Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem nowy na tym forum więc przepraszam jak coś napisałem nie tak lub nie w tym miejscu.
Posiadam Sama Explorera 65 z 89r. i mam taki problem gdyż jak postoi pewien czas czasami 30 min. czasami kilka godzin przestaje działać wspomaganie. Po odpaleniu nie idzie skręcić kierownicą, czasami kierownica się kręci a koła nie skręcają. Bywa że pod dodaniu gazu problem ustaje ale nie zawsze tak jest, czasami dość długo trzeba walczyć z nim, niekiedy ponowne zgaszenie i odpalenie ciągnika pomaga. Ktoś z was miał może taki problem lub wie co może być tego przyczyną? 
Z góry dziękuje za pomoc. :)

Opublikowano

Poziom oleju jest na 100% ok, gdy ciśnienie jest za małe zaświeca się kontrolka tak że też jest raczej ok a co do filtrów to były zmieniane i dalej to samo :mellow: Mi wygląda to na to jak by się jakiś zawór blokował i po pewnym czasie otwierał ale nie wiem gdzie takiego szukać, patrzyłem w katalogu części czy jest może jakiś zawór ale nigdzie nie widzę nic takiego :( 

Opublikowano

W takim razie zakręć kierownicą podczas postoju przy zgaszonym silniku.

Jeśli da się kręcić bez oporu padają zawory w orbitrolu lub są zablokowane przez zanieczyszczenia.

 

Kontrolka jest od ciśnienia wspomagania?

Opublikowano

Kontrolka zaswiecała mi się gdy są filtry za tkane po wymianie gaśnie lub teraz gdy jest zimno i olej nie rozgrzany a doda się gazu. A kierwinica da się kręcić ale nie zawsze i jest dosyć spory opór. Na odpalonym silniku też czasami da się kierownicą kręcić nawet jeśli koła są skręcone do końca.

Opublikowano

Jeszcze raz zadam pytanie: Kontrolka jest założona w układzie wspomagania? Ona jest od zaniku ciśnienia w układzie wspomagania, czy zaświeca się tylko i wyłącznie podczas zatkania filtrów?

 

Odpowiedz na pytania:

1. Wymieniłeś olej na zalecany przez producenta jakościowo i lepkościowo?

2. Wymieniałęś filtry na nowe i zalecane przez producenta?

 

Kolejna sprawa. Musimy wiedzieć: Jakie jest faktyczne ciśnienie wspomagania? - bo tylko tak możemy pójść dalej, inaczej tak naprawdę nie wiemy, czy wina leży po stronie oleju, filtrów, zaworu przelewowego, pompy, czy orbitrola.

Opublikowano

Zalany jest Agrol U, w sklepie powiedzieli że taki ma być a co do filtrów to są zmieniane na takie jak były wcześniej tak że raczej są odpowiednie.

Przy najbliższej okazji po staram się sprawdzić ciśnienie, ale skoro ciśnienie by było zbyt niskie to by ciągle nie było wspomagania a jak się pojawi to można jednym palcem kierownicą kręcić, więc pompę bym raczej wykluczył.

Opublikowano

Dla mnie Agrol U nie jest olejem tylko produktem olejopodobnym.

Trzeba znaleźć przyczynę zanikania ciśnienia - dlatego dopytuję się o pewne rzeczy, aby coś wykluczyć. To nie jest normalne zjawisko.

 

Pompy są dwie, czy jedna? Przejrzyj dokładnie całą instalację hydrauliczną pod kątem dzielników i zaworów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez edi2000
      Dzień dobry
      Mógłby mnie ktoś poinstruować jak odpowietrzyć układ hamulcowy w Same Iron 150?
      Zabrakło płynu w zbiorniczku i nie został uzupełniony na czas.
    • Przez semos
      Tak jak w temacie kupię ciągnik Lamborghini Lampo lub jego odpowiednik Same Roller powyżej 2007r. Interesują mnie tylko oferty krajowe najlepiej od pierwszego właściciela. Kontakt: 508-228-452; lub adres e-mail: semos@wp.pl
    • Przez NorbertKolk
      Witam . Poszukuję informacji technicznych do skrzyni w która wyposażone są ciągniki same titan lamborghini  deutz fahr itd . Wiem że montowane były tam te same skrzynie a jedynie różniły się wyposażeniem i sterowaniem . Taką samą skrzynię mam w Renault 180.94 i niestety brak ludzi do pomocy aby ją reaktywować . Zbieram wszystkie informacje aby wiedzieć jak ta skrzynia działa jakie musi mieć wartości itd . Większość użytkowników  Ciągników renault ze skrzynią multishift 3 zakresy 9 przełożeń ,sprzedają te ciagniki ze względu na fakt iż nie mogą nigdzie uzyskać pomocy i rzetelnych informacji aby te skrzynie naprawić . Bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc gdyż nie chodzi tu tylko o mój problem lecz  o to aby te ciągniki również u innych wróciły do żywych .Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź 
    • Przez BARTOLA
      witam sprawa wyglada następująco;  niedawno założyłem  tura i mam problem z manewrowaniem w miejscu z np belą i nie wiem cz moze to być już słaba pompa wspomagania czy te serwo tak ma, zastanawiam sie też nad zmianą przednich kół na balony ale nie wiem czy to coś da 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v