Skocz do zawartości

yaro_1

Members
  • Postów

    1525
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

4025 wyświetleń profilu

Osiągnięcia yaro_1

  1. w swoim gruberze mandama, przed pierwszym wyjazdem w pole dokręciliśmy wszystkie śruby, i od 2017 żadnych podobnych niespodzianek nie mieliśmy
  2. Dobrze że napisałeś, może komuś się przyda taka wiedza
  3. Bo jest błędne przekonanie że to proste traktory mechaniczne to będą mało awaryjne, a do naprawy wystarczy młotek i przecinak, do tego samemu można go naprawić a części to i w budce z piwem za grosze sprzedają. Tylko że to nigdy prawda nie była. Części wcale takie tanie nie są, coraz gorzej z ich jakością, a żeby je dobrze naprawić to wiedza i doświadczenie jest potrzebne
  4. To nam się lepiej trafiło, nie licząc tego ze brakowało obciążników walizkowych (były 4) to poza tym wszystko było sprawne, chociaż były obawy bo silnik, skrzynia, most przedni były malowane (o dziwo bardzo dobrze, bo od 2007 nie wymagało poprawy). Po czasie tylko padła pompa wody, bo był zalany wodą, jak zajęliśmy płynem to pompa padła. A na przestrzeni lat sprzęgło się skończyło (tarcza zjechana na 0), dwa razy zmieniany wysprzęglik, pompka sprzęgła, wymienione pompki hamulcowe, rozpieraki hamulców, rozkręcił sie mechanizm hamulców w jednej zwolnicy, ze trzy razy wymieniana rurka w tylnym moście co olej idzie z pompy hydraulicznej do rozdzielacza, nie wiem ile razy wywaliło oringi na tulejce centrujacej w pokrywie pompy hydraulicznej (to przez tura), w poprzednią zimę skrzynia się skończyła (niby wszystko było sprawne, ale kilka trybów podrobionych, jakieś drobne nadkruszenia, luzy i skrzynia zaczęła chrobotać, przy okazji zmienione sprzęgło). Do tego ze trzy pompy hydrauliki, kilka razy uszczelki pod głowicą. Nie wiem czy to dużo czy mało od 2007, przy czym od 2017 robi jako pomocnik, drugi ciągnik też ma tura
  5. Mnie coś takiego odstrasza skutecznie, a nawet jak bym zaczął pytać o cenę to bym później dodał, że wykastrowanego nie biorę, jak nie doda tego co zabrał to nie mamy o czym rozmawiać
  6. Do kosztów dodaj obciążniki z przodu, zaczepy i 65tyś będzie, ja jak kupowałem swojego to miałem zaczepy, obciążniki pod chłodnicą i 4 walizkowe. Później dokupiłem do kompletu, bo pomimo tura brakowało wagi przy zestawie siewnym 3m, przy czym główne kryterium przy zakupie agregatu i siewnika to waga była. Żeby nie było, zachodnie ciągniki u handlarzy też kastrują, chociaż nie wszyscy tak robią
  7. ciągnik bez obciążników wygląda jak wykastrowany, pług chyba lekki i krótki, skoro tak da się pracować
  8. Sprawdź na wszelki wypadek, czy teraz jak napęd wyłączysz, to faktycznie się wyłączy. U mnie czasami trzeba cofnąć, żeby sprzęgło się rozłączyło
  9. W położeniu N reduktora, to i przedniego napędu by nie miał
  10. yaro_1

    Fendt 722 Gen7

    ile cenią?
  11. Wszystko do czasu. Gdyby to zależało tylko od polskich przepisów to pewnie dało by się to obejść, ale to przepisy unijne, kwestia czasu jak zaczną dokręcać śrubę. Kto bogatszy zmieni auto czy traktor, ale ile osób "obuje" się na taką okazję
  12. ale w tym przypadku to tylko przeglądu nie podbiją i każą usunąć usterkę, a jak wytniesz ustrojstwo, to już ciągnik nie spełnia warunków homologacji z resztą to samo z samochodami będzie być może będzie też tak, że na początku przejdzie, jak układ będzie wyglądał jak fabryczny, znaczy sprawdzenie będzie "ogranoleptyczne", widać co trzeba to jest ok, i nikt nie będzie wnikał, że środku brak
  13. Pytajcie o koszty przywrócenia dpf, bo jak wejdzie obowiązkowe badanie spalin przy przeglądzie to bedzie ,,po ptokach", żeby nie wpadli na pomysł zrobić jak z białorusami
  14. Raczej wina siewnika niż bezorki, jeśli nasiona były te same w uprawie orkowej i bezorkowej
  15. Gdyby ten jeleń i odpowiednik nh kosztowały tyle samo to kto by smerfa kupił? Mam skodę superb, duże auto. Gdyby tyle samo kosztowało Audi a6 to w życiu bym skody nie kupił. Jedno duże i drugie duże. Ale jak pojeździsz Audi to będziesz widział różnicę. Myślę ze w trwałości także, chociaż na pewno mniej niż kiedyś. Podobnie jest z traktorami. Stare jelenie i fendty z jakiegoś powodu są droższe od innych marek. Są na forum zdjęcia zakupionych nowych fendtów serii 300, przecież to małe traktory, może by za nie kupić ze 2 nh, w tym jeden większy. I co z tego. Pieniądze właściciela. Chciał wygodnej obsługi to kupił fendta. I nie można powiedzieć że przepłacił, bo za te pieniądze byl by nh t6, z silnikiem 6 cylindrów I innym gabarytem, chciał to kupił.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v