Skocz do zawartości

Pomóżcie!! Problem z orbitrolem...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio kupiłem orbitrol (byl po regeneracji) do swojego ciągnika i mam poważny problem. po zamontowaniu i odpaleniu ciągnika wspomaganie strasznie ciężko chodzi, momentami naprawde nie da się skręcic:( a gdy ciągnik jedzie to skręca ale trzeba też się troche nakręcic. Chciałbym zaznaczyc jeszcze ze nie jest to orginalny orbitrol przeznaczony do tego typu MF'a, ale "fachowiec" mowil, że ma działac bo sposób podłączenia przewodów jest taki sam i parametry też identyczne. Pomóżcie!!!

Opublikowano

Możliwe, że problem tkwi w zapowietrzeniu układu. U nas w Nh było podobnie po tym, jak spuściliśmy olej. Nie dało się ujechać. Wystarczyło odpowietrzyć i problem z głowy ;) Napisz coś więcej o swoim MF, model itd :)

Opublikowano

ciagnik to "MF2725 Electronik", a właśnie w nim wymieniłem olej i filtr w hydralice, więc może rzeczywiście jest zapowietrzony;/ tylko może mi ktoś powie jak odpowietrzyc ten układ?? a pompa hydrauliki raczej dobrze działa, bo ciągnik ma dobry udźwig na podnośniku...

Opublikowano

Filtr jest też przyczyną takiego zachowania .... Jak przy moim mf mi wspomaganie przerywało to wymieniłem olej i filtr !! obowiązkowo i cyka jak lala... ;)

a co do zapowietrzenia to wątpię... prędzej masz małe ciśnienie na pompie

Opublikowano

Przy wymianie filtra i oleju doradzał mi gośc z POM-u, który pewnie sie na tym zna... Olejem zalałem orginalnym przeznaczonym pod ten model a filtru orginalnego MF niestety nie było, więc polecił mi zamiennik "doskonałej jakości", wiec czy to możliwe że to wada filtra?? a jesli chodzi o ciśnienie na pompie to wydaje się byc dobre. Chociaż pewności na 100% to nie mam ;) jest jeszcze taki objaw ze przy zgaszonym silniku można kołem kierownicy obracac i idzie to dosc lekko do momentu gdy wytworzy się ciśnienie i wtedy juz krecac kola skrecaja- ale idzie to cholernie ciężko. Zauważyłem także dzisiaj, że jadąc ciągnikiem początkowo nie da sie kręcic, ale gdy sie przełamie(czuc jakby cos przeskakiwało) to już można kręcic ale idzie to ciężko:(

 

 

przyczyna awarii jest mi juz znana i tylko wymienic trzeba uszkodzona czesc;]

a jest to zatarty zawor tuz przed orbitrolem, z wzgledu na wysoki koszt orginalnego zaworu zaloze identycznie dzialajacy zawor od bizona, ale bede musial troche poprzerabiac;]

dzieki wszystkim za pomoc i udzielone rady.

pozdro Forumowicze:)

Opublikowano
Przy wymianie filtra i oleju doradzał mi gośc z POM-u, który pewnie sie na tym zna... Olejem zalałem orginalnym przeznaczonym pod ten model a filtru orginalnego MF niestety nie było, więc polecił mi zamiennik "doskonałej jakości", wiec czy to możliwe że to wada filtra?? a jesli chodzi o ciśnienie na pompie to wydaje się byc dobre. Chociaż pewności na 100% to nie mam ;) jest jeszcze taki objaw ze przy zgaszonym silniku można kołem kierownicy obracac i idzie to dosc lekko do momentu gdy wytworzy się ciśnienie i wtedy juz krecac kola skrecaja- ale idzie to cholernie ciężko. Zauważyłem także dzisiaj, że jadąc ciągnikiem początkowo nie da sie kręcic, ale gdy sie przełamie(czuc jakby cos przeskakiwało) to już można kręcic ale idzie to ciężko:(

