Skocz do zawartości
pablo21

Zetor 7245 koła

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
zetor
pablo21    26

Jak myślicie do zetora 7245 lepsze są koła 28 cali czy 34. I czy na 34 nie traci on duzo mocy. Pytam bo na allegro jest sporo sprowadzanych zetorków na 34-kach, czy warto takiego kupic do pracy w polu czy lepiej na mniejszych klołach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Sam kiedyś się tym interesowałem, pyatłem użytkownikków, a tak wogóle to jak już to chyba nie 28 a 30' ma zetor z napędem?

wogóle jakoś głupio pozgrywane są te napędy bo przy przednich kołach 12,4 i mamy 30 jak i 34 a mosty te same i przelożenie a wiem od użytkowników że przy 30'tkach przód mocniej przebiera.

co do mocy to wszystko zależy do czego ten ciągnik będziesz używałjakie masz maszyny jakie planujesz itd itd.

Wiadomo 34' będzie prędkość maksymalna 2km/godz większa napewno to się odczuje, ale z drugiej strony jeśli zamierzasz ciagać duże masy lub po 2 przyczepy może lepiej mniejsze koła bo będziesz czuć niedostatki mocy.

dlatego jeśli pomocniczy ma być ten ciągnik to 34' ale jeśli do ciężkich zadań i głównie do pola na ciężkich ziemiach może lepiej mniejsze, bo to nie chodzi tyle o straty mocy, co o moment obr który dostaje ostro po jajach jak ma większym kołem kręcić, wielu twierdzi że niech sobie lepiej zgrzebnie kołami niż ma się silnik przydusić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bamboocha    7

Ja mam 34 cale koła w swoim zetorze i nie narzekam do pracy w polu też mi nie przeszkadza może dlatego z mam nie za wielkie sprzęty do niego ale... zawsze od takich problemów jest skrzynia biegów odpowiednie przełożenie i musi iść nie ma wyjścia. Moim zdaniem r 28 są za małe do tego ciągnika ( 4x4) nawet po samym wyglądzie coś jest nie tak moim zdaniem gdyż patrzy przód w górę.... najlepiej pasują do tego typu ciągników r 30 chyba choć r 34 nie są złe :) ja na mniejsze bym swoich nie zmienił w swoim zetorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

igorass    31

Moim zdaniem optymalne ogumienie do 7245 to właśnie 11,2x24 i 16,9x30 i nie dlatego że akurat teraz mam Zetora na takim ogumieniu, tylko z obserwacji wielu tych ciągników w różnych konfiguracjach opon. Tak jak pisali porzednicy, dużo zależy od konkretnych warunków, w jakich ciągnik będzie użytkowany niemniej taki zestaw to chyba "złoty środek"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    31

Niestety 30" są najrzadziej spotykane, a szkoda bo powinny być montowane zarówno w 7211 jak i w 7245 jako ogumienie wyjściowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Tylko że to nie jest takie łatwe w ciągniku 4x4 bo trzeba zgrać przód z tyłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

wcale nie jest takie trudne, zawsze te kilka % przód musi iść szybciej i np. w 7340 masz 12,4 przód i tył 30' a w starszych zetorach masz taki przód i tył 34' poprostu w jednych modelach lepiej się zgrywa a w innych mniej, proponuje poobczajać instrukcje obsługi lub w galerii obczaić wykaz prędkości na poszczególnych biegach proximy (wpisać w wyszukiwarce galerii prędkości) i tak rozmiary kół można dobrać,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    31

Latwe, nie łatwe ale czy opony 18,4 x 28 są w ogóle teraz dostępne? Kiedyś to chyba kombajny na takich były, ale teraz nie spotkałem się z takimi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

fakt tak napisałem ale sam sprawdzałem i jakoś nie znalazłem a zmiany felg i opon to już niestety duże ksozty, niskoprofilóki 480/70/28 fajna sprawa ale nawet minimalnie niższe będą od 16,9 więc uciąg napewno lepszy ale nie szybkość do kompletu 320/70 przód i mamy komplet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

