Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Co sądzicie o TDD80 mam zamiar kupić ten ciągnik chciałbym poznać waszą opinie na jego temat co jest w nim dobre a co nie, czy dużo pali w porównaniu do zetora PROXIMA 8441, jaką najlepiej przekładnie wybrać, i jak sie sprawuje z TUREM. Głównie będzie służył mi do tura, paszowozu, beczkowozu i może jakiś agregat (o jakiej szerokości pociągnie)

Opublikowano
Co sądzicie o TDD80 mam zamiar kupić ten ciągnik chciałbym poznać waszą opinie na jego temat co jest w nim dobre a co nie, czy dużo pali w porównaniu do zetora PROXIMA 8441, jaką najlepiej przekładnie wybrać, i jak sie sprawuje z TUREM. Głównie będzie służył mi do tura, paszowozu, beczkowozu i może jakiś agregat (o jakiej szerokości pociągnie)

A to jest jakiś nowy ciągnik 80 km który może palic dużo w porównaiu do proximy 8441? ;) Podobno oszczędne są td ale i moment obr słaby ale to już stara konstrukcja jest

Opublikowano
jak myślicie czy td80d da radę ze agregatem ścierniskowym 2,1m i uprawowym 3,6m ;)

Ścierniskowy 2,1 będzie w sam raz, ale uprawowy 3,6 może być troche za duży do niego :( zależy jaki to agregat.

Opublikowano

Witam!

Porównaj TDD 80 z Proximą 8441 osobiście uważam że wybór 8441 jest bardziej słuszny. Podnośnik ma większy udźwig i dwa siłowniki wspomagające a w TDD brak, kabina jest w Zetorze dużo lepsza no i koszty części zamiennych i serwisu o niebo niższe. Porównaj sobie np. koszty podstawowych podzespołów typu: pompa paliwa, pompka paliwowa, pompy hydrauliczne, koszty wymiany sprzęgła, cylinderki hamulcowe czyli te elementy które najbardziej są narażone na zużycie. Dodatkowo filtry i już wtedy będziesz miał kierunek wyboru. Moim zdaniem co do zużycia paliwa to moim zdaniem Zetor będzie albo porównywalny a może nawet lekko oszczędniejszy i to nie jest wcale żart. New Holland kusi ceną i wyposażeniem ale trzeba zadać sobie pytanie dlaczego ciągnik dobrej zachodniej marki kosztuje podobnie jak Zetor. Odpowiedź jest prosta jakość i materiały. To jest moja opinia, jeżeli miałbym stanąć przed wyborem to wybrałbym Zetora.

Opublikowano

MCKYLO ale z drugiej strony Zetor ma wyciśnięty silnik (turbinka), a NH te same koniki (prawie) bez turbiny, więc plus dla NH. Co do podnośnika to zgoda. Co do spalania to masz oryginalny pogląd, wielu ludzi na tym forum twierdzi wręcz odwrotnie. Co do materiałów to moim zdaniem jest też odwrotnie, a TD jest tani bo to prosta seria, i nie ma wniej bajerów elektronicznych, więc nie ma go co porównywać do innych serii NH.

Opublikowano

Hej Cosmos!

Zgoda co do tego że nie można go porównywać do innych modeli NH. Osobiście uważam że godne uwagi są w NH modele powyżej TDD.

Moje argumenty to pojemność silnika TDD 3908 cm IVECO, Zetor 4156 cm turbo (jak wiele zachodnich marek pojemność powyżej 4 l), znamionowe obroty TDD 2500 obr/min, zetor 2200. To co ma wielki wpływ na pracę w polu to moment obrotowy, TDD 80 279 nm przy 1500obr/min, zetor 351 nm przy 1480 porażająca różnica na plus zetora silnik bardziej elastyczny mniej konieczności redukcji biegów, udźwig podnośnika TTD 3665 kg( na końcach cięgieł w odległości 610 mm tylko 2700kg, zetor 4150kg (2 siłowniki zewnętrzne), masa minimalna TDD 3600kg, Zetor 3745kg z obciążnikami 4225 kg, zetor również jest dłuższy, w standardzie ma haki typy cbm a w TDD chyba nie są dostępne. Przedni napęd i blokada w TDD załączana mechanicznie w zetorze guzikiem na pulpicie. Generalnie zetor ma lepsze parametry silnika jest dłuższy i cięższy a co za tym idzie sprawniejszy w polu większa siła uciągowa w polu i transporcie. Przy małych prędkościach możesz szybko zareagować i włączyć przyciskiem przedni napęd w TDD dźwignie chodzą dosyć ciężko. Co do materiałów użytych w TDD to nie jest najlepiej wiele jest z Turcji (zresztą wcześniej tam był produkowany), pompa paliwa BOSCH tylko często na niej pisze Made in India (sam widziałem) Natomiast jeżeli porównujemy wyposażenie standardowe i inne rzeczy to fakt jest to plus NH wiele jest w standardzie a w Zetorze za dopłatą np.rewers mechaniczny, regulowana kierownica, wom 540/1000.

Chciałem tylko pokazać dlaczego osobiście wybrałbym zetora moje argumenty to lepszy moment obrotowy, udźwig podnośnika, kabina, większa masa własna. Ale wybór należy do każdego z nas a wielokrotnie kierujemy się innymi argumentami jak np. kolor, chęć posiadania zachodniej marki ja kieruję się parametrami technicznymi a te są na korzyść zetora.

