Skocz do zawartości

wspomaganie w zetorze- pomocy


xsardas18

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

:) jest taka mała lecz wielka sprawa - POMOCY :)

 

w moim zetorze 6211 (tak jak w 5211,7211 itd)

ciężko skręca się kierownicą :) - moj Tata ma problem nie da rady kręcić kółkiem

problem jest taki, że w lewą stronę kierownica kręci się lekko a w prawo tak ciężko

jak by Zetor był z Turem zapakowanym na maxa !!! a jest bez tura !!!

był u nas hydraulik który powinien na tym się znać a nic nie zrobił !!! :)

 

u kolegi w zetorze 7211 kierownicą można kręcić w jedną i drugą stronę jednym palcem !!!

 

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> :) co jest ??? :) <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

 

jeżeli znacie odpowiedz będę wdzięczny za pomoc

pozdrawiam xsardas18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ xsardas18

W moim 7211 tez mi się tak robiło...

- pomaga odkrecenie zabezpieczenia tłoczyska i wkrecanie / wykręcanie jego, poto by ustawić w srodkowej pozycji; tzn. tyle samo skrętu w lewo i prawo. A mi to robiło sie czasami samo tzn. jak zaprzesz mocno w 1 stronę przodem to potrafił przeskoczyć na gwincie na tym tłoczysku od wspomagania i wesoło.

Z czasem miałem tego dość i kupiłem całe nowe wspomaganie i spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie na taki cyrk:

znajomy kupił zetora i trochę mu kapało z siłownika, postanowił wie rozebrać go i uszczelnić. Niestety z siłownika jeszcze bardziej cieknie a kierownica zaczęła odwrotnie działać, gdy szarpnie się kierownica w lewo to on zaczyna rwać ją w prawo i skręca w prawo, Co do wycieku, to oring się sciął , to już zrobiłem , ale kierownica dalej tak wariuje ;/ nie mam już pomysłów co by tam było nie tak poskładane, bo tego się przecież nie da inaczej poskładać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Źle wyregulowane tłoczysko .Najprawdopodobniej za mocno wkręcone lub wykręcone dlatego ścięło oring.

Poluzuj tą opaskę i odkręć trochę tłoczysko tak aby było widać z 1-2 zwoje gwintu. Wtedy odpal i zobacz co sie dzieje. Dokładnie wyregulujesz na odpalonym ciągniku kluczem "żabką" ,tylko uwaga aby nie pokaleczyć gładzi siłownika. Koła nie mogą skręcać same w żadna stronę.

Edytowane przez Radekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj tez miałem podobny problem , sprawdz czy dzigienka co otwiera zawór w serwomechanizmie wychyl asie tyle samo w kazdym kieruku, jesli nie to główka w sewo dostała luzów i trzeba je skasować, musiasz odkręcic widełki w tylniej czesci serwa 4 nakretki M 10 i końcówke co steruje serwem bedzie tam taki drucik który zabezpiecza nakręke trzeba go wyjąć i próbować dokrecić nakretke wewnątrz aż luz zniknie a jeśli skonczy sie gwint na niej a luz nie zniknie, to wtedy ą odkręcamy i dokładamy płaską podkładke M 14 i skrecamy, a potem troche smaru trzeba tam wtłoczyć i skręcamy wszystko niczego nie pomijając po drodze w sumie 20 minut roboty z tym pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy przy kasowaniu luzu w główce serwomechanizmu od zetora 6211 olej będzie trzeba dolewać co i jak po kolei trzeba robić i czy coś później trzeba ustawiać? Chwili obecnej kierownica nie ucieka sama tylko są luzy na układzie i ciągnik pływa po drodze największy luz jest na elemencie zaznaczonym na zdjęciu proszę o pomoc

 http://pokazywarka.pl/lpjcuf/#zdjecie17949899

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to skasuj luz-z boku jest nakretka do tego.

olej bedzie sie lal do konca swiata i nawet dluzej, jak masz mozliwosci finansowe to wywal to dziadostwo i kup orbitrol. sa niby zestwy naprawcze do uszczelniaczy ale to pomoze jak umarlemu kadzidlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez bajbus305
      Witajcie, na wstępie chciałbym się ze wszystkimi przywitać :) 
      Mam taki problem nie mogę dostać nigdzie tura do Zetora 4341 super do kogo dzwonie to twierdzą że to wersja eksportowa do Dani czy coś i są inne mocowania . 
      Może ktoś miał doczynienia z tym ciągnikiem ? Z góry byłbym wdzięczny. 
      Poniżej załączam zdjęcia traktora . Miłego weekendu dla wszystkich
       








    • Przez Rafał2222
      Witam. Temat może i już może ogrzewany. Panowie. Zapiąłem pług do Zetora 5011 i sobie pojechałem zrobić orkę na swoich pagórkowatych polach i zobaczyłem że wskazówka temperatury jest na 100 stopni. Nie wyłączałem go i bardzo ostrożnie otworzyłem korek a tam nic. Wsadziłem palce no było gorące ale nie żeby się poparzyć rura u spodu była ciepła ale nie gorąca. Dałem mu chwilę i się ostudził do około 70. Zacząłem dalej orać i powoli dalej wzrosła pod sto. Czy to normalne czy to tak ma być. Czy jakaś usterka. A no jak jadę po drodze to już nie łapie takich temperatur.  
    • Przez Rafał2222
      Witam. Do właścicieli Zetorów 5011. Podejrzewam że będę musiał zrobić korektę DR, ale muszę się upewnić. Jakie przyczepy można ciągać z hamulcem i bez hamulca tym traktorem chodzi mi i masę. 
    • Przez Kumbaj60
      Witam 
      Poszukuje tabeli prędkości do Zetora 7211
    • Przez Zetor7011led
      Witam chciałbym znaleźć  dach lub osprzęt do niego tzn panel ogrzewania cały gorny panel tapicerkę itp oraz osłony przednie górne kabiny lecz nigdzie nie mogę ich znaleźć i czy może ktoś powiedziec co to jest za kabina dokładnie
       
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...