Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam na swoim 3512 oponki 16,9 R28. Świetna sprawa. Przydatne są podczas pracy z kosiarką i prasą na totfowych łakach ;), jeszcze sie nie zdażyło żebym ulgnoł. Wcześniej jak miałem 12,4 R32 to ciągle był z tym problem, a i w orce spokojnie z pługiem 3x30 daje sobie rade, ma lepszą przyczepnośc i tak niezrywa, no i na wiosnę z nawozami można wcześniej  wiechać. Oczywiście teraz już nim nie oram bo mam większy ciagnik do tej pracy.

Opublikowano

Kupiłem cały komplet. Na 3512 mam 16,9/28 a do 12,4/32 dorobiłem sprzegi na mf255 mam bliżniaki, a to juz super sprawa tylko przydał by sie napęd bo ciżko sie skeca na miękkim podłorzu.

Opublikowano

czułę ?  tzn. bieze na 1cm przed koncem? :P heh mówie bo jezdze dziadka mf255 do 0,5cm i stoi ale w porównaniu do 60 na poczatku 0 wyczucia po godzinie podjezdzania cofnolem na szosowym wstecznym pod przyczepe-i nic nie smierdziało :D

Opublikowano

a co lepiej na ok 20 ha 255 czy c-360 czy c-360 3p czy 3512?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Czy w MF 255 mozna kasowac luz w przekładni kierowniczej? I jak sie spisują przekładnie w waszych mf?W moim ma juz duży luz i nie wiem czy mozna kasowac a wymiana całej razem z obudową to koszt ok 1400zł (Przynajmniej pare lat temu tyle kosztowała)

Opublikowano
Czy w MF 255 mozna kasowac luz w przekładni kierowniczej? I jak sie spisują przekładnie w waszych mf?W moim ma juz duży luz i nie wiem czy mozna kasowac a wymiana całej razem z obudową to koszt ok 1400zł (Przynajmniej pare lat temu tyle kosztowała)

mozesz wymienic samą ślimacznicę i śruty trochę to pomoże ale tylko na jakiś czas koszt około 200 zł

Opublikowano
Jeżeli ma wycieki "zwolnicach" to jedynie na układzie zębatym .tam jest taka planetarna przekładnia i na niej puszczają uszczelniacze.Koszt to około 200 zł na jedno koło .Musisz w to wliczyć warsztat bo sam tego nie wymienisz .to jest standart w tym typie .Pozdr

 

Jeśli chodzi o wycieki ze zwolnic w MF 255 to po wymianie uszczelniaczy problem szybko powróci. Powodem jest brak odpowietrzenia zwolnic i dlatego wysadza uszczelnienia. Aby usunąć problem należy w korkach do wlewania oleju do zwolnic wywiercić malutkim wiertełkiem dziurki. Po tej operacji probem cięknących zwolnic zniknął u mnie raz na zawsze :wacko:

 

A co do MF 255 to bardzo wdzięczna maszyna, już wiekowa ale trzyma sie świetnie, niedawno musiałem wymienić tarcze sprzęgła (chodzi elegancko), luzy na przekładni kierowniczej spore i też należało by coś z tym zrobić... W tym przedziale cenowo-wiekowym nie ma chyba zwrotniejszego i ekonomiczniejszego ciągnika...

Opublikowano

a moze ktos z was robił ostatno remont silnika w 255 i robilscie sami czy gdzies woziliscie wiem ze tam jest problem z wciśnięciem tulej mi sie taki remont szykuje dzwoniłem dzis do goscia chce 2500 za kapitalny

Opublikowano

Uważam że za taki remont to nie jest wygórowana cena.W mojej okolicy (POznań)biorą 3-4 tys.Tez mam takiego i ma ponad 6000 mth,wiec nie wytrzyma już wiele .Mechanik kiedyś mi tłumaczył .że wywoża do Poznańia cały blok ,bo tuleje wtłaczane są na zimno.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja właśnie jestem w trakcie remontu, wszystko robię sam, z ojcem tylko dół silnika i właśnie tuleje. Zeby je wbic trzeba najpierw blok wyczyścic papierem ściernym, nałożyc trochę rzadkiego oleju na tuleje ( najlepszy chyba jest olej od maszyn do szycia) i wbijac. My wbijaliśmy młotkiem 5kg przez dębowy klocek i krążek od ściagacza, blok trzeba postawic tak zeby nie sprężynował, a młotkiem uderzac lekko. wszystkie 3 poszły nam dobrze. Za 2000 kupiliśmy wszystkie części w tym nowa głowica(540zł) szlif wału i naprawa pompy wtryskowej.Jeszcze tylko dobry olej trzeba kupic.