Pzdr

Opublikowano

MCKYLO zapomniałeś jeszcze dodać że Zetor ma większy zbiornik paliwa 120 a NH tylko 92 literki, no ale jeśli więcej pali to mu się to przyda. Co do silnika to fakt trzeba NH wkęcać na wysokie obroty żeby uzyskać moć maksymalną. Co do Turcji to już ich tam nie robią (podobno). Załączanie mechaniczne to też minus w NH. Made in India to i tak lepiej niż China ;) . Ale zapomniałeś o sterowaniu podnośnikiem w NH prawie w błotniku (takie gówienko mechaniczne) a Zetor tego zdaje się nie ma.

Ale masz rację, każdy ma wolny wybór i będzie chwalił albo Zetora albo NH. Ja osobiście nie mam nic przeciwko Zetorowi, sam mam jednego starego trupa tej marki, ale w kwietniu jak był moment składania wniosków na SPO, to w ciągu kilku dni po szybkiej analizie TD i Proximy jednak zdecydowałem się na TD pomimo plusów i minusów każdego z nich (ogólnie wierzę bardziej w zachodnie rzeczy nawet jeśli jest to tylko Fiacik-Fordzik niż w nasze Polskie czy z Układu Warszawskiego). No i za kilka tygodni jak podpiszę umowę z ARiMR to przekonam się czy to był dobry wybór, ale po kilkunastu latach jeżdżenia prawie 40-letnimi trupami pewnie będę go sobie chwalił. Pozdrawiam

Opublikowano

Hej cosmos!

Racja większy zbiornik, racja TDD ma sterowanie zewnętrzne podnośnikiem duży plus za to. Skoro i tak już wybrałeś więc nie ma sensu abym Cię przekonywał o słuszności moich racji. Dobra rada nie daj sobie wcisnąć przy zakupie pneumatyki made in poland, totalna masakra w wykonaniu, lepiej dopłacić 2000 tys zł i mieć zachodnią pneumatykę, wiem że niektórzy dealerzy montują na zyczenie jaką chcesz. Ta zachodnia nie przysparza kłopotów serwisowych.

No to czekam na opinie jak już będziesz użytkował.

Pozdrawiam

Opublikowano
Zdjęcia wystawie tylko niech mi ktoś wytłumaczy jak to zrobić bo nie umiem :rolleyes: a wystawił bym z przyjemnością

 

Pierwsz rzecz to regulamin znajdziesz go tutaj--->http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=1206

 

no a pozniej to jesli chcesz dodac ciagnik NH to wchodzisz Maszyny-->Ciągniki-->NH. Po otwarciu galeri po prawej stronie beda 3 przyciski klikasz na "NewImage" po otwarciu formularza wypelniasz pole "Tytuł", w duzym oknie mozesz dodac jakis opis, na dole formularza masz "Obrazek do przesłania

Dozwolone typy plików: .jpg, .jpeg, .png, .gif" a obok przycisk "Przegladaj" klikasz na niego i wyszukujesz swoje zdjecie. Po wybraniu zdjecia, klikasz na przeslij obrazek, czekasz chwile i gotowe :)

Opublikowano
Mówicie że TDD to straszna tandeta. Spokojnie. Zależy jaką kasę dacie taki dadzą wam ciągnik. Oczywiście w wersji podstawowej ten typ to szału nie ma.

 

Pozdrawiam ----> krolikNH

tandeta bo ma paskudną mache małą kabine golutkow środku i proste podzespoły ale jakość głównych zespołów i wytrzymałość słuszna dla NH, czy tandeta bo do tego ma gorszejakościowo użyte materiały i części na końcu świata wytwarzane?

Opublikowano

... a g... prawda ludzie kupuja a wiec nie jest z nimi tak zle nie maja elektryki to nie ma sie co zrypać są oparte na staraj potrzciwej konstrukcji fakt faktem mogli by wprowadzić niewielkie ulepszenia no ale cóż.... ja mam NH i zetora i Kolejnym ciagnikiem w moim garazu bedzie NH tez ze seri TDD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
    • Przez antrak
      Witam wszystkich,
      w moim nowym nabytku NH TD5 105 z 2016 roku zaświecił się bład 3141
      jeżeli ktoś się z tym wcześniej spotkał to proszę o pomoc zanim zacznę wzywać serwisy
    • Przez MAVERICK232
      Witam. Mam problem z moim N H TD90 z kierowcą. Mimo wymienienia siłownika gazowego na nowy, kierownica idzie ruszyć do góry i do dołu. Czy ktoś miał może taki problem?
      Pozdrawiam 
      MAVERICK 
    • Przez Lukas85
      Od jakiegoś czasu zauważyłem ze w moim td90 jest jakiś dziwny dźwięk przy hamowaniu. Słychać jakby metal tarl o metal. Słychać to głównie przy gwaltowniejszym hamowaniu lub jak jest dość ciężko np jak cofa z opryskiwaczem do garażu i mocniej przy hamuje. Nie wiem dokładnie jak są zrobione te hamulce czy są tam tarcze czy jakieś bębny? Może ktoś przerabia ten temat i mógłby mi coś podpowiedzieć? Musze jeszcze tylko zrobić jrden test rozpisać pedały hamulca i sprawdzić czy przy naciśnięciu obu pedałów jest taki sam dźwięk cz tylko po którejś stronie bo podejrzewam ze na oba koła są oddzielne hamulce
    • Przez arek05
      Witam, mam problem że w ciągniku przy prasowaniu słomy wałek w ciągniku się kręci i napędza prasę, lecz gdy belka jest już bardziej zbita i pojawia się obciążenie WOM w ciągniku przestaje się kręcić pomimo załączonego wałka. Zaczyna się kręcić gdy da mu się bardzo wysokie obroty. Gdzie szukać problemu, czy tam jest jakieś sprzęgło i gdzie? Bardzo proszę o pomoc.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v