:( imho hodowla bydła mlecznego da więcej kasy ale więcej się narobisz i jesteś związany 24/7 z gospodarstwem

w przypadku chowu trzody chlewnej - mniej kasy ale juz tak związany z robotą nie jesteś.

oczywiście zalezy jeszcze od skali no i kilku innych czynników.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
łukasz    29

mi sie też wydaje że świnie

rozmawiałem z hodowcami bydła i narzekaja bo nie maja zbyt wiele pieniedzy za te mleko i cały czas muszą być w domu bo dojenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1rajdzik    14

porównując WSZYSTKIE koszty to pewnie będzie jednakowo. Ja uważam, że co się komu podoba to hoduje i już.


all rights reserved

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od skali produkcji!!! nie ma sie co oszukiwać, jak się chce coś mieć, to trzeba mieć tego duuuzo!!! Ja osobiscie mam bydlo mleczne i jakoś sie przędzie! :( moj dobry kolega ma trzode ( i też duuuzo) i tez nie narzeka!

Zgodzę się z tezą, że przy krowach trzeba się więcej nachodzić!!! ...no ale jak ma się do czegoś sentyment... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo16    0

Ja myślę że Bydło. Jednak to wymaga dużo pracy i dobrych stanowisk na łąki. A trzoda.... mało pracy ale też mniejszy zysk :(:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek10    1

krowki daja wiecej kasy, ale trzeba sie wiecej narobic. ze swinek jest mniej pieniedzy, ale za to wiecej "wolnego" czasu. zalezy od tego, co kto stawia wyzej

 

kazdy robi co chce, dobrze lub źle, sam to juz wie najlepiej :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinC360    27

A byki?To coś pośredniego między tucznikami a mlecznymi.Ale jak jest z opłacalnością i jakie te byki i za ile?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    157

sprawa wyglada tak ze przy świniach się mniej napracujesz ale i pieniądze są mniejsze - za to przy bydle mlecznym robota jest cału boski rok ale za to można wyciagnąć wiecej kasy


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
łukasz    29

ale co się bardziej opłaca 2000 tuczników w cyklu rocznym czy 65 krów o wydajności jednej 7000l w ciągu roku ja wole świnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarnyyyy    2

a moim zdaniem to zalezy od bardzo wielu warunkow...np.czy ma sie laki,w zaleznosci od dostepu do innych pasz itd. ja mam akurat bydlo.ale dlategoo ze mam laki,gdybym ich nie mial to napewno wybralbym tuczniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek1961    2

Nie pytaj co się bardziej opłaca bo to zależy od wielu czynników na które przede wszystkim ty masz wpływ. Najbardziej opłaca się robić to co lubisz!

Świnie mały zysk mało pracy i na godzine być nie musisz,

Krowy duży zysk dużo pracy i jak doisz o 6 to musisz doić o 6 bo inaczej klapa.

Dobra organizacja pracy, liczenie kosztów i umiar w inwestycjach to recepta na sukces!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    65

Wiadomo że bardziej opłacalne jest bydło mleczne ale za to pracy jest bardzo dużo....

 

A co do trzody do pracy jest dużo mniej i zyski też są trochę mniejsze...

 

Wszystko zależy z czym lubisz robić bo jak z bydłem to zajmuj się bydłem, a jak wolisz świnie to zajmuj się trzodą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilon1234    0

Przy wieprzach jest mniej roboty nie trzeba udajać co zajmuje dużo czasu ale za to przy świnkach trzeba zawracać uwage na to czy żadna nie jest chora bo jak sie przegapi 1szy objaw choroby w stadzie to jest ameryka w późniejszym stadium choroby. Obecnie mućki są bardziej opłacalne niż wieprzowina bo cena żywca wołowego nie zadawala!! Pisze bo sam miałem pare lat temu ok 300 świń na rok ale jak lepper wszedł do polityki to sie porąbało. Teraz mam krowy i jestem zadowolony. Posiadam 20 krów mlecznych i 30 byków opasowych.