Opublikowano

Różni się wszystkim tylko silnik jest ten sam. Przede wszystkim cały ciągnik wygląda inaczej. Kabina w 255 jest o wiele wygodniejsza. 255 ma więcej wyjść hydraulicznych i ogólnie wszystko jest nowocześniejsze

Opublikowano

Ja zawożę elementy silnika (głowica, sprężarka) do Motorem'u w Kostrzynie Wielkopolskim, wykonują tam równierz całkowite remonty silników (za MF chcą ok. 3-4tys. zł)

 

Wuja mi opowiadał, że jak zawiózł silnik od Bizona do nich to po umówionych 8h był do odbioru (kompletny remont).

Opublikowano

Silnik

 

* rodzaj: wysokoprężny, czterosuwowy, rzędowy, z bezpośrednim wtryskiem paliwa,

* typ: AD3.152 UR

* liczba cylindrów: 3

* pojemność skokowa: 2502 cm

* moc znamionowa kW: 34,6 minimum

* znamionowa prędkość obrotowa:2250 obr/min

* znamionowy moment obrotowy: 146,8 Nm

* maksymalny moment obrotowy: 165,4 Nm

* jednostkowe zużycie paliwa: 234 g/kW/h

* liczba obrotów WOM: 540

* minimalna moc z WOM przy znamionowej prędkości obrotowej:30,8 kW

* maksymalne jednostkowe zużycie paliwa przy mocy z WOM jak wyżej: 270 g/kWh

Inne

* liczba biegów: 8+2

* podnośnik hydrauliczny: regulacja siłowa, pozycyjna, szybkości reakcji i ciśnieniowa

* udźwig podnośnika: MF 255: 1080 kg, Ursus 3512: 1330 kg

* masa ciągnika gotowego do pracy z paliwem, bez dodatkowych mas obciążających, ramy ochronnej i kabiny:2170 kg

* rozkład masy: przód: 750 kg, tył: 1420 kg

* masa ciągnika gotowego do pracy z dodatkowymi masami obciążającymi, ale bez masy wody w kołach, bez ramy ochronnej i kabiny:2560 kg

* rozkład masy: przód: 1010 kg, tył 1550 kg

* masa ciągnika gotowego do pracy z dodatkowymi masami obciążającymi, kabiną ale baz masy wody w kołach: 2810 kg

* ogumienie: przód: 6-16, tył: 12,4-32 lub 14,9-28

Opublikowano

Ja robiłem remont w swoim mf 255 ale tuleji nie wyjmowałem tylko pierscionki wymienione i panewki, ale to fakt ze trudna sprawa z tymi tulejami słyszałem ze mozna je azotem potraktowac wtedy sie metal troche skurczy i wejdą w blok, ale ile w tym prawdy to nie wiem. moze ktoś robił tak z was, lub podajcie inne sposoby.

 

Pozdrawiam Balzak

Opublikowano

Balzak i jak ci chodzi po wymianie samych pierścierni i panewek ?? u mnie pewnie to nie przejdzie bo strasznie sie grzeje i pewnie go wujek przytarł i dlatego no i wysada kolektorem wydechowych sporo oleju napweno pierścinie popękały

Opublikowano

umnie wuj ma mf 255 iorze mu bez problemowo 3 pługami słyszałem ze mf 255 powinien bez remontu silnika ma robic 8000tys motogodzin a cena to ruznie załeży jaką chcesz kabine :D:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez tiger2911
      Pod koniec roku pojawił się problem wymieniłem tłumik i kolanko z układu wydechowego po zamontowaniu i odpaleniu po dwóch dniach od montażu, podczas pracy pojawia się woda przy połączeniu układu wydechowego. To jeden z problemów bo drugi to ciągnik raz pali jednego dnia a drugiego nie chce odpalić aż gasnie podświetlenie tablicy  akumulator naładowany na maksa 
      Proszę o podpowiedź co mu dolega 
    • Przez tiger2911
      Dzień dobry
      Potrzebuje informacji gdzie są bezpieczniki w massey Ferguson 590 z opisem. Problem z prądem brak kontrolek, nie można zapalić akumulator rozładowany 
       
    • Przez andrev1822
      Jak w temacie. Ostatnimi czasy mam problem z hydraulika. Podnośnik odkąd kupiliśmy podnosił pulsacyjnie i na zgaszonym opadał dość szybko. Przy orce pługami obrotowymi 3x40 waga około 700kg przy obrocie trzeba było gazu dodać. Ale dzisiaj jak założyłem agregat 3.6m to po robocie zaczął wolno podnosić i ciężko było go złożyć. Strasznie szarpie podnośnikiem i można powiedzieć że całym ciągnikiem. Do wymiany pompy? Mam jeszcze trochę roboty w polu 
    • Przez MF255\
      Witam.
      Mam problem z podnośnikiem gdy olej się rozgrzeje to się zacina Tuz (brak reakcji na suwaki) po ostygnięciu wraca gdy przełącze rozdzielacz pod siedzeniem to belki opadają i jest dobrze.
      Nowy filtr hydrauliczny ,zaworek bezpieczeństwa oringi i podkładki na rurce.
      Gdy ciągnik się rozgrzeje to też słychać delikatne drgania . 
      Ma ktoś może pomysł co to może być?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v