V12 tą podkładkę wyjąłem, zostawiłem zawór jak był oryginalnie. Podkładka ta dała zresztą tylko ok 0.2 bar więcej na wolnych obrotach. Sprężynkę pamiętam mierzyłem i miała 59-60mm czyli w miarę, cały zawór wyglądał mi na rozbierany pierwszy raz w swym żywocie - ja go dopiero "poznaczyłem" wykręcaniem. Jeżeli chodzi o oring:
Filtr Fleetguard bez oringa:1.3 do 9bar zimny, 0.3 do 5.5 bar ciepły
z oringiem: 4.5 do 9.5bar zimny, 4.2bar do 7 ciepły
Filtr polski który dostałem w warsztacie naprawy ciągników zachowuje się bez oringa czy z oringiem tak samo jak Fleetguard z oringiem, nie ma różnicy w pomiarze na polskim filtrze czy przykręcony jest z oringiem czy bez, na Fleetguardzie tylko jest ta różnica, qra sam już nie wiem ale to są takie fakty.
Byłem wtedy u dwóch mechaniorów, bardzo rady nie dali, jeden filtr, drugi podstawę mówi odkręć zobaczysz jak uszczelka. Dobra tą podstawę odkręcić to trzeba całą ramę wzdłuż ciągnika od boku odwalić. I uszczelkę wywaliło co na paru barach chodzi?. Wierzyć się nie chce. Podstawa jest dociśnięta trzema śrubami.