Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no wlasnie, nie interesuje mnie czy go latwo sprzedam bo jezeli kupuje nowy ciagnik to ma mi posluzyc na wiele lat i ma pracowac tak zebym ani przez chwile nie pomyslal o jego sprzedazy :unsure:

 

tak zapytam z ciekawosci, czy Power Clutch w skrzyniach Dual Command, to jest to rozlaczanie napedu (sprzegla) przyciskiem na dzwigni zmiany biegow?? jesli tak to czy jest to tylko dostepne w skrzyni Dual Command??

Opublikowano

w Dual Command sa 4 biegi, 3 grupy i wzmacniacz momentu co daje 24 biegi do przodu i do tylu. w Powershuttle sa 4 biegi i 3 grupy z rewersem elektrohydraulicznym czyli to samo co Dual Command tyle ze nie ma wzmacniacza (12/12) :unsure:

Opublikowano

seria t5000 niema półbiegów tylko wzmacniacz momentu obrotowego HI-lo tz zółw i zając jaki to półbieg....

niebęde sie ztobą kłócił bo niewiem ale za 2 dni odbieram to bede widział ;[ choć dalej bym obstawał że w wersji z elektrohydraulicznym rewersem jest 2 półbiegi .Jeśli ktoś wie lepiej to niech rozwinie temat tych półbiegów w T5040

Opublikowano

kazdy to moze nazwac jak chce, ale to bardziej jest wzmacniacz i nie jest on podwojny ;[ jest tylko zolw i zajac wiec na zolwiu masz wlaczony wzmacniacz, a na zajacu wylaczony, tak samo jak wzmacniacz w ciezkiej serii ursusa tyle ze w NH jest obslugiwany przyciskami i nie ma ograniczen co do dlugosci jego obslugiwania ;[

Opublikowano

Adasko13 chyba nie wie czym się różni wzmacniacz momentu od półbiegu. w nh serii T5000 są półbiegi, zmiana prędkości zachodzi za pośrednictwem sprzęgieł, można pracować ciągle na "zającu" lub "żółwiu" bez obawy o skrócenie żywotności półbiegu. z trwałością wzmacniaczy jest różnie, co dobrze wiedzą posiadacze ciężkich ursusów (w tym ja)

Opublikowano

@Przekeeek to wytłumacz czym się różni wzmacniacz od półbiegu przełączanego pod obciążeniem bo wg mnie jest to to samo. We wzmacniaczu zmiana prędkości zachodzi za pośrednictwem załączania sprzęgła lub hamulca i tak samo można jeździć ciągle na żółwiu lub zającu. A trwałość tego podzespołu to już inna kwestia i zależy głównie od operatora.

Opublikowano

To jak ja mam w MFie 4 półbiegi załączane podobciążeniem i musze na jakimś jechać bo niema innej opcji to też to jest wzmacniacz momentu? Tylko przy 4 to żółw zając a pozostałe 2 to jak sie nazywają, ślimak i wilk może? Nieporównujcie wzmacniaczy z 2o-letnich zetorów do nowych ciągników.Wtych zetorach to o ile pamientam to załanczać wzmacniacz można było na jakiś czas i trzeba było wyłanczać a w nowych ciągnikach niema opcji wyłanczania tylko jedziesz na A , B, C lub D itd. Ja tak myśle.

Opublikowano

szczerze mówiąc to każdy bieg niżej jest wzmocnieniem momentu przekazywanego na koła, w półbiegach taka zmiana może może być przeprowadzona pod obciążeniem bez użycia sprzęgła(znaczy używane są sprzęgła wielotarczowe sterowane hydraulicznie), co do żółwia i zająca, są to półbiegi tyle że nazwane tak za względu na konstrukcję skrzyni z braku innych oznaczeń, bo załóżmy że mamy skrzynię 16/8(taka sobie skrzynia z mojego 20 letniego Forda, dziadek skrzyni Dual Command) są 3 grupy H; L; R(wsteczny) oraz 4 biegi na każdej grupie 1; 2; 3; 4, i na każdym biegu jeden półbieg czyli w oznaczeniach żółw i zając czyli bieg wolny i szybki, w skrzyni PQ w JD 16/16 są 4 półbiegi, sterowana jest ona 2 dźwigniami( np w serii 5020 dźwignią od grup i taką jakby przesuwną dźwignią od półbiegów) i w tym przypadku grupy są oznaczone jako A; B; C; D, a półbieg jako 1; 2; 3; 4 dlatego tu nie jest konieczne wprowadzenie 3 rodzaju oznaczeń czyli żółwia zająca i tego przytoczonego wyżej ślimaka i wilka( chociaż chyba gepard byłby bardziej odpowiedni moim zdaniem ;[)

