zzaplota

Members
  • Ilość treści

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O zzaplota

  • Ranga
    Nowicjusz

Ostatnio na profilu byli

854 wyświetleń profilu
  1. zzaplota

    SPAWARKA

    Te migomaty z marketu powinny być sprzedawane z 10kg młotem w zestawie oprócz butli, reduktora itd. Albo trzeba dać te 2,5-3kpln za mniejszy 200a uzwajany 100% miedzią w europie albo męczyć się z chińską plasteliną co 3mm blachę od święta z bólem trochę posmarka. Ktoś pisał że w rdzy migomat słabo radzi. No jeżeli ta rdza płatami już z materiału schodzi to o co chodzi, migomatem więcej rzeczy się pospawa niż elektrodą, elektroda to chyba do żeliwa już tylko, a i to na Mcgyver-a migomatem żeliwo skleisz tak by do wieczora robotę w polu skończyć. Temat spawania mam przerobiony łącznie z tym 10kg młotkiem na szajsie 200a 15%cykl spawania lanca 3m bez euro i 3W podajnik z plastikową rolką na 220volt. Ktoś pisał że nie ma spawarki uniwersalnej i to jest 100% prawda, jednak w warunkach gospodarstwa migomat najwięcej obskoczy.
  2. Też mam tego Elmara, już 3 lata spawa (z 20 szpulek drutu 15kg), na 1 zakresie trochę mniej odprysków mogła by produkować ale pospawa każdą grubość z dobrym przetopem i bez zadyszki w długim spawaniu. Wada to trudność w regulacji początkującemu i te odpryski (w co2, w mieszance jest bajka). Za 300 amper w 60% cykl spawania w dobrej spawarce z ładnym łukiem bez odprysków to trzeba min. 6-7kpln szykować i jeszcze dobrze patrzeć żeby na aluminum nie trafić (jak np.esab c340), mi się marzy chociaż lincoln powertec 355c pro no ale to 2 elmary już.
  3. zzaplota

