Skocz do zawartości
Ursusik

Regulacja hamulców

Polecane posty



Arkadius    0

Znaleść to będzie łatwo gorzej może być jak śruby będą zardzewiałe.Po obu stronach pod półosiami tam gdzie dochodzą cięgła hamulca są śruby i trzeba je podciągnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ursusik    1

Sruby są nowe i nie zardzewiałe,czyli można je tak normalnie podkrecać na postoju bez zadnego rozłańczania hamulców,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl



Ursusik    1

Wow ale sie uczony zanalazł,jesli masz wchodzić na takie forum a by zwracać tylko uwage na błedy to lepiej nie wchodz ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nikita_Bennet    100

wiesz - mi to tak naprawdę wisi - trochę drazni ale wisi.

 

ale to swiadczy o Tobie ze walisz byki i przyznając się do blędów ani ich nie poprawiasz opcją "edycja" ani nie zachowujesz się jak powinien uzytkownik internetu tylko jak burak albo wiesniak oderwany od pluga ale coz - to Twoj wybor jak chcesz byc postrzegany.

 

pozniej się slyszy ze rolnicy to nieuki i tępaki i wogle oderwani od zycia spolecznego lub wogle asopleczne istoty.

 

a co do twego wątka - masz instrukcję napraw i remontow do tego modelu ciągnika???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

atomik    145

witam

mam problem w swoim ursusie 4514. Miałem słabe hamulce wiec według książki podkręciłem regulacje która jest w tylnym moście. Hamulce znacznie sie poprawiły tyle że jedno koło po mocniejszym wciśnięciu pedału hamulca czy to nożnego się blokuje. I tak na betonie zdziera się bieżnik a na śniegu skuteczność hamowania spada. Co o tym sądzicie? Lekko popuściłem regulację ale i tak jak zahamuje mocniej to mam zablokowane koło. Proszę o pomoc i sugestie. Proszę moderatorów o nie przenoszenie tego tematu oraz o jego nie zamykanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach





tomcat    0

zmierz suwmiarką ile wystaje gwintu od przeciwnakretek przy dzwigniach po obu stronach tylnego mostu czy jest mniej wiecej podobna dlugosc

 

moze powinienes jeszcze zluzowac nakretki z tej strony gdzie blokuje

 

 

przy silnym hamowaniu moze tez nie powracac dzwignia hamulcowa, sprawdz sprężyny naciągowe przy tych dżwigniach (te co są koło mocowania cięgien dolnych)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

andrzej2110    529

Taki pomiar raczej nie wiele da. Tu ruch 1/4 obrotu dozo daje (a gwint jest drobno zwoiny bodajże 12x1,5). Je regulowałem to ręką. Poluzowałem przeciwnakrętki i lekko palcami przekręcałem nakrętki i mała próba aż ustawiłem równo. Trochę na to trzeba poświecić czasu...

 

PS: pomiar może okazać się mylący bo nie masz pewności ze oba koła majo identycznie zużyte okładziny hamulcowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



XMK13    365

Czyli pedał w podłodze, a hamulców prawie wcale? Jeśli tak, to można podciągnąć cięgła idące od pedałów (pod kabiną) do samych hamulców w tylnym moście.

Jeśli jednak wciskając pedały do oporu pedały nie zapadają się w podłogę i jest na nich opór, to elementy robocze hamulców mogą być zużyte.

Samo podciąganie na cięgłach powinno się robić na dźwigniach hamulców pod tylnym mostem, ale też można skracać wszystkie cięgła po drodze. Trzeba przy tym kontrolować, czy ręczny nie przeszkadza w swobodnym ruchu pedałów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miles3147    7

No trochę jeszcze hamują ale nie tak jak jeszcze rok temu. W tamtym roku to koła w miejscu a teraz to już słabo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez 18mateo18
      witam
      Mam problem ponieważ mój ferguson nie puszcza powietrza z pneumatyki tylko nabije na maxa i ślizga się pasek od sprężarki co jest popsute ????
    • Przez Sadownikx2
      Witam,mam problem ponieważ w moim Ursusie 2812 przestały działać hamulce (przy wożeniu piachu przyczepą 4tonową,ja nie woźiłem to nie wiem co się stało).
      Zdieliśmy koło,odkręciliśmu te dwie uparte śruby na śrubokręt (potrzebne one do czegoś) i okazało się,że bęben dobry,szczęki dobre(grubość okładziny 5.5mm),rozpieracz szczęk też.
      Złożyliśmy do kupy,podciągneliśmy na max hamulce i jakoś tam hamują ale dopiero jak się staje na pedały i zapiera o kierownice.
      Obecnie hamulce nie są podciągnięte na maxa bo szczęki tarły o bęben.
      Ma ktoś jakieś pomysły co się mogło popsuć?
    • Przez ciapekc328
      Od czego zacząć remąt ? Wie ktoś coś na ten temat
    • Przez volvo1150
      witam mam problem odnośnie hamulców na przyczepę ładnie hamuje ale gdy zaciągam ręczny po ok 2 min tłok powraca i nie trzyma moim zdaniem powinien trzymać cały czas powietrze jest bo zaciągnę 2 raz i to samo dodam że zawory wymieniałem jeden to pedał 2 od ręcznego ok 2 lata temu może coś źle wyregulowałem bo od początku tak jest
    • Przez Brykacz
      Problem polega na tym że jak hamulce są złączone to hamuje tylko lewy a jak je rozłączyłem i osobno sprawdzałem czy hamują to oba działały poprawnie, gdzie szukać rozwiązania problemu?
×