Skocz do zawartości

Co wam się podoba w zetorach a co was denerwuje


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Od zetorów trzeba się trzymać z daleka. Dlaczego? Bo to Czesi, a Czesi jakoś ostatnio robią wszystko, żeby zaszkodzić naszej żywności. Doszło do tego, że niektórzy Czesi i Słowacy wzywają do totalnego bojkotu naszych produktów spożywczych. I to w całej UE. Skoro chcą wojny handlowej, to niech mają - apel do Was: nie kupujcie Zetorów i nie wspierajcie cudzej gospodarki. Skoro oni mają nas w nosie i chcą dokopać polskim firmom, to nie bądźmy frajerami, którzy dadzą im zarobić.

Opublikowano

jeśli chodzi o stare zetory np 72xx to:

1. źle wyprofilowane siedzenie - zbyt płaskie - przez co na wybojach po orce d*pcia aż boli po parunastu hektarach.

 

2. bardzo denerwujący jest dostęp do czegokolwiek pod maską, gdy trzeba coś gdzieś np dokręcić, odkręcić, poprawić itd. Ktoś powie to "zdejmij maskę i po problemie", to weź tu najpierw dojdź do tych śrubek, a potem je zakręć. Nieraz aż mam ochotę wziąć gumówkę i "poprawić" maskę :)

przykładowe trudne dojścia:

do kranika od chłodnicy (to szczyt niedostępności)

do odpowietrzenia pompy paliwowej

do przednich świateł

i wspomniana cała maska ... ręce opadają.

Ile to nieraz bluzgów pójdzie za to na czechów :D Ja ich nazywam ludzie z małymi rączkami, bo żeby tam swobodnie dojść trzeba mieć naprawdę małe rączki :)

 

3. Wg mnie ma troszkę za małą chłodnice (myślę o 7211), bo wystarczy lekko ją zabrudzić i skubany już się greje !

 

4. jak zimno to ciężko zapalić,

 

5. zaczep zwykle gryzie się z TUZ bo trzeba 2 śruby odkręcić, a jeśli jednocześnie jest TUZ + WOM to trzeba odjąć go całkiem, a do opryskiwacza przeszkadza jeszcze dolny zaczep. Zdjęcie tego to chwila, ale nieraz jest tak: przed południem oprysk, przyczepa, wieczorem oprysk i weź tu się baw :/

 

6. zalety: szczelna, przestronna, wyciszona i komfortowa kabina, dobre wspomaganie, siedzenie dla nawigatora, dobra widoczność z przodu, ale do tyłu rewelacji nie ma

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

proxima 80 , rok 2014

 

plusy:

+ silnik dość dobrze ciągnie

+ duży udzwig w stosunku do konkurencji

+ cena choć i tak do jakości to o wieleeeeeeee za drogi

 

Minusy;

- spalanie ,np.  przy 2000 obrotach, sam ciagnik na 6 biegu połyka ponad 8 l / h ,  1,5 h jazdy to dokładnie 2 mtg zegarowe(serwis twierdził ze to nie możliwe),  przy opryskiwaczu, rozsiewaczu, kosiarce czyli w ok. 1500 obr. spala 7 l/ h -  to chyba nie mało ?  

- licznik mth a nie godzin zegarowych, licznik obrótów wałka wom bez czujnika ( trzeba przełaczyc na odpowiednia predkosc)

- włacznik od swiatła  kabiny połamał się przy stanie licznika 6 mth, mimo że o wszystko pedantycznie dbam

- wyposażenie ,  w standardzie to taboret mars , za klime 5 tys dopłaty - zgroza,  to w ursusie 2,5 tys zł,

- świecie żarowe wolneeeeeego grzania- zima przekreć kluczyk - idz na poranna kawe , jak wypijesz to może zdarza zagrzać i odpalisz

- silnik ( wychodzi z siebie gdy odpala)

 

Kupujac dobrze doposazony egzemplarz zapłacimy wiecej za zetora jak za  case, nh, deutza. Mam nadzieje ze wybije ludziom zetory bo to naprawde traktory nie na XXI wiek 

 

Edytowane przez slav
  • Like 1
Opublikowano

Ogólnie nowe Zetory nie są jakieś złe ale za te same pieniądze lepiej jest kupić Farmtracka albo Ursusa,przynajmniej jak ktoś chce prosty ciągnik.

Nie wiem jak Farmtrack ale Ursus nie ma konkurentów dla tych nowocześniejszych wersji Zetora jak np:Forterra HSX.

Silniki Zetorowskie sporo palą w lżejszych pracach,sprzęgło i skrzynia nierzadko zaczynają sprawiać kłopoty po kilku tysiącach mtg.

W mojej okolicy Farmtracki na silnikach Perkinsa i układach napędowych Carraro albo ZF pod względem trwałości sprawują się dużo lepiej,spalanie też mają mniejsze a reszta jest już na podobnym poziomie

 

Opublikowano

Co myślicie o zetorze Forterra 135 czy warty uwagi ... roczny przebieg to max 200 godz potrzebuję na pomocniczy ciągnik, z przednim tuzem oponami 480 i 600 amortyzowana kabina, klimatyzacja cena 180 tys netto. Może ktoś posiada taki ciągnik i może coś powiedzieć .

Opublikowano (edytowane)

jak w temacie: mnie denerwuje to ze mam 550 motogodzin i uszczelka pod głowicą do wymiany,miał ktoś już taki przypadek ???

(forterra 135)

Edytowane przez bocecek087
Opublikowano

ja mam proxime 90 i bez zastrzeżeń i 6245 i też i case jx i tak samo jest ok a na spalanie w zetorach nie narzekam tylko trzeba umieć dopasować maszynę do mocy i operować gazem bo przeciążony case jx więcej pali jak zetor 6245

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendt614
      Witam ,szukam pomocy z racji tego że założyłem rozdzielacz nieco do tura stoll robusty F35 podłączyłem go bezpośrednio z pompy  T1 jako szeregowo do podnośnika jako drugiego rozdzielacza a T2 wolny spływ w skrzynia,.Pierwsze podpięci i kombinacje podpięcia tura pod 4 gniazda powinno być złącze Faster, moje pytanie jest takie czy przez źle wpięcie od tura moglem rozerwać pompę A1,A2,B1, B2 , czy po prostu ktoś podkręcił zawór ciśnieniowy na maksa że pompa nie wytrzymała? Jak logiczne i tanio sprawdzić rozdzielacz bez uszkodzenia kolejnej pompy, założyć kolejny zawór ciśnieniowy zabezpieczający odrazu za pompą?


    • Przez grzechu17
      Witam,sprawa wygląda następująco sprężarka chodzi ale nie bije powietrza. Co może być przyczyną?
    • Przez lukaszeekk24
      Witam do czego służą te pokrętła
    • Przez rolnikus21
      Witam, wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki na desce rozdzielczej. Temperatura spadała i podnosiła się, paliwo oraz powietrze spadało do zera.
      A teraz mam jeszcze problem że piszczy pod wskaźnikami na desce rozdzielczej.
      Sprawdzałem alternator, naciągałem pasek, sprawdzałem przewody pod deską i wszystkie wydają się w porządku.
      Czy ktoś wie jak to naprawić?
       
    • Przez Radek221
      Hej. Zetor proxima 7441 zgasł w trakcie jazdy, podczas rozebrania silnika były połamane 2 laski popychaczy reszta wygięta, po wymianie popychaczy i kreceniu kluczem wału zawór blokuje o tłok, rozrząd ustawiony prawidłowo. Wałek rozrzadu jak nowy głowica dwa lata po naprawie co może być przyczyną ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v