    Byk mało je

    Ja bym dał temu byku makumby!
  4. V12 tą podkładkę wyjąłem, zostawiłem zawór jak był oryginalnie. Podkładka ta dała zresztą tylko ok 0.2 bar więcej na wolnych obrotach. Sprężynkę pamiętam mierzyłem i miała 59-60mm czyli w miarę, cały zawór wyglądał mi na rozbierany pierwszy raz w swym żywocie - ja go dopiero "poznaczyłem" wykręcaniem. Jeżeli chodzi o oring: Filtr Fleetguard bez oringa:1.3 do 9bar zimny, 0.3 do 5.5 bar ciepły z oringiem: 4.5 do 9.5bar zimny, 4.2bar do 7 ciepły Filtr polski który dostałem w warsztacie naprawy ciągników zachowuje się bez oringa czy z oringiem tak samo jak Fleetguard z oringiem, nie ma różnicy w pomiarze na polskim filtrze czy przykręcony jest z oringiem czy bez, na Fleetguardzie tylko jest ta różnica, qra sam już nie wiem ale to są takie fakty. Byłem wtedy u dwóch mechaniorów, bardzo rady nie dali, jeden filtr, drugi podstawę mówi odkręć zobaczysz jak uszczelka. Dobra tą podstawę odkręcić to trzeba całą ramę wzdłuż ciągnika od boku odwalić. I uszczelkę wywaliło co na paru barach chodzi?. Wierzyć się nie chce. Podstawa jest dociśnięta trzema śrubami.
  5. V12, jaki Masz typ silnika? Wygląda na to że mamy ten sam problem, u siebie pompę wykluczam - raz jest nowa, dwa jest dobrze, szczelnie przykręcona. Albo ten zaworek albo w co wątpię uszczelka pod podstawą, powietrze w kołach jest to co u licha więcej? Nikt więcej nie miał tego problemu? Znając życie nikt nie sprawdzał, sam sprawdziłem dopiero jak kontrolka zabełtała na wolnych po ostrym gruberowaniu, jak odkręciłem misę okazało się że pompa jest luźna, no i ten nieszczęsny Fleetguard na króćcu przepuszczał olej.
  6. Zmieniłem filtr olejowy na inny (polski jakiś), efekt taki że na wolnych mam 4,3 bar, na 2000tys. 7 bar pomiar na ciut rozgrzanym silniku. Na poprzednim filtrze (Fleetguard) ciśnienie na niskich uciekało gwintem króćca i temu oring pomagał. Nie wiem dalej dlaczego na wysokich obrotach jest nadciśnienie, moja teoria to wymienić ten zawór na nowy a wcześniej odkręcić jeszcze całą podstawę filtra od bloku silnika i ocenić uszczelnienie - może uszczelkę wydmuchało i olej baranieje po tunelach? Nie miałem już czasu tego sprawdzać bo ciągnik był potrzebny, tą podstawę odkręcić to trochę słabo za tą ramą.
  7. Wsadziłem oring tam gdzie filtr się nakręca, pod zawór podłożyłem 1.5 - 2mm podkładkę. Teraz na zimnym silniku przy 550 obr\min jest 4.6 bar, na 2000 obr\min jest 9,5 do 10 bar. Ta podkładka to raczej nic nie dała, liczę że oring pomógł i oleju nie miele na filtrze. Martwi mnie ten górny zakres, podobno nie powinno być więcej jak 6 bar. Kwestia wymiany zaworu na nowy? Jak obciąć górny zakres nie obniżając dolnego? Ktoś wie na jakim zakresie ciśnień pracuje MWM D226-6? Kurde drogowaty ten zaworek, 270pln: http://www.rol-parts.pl/zawor-cisnienia-oleju-sil-renault-6005001412,id13611.html
  8. Olej to Turdus 15w40. Martwi mnie duży rozstrzał pomiarów, dlaczego na zimnym jest aż 9 bar przy nominalnych obr.? Zawór powinien przepuścić np. na 5.5, znowu na wolnych obrotach ciśnienie 1.3 - 1.5 na zimnym, na ciepłym... jak pisałem. Więc teraz podbiję zawór to na wolnych obr. będzie lepiej ale na nominalnych będzie przesadne nadciśnienie. Zastanawia mnie czy przy nagwintowanym wypuście do przykręcenia filtra powinien być oring? Bo nie ma go u mnie, jutro założę go i może pomoże. Może ten zawór regulacyjny trzeba nowy? Wykręciłem cały (śrubka, sprężyna, śrut, koszyczek) i nic złego bardzo nie widzę, śrut dolega zdaje się dobrze na zamknięciu, jak odsunąć go 1-2 mm niżej to trochę lata na boki.
  9. Witam, mam problem z ciśnieniem oleju silnikowego w Renault 110.54 z silnikiem d226-6 MWM. Na wolnych obrotach zegar wskazuje 1.3 bar. Na 1500 obr.\min jest już 7 bar. Przy 2000 obr\min wskazówka wchodzi na 9 bar. Ciśnienie oleju idealnie równo rośnie w górę w stosunku do wzrostu obrotów silnika. Zegar podłączyłem bo po grubej robocie na wolnych obrotach mrygała kontrolka, po odkręceniu misy zauważyłem że pompa zluzowała się na przylgni z silnikiem. Pompę wymieniłem na nową (stara była porysowana w środku). Cała operacja dała mi tylko wzrost ok. 0.5 bar na wolnych obrotach silnika i ok. 2 bar na 2tys. obr.\min. Wykręcałem zawór regulacyjny w podstawie filtra, nic ciekawego tam nie było - sprężyna i śrut. Proszę o jakiekolwiek rady bo nie wiem co z tym zrobić a tu ciągnik potrzebny bo ropy za dużo :-) Pomiary wyżej są na zimnym silniku, te na ciepłym ale jeszcze nie na rozgrzanym 100%: 550obr\min 0.3 bar 700 0.8 1000 1.2 1500 2.8 2000 4.8 2250 5.5 Zajrzę jeszcze raz do tego zaworu w podstawie filtra, nie chce mi się wierzyć że to panewki - silnik sztywny jak hmm., ma moc, ładnie pracuje.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj