Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!! Panowie potrzebuje rady jaka powinna być szczelina wlotowa i wylotowa między klepiskem a cepami na skręconym klepisku w kombajnie new holland? wymieniam klepisko i cepy i niewiem dokładnie jaką szczeline ustawić. prosze o rade.

Opublikowano

ja mam klepisko na 2 dziure od młocarni przy życie strasznie śrutuje słome i ziarno a przy jarych trzeba dosunąć obroty mam na poziom 5 (ta skala na dole przy "obudowie" dźwigni zmiany biegów)

Opublikowano
ja mam klepisko na 2 dziure od młocarni przy życie strasznie śrutuje słome i ziarno a przy jarych trzeba dosunąć obroty mam na poziom 5 (ta skala na dole przy "obudowie" dźwigni zmiany biegów)

Jak ci srutuje to nie klepiskiem tylko obrotami ustawiaj. Klepiskiem tylko do wymlacania a jakosc ziarna obrotami.

Opublikowano

Chodzi ci zapewne o "wiatr". Ja mam ustawione na 3 i tylko do rzepaku i owsa zmniejszam. Jak zaczyna gubic to sitami reguluje tak zeby niegubił i zboze było czyste-metoda prób i błedów :D

Opublikowano

Witam. Mam Nadzieje że ktoś jeszcze tematem teko kombajnu się interesuje gdyż mam problem. W czasie ostatnich żniw uszkodziłem rozdzielacz oleju od wspomagania kierownicy. Po rozkręceniu, złożeniu i zamontowaniu okazało się że wspomaganie działa ale słabo. Nie działa tak jak kiedyś. Czy ktoś posiada katalog serwisowy jak ten rozdzielacz poprawnie złożyć i jak podłączyć do niego przewody olejowe?? Proszę o jakąkolwiek pomoc gdyż ten problem blokuje inne prace remontowe.

Opublikowano

oleju od 10 do 15l powinieneś się zmieścić ale niepowiem dokładnie bo ja olej do kombajnów kupuje w 30l bańkach

panowie a jaki macie napęd kosy taki jak w bizonie?? jak wam się sprawują

Opublikowano (edytowane)

Koledzy i ja dołożę kilka złów o tej żółtej rakiecie bo 8 sezonów na nim ganiałem i wiem o nim praktycznie wszystko i tak:

napęd kosy tak jak w bizonie kilka modeli wyżej ma już szumachera jest to ciekawsze rozwiązanie bo tak nie szarpie ale jak coś padnie to już gożej no i jak byś robił sobie stół do rzepaku to taniej kupisz.

Jeśli chodzi o silnik to ja swój zagotowałem 3 razy do takiego stopnia ze aż zgasł a mimo to i tak działał jeszcze parę lat aż w zeszłym sezonie padł rozrząd ale używany silnik (pasuje od ciężarówki) 2500zł i chodzi jak złoto.

No i jeszcze te nieszczęsne ośki pęka zawsze ta dłóższa przy mocowaniu do piasty -przerabiałem od bizona 2 razy i w końcu wymieniłem na oryginał i na nazie spokuj (jedna zasada cofać na maxymalnie niskich obrotach i broń boże szarpać)

Edytowane przez lolmax
Opublikowano

ja mam claysona 122 o roku prod nie bede pisał bo az wstyd i śmigałem na nim 4 sezony silnik 4 cylindrowy forda jak na razie największa awaria to zużył się pasek od alternatora :) przydał by się większy oczywiście NH bo tym żeby hektar wymłócić to trzeba trochę sie pomęczyć ale maszyna co do konstrukcji i awaryjności to super.

Opublikowano

Witam serdecznie.

Posiadamy NH Claysona już z 10 lat jak nie dłużej. Sprzęt pierwsza klasa praktycznie bezawaryjny. Jedyny minus tego kombajnu to słaba półoś napędowa z prawej strony (dłuższa). Ukręciła się nam już 3 razy.

 

Poszukuję do kupienia półoś napędową do NH Clayson m-133. Chodzi o dłuższą półośkę. Może ktoś ma namiary na takową? Proszę o kontakt. Bartek 511-660-424

Opublikowano

Mam CLAYSON 140 bez "m"czy o to chodzi, mam go od 2002 roku czyli 10 sezonów nim przepracowałem, czy lepszy od innych, nie wiem bo to mój pierwszy kombajn.

Obserwując innych Bizonami to ja najmniej stoję a Clasy to nawet o nich nie wspomnę innych u mnie na terenie niema, kiedyś obrabiałem 250 ha nim teraz tylko lekko ponad 100, ostatnie susze u mnie działają tak ze on pracuje na 50% mocy a pamiętam rok 2002 jak zborze było dobre i słomy dużo to prasy kostkujące nie dawały za nim rady i się rwały.

Mam heder 4,5 m koszenia nie spotkałem 2 takiego, silnik forda 6 nie da się go za***ać. 3 razy zgasł gdy olej wyciekł z pompy paliwowej, ale po dolaniu nowego oleju odpala jak nówka.

Chcesz taki zakupić czy masz taki.

W ostatnich latach troszkę w niego zainwestowałem jak są jakieś pytania to służę swoją wiedzą a troszkę jej mam.

Opublikowano

Do 140 pasuje od bizona do 133 hyba też (łańcuch, podajnik, zębatki na dole - zalecam odrazu wymienić, zębatka i sworzeń napinający na górze to ja przerabiałem na bizonoski bo w new holland jest trosze inaczej i inaczej się napina.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kamilost
      Witam może ktoś coś o new Holland seria Tf czy Deutz Topliner głównie zboże i qq
    • Przez ramzesss
      prosił bym o wskazanie róznic miedzy tymi modelami ( są one 5 klawiszowe na dwóch bębnach) czym się różnią te modele bo nie ma informacji. Proszę o pomoc
      może ktoś posiada taką maszynę to niech się wypowie czy to warte uwagi względem tx64
    • Przez renovoltage
      Czy podczas pracy silnika bez włączonej sieczkarni powinien grzać się ten wałek od elektrosprzęgła  przez co i łożysko na zdjęciu, łożysko świeżo wymienione, temperatura jest wysoka że nie można złapać, najcieplejszy jest wałek z tej strony, od strony drugiego łożyska jest normalnie


    • Przez nojsze
      Witam wszystkich, 
      mam problem z NH TX 64 po załączeniu młocarni przestaje działać podnoszenie opuszczanie hedera, bez włączonego zespołu omłotowego wszystko działa .
      - oddałem alternator do naprawy - ładuje 13,8-14,5
      Proszę o pomoc.
    • Przez mate2132
      Witam mam taki problem z kombajnem Nh tx66  że prędkość  jazdy na 4 biegu pełnym gazie mam 18,5 km/h a gdy włączę młocarnie kombajn jedzie dużo szybciej bo 27km/h czy miał ktoś taki przypadek ? Czy da się to zmienić żeby jechać te 27 ale bez załączonej młocarni ? Kombajn z 1995r .

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v