Gość artur2442
Opublikowano

przedni wom w T5000 załacza sie przyciskiem przy kierownicyobok swiatel awaryjnych, na prawym słupku włacza sie jedynie tylni wom !

Opublikowano

Znajomy ma ten ciągnik z przednim TUZem oraz WOMem i nie ukrywa z niego wielkiego zadowolenia (spalanie, ergonomia).

Bardzo udana i niezawodna ponoć ta seria T5000.

Moim zdaniem dobrze prezentuje się na ogumieniu szerszym i oczywiście z elektronicznym układem zagłebiania (wygoda) z tego co mi mówił nie opłaca się brac mechanicznego.

Opublikowano

Do ilu obrotów jeździć, aby zbyt dużo nie spalić? Pytam, bo jak jadę z prasą na biegu 2 II z przyspieszaczem i gaz do oporu to nie problem uzyskać z prasą nh br 6080 20l/h, a w gruberze przy 1900 obr na tym samym biegu bez przyspieszacza 8l/h. Aha i zauważyłem też, że włączony przedni napęd nie ma zbytniego wpływu na wzrost zużycia paliwa, a na pagórkowatym polu lepsze rozłożenie mocy powoduje. Przy jakich obrotach i na jakim biegu udałoby się uzyskać możliwie najniższe zużycie paliwa w przeliczeniu na wykonaną pracę?

Opublikowano

A ile wam palą wasze t5060 na biegu 2 II przy obrotach do 2000/min i włączonym womie 540 z prasą rolującą (mój t5060 jest obuty przód 24r/70/420 tył 34r/70/520 continental i ma dopiero 400mtg od marca)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mirek194
      Witam.  Mój NH to 6050 na pompie mechanicznej Boscha. Problem polega na tym,że na rozgrzanym silniku po zgaszeniu ciagnika nie chce odpalić,  nie dochodzi prąd do cewek,  po ostygnięciu wraca prąd i odpala.  Aczkolwiek zdarzyło mi się dziś,że nie chciał w ogóle odpalić, okazało się że spalil się bezpiecznik.  Po wymianie prąd wrócił i odpala na zimnym. Po czym znowu po rozgrzaniu nie odpalił..
      Czyżby to jakiś przekaźnik? 
      Czy mógłby mi ktoś coś poradzić?
    • Przez Mateusz320
      Witam wszystkich,
      New Holand T5 utility 
      Chciałbym usunąć suchy filtr dpf w swoim T5 85 czy to jest bezpiecznie dla silnika ? Bo słyszałem różne opinie ,Moim zdaniem to tylko na plus bo raz że zostanie odciążony- luźny wydech, nie przejmowanie się dopalaniem mniejsze zużycie paliwa gwizd turbinki
      Z drugiej strony słyszałem że te konstrukcje silników nie są przystosowane do luźnego wydechu,po usunięciu filtra DPF głowice nie będą się dobrze dogrzewać a nawet mogą pęknąć.
      Nie nie ma problemu z filtrem ...
      Chciałbym usłyszeć wasze opinie i doświadczenie użytkowników.
       
    • Przez Newhollandtc5050
      Witam. Czy ktoś z Państwa wyjmował lub wie w jaki sposób wyjąć pompe wtryskową?
       
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Chciałem ustawić luzy zaworowe ale niestety nie znalazłem nigdzie jakie powinny być? Może ktoś wie? Silnik IVECO. 
    • Przez xxxpiotreeekxxx
      Witam . mam problem z fordem . Jechał i nie jedzie. Gdy wciskam sprzęgło pojawia się kontrolka ciśnienia oleju i traktor chce ruszyć ale nie może.Robile już kalibrację i nic to nie dało. Biegi przeżuca , rewers działa olej i filtry wymienione. Pomóżcie bo już nie mam sił do niego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v