Ja mam w 7011 16.9 r28 i powiem wam ze jest on troche wolny :) Ale za to w polu mu mocy nie brakuje, moze troche wolniej jade z 4x30 ale za to na dwojce nawet pod gorke go ciagne :)

Gdybym miał wybierać teraz jakie ma miec to wybrałbym zdecydowanie 16.9 r30 bo jak dla mnie sa to odpowiednie koła do tego typu zetorow. Ktoś mi kiedyś mówił ze taki zetor na r34 nie ma szans pociągnąc pługa 4 skibowego bo nie znajdzie sie dobrego przełozenia :) A na r28 czy r30 pociagnie bo dwojka bedzie odpowiednim biegiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ktoś był niezłą pierdołą bo ja mam Zetorka na r34 i pług 4x30 spokojnie na 1 biegu ciągam i każda górka moja a na rónym to i nawet nieraz na 2 biegu się jedzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bamboocha    7

Zawsze można dobrać przełożenie tylko trzeba chcieć :) prędkość będzie taka praktycznie tylko inne biegi nie ma ze ten to da rade a ten to nie ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    50

w moim mam z tyłu 16,9/14-30 i sa bardzo dobre do niego. Dal mnie sa to odpowiednie kola do niego. W polu się bardzo dobrze spisuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    31
Latwe, nie łatwe ale czy opony 18,4 x 28 są w ogóle teraz dostępne? Kiedyś to chyba kombajny na takich były, ale teraz nie spotkałem się z takimi.

Zapytałem się ojca, czy przypadkiem Zetor 7211 którego mieliśmy, jak byłem jeszcze dzieckiem nie miał takich opon i okazało się że miał właśnie opony 18,4 x 28 ! Mam nawet jego zdjęcie na tych oponach, tyle że jest ono zrobione zwyłym aparatem, a skanu mi nie zatwierdzą bo bym wrzucił <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
To ktoś był niezłą pierdołą bo ja mam Zetorka na r34 i pług 4x30 spokojnie na 1 biegu ciągam i każda górka moja a na rónym to i nawet nieraz na 2 biegu się jedzie.

sam jesteś pierdoła masz zetora 7745 a w temacie jest o zetorze 7245 <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale co to tu ma do rzeczy, chodzi o opony nie więc jeśli masz większe opony to jedziesz szybciej dlatego na tym samym biegu masz większą prędkość a co za tym idzie mniejszy uciąg, wiec bieg niżej i prędkosć jest taka sama jak w ciągniku z mniejszymy kołami i uzyskujesz ten sam uciąg i nie piszcie tu bzdur że jesli ma sie większe kołą to mniejszy uciąg!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    31
Ale co to tu ma do rzeczy, chodzi o opony nie więc jeśli masz większe opony to jedziesz szybciej dlatego na tym samym biegu masz większą prędkość a co za tym idzie mniejszy uciąg, wiec bieg niżej i prędkosć jest taka sama jak w ciągniku z mniejszymy kołami i uzyskujesz ten sam uciąg i nie piszcie tu bzdur że jesli ma sie większe kołą to mniejszy uciąg!!

No dobrze bieg niżej, ale co zrobić jeżeli np. ja jeżdżę na I bo mam szybką skrzynię biegów, i jakbym założył koła 34' to musiałbym już jeździć na IV terenowej, a tak nie za bardzo na każdym poprzeczniaku schylać się i przełączać z terenowych na szosowe :lol: Nie jest to problem, jeśli zmienia się przełożenie w jednej grupie biegów np. zamiast na II jadę I.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113
wcale nie jest takie trudne, zawsze te kilka % przód musi iść szybciej i np. w 7340 masz 12,4 przód i tył 30' a w starszych zetorach masz taki przód i tył 34' poprostu w jednych modelach lepiej się zgrywa a w innych mniej

 

a masz 100% pewności, że dla każdego rozmiaru opon nie ma innego trybu napędzającego przód tak jak to jest w ciężkich zetorach i ursusach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
morowa91    6

napewno musi być różnica na trybie, ponieważ w takim wypadku mając opony R/28 a zakładasz R/34 to wtedy przedni napęd pójdzie o wiele wolniej od tylniego w wyniku czego zacznie chamować ciągnik, a na odwrót mają R/34 z zmienijąc na R/28 wtedy napęd zacznie wyprzedzać tylni

 

Minimalne róznica niejest grozna, ale większa róznica może doprowadzić do zrywania się trybu i szybkiego zużycia opon, a nawet do rozsypania się szkrzyni biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

Dzisiaj jezdzilem zetorkiem 7245 z oponkami r30 i jest sporo szybszy jak moj na r28. Tak samo 7711 mojego wujka, roznica jak dla mnie zadziwiająca ale mysle ze i w polu szybciej by na poszczegonych biegach wymiękły ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Sąsiad ma 7745 na R34 i jest dużo szybszy od mojego 7211 na R28 ale w polu nie ma problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bears
      Cześć,
       
      Potrzebuje informacji na temat rozmiarów lub różnić w rozmiarze konsoli zaczepowej zetora 5211-7211. Z tego co się dowiedziałem od sprzedawcy to występują w dwóch typach, szerszych i węższych ale nic więcej na ten temat nie wiedział. Ktoś ma może informację o różnicach w tych zaczepach?
    • Przez olozag
      Witam, mam pytanie jaką długość ma wskaźnik oleju skrzyni biegów do zetora 7711 bo w moim brak pręcika?
    • Przez petzi
      niestety nie znalazłem takiego samego tematu, więc mam pytanie; rodacy problem jest z włączeniem wom w zetorze 7211 rok. 1989 salon polska sterowany on jest w mojej wersji pneumatycznie;
       
      przy włączonym silniku na wolnych obrotach nie można przejść z pozycji neutral na hydraulike ani na wom, nie można pchnąć dźwigni do przodu jak by była zablokowana, włączyć można jedynie w taki sposób że pcha się dźwignie do przodu i wyłącza sie silnik, wówczas przechodzi na wałek, ale trzeba odpalić maszynę na włączonym wom'ie, wyłączyć można na silniku
       
      drugi sposób zaciągnięcie dźwigni 5min. po lewej stronie i próba włączenia womu czasami się udaje, ale bardzo rzadko; tak jak by jakieś zębatki nie mogły zaskoczyć, przy próbie siłowej słychać gruchotanie
       
       
      czy ktoś miał taki problem i wiem jak to naprawić to będę wdzięczny za pomoc
       
      wymieniony został automat do pneumatycznego włączania, ale nie pomogło, widocznie to nie było to
    • Przez Sylwek2009
      Witam kolejny mały problem. Czy przy naciśnięciu sprzęgła wałek przekaźnika mocy powinien sie rozłączyć ??? Niedawno zrobiłem wyciągarkę podczepiłem do zetora i podczas wciśnięcia sprzęgła wałek dalej ciągnie. Zetora mam od nie dawna i jeszcze nie zdążyłem go poznać.
    • Przez Mechamaniak
      Witam!
      Mam takie szybkie pytanie do użytkowników zetorów UR1. Czy ktoś próbował zwiększyć prześwit z tyłu poprzez przekręcenie zwolnic? Jeśli tak, to czy uda się przestawić zwolnice o jeden otwór przy wielkości kół 16,9/14-30 ? Czy będą tego jakieś negatywne skutki (poza tym, że łatwiej będzie przód do góry stawiać)? Chodzi mi po prostu o to, aby tak łatwo nie czepiać o nic przystawką i dolnym zaczepem, zetorem tym pracuję w lesie.
      Pozdrawiam.
×