Skocz do zawartości

bimberpoludnie

Members
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

1023 wyświetleń profilu

Osiągnięcia bimberpoludnie

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Ciąg dalszy kłopotów. Orbitrol kupiłem drugi - założyłem razem z magnesami w zbiorniczku - przepracowałem 20 mth i to samo...... Kupiłem trzeci - założyłem bez zmian - od razu to samo. Założyłem nową wzmocnioną pompę z Tucholi, siłownik po regeneracji i nadal bez zmian. Sprawdziłem napęd pompy i jest w porządku. Pompa na rozrusznikiem samym daje 150. Jak podpiąłem manometr tuż przed siłownik, to przy 1500obr na zimnym oleju 100 a na wolnych obrotach prawie nic. Na rozgrzanym oleju koła skręcają dopiero na max obrotach. Pompa nowa, oryginalny zawór przelew owy w zbiorniku ominięty, orbitrol nowy, siłownik nowy a wspomaganie nie działa. Nadal jestem zdania, że orbitrole mają przeciek przez zawór szokowy na przelew. Ale trzy a każdy z innej firmy??? Jutro będę sprawdzał. Pomocy bo ciągnik potrzebny
  2. Dzisiaj było trochę czasu więc wziąłem sie za diagnozę. Olej do orbitrola dochodzi jak powinien a orbitrol na siłownik nie puszcza nic, podczas kręcenia kierownicą. Spuściłem olej, pobadałem go magnesem - faktycznie był w nim metalowy pył - złapałem go może tyle co łepek szpilki. Zalałem nowy olej, wsadziłem neodyma w dużą śrubę którą do zbiorniczka przykręca się przewód zasilający pompę i pozwoliłem popracować ciagnikowi na pół godziny. Następnie olej spuściłem i sprawdzam magnes - coś tam na nim było.... Rozebrałem pierwszy orbitrol. Gdzie jest w nim zawór przelewowy? Podejrzewam, że on nie trzyma szczelności. Czy orbitrole za 250zl z all. Są coś warte? Bo może zamiast składać coś, czego nie umiem, kupiłbym kolejny?
  3. Pompy nie rozsadziło. Jak rozebrać orbitrol? Nie popsuję niczego? Technicznie ogarnięty jestem - remonty silników i większości maszyn robię sobie sam. Magnes w zbiorniczka - nie ma problemu, ale w układzie jest filtr - nie wyłapałby opiłków?? A jakby wymienić olej, dać magnes w zbiorniczek olej nie wypłukałby orbitrola z opiłków?
  4. Albo tłoki. W D260 zakłada się je komorą spalania w którąś tam stronę - chyba w stronę wałka rozrządu. Rok temu rozbieralem silnik 1221 z przebiegiem 4,5 tyś mth - tuleje nadal miałaby ślad po honie, łuzy na zamkach pierścieni w normie. Po tym co widziałem - silnik powinien dać radę spokojnie do 10tys mth
  5. Cześć. Wiosna założyłem orbitrol do mojego 1224. Cały układ. Wymieniłem jeszcze pompe na nową, bo na starej i serwie na wolnych obrotach ciężko kierownicą kręcić było. Zaworu w zbiorniczka nie zaślepiłem, a wkręciłem go na regulacji na max. Układ zalany czerwonym ATF Po wymianie przez pierwsze 50 godzin rewelacja. Później na wolnych obrotach przestało działać skręcanie w lewo. Koła trochę wkręcany, potem kierownica luźno się kręciła. Po dodaniu gazu koła skrecaly, jednak przy maksymalnym skrecie kierownicą nie miała oporu, jakby orbitrol puszczał. Kontakt ze sprzedającym --;wysłałem orbitrol na reklamację a że ciągnik potrzebny kupiłem u niego drugi. Założyłem i od. Razu to samo co było, plus to, że kierownica raz działa lekko, a raz ciężko - niezależnie od obrotów. Jak działa z oporem i skręcę maksymalnie w prawo, to przez jakis czas działa lekko. Zrobiłem na tym juz 10 godz ale pracować się z tym nie da. Co sprawdzić? Pomocy
  6. Opiszę jak naprawiłem ciśnienie oleju w moim 1224. Kupiony 5 lat temu od pierwszego właściciela rocznik 85 z przebiegiem 2500mth. Wszystko w oryginale, nie grzebane. Ciśnienie miał na rozgrzanym na wolnych obrotach 1,5atm a na obrotach pracy 3,5 tak przy 1700. Na początku wymieniłem bąka na filtry wymienne. Nie dało to nic. Dwa lata temu zimą ciśnienie nagle spadło do 1 na rozgrzanym na wolnych - tak z dnia.na dzień. Zarzuciłem miskę, wymieniłem zawór przy pompie i i uszczelki na przewodach, bo jedna była wypluta. Ciśnienie wróciło do poprzednich wartości 1,5 - 3,5atm. Z takim ciśnieniem ciągnik pracował dalej. Tydzień temu wymieniłem mu panewki bez wyciągania wału. Czopy idealne bez rys. Wszystkie dolne główne półpanewki po pomiarach pokazały 7 setek zużycia. Po wymianie mam na rozgrzanym na wolnych obrotach 2,5atm a na 1400 obr już 4,5 i więcej nie rośnie, pewnie zawór tak ustawiony. Silnik ma teraz 3700 mth i piękne ciśnienie oleju.
  7. Podziękować kolego
  8. Panowie czy sworzeń zwrotnicy osi okrągłej a płaskiej się czymś od siebie różni? Nie wiem co kupić do mojej okrągłej
  9. Panewki główne 220-240 Nm 100-120NmPanewki korbowe
  10. Mam w garażu instrukcję serwisową do silnika d260. Jutro sprawdzę i napiszę
  11. I tak planuję zrobić bo jużAntyle razy próbowałem bez skutku że mam dosyć
  12. Dziękuję bardzo. Jak tylko dam radę ogarnąć inne tematy w ciągniku to zaglądam do sprzęgła WOM-u. Mam do koszenia ponad 40ha nieużytku dla tego chcę ciągnik zrobić przed robotą na tip top
  13. Fabryczna instrukcja napraw pisze o ściąganiu śrubami. Śrubami ściągam delikatnie - Jak tylko pojawił się opór przestałem ściągać i kręciłem kołem zamachowym. Nic to nie dało. Miałem już 3 próby i każda bez efektu. Sprzęgła nie ruszałem (mam taki zamiar jak złożę skrzynię pośrednią) - połowiłem go między skrzynią biegów a skrzynią pośrednią sprzęgło z jego obudową nie ruszane.
  14. Włączam WOM dźwignią przy kierownicy. TA pod siedzeniem nie ruszana - wiecznie włączony. Po przerzuceniu dźwigni pod kierownicą słychać zgrzyt w tylnym moście, po czym WOM rusza i działa dobrze. Jak ma bardzo duży opór to wtedy znowu zaczyna zgrzytać i WOM zwalnia. Ciągnik używany w kosiarce bijakowej 1,85 metra przy koszeniach nieużytków i rowów melioracyjnych.
  15. A takie pytanie czy zgrzytanie z tylnego mostu podczas załączania WOM-u to norma? Czy coś jest nie tak?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v