 

 

przyczyna awarii jest mi juz znana i tylko wymienic trzeba uszkodzona czesc;]

a jest to zatarty zawor tuz przed orbitrolem, z wzgledu na wysoki koszt orginalnego zaworu zaloze identycznie dzialajacy zawor od bizona, ale bede musial troche poprzerabiac;]

dzieki wszystkim za pomoc i udzielone rady.

pozdro Forumowicze:)

Opublikowano

Ten cały orbitrol to nie jest wcale arcyskomplikowane urządzenie i bardzo często o złej jego pracy decydują błahostki. Nie zgadzam się że trzeba go od razu zawozić do zakładu - no chyba że jest zużyty.

Opublikowano

witam wszystkich!

ja rowniez mam problem ze wspomaganiem w moim mf 3080, a mianowicie: mialem ostatnio awarie powershift'a, po naprawie i zlozeniu ciagnika i odpaleniu okazalo sie ze jazda ciagnika jest bardzo uciazlizwa bo praktycznie nie mam wspomagania. nie wiem co moze byc tego przyczyna... cisnienie na pompie jest raczej dobre, jak sprawdzalem manometrem to pokazuje ok 16,5 bara na wolnych obrotach, filter oleju i olej byl wymieniany rok temu wiec raczej tez nie sa zuzyte. poratujcie co to moze byc bo ciagnik stoi w garazu a robota w polu czeka... prosze o pomoc.

z gory dziekuje za wszystkie wskazowki i porady.

Opublikowano

Wspomaganie bardzo często współpracuje z innymi urządzeniami i w tym przypadku podejrzewam, że musiałeś pomylić połączenia przewodów hydraulicznych.-chyba, że grzebałeś w orbitrolu?

Opublikowano

przy orbitrolu nie było nic grzebane bo nie było takiej potrzeby. dzisiaj walczyłem z nim i próbowałem go odpowietrzyć i trochę pomogło ale to nie jest jeszcze to co było wcześniej. w prawo kreci się lekko ale kręcąc w lewo czuć opór.jutro sprawdze jeszcze te przewody, może faktycznie są odwrotnie założone choć nie wydaje mi się ale sprawdze.

Opublikowano

Dodam tylko że ciekawi mnie jak taki orbitrol można odpowietrzyć?

Oddałem do hydrauliki siłowej gościu mówił że mi wyciek zrobi.

Więc założyłem przewody były oznaczone kolorami nie sposób się pomylić.

Ale co się okazało odpalam po chwili kontrolka gaśnie od hydrauliki wszystko

cacy a kierownicą ledwo co ukręcić można? Dodam że wcześniej chodził jak

złoto tylko leciało z niego...Jak pochodził ciągnik troszkę lepiej było ale

w dalszym ciągu ciężko.Zastawia mnie czy ktoś coś zepsuł czy jakoś to się

odpowietrza?

Opublikowano (edytowane)

no ale po wyjęciu orbitrola i po ponownym montażu nagle nie ma ciśnienia?

Dodam że oddałem go do uszczelnienia i zakładam i nagle nie chodzi.

Ciągnik MF 3085.

Mi się wydaje źle coś zostało zrobione po prostu.

Będę zmuszony założyć nowy.

 

Olej w hydraulice mam co prawda stan minimalny na bagnecie ale

wszystko inne chodzi ładnie.

Edytowane przez panki888
Opublikowano

Dziwna sprawa z tym wspomaganiem po wyjęciu orgitrola i założeniu ciśnienia nie ma czy jak ?

Jak dodaje gazu to chodzi normalnie a na wolnych obrotach chodzi ciężko

Opublikowano (edytowane)

gościu wyregulował Ci przelewówke w orbitrolu a Twoja pompa to padlina i nie daje rady przepchnąć tej przelewówki i tyle. Jeśli pompa daje te 110-120atm to trzeba wyjąc orbitrol, odkręcić kapsel i wykrecić troche zaworek. Przerabiałem to u siebie jak mi kuzyn  chciał w ten sposób pompe "stuningować"

Najlepiej niech to gościu od nowa reguluje bo samemu na oko będziesz robił 5x tylko trzeba zmierzyć ile pompa ma jeszcze życia i ustawić te przelewówke odpowienio niżej od możliwości pompy

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Naprawę należało zacząć od pomiaru ciśnienia bezpośrednio na wyjściu z pompy i było by jasne a wymiana części metodą prób i błędów to można pół ciągnika wymienić,a że uszczelnił orbitrol to na dobre wyszło

Opublikowano

Pomiar wszystko się wykona. Dziwi mnie tylko to że co nagle po wyjęciu i włożeniu orbitrola pompa się zepsuła.

Przypadek jakich mało wręcz zbieg okoliczności.

Zakupiłem nowy orbitrol i znajdę czas założę.

Opublikowano

to nie pompa się zepsuła naraz tylko orbitrol jest przeregulowany.... przykładowo pompa daje 100 na wolnych obrotach i 120 na podwyższonych a przelewówka w orbitrolu ustawiona na 120 to dopiero na podwyższonych przepcha olej.... jakoś mnie to nie zaskoczy jeśli na nowym orbitrolu to nei zadziała bo to chodzi o regulacje

Opublikowano (edytowane)

Lukbold napisał co jest przyczyną serwis uszczelnił ci orbitrol i wyregulował tak jak powinno być a pompa w tej chwili  nie daje rady nawet jak wymienisz orbitrol na nowy to będzie to samo,to nie wina naprawiającego tylko twoja bo zaczołeś wymieniać części w odwrotnej kolejności  

 

Lukbold jesteś szybki  twoja odpowiedź  jak najbardziej uzasadniona 

Edytowane przez ASOGCURSUS
Opublikowano

To w takim razie co się stało?

Leciał orbitrol więc go uszczelnić chciałem (chodził wzorowo wcześniej)

I teraz okazało się że w odwrotnej kolejności wymieniam części ?

Opublikowano (edytowane)

po prostu to przerabiałem w swoim MF gdy kuzyn  chciał mi "ułatwić" kierowanie gdy pompa już była na wykończeniu. Tyle, że on nie wiedział co robi i w ogóle nie dało się ukręcić po tej regulacji


To w takim razie co się stało?

Leciał orbitrol więc go uszczelnić chciałem (chodził wzorowo wcześniej)

I teraz okazało się że w odwrotnej kolejności wymieniam części ?

Ło matko człowieku.. ile razy to pisać. Czy osoba która robiła ten orbitrol wiedziała przynajmniej jakie panuje cisnienie w traktorze? Uszczelnił więc ok ale przy okazji rozbierania ruszył zaworami i ich nie ustawił jak było wcześniej i tyle. Ustawił je na pałe albo i wcale. Ciekawe czy wymenił simering czy coś wiecej zrobił bo z tego co czytałem wymiana samego simering to tak jakby przypudrować syfa.

Mierzysz ciśnienie na pompie na wolnych obrotach, podajesz wartośc gostkowi od orbitrola i ma to ustawić tak aby pompa dawała rade przepchać ten zawór w orbitrolu.

Jeśi ciśnienie na pompie poniżej 100atm to od razu ją złomuj żeby już mieć święty spokój

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Henryk85 jak masz dużo dięgów to przekaż na dom dziecka a nie wydawaj bezmyślnie,tak samo ludzie robią z pompami wtryskowymi jak pompa wtryskowa ma słabe ciśnienie  to obniżają ciśnienie wtrysku bo w innym przypadku pompa nie przebiję , jak się ma pieniądze to naprawia pompę aj ak nie to obniża ciśnienie żeby obrobić pole

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v