Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lukbold    399

Mam na farmie URSUS 5314KK Sprzęgło jednostopniowe, WOM właczany hydraukicznie (LUX). Czy to normalne w tym traktorze, że przy każdorazowym włączaniu biegu na postoju (sprzegło wciśnięte na maxa) bieg wchodzi ze zgrzytem??? Wg instrukcji regulacji sprzegła to u mnie można regulować tylko jałowy skok pedału sprzęgła i tyle. Mam to ustawione tak jak pisze ale te zgrzyty mnie zleksza dobijają. Tak sobie myśle czy aby tarcza sprzegłowa mi sie nie skleja czy cosik takiego. Czy macie jakieś doświadczenie w tym zakresie ?? Co można z tym zrobić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem, ale w innym ciągniku, a mianowicie w C-330(sprzęgło dwustopniowe). Do sprzęgła lał mi się olej ze skrzyni. Olej+kurz+brud+ścieranie tarczy ciernej spowodowało powstanie mazi, która sklejała do siebie tarcze w trakcie dłuższego postoju. Po uruchomieniu silnika, trzeba było je rozkleić (zgrzyt) i potem wszystko chodziło (choć się ślizgało). Po wymianie uszczelniaczy i tarczy dociskowej sprzęgła okazało się, że zgrzyty występowały ponownie i co gorsze, zawsze przy włączaniu biegu. Ale po dotarciu tarcz (50 h pracy) problem zniknął. Według mnie możesz mieć nie dotarte tarzcze sprzęgłowe, o ile masz równomiernie wyregulowane dźwigienki sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek*    0

Normalne jeśli w granicach rozsądku,tzn. jak przy włączaniu biegu ciągnik nie rusza--skrzynia w tym ciągniku nie posiada synchronizacji ani żadnego "hamulca sprzęgłowego" także koła zębate "rypią"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    399

Ruszać to on nie rusza jeżeli mam wciśnięte sprzegło. Po prostu jestem przyzwyczajony do C330 i C360 że jak wcisne pedał to momentalnie wszystkie wałki sie zatrzymują i nie ma bata- bieg wchodzi bez zgrzytu na postoju, a w tym 5314 możesz trzymać sprzegło nawet minute a i tak pójdzie po zębach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A kiedy sprzęgło zaczyna zabierać: nisko, czy wysoko? I napisz, czy żeby włączyć bieg musisz się trochę posiłować z dźwignią zmiany biegów, czy biegi wchodzą lekko, ale ze zgrzytem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtii    5

wiesz, w tym ciągniku biegi trzeba włanczać z wyczuciem,w moim tez tak jest,spróbuj wolniej ,delikatniej, wiem ze to dziwne ,ale nie ma innej mozliwosci,od niedawna mam c 360 i faktycznie skrzynia lepiej chodzi,bez zgrzytania,aha,5314kk czym sie różni od zwykłego 5314?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    399

Biegi wchodzą raczej lekko (pojecie wzgledne) a sprzegło zabiera wysoko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się jeszcze dowiedzieć jak wiekowy jest ten ciągnik, ile ma przebiegu i czy było coś robione przy sprzęgle. Jak na razie wygląda mi to na "wgniatanie się" tarczy ciernej w tarczę dociskową. Taka sytuacja występuje, gdy elementy te są nowe. Po prostu nowe tarcze dociskowe są mocno chropowate i gdy pedał sprzęgła jest puszczony, owe chropowatości wrzynają się w tarczę cierną. Dlatego po naciśnięciu sprzęgła trzeba rozłączyć tarcze przez zastosowanie siły w postaci oporu, jaki dają zęby kół zębatych skrzyni biegów(zgrzyt).

Za to przy zmianie biegów owych "zgrzytów" nie ma, bo tarcze zdążą się rozłączyć, zanim wybijesz na luz. Wówczas zmieniający obroty silnik i rozpędzony ciągnik dają siłę na rozłączenie tarcz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    399

Maszyna ma 4 lata i ledwo 1500mtg no i jak sie pewno domyślasz nic tam ni było robione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A więc maszyna jest dotarta i wszystko powinno hulać bez problemu. Niestety nie wiem jaka może być inna przyczyna i nic innego ci nie doradzę. Gdyby sprzęgło było dwustopniowe, radziłbym zwiększenie odstępu między włączaniem poszczególnych stopni sprzęgła. Ale masz jednostopniowe i kicha. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MiRol    18

Nie wciskaj sprzęgła do oporu. Zostaw tak okolo 1cm od dołu i spróbuj wrzucic bieg. Czasem jak sie za daleko wcisnie to tez moze zazgrzytać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    365

Mam pytanie odnośnie wymiany uszczelniaczy na wałkach sprzęgłowych. Jeśli ktoś rozbierał, to niech Mi podpowie, czy po wyjęciu czopa (na 4 śruby) żadne łożysko igiełkowe Mi nie wyleci? Nie mam pojęcia jak to tam jest uszczelnione i nie wiem, czy po wyjęciu ww. czopa będę mieć dostęp do uszczelnień i jak one wyglądają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×