Edytowano przez Nikita_Bennet
literówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik2012    0

ja mam 100sztuk i klapa koszty utrzymania w ubiegłym roku przekraczały koszty produkcji. przybrakowało mi zboża i kicha !!! Trzeba było dokupywać i ciągnąć do żniw. Zaznaczam że sam robie pasze !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NHCS    6

Glowie sie nad tym juz z pol roku. Zamieram zejsc jednej hodowli na druga.... Tylko,na ktora? Ktorawedlug was jest bardziej oplacalna. Oczywiscie nalezy wziasc tez pod wzglad dlugosc pracy i trudnosc hodowania danego zwierzecie( choroby, wypuszczanie na laki itd). Prosze o wasze zdanie na ten temat i argumenty.

 

 

 

 

Jezeli post sie powtarza to bardzo przepraszam, ale nie moge znalezc starego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmerak    0

Ja hoduje trzode chlewną i mam zamiar przejść na bydło, ponieważ szczepionki dla prosiaków nie które są dość drogie a nie które nie skutkują i jeśli chcesz hodować trzode to czy masz zamiar hodować maciory z prosiakami czy kupować prosiaki?


Green power ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1030

narazie to sie nic nie oplaca, ale jak wybierac pomiedzy trzoda a bydlem to doradzam bydlo. wszyscy w mojej okolicy albo rezygnuja wogole z gospodarzenia albo przechodza na bydlo. ale teraz i tak nie mozna liczyc na duze zyski bo ceny mleka nie sa zadawalajace :angry: jeszcze pol roku temu dawali nam 1,45 za litr a teraz ledwo nawet zlotowki nie ma :angry: badzmy dobrej mysli ze sie cena podniesie ;)

no jezeli masz duzo ziemii i dosc dobra klase gleby mozesz hodowac bydlo i sprzedawac zboze a jezeli nie masz zbyt dobrej klasy np. (4-6) spokojnie wystarczy troche kuku, troche lak zasiac no i oczywiscie troche zboza zeby duzo paszy nie kupowac. my na 80 sztuk bydla siejemy ponad 20 ha zboza i ponad 15 ha kuku i to powinno wystarczyc. no i do tego ok. 900 bel siana i sianokiszonki rocznie ;)



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Marcin1411
      Witam. Dlaczego świnie rosną nie równo tak jak na załączonym zdjęciu? 

    • Przez Tomasz55555
      Witam,niedawno była u mnie weterynaria na kontroli,stwierdzili nieprawidłowości w postaci trzymania byków z trzoda w chlewni.mam "dobrowolnie" z czegoś zrezygnować,czy jest jakiś sposób aby temu zapobiec,jak to było u was????
    • Przez Forumowicz
      Witam mam starą chlewnie 4m na 20m czyli 80m2 i bym dostawil z drewna jeszcze z boku 4 metry na 20 m następne 80m2 i jak bym kupował prosiaki to by były w oborze a jak by były większe i sie niemiescily to bym je wypuszczal też do tego z boku pomieszczenia drewnianego.
      Czy taki pomysł to dobry pomysł bo jak jest 160m2 a tucznik do 110kg potrzebuję 0,65 m2 to by weszło około 250 tucznikow.
      Jeszcze jedno ważne mogę dołączyć do takiej grupy w której jest 20 osób i oni zamawiają pasze i warchlaki nawozy itp. więc jak zamawiają dużo to jest owiele taniej.
      Więc czy lepiej obrabiać 60 ha czy obrabiac 60 ha i hodowac świnie.
    • Przez Krzynio257
      Jaka rasa świń według was jest najlepsza na maciory? Jeżeli chodzi o rozród i efekt ekonomiczny.
    • Przez bartekcuber
      Witam potrzebuje pomocy mam sprzedać maciore a ona nie chce kroku poza kojec zrobić jak ja załadować? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj