Skocz do zawartości
News
Zaloguj się, aby obserwować  
elmichalkw

wózek widłowy vs miniładowarka typu bobcat

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
elmichalkw    0

Sądze że temat może pomóc w wyborze maszyny zarówno mi jaki wielu osobom więc zapraszam do dyskusji i przedstawienia swoich stron. :D

Mam taką sytuacje: mój wózek widłowy powoli wybiera sobie życie emeryta (traci płyny ustrojowe, pada sprzęgło odśrodkowe itp.), ma prześwit zaledwie 8 cm i malutkie opony (montaż np. bliźniaków nie wchodzi w gre ze względu na mała praktyczność w magazynach) więc jego użytkowanie to prawdziwa udręka... nie mogę nim wjechać na teren nieutwardzony ponieważ odrazu ,,wisi", pozostaje tylko magazyn i kostka. Zakupiony ładowacz czołowy do Z7245 również nie do końca był strzałem w dziesiątkę ponieważ okazało sie że elektrozawory są do remontu a sam zauważyłem że ciągnik jest przy nim bardzo mocno eksploatowany i nie wróże mu bezawaryjnej pracy w takich warunkach.

Potrzebuje maszyny która najlepiej dała by rade jeżdzić po nieutwardzonym , wys podnoszenia min 3 metry, wymiary pozwalające manewrować w magazynach i mieć udźwig min. 1,8 tony. Mam magazyny w których nie udaje mi się mieścić wystarczającej liczby towarów na paletach więc zastanawiam się czy używana maszyna typu bobcat lub jakiś mały przegubowiec nie okaże się lepszy od tradycyjnego wózka widłowego. Czy bobcatem można z powodzeniem pracować zastepując ładowacz przy np. wydobywaniu piachu, równaniu terenu? Czy jest on zbyt słąby? Na sprzęt raczej nie chciałbym wydać kwoty większej niż ok.20-25 tys.

Co polecacie i co sami posiadacie? Jesteście zadowoleni czy rozważacie zmiane? Ale sie rozpisałem :P No cóż.... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

Kolego powiem ci tylko tyle że za 20-25 tyś to o Bobcacie o takich parametrach to możesz zapomnieć jedynie jakiś używany Waideman czy coś w tym stylu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    31

Miałem okazje pooglądać taką ładowarkę z cat-a i widziałem to w pracy i moim zdaniem wózek widłowy to na drzewo tylko ta różnica w cenie.


Zetor is power
power is Zetor

Zapraszam do obejrzenia moich filmików http://pl.youtube.com/user/oFsik53

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zimny90    1

Moj znajomy miał bobcata i jak z pełnym obciązeniem zawracał na posadzce w oborze to mu pęknięcia sie pojawiły bo to ma skręt taki jak w czołgu że hamuje sie jedną stroną i wtedy ona skręca i z kolei bardzo silnie oddziałuje na podłoże. Ogólnie fajny sprzęcik godny polecenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elmichalkw    0

Nie musi to być koniecznie bobcat, może to być coś co jest tylko podobne do niego w działaniu... na allegro jest takich maszynek troche... np. taka . Co o niej myślicie?

Jeżeli chodzi o to niszczenie posadzki to moze lepszy będzie przegubowiec? Tylko z nim pewnie już gorzej z manewrami. Np. coś takiego shaffer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

Widzisz tylko jest małe ale, ta ładowarka ma udźwig ok 500kg i podniesie ci towar na max 2m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez koper88
      Panowie i panie! Mam problem z ładowarką. Po odpaleniu wszystko działa jak należy, silnik normalnie łapie temperaturę a po włączeniu jakiegokolwiek odbiornika prądu tj. świateł bądź dmuchawy wskaźnik temperatury idzie na Max i piszczy tak jakby się gotowało. Po wyłączeniu wszystko wraca do normy. Wymieniony został czujnik temperatury ale to nic nie dało. Serwis twierdzi że do wymiany jest jakiś komp albo tablica wskaźników za około 3000zl ale jakoś sceptycznie podchodzę do ich diagnozy. Ktoś ma jakiś pomysł?
    • Przez Miotrek
      Witam, mam pytanko,  a mianowicie od czego służy ten włącznik ? lepiej jeździć z włączonym czy wyłączonym ? obecnie jeżdżę na wyłączonym gdyż na wlaczonym szarpie po odpuszczeniu hamulca, czy jest to działające równocześnie sprzęgło i hamulec na skrzynie ? z góry dzięki za odpowiedz

    • Przez Lukas85
      Zauwazyłem w swojej ładowarce że podczas hamowania pedał hamulca wciska sie praktycznie do podłogi. Ktoś moze mi potwierdzic czy tam powinno byc czy to znaczy ze cos sie konczy? Ładowarka hamuje tylko trzeba mocno wcisnac pedał. Płynu w zbiorniku jest w normie.
      Druga sprawa dotyczy olei. Znalazłem w instrukcji że do piast i tylnego mostu ma byc olej 80W90. Został mi taki olej firmy Akcela ktory kupowałem do ciagnika case, czy moge go zalac takze w manitou? do przedniego mostu zalewa sie jakis olej przekladniowy do pracy z hamulcami mokrymi. Ktos może mi cos polecic? I jeszcze jedno pytanie - jaki zalać olej do skrzyni? Do silnika ma byc 15W40. Ten także został mi od case firmy Akcela chyba moze byc?
       
    • Przez kamil5421
      Witam . posiadam ladowarke teleskopowa manitou 527 i po odpaleniu silnika wszystkie kontrolki gasna a ta jedna sie swieci i piszczy .  kontrolka nie jest niczym opisana ,ktoś moze wie od czego ona może byc . w zalaczniku foto. Kontrolka znajduje sie po lewej stronie od wskaźnika paliwa .

    • Przez LEX
      Jakiej mocy? Może ktoś ma którąś z tych i podzieli się wrażeniami?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.